El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Per un Grapat de Daus v1.26 (pàgina 3)
Llegit 11129 cops
Novembre 24, 2013, 01:18:41 am
La setmana passada vaig fer una marató de spaguetti western (fistful of dollars, fistful of dollars more, good bad & ugly) i de westerns més seriosos (Deadwood, The Chasers, Unforgiven). Òbviament el resultat van ser unes ganes bastant potents de jugar a westerns. I com que sóc així vaig escriure una variant de Cthulhu Dark aplicat al sistema. EL vaig penjar al fòrum de SPQRol i allà en Leo Antyeva i en Ryback entre d'altres van fer-hi comentaris. El tema va anar evolucionant fins a acabar sent una cosa una mica estranya que ja tenia diferencies substancials amb Cthulhu Dark però que crec que val prou la pena.

Us penjo el reglament d'una pàgina. A veure que us sembla :)

Salut!
Xavi

PD: sembla que fins i tot aconseguiré JUGAR a rol en lloc de DIRIGIR rol amb això del western al meu grup de taula. Increible!  8)
« Darrera modificació: Març 15, 2015, 06:46:39 pm per Gran Talp »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Novembre 24, 2013, 10:52:44 am
Doncs m'agrada molt com a sistema senzill. Gràcies per l'aportació. A veure si un dia d'aquests el provo i et dic el què.  ;)

En línia

Novembre 24, 2013, 11:54:08 am
M'alegro que t'hagi agradat. Llegint el text en un estat etílic mental més adequat de bon mati, veig que faltaria aquesta frase al final de "Conseqüències": També existeixen conseqüències positives, que donen avantatges. A "Fent coses" substitueix "Defecte" per "Complicació".

EDICIÓ: penjo una nova versió amb algunes correccions menors com les que acabo d'escriure.

Jo també estic pressionant a veure quan fem partida  :P ;D

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Novembre 24, 2013, 04:13:57 pm per Elmoth »

En línia

Novembre 24, 2013, 06:26:53 pm

Us penjo el reglament d'una pàgina. A veure que us sembla :)

Amb només una pàgina no hi ha excusa per no llegir-lo. Ara el descarrego...

En línia

Novembre 24, 2013, 07:00:10 pm
Bé, són dues pàgines, però la mida de les lletres és generosa ;)

El joc sembla força jugable, però m'ha sortit un parell de dubtes:

1.- Quan competeixes amb un personatge important reps també conseqüències com quan tires per fer coses? Tant si guanyes com si perds?Competir també s'utilitza a l'hora d'un combat?

2.- La regla de FALLAR: Ho entenc bé i les idees per fer fallar provenen dels altres PJs? No haurien de cooperar i ajudar-se entre ells?
« Darrera modificació: Novembre 24, 2013, 07:02:13 pm per Trollkin »

En línia

Novembre 24, 2013, 07:19:04 pm
Eh? Hauria de ser una sola pagina. A mi me'n surt només una ... :o

Tornem a l'exemple del reglament. El combat entre en Rubio i els 4 vaquers és un combat, però es resol amb una tirada simple: el Narrador no tira, només el jugador. Els vaquers no són personatges importants.

Quan en Rubio tira contra en Ramón a la mateixa peli, sí que és un combat amb un personatge important i per tant és una tirada enfrontada. A més és un moment climàtic de la història i queda molt malament que fallin. S'acorda que el guanyador carrega l'arma abans i si vol, mata el sue oponent. En Rubio i en Ramón tiren. En Rubio treu un 3 i en Ramón un 2. En rubio guanya i obté el resultat pactat. Si es volgués, es podria fer que patís una conseqüència negativa, ja que un 3 es una tirada bastant dolenta. No obstant, no cal: Les tirades enfrontades no fan servir l'escala de "Fent coses".

FALLAR: El tema és que els jugadors puguin dir "escolta, que això és complicat, mira a veure que potser falles encara que tinguis una bona tirada". Una partida de cartes seria un bon exemple: pots tenir una gran mà (tirada) però un altre jugador pot tenir-la encara millor. Normalment serà el Narrador el que introduirà aquest element, però els jugadors també poden dir-ho si els sembla adequat. Es tracta de narrar una bona historia, no de "vèncer el sistema" :)

Ara falta provar-ho a la taula :) Ja us explicaré com ha anat.
« Darrera modificació: Novembre 25, 2013, 08:31:47 am per Elmoth »

En línia

Novembre 25, 2013, 01:44:19 pm
Molt bona pinta!

Novembre 25, 2013, 01:54:22 pm
Estem reparant algunes coses. ja us penjaré la següent versió en breu. basicament se me n'ha anat el criteri al cel amb les ajudes de "cooperació" i l'apartat de "fallar" i oposició es poden unificar facilment.

Xavi

En línia

Novembre 25, 2013, 08:07:56 pm

Eh? Hauria de ser una sola pagina. A mi me'n surt només una ... :o

Seran coses del meu linux: no facis cas.   :P

En línia

Desembre 04, 2013, 12:59:51 pm
Bé us porto la versió 1.21 (beta) del reglament. Hi ha hagut alguns canvis en la eredacció, s'han aclarit diversos punts que s'han estimat erronis i s'han introduit un parell de clarificacions i simplificacions. ja té una pinta bastant definitiva.

salut!
Xavi

En línia

Desembre 05, 2013, 08:19:16 pm
Descarregant!

En línia

Desembre 09, 2013, 08:13:50 pm
Descarregat!

Veig que has eliminat la regla de "fallar". Pots explicar el motiu? Era un punt que em va fer pensar com es podia aplicar durant la partida.

A part d'això, el joc està més racionalitzat. Bona feina :)

En línia

Desembre 09, 2013, 09:18:35 pm
Ja existeixen regles per fallar. Si treus una tirada baixa ja falles. No cal una regla especial per això. Les regles per fallar si les circumstancies són complicades s'han integrat en els duels. Mira, ara que ho dic, de fet Duel seria un bon nom per la regla de tirades enfrontades.... En general s'ha intentat que les regles siguin més coherents internament, minimitzant els subsistemes de regles. Em sembla que ha quedat prou bé. Ara només resta provar a veure com funciona :)

En línia

Gener 10, 2014, 09:43:02 am
 Ja l'has testejat en taula? Quines impresions t'ha donat?

En línia

Gener 10, 2014, 09:45:59 am
Encara no. Tinc la partida prevista pel febrer. Entre que els meus companys són profes i jo sóc consultor el final d'any sempre és una època dolenta per fer res que no sigui treballar! Sembla que en lloc d'acabar-se l'any s'acabi el món! ;D En fi, que hom provarem a mitjans de febrer a veure què tal.

Xavi

En línia