El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

gothalo
Llegit 3826 cops
Desembre 05, 2013, 03:42:57 pm
#15
Ni idea. En el teu cas em sembla que si que tens pasta gansa. No em consta que hi hagi cap restricció a l'equip inicial, però ni idea. En porovma ens ho dirà.

TEMA ARMADURA
Sembla ser que els orcs tenen armes amkb valors de ferida de 12 o així. Això vol dir que una tirada d'armadura (es una tirada d'habilitat normal) va contra aquest numero. Una armadura de 2D té bastantes opcions de tenir èxit sumant-hi el D12 habitual. Si tens una armadura de 3D o 2D+ casc (que suma +4 a la tirada) vas bastant sobrat excepte contra coses grosses com trolls.

O sigui que les opcions "fàcils" d'armadura son (en ordre de pitjor a millor)
2D (impedimenta 8)
1D + 4 [casc] (impedimenta 10)
3D (impedimenta 12)
2D + 4 [casc] (impedimenta 14)

Comenten que si et queden 10-12 punts per sobre de Fatiga ja va bé, i que l'armadura és molt necessària. Jo m'he fet amb un gipó de cuir (2D) pel Forlend com a conseqüència d'això!.

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Desembre 05, 2013, 03:47:55 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Desembre 05, 2013, 06:12:24 pm
#16
EQUIP INICIAL

Tots els herois inicien la seva carrera d'aventures completament equipats amb tots els objectes i equip personals que considerin més adaptats a una vida als camins. Per simplificar, el joc presenta tals possessions com l'equip de viatge i l'equip de guerra d'un personatge.

EQUIP DE VIATGE

L'equip de viatge d'un heroi inclou típicament totes les pertinences que aquest porta quan viatge, a més de les seves armes i armadures. Els jugadors tan sols han de tenir en consideració la puntuació de impedimenta del seu equip de viatge quan utilitzen les regles per resoldre un viatge.

La puntuació de impedimenta de l'equip de viatge varia segons l'epoca de l'any.

L'equip de tardor-hivern (els mesos freds de l'any): robes gruixudes i càlides (jaquetes, mantells forrats de pell), mantes, menjar i aigua. L'equip de viatge d'hivern d'un personatge té una puntuació de impedimenta de 2.

L'equip de primavera-estiu (els mesos més càlids de l'any): robes i mantells lleugers, mantes, menjar i aigua. L'equip de viatge d'estiu d'un personatge té una puntuació de impedimenta de 1.

Ambdós equips de viatge inclouen menjar per una setmana (si durarà més d'una setmana, els companys hauran de caçar).

INSTRUMENTS MUSICALS

La música i les cançons son part important de la cultura dels Pobles Lliures. Un músic portarà generalment un o més instruments musicals als seus viatges. Si un heroi posseeix un nivell d'habilitat de 1 o més en Cantar, el seu equip de viatge podrà incloure un instrument típic de la seva cultura.

EQUIP DE GUERRA

Qualsevol arma, armadura, elm, o escut portat per un aventurer ha d'anotar-se individualment al full de personatge, juntament amb la seva puntuació de impedimenta. La suma total de la impedimenta de tals objectes es té en compte per calcular el Llindar de cansament d'un heroi.

HEROIS DE PETIT ESTATURA

Degut a la seva reduïda estatura, els hòbbits i els nans no poden emprar amb efectivitat armes de gran tamany. Els nans porten millor aquesta limitació que els hòbbits al ser usualment més alts, i proporcionar-lis el seu treball com a miners i com a ferrers, braços i muscles poderosos. La següent llista indica quines armes poden emprar els hòbbits i els nans:

Nans: espasa curta, destral, gran destral, llança, piqueta, daga i arc.
Hòbbits: espasa curta, destral, llança, daga arc.

Addicionalment, ni els nans ni els hòbbits poden emprar un escut pavès.

ARMES

Se suposa que un heroi posseeix inicialment una arma per cada una de les habilitats d'armes per les que té puntuació.

Per exemple: Si un heroi home de Bard comença el joc amb Arc Llarg (2) i Llança (1), tindrà dret a tenir un arc llarg i una llança entre les seves possessions.

Els herois amb habilitats d'armes culturals poden triar una arma específica de entre una selecció més amplia, com a part de les possessions del seu heroi.

Per exemple: Si un heroi elf dels boscos comença la seva aventura amb (Llances) (2), es pot permetre triar entre tenir una llança o una llança llarga.

ARMADURES I ESCUTS

Un heroi acabat de crear pot seleccionar una armadura, un protector pel cap i un escut. Cada jugador hauria d'anotar al seu full de personatge els diversos valors numèrics associats amb l'armadura, el protector o l'escut escollits, parant atenció a les següents notes:

La puntuació de protecció d'una armadura s'anota per separat del protector de cap (perquè a vegades durant el combat un heroi podria treure-se'l, per evitar cansar-se massa d'hora).

Els escuts no ofereixen protecció directa contra les ferides, si no que fan que un heroi sigui més difícil de impactar, augmentant l'atribut utilitzat per parar els cops que li arribin (generalment, la MENT). La puntuació d'escut s'apunta per separat de la casella principal dedicada a parar, perquè un escut pot trencar-se a causa dels cops dels oponents.

EQUIP ADDICIONAL

Si un jugador vol expandir l'equip del seu personatge més enllà de ho que compren l'equip de viatge i l'equip de guerra, la decisió rau en el Mestre del Saber. Si aquest està d'acord, ambdós haurien de tenir en compte el nivell de vida del personatge, per determinar la quantitat i la qualitat de qualsevol objecte addicional. En termes generals, la quantitat d'equip addicional portat es tan rellevant com desitgi el Mestre del Saber i els seus jugadors: generalment la impedimenta tan sols es té en compte en detall en ho que a equip de guerra es refereix.

En línia