El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Personatge d'en Nanook
Llegit 3611 cops
* Desembre 02, 2013, 10:10:12 pm
Edrahil

Edrahil a la terra mitjana
  • La seva vida
  • Transcripció d'un dels seus torbadors somnis

Edrahil a la terra actual del S. XXI (metajoc)
  • Fitxa de personatge

Terra mitjana
Edrahil l'erudit, el savi, l'il·luminat, el boig

Els esbirros del mal i la foscor el van deixar sense casa i sense família, li van treure tot.  Bé, o això és el que ell es pensa. En realitat potser exagera una mica. Vaja, que potser si va ser rebutjat pels seus i expulsat de la seva comunitat va ser perquè està com un llum. Veu estratagemes fosques a tots els racons i desconfia de tothom. Creu tenir poders màgics, encara latents. Tot i això a vegades es manifesten, o això diu. Té somnis premonitoris i revelacions sobre el que ha de fer per dur la llum i la puresa al món. Abans de tot això, però, va tenir una vida. Una vida d'erudit, d'estudiós de les forces que regeixen aquest món. Qui sap què li va passar per tornar-se així. Potser l'estudi obsessiu va acaba per desequilibrar-lo, potser va voler mirar de massa aprop el que ningú hauria de mirar.

Edrahil és un elf. Brut, vestit amb parracs i mal alimentat. Se li marquen tots els ossos.  Viu constantment en alerta per l'amenaça fosca i és una mica paranoic. No és bon comunicador. Predica però la gent no li fa massa cas. Durant anys ha anat de poble en poble intentant convèncer a tothom que el mal ja és aquí. La gent se'n riu i a vegades, si té sort, li donen un crostó de pa. En general és una persona racional. Això sí, una racionalitat al servei de la seva dèria.

Una premonició

Cita de: Elmoth

*En Forlend posa una teia encesa davant de la cara de l'elf i seu davant seu en una cadira, amb el respatller al davant. En la zona obscura de l'habitació, 2 beòrnides amb cara de pocs amics observen l'elf, lligat a la seva cadira. En Forlend encén la seva pipa i exhala algunes calades. L'elf comença a sentir la incomoditat de la torxa al costat del seu cap*

Bé elf, si colabores et trauerem la teia del davant, no pateixis. Només has de dir-nos una cosa.

Quin és el teu nom? CONFESSA!

*Els beòrnides fan petar els dits i els canells*

Els músculs de la mandíbula de l'elf es tensen i els llavis formen un rictus. Els tendons del seu coll es marquen sota la llum de l'atxa quan intenta, a la desesperada, apartar el cap d'aquell foc amenaçant.
Esclata:
Oh, vosaltres, que sou fills de la ignomínia i heu estat criats pel mal més brut i pèrfid. Mireu-vos com l'abraceu i us hi entregueu. Mireu com regalima el verí del vostre cor corcat. No sou si no una extensió d'ell, el nigromant de Dol Guldur que va dur l'ombra a l'antic bosc verd... El mateix Sauron! Mai accediré a les vostres demandes, mai afluixaré ni un pel la brida del meu destí per deixar-la a les vostres mans. Sóc descendent d'Edrahil, que va lluitar colze a colze amb Finrod i va acompanyar l'humà Beren en la seva busca de les gemmes de Fëanor, i és així com m'anomenen. Amb mi les vostres pèrfides amenaces no obtindran mai recompensa..!

El cap d'Edrahil cau cap endavant quan es desmaia i l'espuma que surt de la seva boca vessa i impregna les seves vestidures.

Metajoc
Fitxa del personatge

Nom: Edrahil (no us dirà pas el nom complet, què us heu pensat?)
Cultura: Elf del bosc llobregós
Nivell de vida: Pobre
Benedicció Cultural: Poble del capvespre
Especialitats:  Saber dels elfs, Saber del bosc llobregós, Refranys
Transfons: Cor salvatge (sí, Cor salvatge)
Ocupació: Estudiós
Debilitat davant l'ombra: Temptació pels secrets
Trets:
Cos 4 (+3)
Cor 3 (+1)
Ment 7 (+2)

Valor i Saviesa:

Valor 1
Saviesa 2 (Màgia de l'elf boscà)

Grups d'habilitats:

Personalitat -- Impressionar(2) -Inspirar(0) ----- Persuadir (0)
Moviment ---- Atletisme (3) ----- Viatjar (2) ----- Sigil (2)
Percepció ----  Alerta (3) --------  Perspicàcia (2)- Buscar(1)
Supervivència Explorar(0) ------- Curar(1) -------- Caçar (1)
Tradicions ---- Cançó (2) --------- Cortesia(0) ----  Endevinalles(0)
Vocació ------- Confeccionar(0) -- Combatre(2) ---- Saber (3)

Armes Arc (2) Espasa(1) Daga(1)

Evasió: 7 (+1 del l'escut quan combat cos a cos)
Resistència: 25 Fatiga deguda a l'equip: 5 a l'estiu, 6 a l'hivern
Esperança: 11

Equip
Arc (imp 1)
Espasa (imp 2)
Daga (imp 0)
Escut lleuger (imp 1)
Vestimentes i queviures (imp 1 o 2)

« Darrera modificació: Desembre 18, 2013, 10:49:04 am per Nanook »

En línia

Desembre 02, 2013, 10:16:20 pm
 ;D Perfecte, en aquest suplement hi és tot el que necessites saber per jugar. Sobre el personatge, tria la raça que més t'agradi. Si tens cap dubte, aquí em tens!  ;)

En línia

* Desembre 03, 2013, 11:58:52 am
Tens un privat.

En línia

Desembre 03, 2013, 07:18:46 pm
Contestat  :D

En línia

* Desembre 03, 2013, 09:07:38 pm
Finalment m'he decantat pel segon. Crec que és amb el que em sentiré més còmode jugant.
 Serà un elf. Les característiques dels elfs a nivell d'habilitats concorden bastant amb el que tenia al cap i a més a més, com que sol ser una societat bastant tancada té sentit que l'hagin pogut expulsar. Com que té una obsessió amb l'adveniment de la foscor, considero que té una puntuació baixa de cor. És a dir, té una por irracional i clarament està desequilibrat, de manera que no sol conservar la calma i converteix qualsevol petita cosa en una amenaça potencial. Per això mateix considero que ha de tenir una puntuació alta de ment: És capaç d'imaginar-se moltes amenaces, a qualsevol lloc. Veu raons ocultes darrere les raons, va un pas més enllà i desconfia de tot. A més a més, concorda amb l'educació que ha rebut com a elf. L'aspecte físic és el que queda. Puntuació mitjaneta. Ha estat expulsat de la comunitat i ha hagut de viure per si sol vagant de poble en poble. S'ha espavilat a través d'enginy i també una puntuació de cos acceptable.  Pel que fa al rerefons he triat "memory of suffering" (passat traumàtic, en català?). És consistent amb el personatge, ja que per exemple podríem argumentar que tota aquesta obsessió ve deguda a algun fet presenciat durant la guerra, o durant la seva infantesa, o qui sap (el buscaré, el fet).
 La idea que tinc és que sigui un personatge bastant paranoic. Per això, sempre està alerta i per tant les habilitats amb les que se sent còmode son les d'observació (perception en anglès) i potser alguna de les de coneixement, pel fet de ser un elf i estudiós.  La seva motivació és exterminar la foscor en sí, perquè és dolenta (ell té arguments que justifiquen aquesta decisió personal). No el mou ni la venjança, ni les ganes altruistes de salvar a l'altra gent (és igual l'altra gent). El mou la fascinació vers aquest poder fosc, i de fet més que combatre'l el tem. Degut a aquesta fascinació també l'estudia. No tinc clar quina ocupació encaixa millor. He posat "scholar" pel tema de les habilitats de percepció i també per què és l'opció predeterminada dels elfs i s'adapta bé al personatge.
M'he decantat per saviesa per sobre de valor: En general és una persona reservada, fosca i pensativa. Racional si ho vols dir. Amb tots els aspectes excepte el comentat anteriorment, el tema aquest de la maldat. Llavors es torna molt histriònic. Pel fet de tenir dos punts de saviesa he triat "Wood-elf-magic". És consistent amb el fet que el personatge estigui una mica llampat i reforça la seva aparença de druida.

Et passo un enllaç de la benaurada pàgina que t'omple la fitxa de personatge.

{"version":"2","edition":0,"name":"","culture":"elf","standard":"martial","culturalBlessing":"folkOfTheDusk","calling":"scholar","shadowWeakness":"lureOfSecrets","specialties":["elvenLore","mirkwoodLore","rhymesOfLore"],"features":["suspicious","wary"],"favoured":["stealth","awareness","search","lore"],"awe":2,"athletics":3,"travel":2,"stealth":2,"awareness":3,"insight":2,"search":1,"healing":1,"hunting":1,"song":2,"battle":2,"lore":3,"body":5,"heart":3,"wits":6,"favouredbody":7,"favouredheart":4,"favouredwits":9,"endurance":"25","startingEndurance":"25","fatigue":"3","fatigueTravel":"","fatigueTotal":"3","hope":"11","startingHope":"11","shadow":"","permanentShadow":"","totalShadow":"0","armour":"","headgear":"","parry":"6","shield":"","damage":"","ranged":"","wisdom":"2","valour":"1","experience":"","total":"","fellowshipPoints":"","advancementPoints":"","treasurePoints":"","standing":"","carried":true,"weary":false,"miserable":false,"wounded":false,"woundTreated":false,"virtues":["woodElfMagic"],"rewards":[],"weaponSkills":[{"id":"bow","favoured":true,"rank":2},{"id":"sword","favoured":false,"rank":1},{"id":"dagger","favoured":false,"rank":1}],"weaponGear":[{"id":"bow","stats":{"damage":"5","edge":"10","injury":"14","enc":"1"},"carried":true},{"id":"sword","stats":{"damage":"5","edge":"10","injury":"16","enc":"2"},"carried":true},{"id":"dagger","stats":{"damage":"3","edge":"G","injury":"12","enc":"0"},"carried":true}],"gear":[],"backgroundText":"","guideText":"","scoutText":"","huntsmanText":"","lookoutText":"","fellowshipFocusText":"","fellowshipNotesText":"","sanctuariesText":"","patronText":"","coins":{"gold":"","silver":"","copper":""},"inventory":[],"taleOfYears":[],"comments":[]}

Com veus, l'he canviat lleugerament de com te l'havia plantejat abans, en part degut a la manca de flexibilitat del sistema de creació de personatges i en part degut a que m'agrada més així.

L'única cosa que no m'acaba d'agradar de fer el pes és la tria del rerafons. Jo el percebo com algú no especialment fort físicament, però sí a nivell de ment. Com veus, té unes puntuacions de 5 de cos i 6 de ment. Els rerafons amb puntuacions de 7 de ment i menys cos no encaixen amb el personatge, així que no sé que fer. Fins a quin punt m'he de cenyir exactament al que diu el manual? La resta la veig bastant bé. Si hi ha res que no t'encaxi o tens alguna suggerència, serà del tot benvingut.

En línia

Desembre 03, 2013, 09:36:22 pm
Amb la teva puntuació de Ment favorita (9) pots fer que una habilitat amb un sol dau funcioni gastant Esperança. Bon ús dels teus recursos.

Si entres en combat cos a cos, et queda una mà lliure. Recomano que agafis un escut (normal o rodela) per si es dóna aquesta situació.

Per la resta, m'agrada el concepte de personatge. :) Ben fet. No trobo que sigui gaire problema el que comentes de les puntuacions de cor i cos: és el que t'exigeix el sistema i bé, ens hem d'adaptar. Un elf mig sonat sona molt bé. tot i que la seva desconfiança cap als estrangers potser podries considerar canviar-la ja que sembla que serem la ONU, amb un membre de cada raça pràcticament ;) La seva personalitat fosca i llobregosa contrastarà molt amb la del Forlen, que és més aviat optimista. Pot sortir una interacció interessant. Els de fora del nbosc es pensaran que estem tots sonats a sota dels arbres  ;D ;D

Posa-li nom al pobre!!  ;D
« Darrera modificació: Desembre 03, 2013, 09:39:13 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Desembre 03, 2013, 10:09:09 pm
Això això, com es diu?  ;D M'agrada molt Elmoth, moltes gràcies!

En línia

* Desembre 04, 2013, 01:38:15 pm
Potser faig un repasset final a tot el tema de les habilitats, però jo el veig bastant rodo i acabat. En un moment d'aquests em curro una mica una descripció del personatge i edito el primer missatge, així si algú té curiositat no cal que vagi extraient informació d'aquí i d'allà i estarà més endreçat.

Més que desconfiança als estrangers és desconfiança al món. Pensa que segons ell tots els elfs de Mirkwood estan sota domini obscur, encara que molts no se n'adonin. Per tant, és més probable que es fii d'un membre d'una altra raça o d'un elf d'una altra part de la terra mitjana. I si bé pot tenir sospites d'algú, en rares ocasions declararà una guerra oberta.

No pateixis home, que no es carregarà el grup. Tenia alguna idea de personatge bastant més destructiva...  ::)

En línia

* Desembre 04, 2013, 07:06:40 pm
Cita de: Elmoth

*En Forlend posa una teia encesa davant de la cara de l'elf i seu davant seu en una cadira, amb el raspatller al davant. En la zona obscura de l'habitació, 2 beòrnides amb cara de pocs amics observen l'elf, lligat a la seva cadira. En Forlend encén la seva pipa y exhala algunes calades. L'elf comença a sentir la incmoditat de la torxa al costat del seu cap*

Bé elf, si colabores et trauerem la teia del davant, no pateixis. Només has de dir-nos una cosa.

Quin és el teu nom? CONFESSA!

*Els beòrnides fan petar els dits i els canells*

Els músculs de la mandíbula de l'elf es tensen i els llavis formen un rictus. Els tendons del seu coll es marquen sota la llum de l'atxa quan intenta, a la desesperada, apartar el cap d'aquell foc amenaçant.
Esclata:
Oh, vosaltres, que sou fills de la ignomínia i heu estat criats pel mal més brut i pèrfid. Mireu-vos com l'abraceu i us hi entregueu. Mireu com regalima el verí del vostre cor corcat. No sou si no una extensió d'ell, el nigromant de Dol Guldur que va dur l'ombra a l'antic bosc verd... El mateix Sauron! Mai accediré a les vostres demandes, mai afluixaré ni un pel la brida del meu destí per deixar-la a les vostres mans. Sóc descendent d'Edrahil, que va lluitar colze a colze amb Finrod i va acompanyar l'humà Beren en la seva busca de les gemmes de Fëanor, i és així com m'anomenen. Amb mi les vostres pèrfides amenaces no obtindran mai recompensa..!

El cap d'Edrahil cau cap endavant quan es desmaia i l'espuma que surt de la seva boca vessa i impregna les seves vestidures.
« Darrera modificació: Desembre 04, 2013, 08:10:20 pm per Nanook »

En línia

* Desembre 04, 2013, 07:10:47 pm
Elmoth, no me l'exaltis que és molt sensible..!  >:(

No sé si has esborrat tu el missatge o com ha anat la cosa. Espero que no et faci res que el pengi altre cop : P

En línia

Desembre 04, 2013, 07:28:39 pm
 ;D ;D ;D

En línia

Desembre 04, 2013, 07:32:11 pm
Com que no has respost i havia vist que t'havies conectat pensava que t'havia molestat i l'he esborrat. M'alegra veure que no ha estat així :P

Edrahil. És un bon nom :)

En línia

Desembre 04, 2013, 08:51:04 pm
Edrahil, m'agrada!

Mmmm, licantrops...  ;D

En línia

* Desembre 05, 2013, 01:31:01 pm
Editat el primer missatge amb la fitxa ja gairebé enllestida.

En línia

Desembre 05, 2013, 01:40:20 pm
A guerrejar hi hauries de tenir 2 punts, no 1 :)

En línia