El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Per un Grapat de Daus v1.26 (pàgina 3)
Llegit 11144 cops
Gener 10, 2014, 01:33:33 pm
Ah si, el que s´çi que he fet és retocar la part de Duels (tirades enfrontades). Les regles es queden iguals, però els 2 exemples que surten a sota no tenen sentit en l'estructura del joc com m'ha indicat encertadament un dels jugadors del meu grup. Els Duels (tirades enfrontades) han de ser excepcionals.

Un entorn inhòspit (per exemple un viatge a la Muntanya Pelada, cau de bandits i rumors de mines d'or) suposaria un parell de Complicacions quan els personatges intenten travessar-lo, per exemple, i si fallen la tirada, es perdran i els atacaran els bandits. No és un entorn de Duel, sinó que de fet són exemples de tirades simples amb Complicacions i Avantatges possibles a tenir en compte.

Reescrivint el tema, quedaria així:

OPOSITORS
Els oponents es defineixen en termes de Complicacions pel personatge si s’hi enfronta, Avantatges extra que pot obtenir pel conflicte i la Conseqüència que li passa si falla.
Exemple d’entorn de Viatge: Muntanya Pelada. Complicació: territori inhòspit. Avantatge: existeixen mapes de la zona. Conseqüència: resguarda bandits. Si falles la tirada per travessar el territori, et perds i els bandits t’ataquen.
Exemple de personatge: grup de desgraciats.  Complicació: són quatre. Avantatge: massa confiats.
Conseqüència: Ferida.

El problema és que si ho afegeixo em salta el full. :) Són només exemples de potencials modificadors (de fet el dels desgraciats s'utilitza en l'exemple del reglament) o sigui que no sé si aplicar-ho. L'exemple és bastant il·lustratiu d'un conflicte.
« Darrera modificació: Gener 10, 2014, 01:42:58 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Gener 16, 2014, 11:09:36 am
Bé, sembla ser que els jugadors del grup prefereixen jugar a terra mitjana el proper febrer quan coincidim tots. Intentaré liar-ne un parell per fer una prova d'aquest sistema al far west en un altre moment.

Per aquestes coses he preparat una versió de la terra mitjana, a veure si d'aquesta manera ho podia provar tot i que canviés l'entorn. Ës més perillós que l'altre sistema que em vaig parir (que és més de flipar-se segons l'estil SdA jacksonià, incloent les cabrioles de l'elf i seguir rastres invisibles del dunadan) però segueixen sent herois.  Ser superats numèricament és normal a les histories del Senyor i el hobbit, i en aquest cas el sistema pot ser bastant letal.
En 3 rondes de combat és fàcil que acabin ferits tot i fer bastant mal a l'oposició.
No sé si el tema de fer servir el dau de ris es mássa heavy, ja ho veurem. 

Doncs això, que a veure si el puc provar en un altre entorn; la versió de la terra mitjana no sé si agradarà. Us la deixo aquí La primera pàgina són les regle si la segona notes meves que igual us indica per on van els trets. Tot i que sigui la v1.0, correspon a nivell de regles a la 1.22 del reglament per westerns.
« Darrera modificació: Gener 16, 2014, 02:22:23 pm per Elmoth »

En línia

Gener 16, 2014, 05:55:03 pm
 Només comentar un detall.

Que si vols pots venir a una Pati Rol per testejar el joc, jo m'hi ofereixo encantat, i com jo segur que uns quants més. Pot ser l'0ddbal hi tot. El testejar jocs és un altre dels motius d'aquesta activitat.

Per cert, vec que portes uns dies donant voltes als dos jocs, vec que també li has donat corda al bare bones.

A veure si jo acabo de donar format a una coseta que tinc pel cap...

En línia

Gener 16, 2014, 06:01:13 pm
OK, m'ho apunto 8) Miraré d'acceptar la invitació per d'aquí un temps. Ara mateix vaig molt liat. Quan estic estressat a mort és quan més productiu estic amb temes d'aquests, perquè el cap em va a tope ;D

he acabat per modificar el dau de Risc. Em sembla que ara mateix és bastant suïcida utilitzar-lo. Crec millor que provoqui un dau d'oposició al següent torn si el fas servir i surt el resultat més alt. Un dau d'oposició és perillós, però no et causa la mort de manera efectiva! Els personatges tenen pocs "nivells de vida" (2, generalment, 3 a tot estirar) i per tant perdre'n un automàticament i perdre daus per seguir participant és massa bestia.

El ELC (Bare Bones) m'ha semblat OK ara que l'he rellegit, i de fet tinc sobre la taula la v0.7, menys la part de col·laboració no m'ha agradat gens ni mica. Ja publicaré la darrera versió quan em satisfagui una mica més.

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Gener 16, 2014, 06:08:15 pm per Elmoth »

En línia

Gener 17, 2014, 11:56:36 am
Pregunta de traducció:

Al Senyor dels Anells en català com s'anomenen les quebradas de los túmulos  / Barrow-downs? Només el tinc en castellà i anglès i no trobo una traducció online

En línia

Gener 18, 2014, 01:30:13 pm
Bé, us penjo la v1.1 del Per un grapat d'Anells. És idèntica a la versió 1.23 del per un Grapat de Daus (que penjaré a SPQRol, però aquest està en català i l'altre de moment només en castellà. Això de fer els documents en varis idiomes per forums diferents es un follón  ;D

El document té una pàgina. La segona són comentaris i idees diverses que formen una mica el "manual del Narrador".

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Gener 18, 2014, 03:24:43 pm per Elmoth »

En línia

Gener 21, 2014, 06:13:24 pm
Seguim treballant. El document passa a ser la v1.24, per mantenir la coherencia amb la versió del per un grapat de Daus/Por un Puñado de Dados.

El document ha canviat l'ordre i les explicacions de diversos punts (els daus de Perill, majorment). Crec que ara està millor organitzat. S'ha completat el "manual del narrador" (segona pàgina amb més exemples i idees de què tenir en compte, així com una conversió dels personatges de la Saga Palantir del meu blog al sistema. Aquesta pàgina no és gens imprescindible per jugar i de fet són uns apèndixs:el reglament segueix tenint només una pàgina. 

Finalment, hi ha una darrera pàgina amb idees de regles i demés. Són més apunts ue res, així com processos de reflexió. Els deixo per si algú vol donar-hi un tomb :)

Salut,
Xavi

En línia

Gener 21, 2014, 09:39:48 pm
Li faré un cop d'ull ;)

En línia

Gener 22, 2014, 11:03:32 am
4 números bàsics d'estadística del sistema:

PROBABILITATS D'UN RESULTAT CONCRET AMB 2D o 1D

..................................................2D..............1D
Èxit (4-6)........................................75%..........50%
Èxit sense conseqüències (5,6)..........56%..........33%
Bonus (3,6).....................................44%..........33%
Conseqüències (1,4).........................22%..........33%
Fracàs (1-3)....................................25%..........50%

Tens 75% d'opcions d'èxit en la teva especialitat (56% sense conseqüències) i un 22% de patir una Conseqüència cada cop que tires. Tirant 1D els riscos són clarament majors (i a més la variabilitat del resultat es dispara). Tirar 3D serà bastant rar, però pràcticament garanteix un èxit sòlid. Sembla raonable.

Faltaria calcular les probabilitats afegint 1 o 2 daus de Perill, però ejn general sembla que tot i tirar pocs daus, el sistema és bastant pro-personatges jugadors tot i que pots partir conseqüències si no vigiles.

Xavi

En línia

Febrer 14, 2014, 10:25:43 am
Bones de nou,

Ahir vaig fer una partida curta amb 3 dels jugadors habituals de la Saga Palantir per provar coses. Van investigar un assalt a una granja de les terres brunes, que els va portar a una torre ruïnosa on hi havia una petita guarnició d'orcs i van enfrontar-s'hi per rescatar un parell de nens després d'infiltrar-se a la torre. Els personatges van acabar cansats i (en alguns casos) ferits, però victoriosos.

El sistema va funcionar bé en tot el que era activitats normals d'interacció amb PNJ i l'entorn. No obstant va fallar quan es van enfrontar tots 3 a un sol oponent (un troll): Amb una mica de sort el van despatxar en UN TORN.L'escena era similar a la de la cambra de mazarbul del Senyor dels Anells, per a que us feu una idea.

El troll generava 2D de Perill i jo pensava que seria un oponent dur, però amb tirades una mica altes (i fent servir una repetició) van obtenir 3 èxits en un torn (patint una conseqüència i obtenint un bonus, per la qual cosa un d'ells va resultar ferit però van acollonir els goblins que anaven amb el troll).

Carregar-se un troll en un torn és excessiu ho mirem com ho mirem. Ni tan sols els jugadors estaven contents amb aquest resultat tot i fer bastanta conya. Crec que s'haurà d'incorporar una nota de que si 2+ jugadors col·laboren contra un oponent o problema han d'actuar en grup obligatòriament. D'aquesta manera un troll durarà 3 torns com a mínim (si els personatges no tenen res que els doni Avantatge i redueixi els daus inicials del troll) i passa a ser un oponent molt més perillós. Tal i com va anar el tema, va ser menys perillós que els goblins que l'acompanyaven.

Com que als jugadors els agrada tirar daus, em sembla que faré que només es dona suport a l'activitat del personatge principal si fas una tirada prèvia i treus un èxit. M'ho haig de pensar.
« Darrera modificació: Febrer 14, 2014, 10:40:55 am per Elmoth »

En línia

Febrer 14, 2014, 11:07:48 am
 Mmmm.

Entenc el què vols dir amb això de que acabin massa aviat amb un adversari. Queda una sensació rara. La partida que vaig fer per testejar el joc que tinc entre mans, també va passar quelcom similar. Tot i que en el meu sistema ja forma part del que busco.

Pel què fa el Grapat de Daus, tenint present que el tirar daus no et resulta un problema, el que hagin de superar una tirada per sumar esforços crec que pot resoldre el tema. Al cap i a la fi no son tirades complexes.

En línia

Febrer 14, 2014, 12:13:51 pm
OK, incorporo aquest text.

GRUPS I AJUDA
Quan diversos personatges (PJ o PNJ) actuen junts contra un sol oponent o obstacle, designa un líder. El líder és l’únic que farà una tirada contra l’obstacle. Els ajudants donen avantatge al líder si tenen èxit en una tirada prèvia o bé descriuen amb detall què fan per ajudar-lo. Tots els integrants del grup pateixen les mateixes conseqüències obtingudes a la tirada del líder.

La idea és deixar en mans dels jugadors si volen fer una descripció treballada o tirar daus a veure si treuen un èxit.

En línia

Febrer 14, 2014, 12:37:36 pm
 Em sembla molt correcte, el poder deixar, ja sigui arriscant-se amb una tirada o esforçant-se en la descripció de còm ajudar.

Bona feina :).

En línia

Febrer 14, 2014, 08:31:10 pm
Carregar-se un troll en un torn és excessiu ho mirem com ho mirem.

Bè, ja ho diu el refrany: "Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics." I molt menys un troll.

Tal i com va anar el tema, va ser menys perillós que els goblins que l'acompanyaven.

No s'ha de subestimar mai els goblins! La força de la canilla.  :P

Com que als jugadors els agrada tirar daus, em sembla que faré que només es dona suport a l'activitat del personatge principal si fas una tirada prèvia i treus un èxit. M'ho haig de pensar.

No és mala idea. Amb més tirades (o descripcions), més emoció i més implicacó dels jugadors, crec.

En línia

Març 17, 2014, 05:43:07 pm
Veig que la idea del Gran Talp de regalar el reglament als membres del fòrum ha tingut una bona acollida. ho celebro :) la versió que s'ha regalat als membres del fòrum ha estat la 1.25 de les regles, que encara no està penjada online però en breu ho estarà per si la voleu modificar o us serveix per qualsevol cosa. Si algú el fa servir, qualsevol feedback serà benvingut de cara a seguir millorant i evolucionant les regles.

Salut!
Xavi

En línia