El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Dark Eye
Llegit 186 cops
Abril 15, 2017, 01:32:53 pm
Ha arribat a les meves mans el Dark Eye Rpg. La traducció a l'anglès del joc de rol alemany més famós. És un manual de 400 pàgines en color, molt ben editat i amb il·lustracions de qualitat. (Sembla que és el fruit d'un kickstarter exitós.)

Ja quan vaig estar tafanejant una botiga de Nuremberg vaig veure molts manuals en alemany que feien bona pinta, suposo que alguns devien ser d'aquest Dark Eye. Quan vaig fullejar el manual i vaig veure que era un joc de rol original fet a Alemanya, el vaig haver de comprar.

Un cop començada la lectura, ha resultat ser una ambientació totalment clàssica de fantasia. Nans, elfs i humans es reparteixen per un mon de regnes medievals. Evidentment, també hi han orcs, goblins i dracs. Un poti-poti dels típics elements de fantasia que tots esperem i coneixem: deserts, jungles, illes de pirates, el gran nord glaçat i entremig l'imperi humà i altres regnes rivals. Tot molt ben explicat amb molt detall. El mon sembla molt ben treballat. Això s'entén si tenim en compte que aquest joc de rol es va crear els anys 80 i no han parat de treure suplements contínuament durant trenta anys seguits.

Pel que fa al sistema, també és molt detallat. (Segons he pogut assabentar-me llegint algun fòrum, a molts alemanys els agrada la complexitat en els jocs de rol.) Hi han característiques, habilitats i avantatges/desavantatges que, durant la creació del personatge, compres gastant punts. Aquest punts els gastes en plantilles ja creades: de raça i cultura n'hi han vint-i-cinc, i n'hi han trenta més de professió.

Com a exemple del que son les regles, i que he trobat recaragolat (encara que no és pot criticar molt sense haver-ho provat a la taula) és la resolució de les tirades d'habilitat:

Cada habilitat va lligada a tres característiques que d'entrada tenen un valor normal entre 10 i 15.

L'habilitat té un valor numèric, que al començament pot estar entre 0 i 6.

Per fer la tirada d'habilitat, tires tres d20. Un per cada característica assignada a l'habilitat. Si tots tres estan per sota tens éxit en la tirada. Si algun està per sobre, pots anar gastant punts de l'habilitat per a reduir el valor del dau fins que sigui igual qua l'habilitat i per tant tenir éxit. Si no tens prou punts d'habilitat per a modificar el resultat dels daus, falles la tirada.

En cas de passar la prova d'habilitat, els punts que no has gastat per modificar el resultat dels daus marcaran el grau d'éxit comparant'els en una taula.

Interessant, no?

En línia

Abril 24, 2017, 02:11:28 pm
Ostres... veig que han canviat l'edició. La que jo tinc és en blanc i negre i ja te uns anyets. La vaig comprar perquè feia servir 3d20, com el fan3d20  ;) i veure si en podia extreure alguna cosa. Tens raó en què és un joc "recargolat". El sistema és molt lògic però per cada tirada d'habilitat, en realitat n'has de fer 3 (una per cada característica influent)... i després compensar amb els punts d'habilitat si falles.

Jo el vaig provar i la veritat és que va molt lent. La creació del personatge també és molt "recargolada".  ;D

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA