El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Per un Grapat de Daus v1.26 (pàgina 3)
Llegit 11143 cops
Març 20, 2014, 09:34:29 am
Hola Elmoth,

Molt xulo el joc.

Aquí tens la meva modesta contribució. Com que no he tingut temps de testejar-lo només són detalls i coses menors: errates i coses així. Suposo que queda bastant repel·lent... res més lluny de la meva intenció, eh?  :)

-Pag. 2 paràgraf 2: hi posa "la seves professió", "seves" hauria d'anar en singular.
-Pag. 3 al tercer punt: posar apòstrof a "la oposició" i que quedi "l'oposició". També seria interessant posar alguna cosa com "sumant tots els factors, incloent els bonus". Ho dic perquè així introdueixes el concepte bonus, que expliques més endavant, en el seu context.
-Pag. 3 al requadre de sota: els punts suspensius no van mai després d'una coma. Caldria treure la coma o substituir els punts suspensius per un "etc".
-Pag. 4: els números estan en formats diferents.
-Pag. 5 al parèntesi: és el mateix cas dels punts suspensius de la Pag. 3.
-Pag. 6 al punt Superar un Obstacle: substituir "ontinguis" per "obtinguis". Potser també seria interessant posar els números entre parèntesi en el cas de l'èxit parcial i l'èxit. En el primer cas seria treure un 4 i en els segon un 5 o 6. No?
- Pag. 11 al punt Narració: a "jugador o jugadors realitza" posar "realitzen" en plural.
- Pag. 15 al segon paràgraf del punt Fora de combat i Conseqüències: quan parles de les conseqüències dels atacs del balrog i el goblin potser seria millor posar-les en ordre i convertir la frase en "la mateixa conseqüència: "incinerar" o "ferir", respectivament". Aquesta realment és més una perepunyetada meva que altra cosa  ;D ;D ;D.
- Molt bé posar els conceptes de joc sempre un cursiva. Jo potser sempre els posaria en minúscula o en majúscula, sense alternar. Per exemple: "avantatge" sempre surt en minúscula però "Perill" en majúscula. He vist "Conseqüència" tant en majúscula com en minúscula.
- Finalment, no he sabut trobar en cap lloc de les regles que els daus d'avantatge cancel·len daus de perill. En alguns exemples sembla que és així. Potser es podria afegir una frase al respecte?

Bé, això és tot. Ja veus que tot eren xorradetes. El joc està molt bé!

Fins aviat!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 20, 2014, 10:01:36 am
Gracies Jordi! Una edició de PM :) En Gaelos també em va fer diversos comentaris per privat. Aquestes observacions m'ajuden molt a millorar el text, ja que la meva visió ja està bastant contaminada pel fet de ser l'autor original del joc. Tindré molt en compte els comentaris i procuraré corregir aquests punts en breu.

Diverses de les coses que comentes són òbviament conseqüència de que sigui l'autor el que acostumi a revisar el text, ja que el tema dels daus de perill i avantatge és una cosa que jo veig super clara, però no te per què ser així!  ::)

Text original de SUPERAR UN OBSTACLE
Per cada èxit parcial que ontinguis pots reduir el nombre de daus de Perill que genera un obstacle. Quan un obstacle ja no genera daus de Perill i tens èxit en una tirada, el superes o elimines.

PROPOSTA DE CANVI
Per cada tirada amb èxit (resultat de 4, 5 o 6) que obtinguis pots reduir el nombre de daus de Perill que genera un obstacle en 1. Quan un obstacle ja no genera daus de Perill i tens èxit en una tirada, el superes o elimines.

Millor?

Celebro que t'agradi. Si el proves ja em diràs què et sembla :)

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Març 20, 2014, 10:08:02 am per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Març 20, 2014, 11:03:53 am
Diverses de les coses que comentes són òbviament conseqüència de que sigui l'autor el que acostumi a revisar el text, ja que el tema dels daus de perill i avantatge és una cosa que jo veig super clara, però no te per què ser així!  ::)

No saps com t'entenc. A mi em passa el mateix... reviso i reviso i encara em queden faltes per detectar. Tinc la teoria que si ets l'autor d'un text de vegades no llegeixes el que hi posa sinó el que el teu cap pensa que hi posa. Per això sempre va bé tenir 2 o 3 persones que revisin el text també. Una altra solució és deixar passar uns dies des de que l'has escrit per a que el teu cervell se n'oblidi una mica. Però clar, tots tenim poc temps i fer això retarda tant les coses que acostuma a ser inviable.

PROPOSTA DE CANVI
Per cada tirada amb èxit (resultat de 4, 5 o 6) que obtinguis pots reduir el nombre de daus de Perill que genera un obstacle en 1. Quan un obstacle ja no genera daus de Perill i tens èxit en una tirada, el superes o elimines.

Millor?

Molt millor, tal com està escrit ara no pot haver-hi cap dubte.   8)

Endavant. Mode player on!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 20, 2014, 07:51:45 pm

-Pag. 4: els números estan en formats diferents.

Mea culpa. El document que em va passar l'Elmoth ja estava ben formatejat, però el meu linux tenia alguna cosa a dir...

En línia

Març 23, 2014, 02:15:27 pm
Després de rebre les crítiques del regal us porto la versió 1.26 de PUGA. Tot i que es noten diversos canvis, de fet són reescriptures d'estil: les regles no canvien sobre el que es va entregar als membres del forum :) El vostre document físic de PUGA és perfectament valid ;)

El nou document incorpora les crítiques que s'han fet en aquest i en altres llocs (el ,meu grup de joc habitual, talpimon, SPQRol) i intenta aclarir conceptes que potser no estaven del tot clars. L'he (des)maquetat diferent, i ara no està en dues columnes com abans sinó en un format més normal de pàgina simple. L'increment de text crec que millora el redactat, tot i que fa bastant difícil presentar-lo en dues cares de DIN A4 com abans sense ser molt restrictiu n la mida de la lletra. Ara té 3 pàgines de duració.

Els canvis respecte a la v1.25 estan en blau. Com dic, tendeixen a ser canvis estilístics o introduint aclariments que se m'han demanat aquí i per altres vies.

PRINCIPALS CANVIS INTRODUÏTS
Unificació de Complicacions i Conseqüències com un sol concepte (complicacions) que generen perill.
Unificació d’Avantatges i Bonus en un sol concepte (bonus) que generen avantatge.
Aclariment que les complicacions i bonus s’anul·len entre ells.

Aclariment del nombre de daus utilitzats (i el tipus!)

Millor explicació dels conceptes de Perill, treball en equip i superar un obstacle.

Més aclariments a “Fora de Combat i Complicacions” amb algunes “notes de disseny” implícites.

Cal tenir en compte que de fet PUGA és un reglament genèric. Els exemples són de la terra mitjana, però podrien ser de star trek, la cruda de cthulhu o el far west amb la mateixa facilitat.

Qualsevol comentari és benvingut
« Darrera modificació: Març 23, 2014, 06:04:29 pm per Elmoth »

En línia

Març 24, 2014, 09:18:47 am
 Fa molt goig com ha quedat la criatura ^^. Felicitats!

A veure si el puc portar a taula (o el pots portar tu mateix) en la pròxima Patirol ;).

P.D: T'ha faltat canviar el peu de pàgina indicant que és la versió 1.26, encaraa hi posa 1.25.
« Darrera modificació: Març 24, 2014, 09:20:31 am per Gaelos »

En línia

Març 24, 2014, 09:25:54 am
Estaria bé. Quan toca?

En línia

Març 24, 2014, 09:29:14 am
 Doncs la pròxima edició cau el 19 d'Abril segons el meu calendari profà, enmig dels dies festius de setmana santa.

Aquest any ens estem carregant els dissabtes a base de bé, entre Patirol, Patitrobada, Patinights, Tallers del Pati, Patifinders, Tallers de Pintats de Minis i coses espontànies que van apareixent... Poc marge per corre dates.

En línia

Març 24, 2014, 09:54:40 am
Uf. Dies bastant complicats... Miraré què puc fer., pero ho veig dificil

En línia

Març 27, 2014, 03:40:11 pm
Ha quedat molt bé (aplaudiments)  ;)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Abril 01, 2014, 10:13:16 am
Uf. Dies bastant complicats... Miraré què puc fer., pero ho veig dificil
Hola de nou, estudiant el calendari, i tenint present que la majoria dels companys del Pati som pares, hem avançat la data de la Patirol, per que qui vulgui (i pugui), s'escapi de cap de pont per setmana santa. Així doncs la data de la Patirol d'aquest mes passa a ser la del dissabte 12. Com et va aquesta per pujar a testejar el sistema ^^?

En línia

Abril 01, 2014, 02:06:42 pm
Dissabte 12 sóc a Saragossa en un torneig de DBA (miniatures històriques en batalles totalment ahistòriques). :'( Sembla missió impossible això!

En línia

Abril 01, 2014, 04:20:04 pm
 Caram quina vida més moguda que portes! xD

Ja va bé, algun dia o altre quedarem per fer una partideta ;).

Salut!

En línia

Gener 30, 2015, 02:18:23 pm
OK, m'he trobat un problema amb els daus de Perill del sistema i les condicions de victoria. Fins ara no havia passat mai ja que resolc la majoria d'accions amb una sola tirada (no hi ha daus de Perill) i en aquest cas no es rellevant.

En la Partida de la Catalunya postapocalíptica de "Per un Grapat" del forum tenim en Pau (el personatge d'en Gaelos) barallant-se a cops amb un malfactor. En Pau genera 2D i el seu oponent (que és un tio dur) 1D de Perill en contra.

En pau guanyarà el conflicte si elimina el dau de Perill i guanya la següent tirada contra 0D de Perill. OK fins aqui.

No obstant, en tirar els daus obtinc 2 i 4 per en Pau i un 3 pel dau de Perill. El dau de Perill no s'aplica. No obstant, com que la tirada d'en Pau és un 4, "es menja" una Complicació extra a més d'eliminar el dau de Perill.

Recordem que cada Complicació aplicable genera un dau de Perill.

Ergo, en Pau elimina un dau de Perill i genera un nou dau de perill nou al mateix temps :o

Us sembla normal o s'hauria de canviar què passa quan treus un 4 o bé el funcionament dels daus de Perill? A mi no sé si em convenç...

En línia

Gener 30, 2015, 04:39:36 pm
Jo crec que pot tenir sentit, per algun motiu de la narració en Pau li complica la vida a l'Ós, però per altre costat alguna cosa li passa a ell, pot ser una mala jugada per part d'algun brètol de la banda, o mala sort.

No?

En tot cas, si no es una cosa que es repeteixi massa, pot donar dinamisme i dramatitzar l'escena amb imprevistos a l'atzar.

En línia