El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Inspiracions apocalíptiques i post-apocalíptiques
Llegit 9018 cops
Juliol 03, 2014, 10:49:19 pm
Del que estic segur és que l'apocalipsi zombie deu estar entre els seus somnis més humits.  ::)

Novembre 01, 2014, 02:58:18 pm
Bé, després de l'avís de "Perill, nigromància!" del fòrum, m'he decidit a escriure-hi igualment.

Avui us porto un joc que properament sortirà en anglès (l'original és en alemany) i que per l'any que ve hi ha intenció de tenir-lo traduït al francès i al castellà... i és clar, de tall post-apocalíptic com mana el fil, per agafar idees ;)

Degenesis

PD: No us perdeu el tràiler de  la web i el calaix que han fet els meteorits a la nostra estimada Catalunya  ;D

Novembre 01, 2014, 06:36:00 pm
El disseny del joc és  espectacular.  A veure quan surt i a quin preu....

Saps quin sistema fa servir?

Novembre 01, 2014, 08:01:37 pm
El Degenesis fa servir el sistema Katharsys, del qual us en faig un petit resum.

Se suma Habilitat més Atribtut pertinent i s'apliquen els modificadors (ferides, tipus d'arma, etc). El resultat és la nostra reserva de daus de 6 cares. Els resultats de 4, 5 i 6 són èxìts a sumar i comparar amb el nombre necessari per a dur a terme la nostra acció.

Els resultats de 6, a més, es comptabilitzen per separat com "iniciadors". Diversos nombres d'iniciadors permeten efectes especials com ara accions addicionals o capacitats especials segons el Culte dels personatges.

Com a últim apunt, dir que la reserva màxima de daus és de 12. Els possibles daus sobrants (reserves de més de 12 daus) es comptabilitzen com a èxits automàtics.

PD: Els preus del joc en alemany són els següents: paper / digital (pdf). En qualsevol de les futures edicions (anglès, francès, castellà) no crec que siguien pas més barates que l'original en alemany  :'(
« Darrera modificació: Novembre 01, 2014, 09:35:47 pm per Meriba »

En línia

Novembre 03, 2014, 10:13:13 am
El llibre blanc amb el títol em sembla una preciositat.

De tota manera l'inversió que demana aquest joc ha d'estar molt ben justificada: el joc ha de ser maco, bo i a més has de tenir possibilitats de jugar-hi....

No sé... a veure quan i com surt.

Seguim!

Novembre 05, 2014, 09:26:18 am
El sistema em recorda molt al de Burning Wheel que li acabo de comprar al Menécrates  ;)

I que estic acabant de llegir  ;)

Jordi

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 27, 2014, 10:06:22 am
Reserves de 12 daus... em comença a sortir urticaria. Tinc visions de quen jugava a Vampiro i llençavem carretades de daus... ja en vaig tenir prou.

En aquest sentit m'encanta Un Grapat de Daus.

En línia

Novembre 27, 2014, 12:58:58 pm
No s'ha desmereixer el pobre dau de 12. Tant infra-utilitzat! :)
 Es el dau que tarda més en quedar quiet i això ugmenta l'emoció de la tirada.

En línia

Novembre 28, 2014, 02:28:20 pm
He vist una pel·lícula que suposo que es pot incloure en el gènere: snowpiercer (rompenieves), del 2013. L'argument és aquest:

"La humanitat, en la seva lluita per combatre el canvi climàtic, acaba provocant un període glacial i el món es congela. Els únics supervivents són els passatgers d'un tren impulsat per un motor "etern", que recorre tot el planeta sense parar. Al tren hi ha dues classes de persones: els pobres, que viuen al final del tren, i els rics, que ocupen la part del davant."

No explico més perquè potser la voleu veure.

Novembre 28, 2014, 04:03:45 pm
He vist una pel·lícula que suposo que es pot incloure en el gènere: snowpiercer (rompenieves), del 2013. L'argument és aquest:

"La humanitat, en la seva lluita per combatre el canvi climàtic, acaba provocant un període glacial i el món es congela. Els únics supervivents són els passatgers d'un tren impulsat per un motor "etern", que recorre tot el planeta sense parar. Al tren hi ha dues classes de persones: els pobres, que viuen al final del tren, i els rics, que ocupen la part del davant."

No explico més perquè potser la voleu veure.

Correcte! I cal dir que es basa en un còmic que es pot trobar en castellà.

En línia

Desembre 01, 2014, 08:55:20 am
Animat per aquest fil, ahir a la tarda vaig mirar snowpiercer. A mi em va agradar molt i a la meva dona no li va agradar gens. Crec que és una pel·lícula que no deixa indiferent a ningú.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Desembre 08, 2014, 10:47:39 am
Correcte! I cal dir que es basa en un còmic que es pot trobar en castellà.

Si senyor! I a sobre me'l van deixar divendres i me l'he acabat de llegir avui. Casualitats de la vida... Per cert, me n'han deixat dos volums, el segon dels quals és doble, i en aquest segon volum el protagonista es diu...

TATXAAAAAAAAN

Puig Vallès  :o :o :o

(Insertar coreografia de celebració)

Sí senyors, el protagonista del segon i tercer número de Snowpiercer és català8)

Desconec si la sèrie continua més enllà del tercer número i, si és així, si es pot trobar en castellà. Els autors del primer número són Rochette & Lob; i del segon i del tercer: Rochette & Legrand.

A reveure Talpimonaires. 

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Abril 25, 2016, 09:47:34 am
Aquest fil ja és una mica vell... així el ressuscitem una mica  ;)

Per Sant Jordi, em van regalar un parell de llibres d'ambientació postapocalíptica catalana. Sí senyors, tal com sona. Els dos són de l'editorial Males Herbes.

- "Los del sud us matarem a tots". Valero Sanmartí (no sé si és un escriptor real o no... perquè el protagonista del llibre es diu igual  :o i la foto del seu perfil és la del Magnum-Tom Sellek  ;D ;D ;D). Es veu que és la continuació d'un altre llibre que es diu "Jo només il·lumino la catalana terra" però jo no l'he llegit i no m'ha sigut necessari per passar-m'ho molt bé amb aquest. Anem a pams: és un llibre tipus "tria la teva aventura" amb 36 finals diferents. No penseu en els llibres que llegíem quan érem petits, està clarament enfocat als adults. La sinopsi la podreu trobar aquí: http://www.editorialmalesherbes.com/cataleg.php
És un llibre que va de la genialitat més corrosiva a la barroeria més grotesca en la mateixa pàgina. O t'encanta o hi vomites a sobre, no hi ha terme mig. Per cert... a mi m'ha encantat  ;D ;D ;D, me'l vaig llegir el mateix dia de Sant Jordi i em vaig fer un tip de riure. Si voleu saber que te en comú la Bibiana Ballbé amb Star Wars, l'ex-President Mas amb Warhammer 40.000 o l'Àrea de Guissona amb moltes pel·lis de ciència ficció, aquest és el vostre llibre. Si sou de la rodalia de Girona o no us senten bé les bromes sobre Catalunya... no us agradarà tant  ;).

- "Micheliada" de l'Antoni Munné-Jordà. Aquest l'estic començant a llegir i, per tant, no en puc parlar gaire. De moment te molt bona pinta. La sinopsi, aquí: http://www.editorialmalesherbes.com/cataleg.php. Ambientat en un futur on la guerra també és un espectacle, un grup de mutants creats per la coalició occidental s'enfronta als fonamentalistes islamistes. Crida molt l'atenció que tots els protagonistes tenen noms de marca (Volvo, Michelin, Ikea...) i que cadascú parla en un dialecte diferent del català. Això últim fa que el llibre sigui una mica difícil de llegir, de vegades  :-\. En conjunt, el llibre és una adaptació molt lliure de la Iliada i cada capítol està escrit en un estil literari diferent. Jo porto només dos capítols i si no ho hagués llegit al principi, no me n'hauria adonat... també és veritat que fa molt temps que vaig llegir-me la Iliada per últim cop.

No sé perquè... però en els dos casos m'han recordat en alguns moments a la partida postapocalíptica que va arbitrar l'Elmoth aquí a Talpimon.  :)

En els dos casos he trobat frases i expressions molt "autèntiques" per fer servir en partides (la Micheliada és una joia si arbitres alguna cosa relacionada amb La Guardia Imperial o Starship Troopers). Moltes vegades, amb tota la ficció que miro o llegeixo en castellà em trobo traduint expressions del castellà al català per reflectir el que passa a la partida. La lectura d'aquests dos llibres ha sigut molt refrescant en aquest aspecte.

Finalment, i ja acabo el totxo  ::), m'estic fent fan de l'editorial aquesta "Males Herbes": al seu catàleg tenen força coses postapocalíptiques... no gens típiques. Els mantindré vigilats... com a 1984 de l'Orwell  8).

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Abril 25, 2016, 10:46:31 am
- "Los del sud us matarem a tots". Valero Sanmartí (no sé si és un escriptor real o no... perquè el protagonista del llibre es diu igual  :o i la foto del seu perfil és la del Magnum-Tom Sellek  ;D ;D ;D). Es veu que és la continuació d'un altre llibre que es diu "Jo només il·lumino la catalana terra" però jo no l'he llegit i no m'ha sigut necessari per passar-m'ho molt bé amb aquest. Anem a pams: és un llibre tipus "tria la teva aventura" amb 36 finals diferents. No penseu en els llibres que llegíem quan érem petits, està clarament enfocat als adults. La sinopsi la podreu trobar aquí: http://www.editorialmalesherbes.com/cataleg.php
És un llibre que va de la genialitat més corrosiva a la barroeria més grotesca en la mateixa pàgina. O t'encanta o hi vomites a sobre, no hi ha terme mig. Per cert... a mi m'ha encantat  ;D ;D ;D, me'l vaig llegir el mateix dia de Sant Jordi i em vaig fer un tip de riure. Si voleu saber que te en comú la Bibiana Ballbé amb Star Wars, l'ex-President Mas amb Warhammer 40.000 o l'Àrea de Guissona amb moltes pel·lis de ciència ficció, aquest és el vostre llibre. Si sou de la rodalia de Girona o no us senten bé les bromes sobre Catalunya... no us agradarà tant  ;).

Valero Sanmartí, un pseudònim, és un "must have" del twitter/facebook català. Explica el seu univers d'una manera brutal. El primer llibre és una selecció del seu blog: jo només follo a pèl, que us heu de mirar si voleu humor gruixut, groller i que no deixa res per bo....

Jo fa temps que ric amb ell i els seus tuits sobre Flix....

Des que Catalunya va tenir president gironí ha iniciat una campanya que té el mateix títol que el seu darrer llibre...  ;D ;D ;D ;D ;D