El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

gothalo
Llegit 3827 cops
Novembre 28, 2013, 04:01:09 pm
Citar
Em penso que em decantaré per un home de bard. estic pensant en jugar un mercader que es dediqui a comerciar amb els elfs del bosc i els nans de la muntanya solitària. esta acostumat a viure als camins, te un caràcter sociable, que li ha permès fer certs contactes a tots tres indrets.

Haig de pensar una mica més en el personatge.



DESCRIPCIÓ

Els homes de Vall són homes del nord d'origen noble. Sovint son alts i d'extremitats fortes, normalment amb el cabell ros, tot i que no és desconegut el cabell fosc o fins i tot negre. Els homes solen afaitar-se la barba completament a menys que siguin molt ancians, i porten el cabell més curt que els homes del bosc de les terres aspres. Les dones es deixen créixer molt el cabell, tot i que sovint el duen recollit amb gruixudes trenes. Els aventures de Vall poden ser fàcilment reconeguts, ja que porten el millor equip que pot trobar-se entre els homes que viuen a las terres Aspres.

Bé doncs, si els Homes de Bard és la teva elecció, seguim doncs amb la creació de personatge. Si t'has imprimit un full de personatge (està disponible en català) o bé ho editaràs directament per l'ordinador. Ja pots posar-hi al costat de "Cultura": Home de Bard.

HOMES DE BARD AVENTURERS

La figura del propi rei Bard i la memòria de la seva gran gesta, inspira als més lleials de entre la joventut de Vall a suprimir el seu esperit aventurer, i a posar la seva espasa al servei de la ciutat. Però no tots comparteixen aquesta ambició, i n'hi ha que somien amb tresors oblidats i enterrats a terres distants, i exòtiques corts sota cels llunyans.

El NIVELL DE VIDA

Gràcies al comerç amb els elfs, nans i amb les terres llunyanes al sud, un home de Bard pot escollir qualsevol professió i estar casi segur de prosperar. Per aquest motiu, als homes de Bard se'ls pot considerar un poble pròsper.

BENEDICCIÓ CULTURAL

- Acèrrim -

"Quin rei?" va dir un altre amb veu serena. "Ho més possible és que sia el foc que ronda del Drac, l'únic rei Sota la muntanya que hem conegut."

Viure durant tant de temps sota la omnipresent amenaça de Smaug el Terrible ha convertit als homes de Bard en una raça valerosa. Després de tot, no hi ha gaires criatures més temibles que un gran drac. Al portar a terme una proba de por, els personatges homes de Bard poden tirar dues vegades el dau de proesa (el D12), i quedar-se amb el millor resultat.

PUNTUACIÓ INICIAL DE LES HABILITATS

D'entrada, per ser Home de Bard, tens les següents puntuacions d'habilitat: (després podràs modificar-ho una mica, així com afegir-hi coses)

Impressionar 1
Atletisme 0
Alerta 0
Explorar 2
Cantar 1
Ofici 1
Inspirar 2
Viatjar 2
Perspicàcia 2
Guarir 0
Cortesia 2
Guerrejar 2
Persuadir 3
Sigil 0
Buscar 1
Caçar 0
Endevinalles 0
Saber 1

Fixa't en que hi ha una habilitat (Inspirar) que està subratllada. Això és important ja que representa que és una habilitat preferida. Subratlla-ho també al full de personatge.

HABILITATS D'ARMES

Tria una de les següents opcions i anota-ho al full de personatge:

1) (Espases) 2, Llança 1, Daga 1
2) Arc Llarg 2, Llança 1, Daga 1

La quan una habilitat d'armes està (entre parèntesi) vol dir que estàs especialitzat en aquell tipus d'armes, i que pots emprar-les totes. En aquest cas, (Espases) vol dir que podràs emprar tot tipus d'espases: Espasa curta, Espasa llarga, etc.

Quan una habilitat d'armes està subratllada vol dir que estàs realment especialitzat amb el seu ús. I que tindràs molta facilitat en emprar-la. En aquest cas, series un expert amb l'ús de l'Arc Llarg.

ESPECIALITATS

Les especialitats son trets distintius sense cap mena de puntuació que faciliten certes accions relacionades.

A continuació tria dos trets de la següent llista:

Fusteria, Comerciar, Ferreria, Nedar, Navegar en bot, Saber antic.

REREFONS

A continuació et poso els 6 rerefons bàsics dels Homes de Bard. En negreta et poso el que crec que més s'adequa a la idea de personatge que has posat:

...
« Darrera modificació: Desembre 02, 2013, 09:05:40 pm per Porovma »

En línia


Novembre 28, 2013, 05:26:25 pm
#1
ok apuntat. crec que trio la segona opció d'armes, la del arc llarg.A nivell d'especialitats comerç es fixa, per el que havia comentat i navegar en bot crec que pot encaixar be en el arquetip

En línia


Novembre 28, 2013, 07:28:47 pm
#2
Perfecte, més tard penjo els rerefons. N'hi ha un especialment que crec que s'ajusta molt a la teva idea de personatge.

En línia


Novembre 29, 2013, 06:56:32 pm
#3
REREFONS El rerefons et proporciona la puntuació bàsica dels atributs, una habilitat preferida addicional i dos trets més.

1 - La forja i el martell

Els teus pares varen recompensar generosament al ferrer nan que et va prendre com a aprenent a la seva forja, i tu vas treballar dur sota la seva severa disciplina, per demostrar que el teu ofici podia arribar als alts requisits del seu poble. Duran les llargues hores que vas passar colpejant l'enclusa amb el martell sota la estreta supervisió del teu mestre, vas aprendre que és possible crear coses sorprenents, però que tan sols posant-hi el cor en el teu treball pots arribar a crear una obra mestre.

Atributs bàsics
Cos 5, Cor 7, Ment 2
Habilitat preferida
Ofici
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Aventurer, Cautelós, Compassiu, Determinat, Generós, Orgullós, Resistent, Sever.

2- Teixidor de paraules

El rei Bard es va guanyar el tro portant a terme una gesta inimaginable per a la majoria, i donant exemple a les generacions futures. Però es una altra gesta la que va captar el teu interès i disparar la teva imaginació: la de l'astut hobbit que va creuar paraules amb en Smaug el Daurat al seu cau. Si bé no esperes arribar a veure mai a un drac viu, busques l'oportunitat de guanyar renom amb la teva astúcia.

Atributs bàsics
Cos 4, Cor 6, Ment 4
Habilitat preferida
Endevinalles
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Alt, Animós, Aventurer, Ben parlat, Fiable, Imprudent, Intel·ligent, Senyorial.

3 - Sentits aguts

Vas créixer a la ciutat del Llac, fill d'un mercader que comerciava amb els elfs dels rais, procedents del bosc. Sovint t'unies a ells per remar en els seus bots, orgullós de la teva força juvenil. Sota l'ombra del Drac, el teu negoci familiar lluitava per sobreviure i no gosaves a aventurar-te molt lluny, però des de la mort den Smaug els teus germans i tu heu començat a viatjar a la fortalesa del bosc del rei Elf. Després de moltes visites als seus màgics salons, els teus ulls i les teves oïdes semblen percebre detalls que en el passat escapaven a la teva atenció; potser un subtil obsequi de la Bella Gent.

Atributs bàsics
Cos 6, Cor 6, Ment 2
Habilitat preferida
Buscar
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Animós, Astut, Aventurer, Determinat, Fiable, Generós, Just, Sever.

4 - Mans guaridores

Vas treballar molt de temps en un bot comercial d'Esgaroth, abandonant per primera vegada el llac Llarg quan eres molt jove. Un cop vas romandre durant mesos en un port distant del sud, esperant l'arribada d'una caravana de l'Est. Allà vas caure víctima d'una malaltia llunyana, i vas ser auxiliat per una dama que parlava una llengua estranya. Ella va salvar la teva vida, i et va ensenyar com salvar la d'altres en temps de necessitat.

Atributs bàsics
Cos 4, Cor 7, Ment 3
Habilitat preferida
Guarir
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Alt, Aventurer, Bell, Imprudent, Intel·ligent, Resistent, Senyorial, Orgullós.

5 - Ulls de drac

El teu rebesavi fou testimoni de la destrucció de la casa de ton pare, cremada quan el Drac va arrasar Vall. Va aconseguir salvar la vida, però aquell dia els seus ulls es van tornar del color de la cendra. A través del teu avi, i de ton pare després d'ell, la seva implacable mirada viu en els teus ulls cendrosos.

Atributs bàsics
Cos 5, Cor 6, Ment 3
Habilitat preferida
Impressionar
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Animós, Astut, Aventurer, Determinat, Fiable, Generós, Just, Sever.

6 - Caçador pacient

Fidel a l'herència dels teus avantpassats, la teva família mai va abraçar les costums dels homes del Llac, i des de que erets petit vas passar llargs dies caçant a terra ferma. Durant molts anys va ser un ofici perillós que donava pocs fruits, però ara la terra floreix de nou amb cada nova primavera, i tant els ocells com els animals tornen a reclamar els seus antics nius i caus. Ara tindràs l'oportunitat de posar de nou a punt les teves habilitats.

Atributs bàsics
Cos 5, Cor 5, Ment 4
Habilitat preferida
Caçar
Trets distintius
(tria dos trets entre els següents)
Aventurer, Compassiu, Ferm, Bell, Just, Pacient, Previngut, Sincer.

En línia


Novembre 30, 2013, 10:51:46 am
#4
Els trets distintius per a que serveixen/què representen? Es la personalitat del personatge o tenen implicacions mecàniques?

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Novembre 30, 2013, 12:47:41 pm
#5
Bé, t'ho explico en més detall. Vaig posar que serveixen per beneficiar una tirada d'habilitat o fins i tot per realitzar-la automàticament amb èxit. Et detallo aquí l'ús exacte dels trets distintius i de les especialitats:

Els trets atributs (Cos, Cor i Ment) donen una idea de l'aspecte general d'un personatge però es queda curt en definir el que diferència exactament a un individu d'un altre. Els trets proporcionen detall i matisos.

Els trets mecànicament es poden "invocar" de tres maneres diferents:

ACCIÓ AUTOMÀTICA

Quan un jugador empra una habilitat comuna per tal de realitzar una tirada, pot invocar un tret que posseeix el personatge per tal de (amb el vist-i-plau del Mestre del Saber) considerar que l'acció és un èxit automàtic sense haver de realitzar cap tirada.

Per exemple:

Un grup d'aventurers acaben d'assaltar una torra d'orcs prop del mont Gram. El terrible lloc ara està desert, però els jugadors volen emprar la seva habilitat de Buscar per tal de localitzar a qualsevol emboscat. Janet senyala que na Rosa, la seva heroïna hobbit, té "Bona vista". El Mestre del Saber accepta la invocació del tret i permet que na Rosa vegi automàticament unes petjades que porten fins a un racó fosc d'una càmera subterrània.

També és possible que el propi Mestre del Saber pregunti si algú posseeix un tret en concret per tal de fer avançar la trama més fluidament:

Per exemple:

La companyia ha obtingut un bagul de fusta trobat en un túmul, i els herois cerquen la manera de obrir-lo. El Mestre del Saber anuncia que una simple tirada d'Ofici servirà, i per agilitzar les coses pregunta si algún heroi poseeix un tret aplicable. Fili el nan es fuster, el Mestre del Saber es mostra d'acord, i deixa que en Fili obri el bagul sense més complicacions.

ACCIÓ IMPREVISTA

A vegades el Mestre del Saber pot determinar que una situació no permet realitzar cap tirada, degut a factors que escapen al control dels jugadors. Un jugador en aquests moments pot indicar la invocació d'un tret apropiat per tal de poder intervenir-hi.

Per exemple:

En acabar una batalla curta però ferotge a les portes del mont Gram, Katherine, la Mestre del Saber, explica als seus jugadors que un orc esmunyedís escapa del camp de batalla després d'haver estat donat per mort i ignorat. Declara que l'orc està massa lluny perquè els jugadors intervinguin. Hug, porta a un nan que és "Cautelós", i diu que en Fili estava controlant els ferits, precisament per evitar aquest problema. El grup està d'acord amb la invocació, i la Mestre del Saber permet que n'Hug comprovi la habilitat d'Alerta de Fili per veure si ha pogut percebre els moviments de l'orc.

PUNTS D'AVANÇ

Durant el joc els jugadors guanyen punts d'avanç que més tad podràn emprar en millorar els nivells de les seves habilitats comunes; invocar un tret pertinent millora la probabilitat de que un heroi obtingui un punt d'avanç.

Quan un heroi té èxit en una acció que reflexa molt un dels seus trets, pot invocar-lo per tal de demanar un punt d'avanç. Si el Mestre del Saber hi està d'acord, el jugador l'adquirirà.

Exemple:

En ho més profund de la nit, Beran, un guardià beòrnida, dormisqueja prop del foc quan divisa a un llop salvatge a punt de llançar-se contra un dels seus companys adormits. Sense parar-se a agafar la espasa que té al costat, es llança entre ambdós realitzant una tirada d'Atletisme i aconsegueix defensar sense armes al seu company, donant temps a la resta de despertar-se i acabar amb la bèstia. El jugador, en David, invoca el tret "Llançat" den Beranm y el Mestre del Saber hi està d'acord, concedint-li 1 punt d'avanç.

En línia


Desembre 02, 2013, 06:28:27 pm
#6
D'acord, si ja has triat el rerefons és un bon moment per posar-li nom (si així ho vols, si no ho pots deixar per més endavant). Jo et deixo aquí unes petites indicacions per si vols ser purista:

Tradicionalment els noms dels homes i dones de Bard es composen d'un o dos elements (per exemple: Dag = dia, o Lif-stan, Life Stone = Pedra de Vida). Com la majoria dels homes del nord, també posen noms als fills i filles d'avantpassats o parents famosos, o trien un nom que comença pel mateix so, o que comparteix element amb el nom del pare (nom del qual normalment també és esmentat juntament amb el nom de la persona quan aquesta es presenta formalment) Per exemple: Lifsta fill de Leiknir, o Ingrith filla de Ingolf.

A part a l'hora de fixar l'edat del teu personatge, tingues en compte que els homes de Bard normalment es converteixen en aventurers no abans dels 16, i no solen continuar més enllà dels 40, edat en la que es retiren per servir a la seva família i al seu poble.

PERSONALITZACIÓ

Ocupació: La ocupació és la motivació que té el teu personatge per convertir-se en aventurer. Ara és el moment que en triïs una entre 5 disponibles, pots triar la que vulguis, tot i que els homes de Bard solen sortir d'aventures o bé per erudició (erudit) o bé per cercar tresors (buscador de tresors) ja que a mesura que Vall recupera la seva antiga glòria, es converteix a més en lloc d'aprenentatge i de iniciatives, i els sabis a vegades surten al món per tal d'ampliar els seus coneixements de ciutat. Mentre que els relats sobre la gran riquesa den Smaug han inspirat a molts dels seguidors den Bard a cercar els seus propis tresors.

N'hi ha 5 d'ocupacions disponibles: Buscar de tresors, Erudit, Guardià, Trotamons i Vengador.

Les ocupacions a part d'una motivació et proporcionen dues habilitats preferides addicionals (se't proporcionen dos grups d'habilitats, i pots seleccionar dues habilitats i subratllar-les com a preferides entre les 6 disponibles), un nou tret i una debilitat davant l'ombra. Aquesta debilitat és el camí que seguirà el teu personatge si no resisteix la influència de l'ombra.

BUSCADOR DE TRESORS

Aquest món ha vist desaparèixer la glòria de molts reis nans i senyors dels elfs, i la seva herència està ara soterrada en profundes masmorres i fosques cavernes. Or pàl·lid i gemmes brillants fan senyes a aquells que s'atreveixin a anar a buscar-les. Ja sigui un tresor familiar robat per orcs incursors, o el daurat botí d'un drac, has triat buscar allò que està perdut, malgrat això signifiqui tenir que enfrontar-se a perills innombrables.

Grups d'habilitats preferides: moviment, percepció
Tret: Furtar
Debilitat davant l'Ombra: Malaltia del drac.

ERUDIT

Per a tu el coneixement fa que el món salvatge sia un lloc menys amenaçador on viure. Els estranys es converteixen en enemics si un es dirigeix a ells apropiadament, mapes engroguits en llibres perduts substitueixen la por a ho desconegut per la curiositat i l'ànsia pels llocs que queden per explorar, i cançons composades en eres passades reforcen el més fatigat dels cors. L'amor per aprendre guia cadascun dels teus passos, i il·lumina el camí per a tu i per aquells que escolten els teus consells.

Grups d'habilitats preferides: percepció, vocació
Tret: Versos del saber
Debilitat davant l'Ombra: Atracció dels secrets.

GUARDIÀ

En aquesta edat del món en el que les ombres es fan més profundes a cada any que passa, has jurat defensar a aquells que no poden defensar-se per sí mateixos. Sovint, per protegir millor als seus habitants de ho que els assetja més enllà de les seves llars. Això t'ha convertit en un estrany a ulls de la gent comú, una figura amenaçadora com aquelles de les que els protegeixes

Grups d'habilitats preferides: personalitat, supervivència
Tret: Saber de les Ombres
Debilitat davant l'Ombra: Atracció del poder.

TROTAMONS

Veus les meravelles de viure a la Terra Mitjana fins i tot on l'Ombra és més intensa. Cada racó de la terra amaga la promesa de secrets incalculables, i per això has decidit que qualsevol fondalada, cova, i vall del riu pot ser la teva llar, malgrat sia per poc temps. Perquè, quan arribi el demà, un altre horitzó et revelarà el teu nou destí.

Grups d'habilitats preferides: costums, supervivència
Tret: Saber popular
Debilitat davant l'Ombra: Follia del trotamons.

VENJADOR

La teva família o tu heu sofert una terrible pèrdua a mans d'altres, i tu et vas convertir en aventurer per venjar-te d'aquells que et van fer mal, o potser tan sols per deixar enrere una vida que ja no ets capaç de gaudir. El teu és un sender difícil de trepitjar, ja que ho que has tingut que suportar fa molt difícil que confiïs en ningú.

Grups d'habilitats preferides: moviment, personalitat
Tret: Saber dels enemics (tria un tipus d'enemic entre dracs, gegants, orcs, aranyes, trolls i llops).
Debilitat davant l'Ombra: Maledicció de la venjança.

En línia


Desembre 02, 2013, 07:08:04 pm
#7
A continuació es generen els atributs preferits: Per fer-ho, tan sols has de sumar com tu vulguis 3, 2 i 1 punts a les teves puntuacions bàsiques d'atribut i així obtindràs els atributs preferits.

Per exemple: En Pere està determinant els atributs preferits per un home del bosc guardià. El rerefons del seu personatge li ha proporcionat les següents puntuacions bàsiques: Cos 3, Cor, 4 i Ment 7. En Pere decideix potenciar la seva ja elevada puntuació de Ment sumant-li 3 (elevant la seva puntuació preferida a 10), i després afegeix 2 a Cos, i 1 a Cor, convertint ambdues puntuacions d'atribut preferit a 5.

Experiència prèvia: Tot seguit disposes de 10 punts per gastar en augmentar les habilitats del teu personatge. El costa d'augmentar-les és el següent:

Habilitats comunes

* = 1 punt
** = 2 punts
*** = 3 punts
**** = 4 punts

Habilitats d'armes

* = 2 punts
** = 4 punts
*** = 6 punts

Cada nivell s'ha de pagar individualment. És a dir, que si tens una habilitat a nivell 1 (*) per passar del nivell 1 al nivell 3 (***) per exemple, el cost seria de 5 punts (2 per passar de nivell * a nivell ** + 3 per passar de nivell ** a nivell ***).

En línia


Desembre 04, 2013, 04:22:03 pm
#8
uff. m'estic perdent una mica. massa informació en molt poc espai. De totes maneres, fent servir el generador de personatges online he creat aquest pj


{"version":"2","edition":0,"name":"Thordis%20filla%20de%20Thorburn%20","culture":"barding","standard":"prosperous","culturalBlessing":"stoutHearted","calling":"wanderer","shadowWeakness":"wanderingMadness","specialties":["boating","trading","folkLore"],"features":["just","merciful"],"favoured":["inspire","explore","hunting","courtesy"],"awe":1,"inspire":2,"persuade":4,"travel":3,"insight":3,"search":1,"explore":2,"song":1,"courtesy":2,"craft":1,"battle":2,"lore":1,"body":5,"heart":5,"wits":4,"favouredbody":6,"favouredheart":7,"favouredwits":7,"endurance":"27","startingEndurance":"27","fatigue":"5","fatigueTravel":"","fatigueTotal":"5","hope":"13","startingHope":"13","shadow":"","permanentShadow":"","totalShadow":"0","armour":"","headgear":"","parry":"4","shield":"","damage":"","ranged":"","wisdom":"2","valour":"1","experience":"","total":"","fellowshipPoints":"","advancementPoints":"","treasurePoints":"","standing":"","carried":true,"weary":false,"miserable":false,"wounded":false,"woundTreated":false,"virtues":["expertise"],"rewards":[],"weaponSkills":[{"id":"greatBow","favoured":true,"rank":2},{"id":"spear","favoured":false,"rank":1},{"id":"dagger","favoured":false,"rank":1}],"weaponGear":[{"id":"greatBow","stats":{"damage":"7","edge":"10","injury":"16","enc":"3"},"carried":true},{"id":"spear","stats":{"damage":"5","edge":"9","injury":"14","enc":"2"},"carried":true},{"id":"dagger","stats":{"damage":"3","edge":"G","injury":"12","enc":"0"},"carried":true}],"gear":[],"backgroundText":"","guideText":"","scoutText":"","huntsmanText":"","lookoutText":"","fellowshipFocusText":"","fellowshipNotesText":"","sanctuariesText":"","patronText":"","coins":{"gold":"","silver":"","copper":""},"inventory":[],"taleOfYears":[],"comments":[]}
« Darrera modificació: Desembre 04, 2013, 04:52:43 pm per gothalo »

En línia


Desembre 04, 2013, 05:10:17 pm
#9
Mola:)

Persuasió 4!! Deu ni do!! Em sembla que quan toqui parlar amb gent et tocarà anar davant :P

Quina és la teva habilitat favorita addicional? La teva habilitat te'n dona una, però només en veig 4 (que son les bàsiques) sel·leccionades.

Has pensat en tenir un escut? Pot anar bé per si has d'entrar en combat.


En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Desembre 04, 2013, 05:37:04 pm
#10
uis. això se m'ha escapat. haig de triar entre alguna especial o pot ser una qualsevol?

En línia


Desembre 04, 2013, 05:51:20 pm
#11
Segons sembla a la descripció, pot ser qualsevol, incloent les habilitats de combat.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Desembre 05, 2013, 10:57:25 am
#12
be, dons així triaré viatgar. Us presento a Thordis, filla de Thorburn

Nombre: Thordis filla de Thorburn

Cultura: Hombre de Bardo de Valle  Nivel de vida: Próspero
Bendición cultural: Acérrimo
  Ocupación: Trotamundos  Debilidad ante la Sombra: Locura del trotamundos
Especialidades: Navegar en bote, Comerciar, Saber popular
Rasgos distintivos: Justo, Compasivo
 Cuerpo: 5 Corazón: 5 Mente: 4
 Cuerpo (favorito): 6 Corazón (favorito): 7 Mente (favorito): 7

-Habilidades comunes-
  • Impresionar: 1 Inspirar: 2 Persuadir: 4
  • Atletismo: 0 Viajar: 3 Sigilo: 0
  • Alerta: 0 Perspicacia: 3 Buscar: 1
  • Explorar: 2 Curar: 0 Cazar: 0
  • Cantar: 1 Cortesía: 2 Acertijos: 0
  • Oficio: 1 Guerrear: 2 Saber: 1
-Habilidades de armas-
  • Arco largo: 2
  • Lanza: 1
  • Daga: 1
-Recompensas-:
-Virtudes-: Competencia
-Equipo-
  • Arco largo daño: 7 filo: 10 herida: 16 imp.: 3
  • Lanza daño: 5 filo: 9 herida: 14 imp.: 2
  • Daga daño: 3 filo: G herida: 12 imp.: 0
Aguante: 27 Aguante Inicial: 27 Cansancio de Impedimenta: 5 Cansancio de Viaje: 0 Cansancio Total: 5
Esperanza: 13 Esperanza Inicial: 13 Sombra Temporal: 0 Sombra Permanente: 0 Sombra Total: 0
Armadura: 0 Cubrecabezas: 0
Parada: 4 Escudo: 0
Daño: 0 A Distancia: 0
Sabiduría: 2 Valor: 1
Experiencia: 0 Experiencia Total: 0
Comunidad: 0 Puntos Avance: 0 Tesoro: 0 Estátus: 0

el json per la web de marres es
Codi: [Escull]
{"version":"2","edition":"0","name":"Thordis%20filla%20de%20Thorburn%20","culture":"barding","standard":"prosperous","culturalBlessing":"stoutHearted","calling":"wanderer","shadowWeakness":"wanderingMadness","specialties":["boating","trading","folkLore"],"features":["just","merciful"],"favoured":["inspire","travel","explore","hunting","courtesy"],"awe":1,"inspire":2,"persuade":4,"travel":3,"insight":3,"search":1,"explore":2,"song":1,"courtesy":2,"craft":1,"battle":2,"lore":1,"body":5,"heart":5,"wits":4,"favouredbody":6,"favouredheart":7,"favouredwits":7,"endurance":"27","startingEndurance":"27","fatigue":"5","fatigueTravel":"","fatigueTotal":"5","hope":"13","startingHope":"13","shadow":"","permanentShadow":"","totalShadow":"0","armour":"","headgear":"","parry":"4","shield":"","damage":"","ranged":"","wisdom":"2","valour":"1","experience":"","total":"","fellowshipPoints":"","advancementPoints":"","treasurePoints":"","standing":"","carried":true,"weary":false,"miserable":false,"wounded":false,"woundTreated":false,"virtues":["expertise"],"rewards":[],"weaponSkills":[{"id":"greatBow","favoured":true,"rank":2},{"id":"spear","favoured":false,"rank":1},{"id":"dagger","favoured":false,"rank":1}],"weaponGear":[{"id":"greatBow","stats":{"damage":"7","edge":"10","injury":"16","enc":"3"},"carried":true},{"id":"spear","stats":{"damage":"5","edge":"9","injury":"14","enc":"2"},"carried":true},{"id":"dagger","stats":{"damage":"3","edge":"G","injury":"12","enc":"0"},"carried":true}],"gear":[],"backgroundText":"","guideText":"","scoutText":"","huntsmanText":"","lookoutText":"","fellowshipFocusText":"","fellowshipNotesText":"","sanctuariesText":"","patronText":"","coins":{"gold":"","silver":"","copper":""},"inventory":[],"taleOfYears":[],"comments":[]}


A nivell de rerafons diré que Thordis va néixer en una família que es dedicava a comerciar amb més pena que glòria, fins que la caiguda de Smaug va dur a la Thordis de nou a la ciutat del vall. La reconstrucció de la ciutat requeria de materials i en Thorburn, el pare de la Thordis va fer fortuna negociant mercaderies amb els nans de la muntanya solitaria i els elfs del bosc.
Des de fa molt de temps, la Thordis acompanya al seu pare en els seus viatges, el que ha permès coneixer prou bé la regió. Sent una noia de parla fàcil, ha demostrat ser molt útil en les negociacions que duia a terme el seu pare.
Actualment, la Thordis acaba de assolir la majoria d'edat i ha pactat amb el seu pare poder fer un viatge per tal de buscar noves oportunitats. Ara mateix es troba a la ciutat del llac, on es disposa a iniciar aquest viatge.

En línia


Desembre 05, 2013, 12:10:23 pm
#13
El teu factor de mal és de +5 (el teu valor bàsic de Cos), tant en cos a cos com disparant. Es suma al mal de l'arma, o sigui que fas un mal de 12 amb l'arc i 10 amb la llança :)

Jo insisteixo una mica en el tema escut. Una Parada de 4 es bastant minsa: Si et venen a pegar tens opcions d'acabar malmesa. Quan et colpegen (suposant que adoptessis una actitud defensiva en combat) t'impactarien traient un 16+ en els daus. Això vol dir que t'impacten el 25% de les vegades si els enemics tenen habilitat d'armes 2, i el 50% si tenen habilitat d'armes 3. Si incrementes la parada un parell de punts amb un escut, fins a 6, els d'habilitat d'armes 2 t'impactaran només amb un ull de Sauron i els d'habilitat 3 t'impactaran 1/3 de les vegades en comptes de la meitat dels cops. A mi em sembla una millora substancial! :) Si prefereixes no pòrtar equip tan pesant, un escut petit (rodella) pesa 1, i et puja la defensa a 5; aquest punt extra d'evasió fa que només t'impactin un 16%, bastant millor que un 25. Si es demostra que no el necessites (que pot ser), sempre pots deixar l'escut tirat en un campament on haguem descansat, que un escut és poca cosa. :)

Ja us enviaré uns links, però he preguntat a gent que en sap més que nosaltres que què passa amb el tema armadures, si calen o no. De moment sembla que la gent es decanta pel sí a la consulta. Més informació a preu d'urna així que l'anem tenint. Pel que va dient la gent, minim armadura de 1D + casc complet o armadura de 2D si volem sortir en condicions dels encontres.

Si vols investigar noves vies de negoci segur que necessites un explorador! :p
« Darrera modificació: Desembre 05, 2013, 01:51:00 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Desembre 05, 2013, 03:32:07 pm
#14
ho tindré en compte, sobretot la rodela, per que l'arc es la meva arma principal i un escut més gran deu destorbar bastant. Es pot fer servir alhora l'arc?

tema econòmic. tenim molts calers per tal comprar equip o como funciona?

En línia