El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

FULL DE PERSONATGE
Llegit 1527 cops
Desembre 01, 2013, 01:15:51 pm
FULL DE PERSONATGE


Nom: Aquí s'escriu el nom del personatge. Durant la creació de personatges segons la cultura es proposen diferents exemples de noms adequats que es poden emprar o bé ignorar.

Cultura: La cultura del personatge: Home de Bard, Beòrnida, Elf del bosc Llobregós, etc.

Nivell de vida: A l'Anell Únic no hi ha un sistema monetari com a tal si no que els personatges segons la seva cultura tenen un nivell de vida, que pot ser: pobre, frugal, marcial, pròsper o bé ric. Aquest valor s'utilitza per calcular aproximadament el rerefons econòmic d'un personatge. Així doncs, els jugadors no cal que estiguin contant quantes monedes els hi queden, senzillament, hauran de mirar el seu nivell de vida, i veure si és compatible amb el que volen. Si per exemple, un personatge vol llogar una habitació a Vall, i és d'un nivell de vida pobre, segurament ho tindrà difícil. Mentre que un personatge amb un nivell de vida ric, segurament no tindrà cap problema.

Si que hi ha un sistema abstracte de tresor, que funciona amb nivells. És a dir, és possible que un personatge trobi un tresor de nivell 2. Aquest nivell de tresor permet que un aventurer passi un mes sencer vivint amb un nivell de vida ric.

Benedicció Cultural: És una benedicció pròpia de cada cultura. Poso com a exemple la benedicció cultural dels Homes de Bard:

- Acèrrim -

"Quin rei?" va dir un altre amb veu serena. "Ho més possible és que sia el foc que ronda del Drac, l'únic rei Sota la muntanya que hem conegut."

Viure durant tant de temps sota la omnipresent amenaça de Smaug el Terrible ha convertit als homes de Bard en una raça valerosa. Després de tot, no hi ha gaires criatures més temibles que un gran drac. Al portar a terme una proba de por, els personatges homes de Bard poden tirar dues vegades el dau de proesa (el D12), i quedar-se amb el millor resultat.


Ocupació: Hi ha 5 ocupacions disponibles que els jugadors trien per als seus personatges durant la creació de personatges. La ocupació et marca el teu estil de vida i a vegades també, el que et mou a sortir d'aventures. A part, la ocupació et permet asginar dues habilitats relacionades com a preferides, et proporciona un tret addicional i una debilitat davant l'ombra (veure a continuació).

Debilitat davant l'ombra: Hi ha 5 debilitats davant l'ombra, i reflexen la manera que té el personatge de reaccionar quan es veu seduït per l'ombra. L'ombra en un personatge ve determinada per una puntuació, aquesta puntuació augmenta de diferents maneres. Quan el personatge viu situacions angoixant, visitant llocs assolats, comportant-se de manera cruel, etc. Quan un personatge acumula tants punts d'ombra com la seva puntuació d'esperança (o aquesta cau al nivell dels punts d'ombra) el personatge serà molt inestable i pot tenir brots de follia. Segons la debilitat davant l'ombra reaccionarà d'una manera o d'un altre.

Per exemple:

Una de les ocupacions és la de caçador de tresors. Això és realment la motivació del personatge per sortir a viure aventures, el fet de saber que podrà trobar tresors i fer-se ric. Bé doncs, aquesta ocupació fa que la debilitat davant l'ombra sigui el Mal del Drac. El Mal del Drac provoca que el personatge cada cop es torni més avariciós, i gelós de les seves propietats a mesura que l'ombra el va seduint.


Trets: Els tres atributs (Cos, Cor i Ment) donen una idea de l'aspecte general d'un personatge però es queden curts en definir el què diferència exactament a un individu d'un altre. Els trets proporcionen detall i matisos.

Els trets mecànicament es poden "invocar" de tres maneres diferents:

ACCIÓ AUTOMÀTICA

Quan un jugador empra una habilitat comuna per tal de realitzar una tirada, pot invocar un tret que posseeix el personatge per tal de (amb el vist-i-plau del Mestre del Saber) considerar que l'acció és un èxit automàtic sense haver de realitzar cap tirada.

Per exemple:

Un grup d'aventurers acaben d'assaltar una torra d'orcs prop del mont Gram. El terrible lloc ara està desert, però els jugadors volen emprar la seva habilitat de Buscar per tal de localitzar a qualsevol emboscat. Janet senyala que na Rosa, la seva heroïna hobbit, té "Bona vista". El Mestre del Saber accepta la invocació del tret i permet que na Rosa vegi automàticament unes petjades que porten fins a un racó fosc d'una càmera subterrània.

També és possible que el propi Mestre del Saber pregunti si algú posseeix un tret en concret per tal de fer avançar la trama més fluidament:

Per exemple:

La companyia ha obtingut un bagul de fusta trobat en un túmul, i els herois cerquen la manera de obrir-lo. El Mestre del Saber anuncia que una simple tirada d'Ofici servirà, i per agilitzar les coses pregunta si algún heroi poseeix un tret aplicable. Fili el nan es fuster, el Mestre del Saber es mostra d'acord, i deixa que en Fili obri el bagul sense més complicacions.

ACCIÓ IMPREVISTA

A vegades el Mestre del Saber pot determinar que una situació no permet realitzar cap tirada, degut a factors que escapen al control dels jugadors. Un jugador en aquests moments pot indicar la invocació d'un tret apropiat per tal de poder intervenir-hi.

Per exemple:

En acabar una batalla curta però ferotge a les portes del mont Gram, Katherine, la Mestre del Saber, explica als seus jugadors que un orc esmunyedís escapa del camp de batalla després d'haver estat donat per mort i ignorat. Declara que l'orc està massa lluny perquè els jugadors intervinguin. Hug, porta a un nan que és "Cautelós", i diu que en Fili estava controlant els ferits, precisament per evitar aquest problema. El grup està d'acord amb la invocació, i la Mestre del Saber permet que n'Hug comprovi la habilitat d'Alerta de Fili per veure si ha pogut percebre els moviments de l'orc.

PUNTS D'AVANÇ

Durant el joc els jugadors guanyen punts d'avanç que més tad podràn emprar en millorar els nivells de les seves habilitats comunes; invocar un tret pertinent millora la probabilitat de que un heroi obtingui un punt d'avanç.

Quan un heroi té èxit en una acció que reflexa molt un dels seus trets, pot invocar-lo per tal de demanar un punt d'avanç. Si el Mestre del Saber hi està d'acord, el jugador l'adquirirà.

Exemple:

En ho més profund de la nit, Beran, un guardià beòrnida, dormisqueja prop del foc quan divisa a un llop salvatge a punt de llançar-se contra un dels seus companys adormits. Sense parar-se a agafar la espasa que té al costat, es llança entre ambdós realitzant una tirada d'Atletisme i aconsegueix defensar sense armes al seu company, donant temps a la resta de despertar-se i acabar amb la bèstia. El jugador, en David, invoca el tret "Llançat" den Beranm y el Mestre del Saber hi està d'acord, concedint-li 1 punt d'avanç.


Experiència: Aquest espai està reservat per als punts d'experiència que els personatges vagin adquirint a mesura que avancin en les seves aventures.

Valor i Saviesa: Quan es crea un personatge el jugador ha d'assignar una puntuació de 1 en una i una de 2 a l'altre.

El Valor i la Saviesa poden ser augmentats amb punts d'experiència i normalment tenen un valor de entre 1 i 6.

Normalment es fan servir durant les trobades amb personalitats importants, les quals algunes valoraran més a un personatge si aquest és més savi o bé més valerós. També s'utilitzen en enfrontament davant l'ombra.

Addicionalment, l'augment en en algun d'aquests valors proporciona capacitats especials; virtuts que depenen de la cultura de cada personatge.

Grups d'habilitats: Hi ha 6 grups d'habilitats. Cada grup té tres habilitats comunes.

Per exemple: El grup d'habilitats de Moviment, consta de les habilitats: Atletisme, Viatjar i Sigil.

Cada atribut alhora està relacionat amb les habilitats comunes que hi té just a sota. Això fa que el sistema ajudi molt alhora de trobar la habilitat adecuada per a cada prova d'habilitat.

Per exemple: Si el teu personatge vol intimidar amb la seva força física a un PNJ. El jugador hauria de buscar el grup d'habilitat de Personalitat. I després decidir si vol intimidar-lo amb el Cos, amb el Cor, o amb la Ment. En aquest cas es correspòn més amb el Cos, ja que el vol intimidar gràcies a la seva força física. Així que empraria l'habilitat comuna: Impressionar.

Aguant: A aguant hi van 3 puntuacions. La puntuació inicial que té el personatge. El Llindar de cansament, que és la suma de tota la impedimenta del seu equip. I l'Aguant actual que anirà variant a mesura que el personatge es vagi cansant o sigui ferit.

Esperança: A esperança també hi van 3 puntuacions. La puntuació inicial que té el personatge. Els punts d'ombra acumulats, I l'esperança actual que anirà variant a mesura que el personatge la vagi consmumint o recuperant.

Cansat, Desanimat, Ferit: Això són els estats que pot patir un personatge. Per indicar que un personatge està patint un estat concret, senzillament s'ha de marcar l'estat corresponent.
« Darrera modificació: Desembre 02, 2013, 09:35:27 pm per Porovma »

En línia


Desembre 01, 2013, 01:17:55 pm
#1
He obviat algunes parts del full de personatge per obvies. Però si teniu cap dubte, podeu preguntar-ho aquí i us el resoldré el més aviat que pugui. Així com actualitzaré el post principal per tal de recollir-ho.

En línia