El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Inspiracions apocalíptiques i post-apocalíptiques
Llegit 9022 cops
Gener 04, 2014, 04:32:16 pm
Molt bé doncs, espererem a l'Oddball per veure cap on vol encaminar aquest fil.

Gener 04, 2014, 06:23:47 pm

De pelis, potser es podria afegir també Pandorum, tot i que sigui més un èxode, com la sèrie Battlestar Gallactica.

Posar etiquetes sempre és complicat, però considero Pandorum més de ciència-ficció, que no pas post-apocalíptica. Hom podria dir que el gènere post-apocalíptic és ciència-ficció també, i tindria raó, però està ambientat a pocs anys vista i en un planeta Terra devastat. En canvi, si no recordo malament, l'ambientació de Pandorum és a dins una nau espacial en un futur més o menys llunyà, no?

« Darrera modificació: Gener 04, 2014, 06:27:18 pm per Trollkin »

En línia

Gener 04, 2014, 10:32:52 pm
si no recordo malament, l'ambientació de Pandorum és a dins una nau espacial en un futur més o menys llunyà, no?

Sí que és en una nau, però representa que són els darrers humans després de l'apocalípsi al planeta Terra, que van a la recerca d'un nou planeta, i que els pocs supervivents que hi ha ja no són gairebé humans. Però potser sí que és més ciència ficció que no pas post-apocalíptic (i per això deia que és més un èxode).

Gener 04, 2014, 10:47:39 pm
Sí que és en una nau, però representa que són els darrers humans després de l'apocalípsi al planeta Terra, que van a la recerca d'un nou planeta...

Precisament per això seria gènere post-apocalíptic no? La idea de la nau i el seu desenllaç és prou xula.  :-X Ep tranquils, que no avanço res... jeje

Gener 07, 2014, 03:32:08 pm
Més material que ara m'ha vingut al cap:

Còmics:
"Las aguas de Mortelune"
"Y el último hombre"

Sèries:
"Jericho"

En línia

Gener 09, 2014, 05:41:51 pm
carai quanta cosa per veure!!!

a nivell de cinema, m'heu fet venir al cap la pel·licula soylent green (crec que en castellà es va dir cuando el destino nos alcance) i d'aquí he saltat a THX 1138 o a La Isla.

gran referencia la de la fuga de logan.

recordo la serie de mecanoscrit del segon origen als inicis de tv3, encara que a mi em va enganxar molt més la novel·la (l'Alba, una noia de catorze anys verge i bruna...) En aquella època també van fer la versió televisiva d'El dia dels trífids, que s'ha citat anteriorment.

« Darrera modificació: Gener 09, 2014, 05:44:52 pm per gothalo »

En línia

Gener 09, 2014, 07:22:00 pm
(...)

a nivell de cinema, m'heu fet venir al cap la pel·licula soylent green (crec que en castellà es va dir cuando el destino nos alcance) (...)

+1 per Soylent Green

Una altra gran pel·lícula de ciència ficció dels 70    :D

En línia

Gener 09, 2014, 08:31:03 pm

recordo la serie de mecanoscrit del segon origen als inicis de tv3, encara que a mi em va enganxar molt més la novel·la

A mi la sèrie no em va fer gaire el pes, però és cert que no la vaig veure quan sortia a la tele, sino que la vaig veure per internet fa poc. La música era molt estrident i els capítols massa lents pel meu gust, i no en vaig aguantar més de dos o tres. En canvi la novel·la em va fascinar.

Febrer 01, 2014, 01:04:02 am
Bona nit a tothom i a totdon!!

Que ja porto unes llarguíssimes setmanes d'auto-exili roler per temes de feina. Ni partides, ni lectures roleres. He evitat fins i tot el fòrum per evitar participar-hi, tinc l'Argonauta sense actualitzar i moltíssimes entrades de l'Ona Galàctica per llegir...

Però demà torno a la bretxa fent una sessió de Dark Conspiracy i avui he començat a passar enllaços que heu anat posant però que encara no havia posat en el fil inicial. Demà continuo que encara no hi són tots. De tota manera veig que surten multitud de coses interessants de les que no havia sentit mai. I algun títol oblidat ("L'esquelet de la balena") que hauria de recuperar.

Respecte si alguna cosa pertany o no al gènere post-apocalíptic, és, naturalment, subjectiu. Si la fi del món (imminent, present o passada) forma part de manera substancial de l'argument, ho afegeixo. Tot és molt relatiu, però. Alguns dels títols no els conec i investigo una mica. I la investigació dóna lloc a nous títols de pel·lícules i llibres. Per exemple, en el cas de "La Guerra dels Móns, tant el llibre d'HG Wells com la versió cinematogràfica d'Spielberg tenen un deix apocalíptic. Però si heu vist l'adaptació al cinema que se' va fer als anys 50, aquesta sensació no apareix. També hi han títols que mereixen estar dins el gènere sense que s'arribi a arribar a l'esperat apocalipsi. La imminència de la fi del món penja sobre els personatges i condiciona tot el que fan ("Punto Límite" o "Misiles al amanecer").

En fi, vaig triant segons el que em sembla. Ja us aniré comentant punts dubtosos per fer-ne safareig.

Febrer 03, 2014, 08:46:50 pm
Hola, Oddball! Jo també he estat molt desapareguda d'aquest fòrum. Ara mateix estic "dirigint" una partida de rol narratiu en castellà, de Mass Effect però no és 100% rol com hauria de ser, per que no hi ha tirades ni res, és només fer-se un personatge i participar en la narració d'una aventura. Ara m'he fet administradora d'aquell fòrum i entre uns quants modificarem les normes per poder fer rol de debò. Hi estic molt enganxada per què Mass Effect és una història que ha marcat la meva vida.  :D

tinc l'Argonauta sense actualitzar i moltíssimes entrades de l'Ona Galàctica per llegir...

Oh, no sabia que tenia un nou fidel lector. Gràcies!
I algun títol oblidat ("L'esquelet de la balena") que hauria de recuperar.

Jo potser també me'l torno a llegir, només m'enrecordo d'uns pocs detalls. :)

« Darrera modificació: Febrer 03, 2014, 08:50:02 pm per Jenny »

En línia

Febrer 23, 2014, 06:16:40 pm
Hola,

Uf! Em sembla que afegir coses a la llista serà difícil, però intentem-ho:

Pel·lícules:

Hijos de los hombres (2006) de l'Alfonso Cuarón. La humanitat ha deixat de tenir fills i s'està extingint. No us explico res més per no fer spoiler. Potser no seria estríctament postapocalíptica sinó justapocalíptica  ;)

Zardoz (1974) del John Boorman. Heu de veure al Sean Connery fen de Barbarella!!!  ;D Al món hi ha una casta aristocràtica humana hipertecnològica i culta que es fa passar per deus i la resta són bàrbars. Jo no diria que em va agradar, precisament... però curiosa ho és, això segur.

Llibres:

La sèrie "Los señores del cielo" del John Brosnan. Són 3 llibres. Aquest sí que és postapocalíptic-postapocalíptic: en el futur la terra està envaïda per fongs mutants que poc a poc van conquerint-ho tot, els pocs reductes humans que queden a la superfície estan controlats per diferents senyors de la guerra amb la base en dirigibles enormes que els hi cobren impostos abusius. El nivell tecnològic de la superfície ha caigut fins l'època medieval-preindustrial (tot i que es troben restes de tecnologia avançada i alguna encara es fa servir, com els dirigibles).  Una jove amazona es rebel·la i... És una anada de tarro... hi ha un munt d'idees. Em va agradar molt.

La sèrie "El bastón rúnico"" del Michael Moorcock. De fet són 4 llibres en una edició conjunta. Crec que n'hi ha 3 més. El protagonista és el Dorian Hawkmoon. Estrictament deu ser fantasia però és fantasia en un món postapocalíptic. Del Moorcock és el que més m'agrada. 

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Febrer 26, 2014, 04:14:57 pm
Hijos de los hombres (2006) de l'Alfonso Cuarón. La humanitat ha deixat de tenir fills i s'està extingint. No us explico res més per no fer spoiler. Potser no seria estríctament postapocalíptica sinó justapocalíptica  ;)

Acabo de veure que la Jenny ja havia posat Hijos de los hombres. Fail per mi :(  ;)

Per compensar

Sèrie:

Falling skies: aventures d'un grup d'humans en un món envaït i arrassat per alienígenes.

Pel·lícula:

Oblivion: Tom Cruise vigila la Terra després de ser arrassada per una invasió alienígena.

Anem pensant.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 22, 2014, 11:01:14 am
2 incorporacions d'última hora:

Pel·lícula: Noé (2014). La vaig anar a veure l'altre dia i la veritat és que és tant postapocalíptica com preapocalíptica, no sé si m'explico bé...

Llibres: La sèrie "La Torre Oscura" de Stephen King. Vaig pel tercer llibre i és d'un postapocal·liptisme brutal. Quan vaig començar-la no m'ho esperava tant. És algo així com Deadlands meet Rifts.

A reveure!

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Juliol 02, 2014, 11:55:47 pm
Ei!!!

Poc a poc vaig afegint les vostres contribucions a la llista del primer post. Però vaig a poc a poc. Començo per una peli, descobreixo el llibre original i sempre m'enredo llegint. En fi, que vaig posant el que aneu dient, però a estones.

Per cert, avui he après que "El planeta de los simios" es basa en un llibre d'un autor francès (Pierre Boulle), heroi de la 2a Guerra Mundial i autor de "El pont sobre el Riu Kwai"... Ja sé, ja sé, coneixements de Trivial Pursuit... però m'ha fet gràcia.

Un altre pensament abans d'anar a dormir... Com és que Charlton Heston acaba sortint en tantes pelis apocalíptiques? Hmmm. "El último hombre vivo", "El Planeta de los Simios", "Regreso al Planeta de los Simios", "Soylent Green" (ep, aquesta encara no havia sortit, ¿eh?  8) )

Juliol 03, 2014, 12:12:36 am
I la pregunta derivada: És l'associació del rifle una organització postapocaliptica o que es prepari per a l'apocalipsis? Reflexioneu-hi!

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog