El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

experiments
Llegit 285 cops
Març 22, 2017, 10:47:52 pm
Hola a tothom, tinc un petit dubte existencial

Ahir mateix vam acabar una campanya de Dungeon World en què tots els pj's van morir (i això que els jugadors em van deixar anar, en acabar la sessió, que soc un màster molt benevolent). Tot parlant després de la partida, i tenint en compte que hi havia un PNJ que els havia acompanyat una bona temporada i havia adquirit molt de poder, va sortir la idea de utilitzar tot el que havia passat en aquesta campanya com a mitologia per a una altra campanya, però en aquest cas de Apocalypse World.

La veritat és que després de donar-hi un parell de voltes a tot plegat em sembla factible, alhora que tinc moltíssims dubtes sobre si tirar-ho endavant, o no. Algú ha fet alguna vegada algún experiment com aquest? Va sortir bé?

En línia

Març 23, 2017, 02:36:53 pm
Sí, he fet algun experiment semblant (no amb DW-AW) però sí amb altres jocs. El resultat el considero positiu. Entre els grups amb qui ho vaig provar/jugar, n'hi va haver que senzillament van ignorar aquella mitologia/vivència viscuda o coneguda, i d'altres que van voler seguir-ne en major o menor mesura els passos. L'escull més gran que vaig percebre és la predisposició o no i grau de satisfacció dels jugadores a deixar de banda determinats coneixements que tenien com a jugadors i no com a personatges. Hi va haver gent que això li molestava o se n'aprofitava exageradament, i d'altres que en van gaudir.

En qualsevol cas, quan depenia de mi preferia introduir algun gir perquè no fos ben bé la mateixa resolució: com ara que ells siguin els descendents dels antics enemics.
« Darrera modificació: Març 23, 2017, 03:02:47 pm per Meriba »

En línia

Març 23, 2017, 08:29:33 pm
M'estàs animant a intentar-ho  ;). Hi ha un parell de jugador que ja no hi eren en el moment d'aquesta conversa i no sé si la idea els hi semblaria atractiva, però cada vegada tinc més de ganes proposar-li a tot el grup.

Puc preguntar amb quins jocs ho vas fer i què vas aprofitar de la campanya anterior?

En línia

Març 26, 2017, 11:33:00 am
És clar que sí home! Tot és parlar-ho entre tots els jugadors i provar-ho. No crec que tingui més complexitat que qualsevol altra aventura. De fet, tens tota l'experiència de la partida anterior com a rerefons per a la nova.

El primer que recordo, ja fa uns quants anys, va ser amb D&D. Hi ha partides que no mor ningú, i d'altres que no queda ningú. Doncs bé, en aquest cas vam aprofitar les llegenda d'aquells pallussos aspirants a herois que van fracassar.

Una mica més tard recordo també Ars Magica. Una història semblant a la de D&D i una altra d'unes generacions posteriors a un assentament creat pel grup.

Després el clàssic La Crida de Cthulhu. Diaris i correspondència guardada per advocats que, en cas de mort o no donar senyals de vida en X temps, les entregaven a coneguts, amics, companys de feina, etc. per seguir la recerca del desconegut.

També recordo partides de Vampir: Edat Obscura amb un grup i de Vampir: La Mascarada amb un altre. Les dues partides es feien setmana sí i setmana no, aprofitant els esdeveniments de les medievals per introduir elements històrics a les situades en època actual.

I per acabar, crec que n'hi havia més però la memòria em falla, barreja de Llegenda dels 5 Anells i Warhammer 40.000. En aquest cas aprofitàvem les històries jugades a Rokugán (territori emblemàtic de la Llegenda dels 5 Anells) com a rerefons d'un planeta aïllat per la disformitat i que se'n vol tornar a reclamar el delme de recursos i mà d'obra.

Crec que amb això ja tens exemples dels géneres (no jocs) més habituals del rol: fantasía, terror i ciència ficció.

Ja ens explicaràs com va l'experiment!
« Darrera modificació: Març 26, 2017, 11:35:48 am per Meriba »

En línia

Març 29, 2017, 08:14:52 pm
Trigaré una mica a poder tirar endavant aquest experiment (potser serà de cara a l'estiu), perquè ja teníem una altra partida emparaulada, però després de parlar-ho amb els jugadors hem decidit tirar-ho endavant de dues maneres:
  • Per una banda farem una campanya d'Apocalypse World algun mileni, o dos, després dels fets ocorreguts durant la campanya de Dungeon Word
  • Farem una altra campanya de Dungeon World ambientada tres o quatre mesos després dels fets en què van morir tots els pj's, però amb l'amenaça que ja s'havia iniciat totalment desbocada i mirant de trobar-hi solució
La idea serà anar intercalant episodis d'Apocalypse World i Dungeon World (de les sessions que siguin necessàries per cada episodi) per anar constuint paral·lelament el passat i el futur d'una mateixa història.

A veure fins on ens porta tot plegat.

Ja ens explicaràs com va l'experiment!

Ja pots comptar-hi!!

En línia