El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Outer Space vs Fading Suns
Llegit 327 cops
Juliol 17, 2017, 02:45:18 pm
Teniu un compromís i heu de dirigir una partida llarga (4 o 5 sessions) a un grup de gent. Us han dit que volen jugar a Outer Space vs Fading Suns

Ronda 2, Partit 7 (Outer Space vs Fading Suns)

Quin trieu?

En línia

Juliol 18, 2017, 03:29:30 pm
Per 4 sessions em quedaria amb l'Outer Space.

El FS és un joc de campanyes llargues...

Juliol 18, 2017, 04:08:01 pm
Fading Suns. basicamrnt peque no tinc ni idea de què es l'outer space, mentre que del fading suns tinc el mahnual digital en algun directori perdut, tot i que no me l'he llegit mai. Em sembla recordar que era "40k meets star wars, that meets Mechwarrior (o com es digui) in a D&D space setting". Sembla prou caòtic per a ser bo en una partida com aquesta.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Juliol 18, 2017, 04:51:16 pm
Dos jocs de ciència ficció? Sembla que aquest grup de gent tenen bon gust.  Abans de votar voldria conèixer més bé els jocs que em proposen.

Fading Suns és una ambientació en un univers decadent, a l'estil de Warhammer 40.000, però no tant a propo de l'apocalipsi. És això?

De l'Outer Space no en sé res.

A veure si aquest grup de gent m'en fa cinc cèntims dels dos jocs. Si hi volen jugar serà que quelcom els interessa. Segons que em diuen, votaré un joc o altre...

En línia

Juliol 18, 2017, 10:42:48 pm
Aquest Outer Space no sé quin és. He trobat "Teenagers from Outer Space", però no sé si és aquest el que es proposa en la votació.

Tot i així, tinc un deute pendent amb Fading Suns i el meu vot va cap aquí. Només he organitzat un parell de partides però em sembla una bona proposta de ciència ficció. Tinc l'edició antiga i em penso que han sortit altres variants del joc, però la que tinc ja em fa molt el pes. No tinc cap altre material, o sigui que tota la informació de que disposo ve d'aquest manual.

Trollkin, el rerefons és una mena de fusió entre el medieval i la ciència ficció. Té moltíssims elements que recorden el "Dune" d'en Frank Herbert.  Per exemple, un imperi format per cases nobles que posseeixen feus que poden abastar planetes, en el cas de les famílies més importants. La casa Hawkwood recorda sospitosament els Atreides i la Casa Decados als Harkonnen. Com a Dune, el coneixement de la navegació espacial està en mans d'una Confraria, però sense mutacions ni espècie ni presciència. Existeixen els escuts corporals i, si no recordo malament, la interacció entre làser i escut també té conseqüències negatives, com a Dune.  Hi ha una església monopolitzadora amb la seva versió hardcore (amb llançaflames) de la Inquisició i cultes considerats herètics. La tecnologia és vista amb recel en molt cercles. S'utilitza però pocs l'entenen i gran part de la que es fa servir va ser construïda en una mena d'època daurada de la Humanitat a la que tothom assigna un terrible final degut, precisament, a la tecnologia. Hi ha enemics externs terribles (els simbionts) i d'altres menys, que poden ser portats com a PJs. Hi ha creuades, conspiracions i el cop per sota mà és preferible a la guerra. El salt entre sistemes planetaris es fan a través de portes estel·lars que són Stargates de dimensions immenses, construïdes per una raça desapareguda que recorda els Ancestrals de Traveller.

Sobre les normes, D20 i igualar o quedar per sota de la suma d'habilitat i atribut. Va ser el primer joc que vaig veure que permetia combinar atributs diferents amb una habilitat en funció de l'ús que se'n fes, una idea que sempre he trobat molt encertada. El sistema és prou bo i ofereix algunes opcions interessants, com accentuar les tirades o incrementar les possibilitats d'èxit. El grau d'èxit té repercussió. Com a contrapartida el sistema de mal i el fet de comprar "maniobres especials" sempre m'ha que alteren la manera harmoniosa amb que es soluciona tota la resta.

La generació de personatges no la recordo ben bé. Diria que es tiren daus i es reparteixen punts. Hi ha plantilles de personatge, però son orientatives.

Fins aquí el resum exprés. Em deixo moltíssimes coses, però em penso que n'hi ha prou per saber si et pot interessar o no.

Juliol 23, 2017, 10:37:04 am
A Outer Space, els jugadors encarnen humans raptats per extraterrestres que, convertits en astronautes, sols i perduts per l’espai, teleportats de planeta en planeta, són la darrera esperança de salvació de l’univers de l’amenaça de destrucció de totes les galàxies.
Un joc de rol de ciència ficció sobre l’exili, l’exotisme, l’aventura, el misteri i l’exploració amb un punt d’horror i d’acció.

El sistema de joc és amb piles de D6.

De vegades val més un fitxa que mil paraules:

http://www.maqui-ed.com/cat/ou/fitxaou.pdf

En línia

Juliol 23, 2017, 07:18:21 pm
Gràcies Oddball i nyarla59 per explicar els dos jocs de rol. Ja queda tot més clar i el vot està decidit.

Les referències que fa l'Oddball al [Dune[ m'han convençut i votaré pel Fading Suns.  L'univers de Dune sempre m'ha atret, però mai l'he jugat :-\ 

Si el FadingSuns s'hi assembla segur que seria possible trobar un mon desèrtic, encabir-hi una casa noble i la seva rival, uns indígenes religiosos, una mica de droga psiònica, i alguns cucs gegants i ja ho tindríem a punt.

En línia

Juliol 24, 2017, 08:11:00 pm
Gràcies per fer-nos cinc cèntims dels dos jocs als que no els coneixem!

Després del que heu explicat em quedo amb Outer Space. La veritat és que a mi la fusió entre medieval i ciència ficció sempre m'ha costat una mica, no acabo d'entendre-la o d'entrar-hi, em sona a voler posar massa coses en un mateix sac...

En línia

Agost 01, 2017, 09:29:28 am
Quina mandra haver de llegir-me Fading Suns, una nova ambientació i a més amb tot el rotllo de la religió que en principi em tira enrere. Millor l'Outer Space que el tinc més per mà...

En línia

Agost 01, 2017, 09:30:13 am
Outer Space 3 - Fading Suns 3

Pròrroga! Esperem una setmana a veure si algú desempata...

En línia

Agost 09, 2017, 07:32:48 pm
Cap dels dos m'atrua especialment, però després d'un examen exhaustiu (a cara o creu), m'ha sortit Fading Suns:P

Agost 10, 2017, 09:30:41 am
Fading Suns passa per un gol d'or!

En línia