El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Com afrontar Apocalypse World?
Llegit 326 cops
Febrer 15, 2018, 03:45:09 pm
Hola,

Recentment ha caigut a les meves mans l'Apocalypse World i, despres de fer una primera lectura lleugera em trobo que no se per on agafar el seu sistema (i paradigma del joc)

Com que he vist que en aquesta casa hi ha gent amb experiència amb PbtA, m'agradaria demanar quins consells em podeu donar per afrontar aquest joc.

Gracies per avançat.

En línia

Febrer 16, 2018, 08:56:34 am
Bones Gothalo!

Nosaltres hem jugat a vàries coses PbtA.

Aquí van les meves reflexions:
- la primera és que l'AW té una dificultat extra: està escrit amb un estil que no ho posa fàcil. Si comences pel Dungeon World, per exemple, és més comprensible.
- de fet a la web de Nosolorol et pots descarregar una guia de DW que ajuda en tots els jocs PbtA.
- per mi la idea principal és entendre que la ficció és qui marca el ritme de joc. Això no és cap novetat respecte als jocs tradicionals, però aquí si t'encalles pensant quin moviment s'ha de fer és quan perds el fil.
- com a DJ: pregunta, pregunta i pregunta. Només preguntant es va descobrint què és el que passa i què cal fer en conseqüència. Pensa que és un tipus de joc per a DJs que els hi agrada improvitzar.
- en el cas del DW, que és el que jo vaig dirigir, és molt útil seguir els objectius del director de joc que et marca el manual. Fes.hi cas.
- sobre els moviments del DJ: és tot plegat un artifici. De fet és el de sempre: el DJ fa i diu el que creu necessari per què avanci la història.

Ajuda?

Febrer 18, 2018, 10:49:12 am
El capítol del director de joc de Sombras Urbanas també és molt bo.

AW va trencar molts esquemes, però van ser altres autors qui ho van escampar: Dungeon World i Sombras Urbanas són dos d'aquests jocs que han fet molt de favor al PbtA.

Febrer 19, 2018, 12:34:56 pm
Moltes gracies Menecrates. Clar que ajuda.

Ara buscaré la guia de dw que menciones. A veure si tinc sort i entro aviat amb els nous esquemes.

En línia