El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Castillo de Falkenstein vs Mutant year zero (Copa Gygax)
Llegit 415 cops
Abril 11, 2017, 08:47:04 am
La pregunta que heu de respondre és: si aquesta nit,demà o la setmana vinent haguéssiu quedat per fer una partida (ja sigui l'inici d'una campanya o un oneshot) amb uns amics o en unes jornades o on sigui i haguéssiu de triar entre aquests dos jocs per jugar (o per dirigir) quin seria?

A part de respondre la gràcia és que digueu perquè i que tinguem una excusa per parlar dels jocs, del rol i de tot plegat.

Ronda 1, Partit 28

Castillo de Falkenstein vs Mutant year zero

En línia

Abril 11, 2017, 09:00:01 am
Dos jocs interessants, el MYZ l'he provat fa poc, en canvi el Castillo de Falkenstein porta anys a la meva lleixa i encara no hi he jugat mai. Me'l vaig llegir quan el van treure en castellà, en aquell moment vaig gaudir molt de la lectura, però no vaig veure clar l'ambientació, em va semblar una barreja difícil de portar a taula, però per algun motiu no me'l vaig vendre. Amb els anys han entrat i sortit de la meva lleixa molts manuals, però el Castillo de Falkenstein encara hi roman, esperant el moment, fent-se més atractiu cada cop.

Voto pel Falkenstein, el seu moment ha arribat.

En línia

Abril 11, 2017, 09:07:12 am
Voto pel Castell de Falkenstein.

L'ambientació steampunk sempre m'ha agradat, i té coses de disseny divertides: com que es juga amb cartes i no hi ha fitxa sinó que has de tenir una llibreteta on apuntes les aventures del teu PJ.

A més el manual està escrit com si fos un llibre real, d'algú que viatja a un món de fantasia i ho explica...

Abril 15, 2017, 12:23:27 pm
Aquest cop crec que tiraré per la practicitat. És més probable que tingui la oportunitat de participar en partides de MYZ que del Castillo de Falkenstein degut a la novetat. Per tant em decanto pel Castillo de Falkenstein. Per la resta, tant els mutants com l'steampunk no em criden especialment, però sí els sistemes que puguin aportar els dos jocs.

Abril 15, 2017, 12:53:55 pm
Voto per Mutant year zero

He llegit el manual i m'han quedat moltes ganes de jugar-hi. Sembla un joc on els PJs no són herois, si no només supervivents que lluiten per arribar vius a l'endemà. S'hauria de provar, encara que sembla més un joc per fer campanyes i no pas partides soltes.

Pel que fa al Castillo de Falkenstein i l'Steampunk no em crida gaire. Si fos cyberpunk encara  :P    ...però el cyberpunk ja no està de moda, oi?

En línia

Abril 18, 2017, 06:44:11 pm
Voto per Mutant Year Zero!
No conec el castillo de Falkenstein, i potser és un gran joc, però pel que he pogut llegir de Mutant Year Zero m'agrada la idea i se que voldria provar-lo si en tingués la ocasió.

En línia

Abril 18, 2017, 10:02:31 pm
Voto per Mutant Year Zero!
No conec el castillo de Falkenstein, i potser és un gran joc, però pel que he pogut llegir de Mutant Year Zero m'agrada la idea i se que voldria provar-lo si en tingués la ocasió.

Ara que hi penso, en Gaelos va fer cròniques excel·lents de les partides que va fer de Mutant Year Zero. Poden servir per acabar de formar-te una opinió sobre el joc. També per als indecisos que no saben quin joc votar, si llegeixen les desventurades aventures dels mutants, potser hi votin també a favor...

En línia

Abril 24, 2017, 02:18:47 pm
Nooooooooooooo!!! Pràcticament impossible de triar...

Castle Falkenstein és per mi un dels millors jocs que s'han fet mai, un avançat a la seva època... però ja el vaig jugar en el seu moment. És un joc molt narratiu on es fan servir cartes enlloc de daus com a sistema aleatori. Això últim pot tirar enrere alguns jugadors perquè en alguns moments el fa farragós.

En canvi, no conec gaire Mutant Year Zero però les excel·lents cròniques del Gaelos m'han fet venir moltes ganes de jugar-hi.

Per tant, voto per Mutant Year Zero.

Ara que em sap greu deixar el Castle Falkenstein abandonadet, pobre... crec que avui faré una rellegida com a homenatge  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 26, 2017, 09:17:03 am
Arghhh Empat a 3! Pròrroga!

Esperaré una setmana a veure si hi ha algun vot de desempat...

En línia

Abril 27, 2017, 12:12:38 pm
Mutant year Zero. les cròniques d'en Gaelos m'han enamorat. de fet corresponen al que seria una versió lleugera d'un sistema com Ars Magica o Pendrafgon: una base d'operacions i una comunitat que evolucionen segons les actuacions dels personatges principals, però que està viva com a comunitat encara que aquests deixin d'interaccionar-hi. Porto temps pensant que les ambientacions d'aquest estil son genials, però que tenen a darrera sempre sistems molt feixucs i antics, i que es podria fer el mateix amb molta més simplicitat. MYZ potser ofereix aquesta experiencia sense sobrecarregar el sistema. Ho hauria de provar.

Vot per MYZ

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Maig 02, 2017, 09:57:30 am
Doncs gol d'Elmoth a la pròrroga per Mutant Year Zero que guanya 4-3

En línia