El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Dresden Files vs Torchbearer (Copa Gygax)
Llegit 855 cops
Maig 08, 2017, 01:25:32 pm
Dos grups de joc diferents que juguen a la mateixa hora us conviden a jugar una campanya llarga (20 sessions o més), un la farà de Dresden Files i l'altre de Torchbearer.

Ronda 2, Partit 2 (Dresden Files vs Torchbearer)

Quin trieu?

En línia

Maig 08, 2017, 02:07:54 pm
Dresden Files. Així provo FATE en profunditat. A mi és que això dels retroclons em sembla una sobirana tonteria, recuperant sistemes desfassats en el temps i en la qualitat. Que pot ser que sigui millor que DnD 4, ok, però es que l'estil de joc de "ve el master i et mata de manera aleatoria per tirar un 72 a la taula d'encontres" no em sembla rol ni una experiència que valgui la pena rememorar.

EDIT: Em diuen que Tochbearer no és un retroclon, pero vaja, segueix sent una classe de comptabilitat.
« Darrera modificació: Maig 08, 2017, 03:48:47 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Maig 08, 2017, 02:31:59 pm
El meu vot va per TORCHBEARER..

Elmoth, erres al pensar que és un retroclon. Més aviat al contrari. Torchbearer és de la família del Burning Wheel i Mouse Guard. De fet es situa en un nivell de dificultat entre aquests dos jocs. Es tracta d'un joc d'exploració de dungeons amb un fort component de gestió de recursos.

Com tots els jocs de Luke Crane, Torchbearer és d'aprenentatge lent i per tant una campanya de 20 sessions és un regal!

Maig 08, 2017, 03:36:59 pm
Ho posava a  la seva pagina web si no recordo malament. En qualsevol cas el fet d'haver de fer de contable ho considero una professió tediosa, no el goig de participar en una activitat lúdica. Era una possible sortida professional a la meva carrera que vaig evitar tant com vaig poder. Gracies per l'aclariment igualment :)

mantic el vot positiu per DRESDEN FILES.

En línia

Maig 08, 2017, 06:14:25 pm
Jejejejejeje

No pretenia canviar el teu vot (o si?  ::) ), només aclarir que al Torchbearer no hi ha taules de monstres aleatoris.

Jo sempre he estat un gran defensor dels jocs de la factoria Burning Wheel per la manera com et submergeixen a la seva proposta lúdica (que ho és, t'ho prometo). Tot i que ara estic enamorat del format de jocs Powered by Apocalypse, que encaixa molt en la meva manera de dirigir (improvitzada i caòtica amb una bona delegació de poder narratiu al grup).

Maig 09, 2017, 10:20:48 am
Portatorxes és un bon joc, per mi el més rodó de la factoria Crane, aconsegueix simular molt bé la sensació de dificultat i de "patiment" dels nivells baixos de d&d, de fet ho fa millor que l'original. És un sistema que m'agrada (distribució narrativa, subsistema per accions esteses, px per posar-s'ho difícil a un mateix, etc.), a algú li pot semblar complicat, es podria arribar a dir que és un rolemaster dels jocs indie, però és més fàcil del que sembla i un cop entrat en dinàmica rutlla perfectament.
Tanmateix el joc té un "problema", quan ja tens habilitats a un cert nivell la proposta original del joc (personatges que "pateixin") es perd i agafa un to més èpic, de fet tal com passava al d&d. Això no és necessàriament dolent, es torna un joc de fantasia amb el to normal, però la gràcia original es perd.

D'altra banda tenim el Dresden Files, vaig provar de llegir-lo i va ser una decepció, no perquè sigui un mal joc, sinó perquè jo hi anava amb una idea preconcebuda que va resultar falsa. Jo m'esperava un joc de novel·la negra a l'actualitat amb fantasia (fantasia urbana), però té més de politiqueig que de novel·la negra. D'altra banda el joc en general està sobredimensionat, amb una bona redacció, però poc concisa i una quantitat de proeses i demés que em recorden a les dotes de d&d3. A més segueixo sense veure clar algunes de les gràcies del FATE.

Em quedo amb Torchbearer, acceptant la seva "èpica" a nivells alts.

En línia

Maig 09, 2017, 11:03:40 am
El sistema FATE es un joc que, gracies a tots els afegits sobre els Aspectes, acaba sent extemadament tradicional en la seva concepció i estil. És un sistema de flipar-se. per novela negra no ho acabo de veure.
De Ddesden Files només he vist la serie. Em va agradar prou i em va saber greu que es cancel·lés, però de novela negra en té més aviat poc. Desconec la redacció del joc, ja que no l'he llegit, però a la serie era de "ser guay" a nvoells bastant alts, o sigui que crec que un sistema com FATE li pot encaixar.

En línia

Maig 11, 2017, 05:38:53 pm
Voto per Dresden Files,

sobretot perquè tinc ganes de provar-lo i perquè crec que en 20 sessions o més segur que es veuria si el sistema de creació de la ciutat abans de començar a jugar funciona, o no (és una cosa que em té encuriosit d'aquest joc).

Jo m'esperava un joc de novel·la negra a l'actualitat amb fantasia (fantasia urbana), però té més de politiqueig que de novel·la negra.

Home, això depèn del DJ i de com ho vulguin jugar els jugadors, no? Per altra banda a les novel·les son dos aspectes que van íntimament lligats. Tenen el to de novel·la negra però després es va descobrint tot el rerefons i com tot això pot desestabilitzar els equilibris polítics, no? (es nota que em vaig comprar el joc perquè m'havia empassat les novel·les abans  ;))

En línia

Maig 12, 2017, 11:29:34 am
M'apunto a jugar al Torchbearer!!! Li vaig agafar molta mania al Dresden per rebuscat al no estar disponible en la última versió del sistema Fate. Grans esperances que es tornaren en gran decepció. A més, així també provo el Torchbearer en plenitud i pateixo una estona, tot i no ser gaire fan de recórrer masmorres nit i dia. :P

Maig 16, 2017, 08:45:35 am
El meu vot va per Dresden Files. Potser es que porto massa temps jugant a entorns tipus dungeon i em ve de gust fer una campanyeta diferent. El Fate te un punt Pulp que m'agrada força.

En línia

Maig 23, 2017, 10:45:02 am
Dresden 3 - Torchbearer 3

Esperem algun gol a la pròrroga....

En línia

Maig 25, 2017, 05:49:46 pm
Voto per Runequest  :P

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Maig 27, 2017, 05:58:55 pm
Voto per Runequest  :P

Un altre vot per RuneQuest! A veure si reflotem la nau...

En línia

Maig 29, 2017, 11:05:27 am

En línia

Maig 29, 2017, 08:35:47 pm
Oh!  Entesos. S'ha de triar un dels dos jocs proposats, encara que siguin dels teus preferits.
Així que voto per...

... Torchbearer  Malgrat no tingui taules de monstres errants.  :P

En línia