El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

AD&D vs Rifts Savage World
Llegit 585 cops
Març 28, 2017, 06:14:53 pm
La pregunta que heu de respondre és: si aquesta nit,demà o la setmana vinent haguéssiu quedat per fer una partida (ja sigui l'inici d'una campanya o un oneshot) amb uns amics o en unes jornades o on sigui i haguéssiu de triar entre aquests dos jocs per jugar (o per dirigir) quin seria?

A part de respondre la gràcia és que digueu perquè i que tinguem una excusa per parlar dels jocs, del rol i de tot plegat.

Ronda 1, Partit 27

AD&D vs Rifts Savage World (Copa Gygax)

En línia

Març 28, 2017, 07:14:26 pm
Vaja. No sóc cap fan del SW, sobretot pel tema de la iniciativa, que de base em sembla potser massa aleatòria, però com que el AD&D ja el vaig cremar prou, provaria les ambientacions del Rifts.

Així doncs RIFTS!!!

Març 28, 2017, 11:19:22 pm
Voto per Rifts Savage Worlds.

No tinc res en contra de l'AD&D, variants i evolucions incloses. Però, generalment, em crida més la ciència ficció. Vaig tenir a les mans el Savage Worlds aquest Nadal i, tot i que no el vaig agafar per mi, sí que el vaig comprar per regalar-lo.  Em va temptar i em segueix temptant, com moltes iniciatives per sistemes de normes genèrics. Provar el joc de normes amb un rerefons de ciència ficció/fantasia com Rifts estaria molt bé.

Sobre l'AD&D en tinc molt bons records i, sempre i quan només es tractés de jugar i no de dirigir, hi tornaria.

Març 29, 2017, 08:55:24 am
Rifts SW.

Ja que en Nyarla ha trampejat les votacions amb el Toon no deixarem que faci fora al Rifts, que per cert en aquesta versió pinta molt bé.

Març 29, 2017, 08:04:50 pm
vot per Rifts Savage World. No perquè tingui res en contra d'AD&D, però acabo d'acabar de dirigir una campanya de fantasia clàssica que ha durat uns nou mesos, i si pogués triar, preferiria canviar d'aires,

En línia

Abril 01, 2017, 09:36:10 pm
Vot per Rifts Savage Worlds. El AD&D no m'agrada gens com a sistema (Nivells, Classes de personatge amb límits artificials, punts de cop... Massa coses lletges per a mi :P).

En canvi, el Savage Worlds és un sistema que vaig arbitrar fa relativament poc i em va agradar força. El vaig trobar molt àgil. Com a ambientació prefereixo la fantasia medieval... però provaria amb gust la de Rifts.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 03, 2017, 01:15:02 pm
El meu vot va per el RIFT SW.

Ara mateix em ve molt de cara jugar a alguna cosa que no sigui el "mazmorreo" típic. A part, estic llegint ara mateix Savage Worlds i es un sistema que m'està agradant força, de fet estic preparant una cosa amb aquest sistema, però amb una altra ambientació per aquest dissabte a Sant Sadurní. En quant a la ambientació Rift, no la conec, però estaria disposat a tastar-la.

Es curiòs @Meriva, però a mi una de les coses que més m'agraden de SW es la iniciativa. El fet que es recalculi a cada torn ho trobo molt interessant.

ps. sorry per l'spam ;-)

En línia

Abril 09, 2017, 07:50:30 pm
Vaig jugar molt de temps a ad&d i per mi són com un macarrons, un clàssic que has menjat molt, que si n'hi ha en menges i en gaudeixes, però que si pots triar una altra cosa, la tries.
D'altra banda tenim el Rifts SW que parteix de la filosofia que si unes olives són bones, els canalons són bons, els peus de porc són bons, el salmó és bo i les maduixes amb nata són bones, de tot plegat en fem un batut i segur que surt bo.  :o

Qualsevol cosa abans que Rifts, un poti-poti infumable, el meu vot és per AD&D.

En línia

Abril 11, 2017, 08:43:44 am
Rifts SW 6 - AD&D 1

Sense paraules.

En línia

Abril 11, 2017, 10:17:54 am
Encara que sigui fora de plaç, vagi el meu vot per AD&D. Segurament al joc de rol al que he jugat més. Participant en campanyes èpiques tant com a master i com a jugador, i també algun epic fail, perquè no dir-ho.

Ara sembla un joc barroc, amb tot de subsistemes i excepcions, però quan el jugàvem el tenim tant pamat que podíem recitar les regles de memòria.

Pel que fa al Rifts, és un joc que va entrar per la porta gran, però desprès de picar de cap repetidament contra la paret de les regles infumables, el vaig considerar com a prescindible. Ara li han rentat la cara amb el reglament del Savage Worlds, però el mal ja està fet.

En línia

Abril 11, 2017, 11:22:16 am
D'altra banda tenim el Rifts SW que parteix de la filosofia que si unes olives són bones, els canalons són bons, els peus de porc són bons, el salmó és bo i les maduixes amb nata són bones, de tot plegat en fem un batut i segur que surt bo.  :o

Segurament és la definició més precisa que s'ha fet d'una ambientació kitchen sink...

Abril 11, 2017, 01:59:06 pm

Segurament és la definició més precisa que s'ha fet d'una ambientació kitchen sink...

kitchen sink= aigüera

Ves quin concepte tan estrany per a definir l'ambientació d'un joc de rol...

En línia

Abril 11, 2017, 05:18:41 pm

kitchen sink= aigüera

Ves quin concepte tan estrany per a definir l'ambientació d'un joc de rol...

Nosaltres en diriem poti-poti...

Abril 11, 2017, 05:51:58 pm
Jo també en dic un "tot hi cap".

Pel que tinc entès ve d'una expressió anglesa quan vols dir que t'emportes moltes coses dius que fins i tot t'emportes la pica, o alguna cosa així.   

En línia

Abril 15, 2017, 12:20:18 pm
Em quedo amb poti-poti. Em sembla una expressió més rodona i gràfica com a etiqueta pel gènere.  :P