El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Star Wars (FI, FD, ER) vs Etern Estiu (Copa Gygax)
Llegit 515 cops
Març 01, 2017, 04:47:59 pm
La pregunta que heu de respondre és: si aquesta nit,demà o la setmana vinent haguéssiu quedat per fer una partida (ja sigui l'inici d'una campanya o un oneshot) amb uns amics o en unes jornades o on sigui i haguéssiu de triar entre aquests dos jocs per jugar (o per dirigir) quin seria?

A part de respondre la gràcia és que digueu perquè i que tinguem una excusa per parlar dels jocs, del rol i de tot plegat.

Ronda 1, Partit 25

Star Wars (FI, FD, ER) vs Etern Estiu (Copa Gygax)

En línia

Març 02, 2017, 08:43:26 am
Ep, ja hi tornem!

Tot i que he gaudit la majoria de partides que he jugat a Star Wars (de FFG), no he tingut la sensació que el sistema m'oferís la cinemática que promet, sobretot pels jugadors que érem a taula a l'hora d'interpretar els daus (acabava sent un joc 100% tàctic i no pas cinemàtic). Fora d'aquest sistema de resolució, el joc no m'ha aportat prou suc per justificar les ingents quantitats de diners que calen per poder gaudir del ventall de possibilitats que ofereixen altres jocs de SW (com ara el D6). És una mica allò de convèncer a un amic que es compri un joc per jugar-hi tots :P

En el cas d'Etern estiu, a primer cop d'ull em crida l'atenció l'ambientació (em recorda lleument a The Happening; M. Night Shyamalan), i només per això ja el provaria. Vinga, voto per Etern estiu.

Març 02, 2017, 12:28:55 pm
El meu vot per Etern Estiu.

És un joc estrany: a nivell de sistema no em convenç del tot, però l'ambientació és molt suggerent...

Març 02, 2017, 01:22:43 pm
Realment no conec Etern Estiu, malgrat tot el meu vot va per ell.

I ara raono el perquè. A SW trobo tres problemes.
1. La caixa de Inici de Al Filo del Imperio només val la pena per els daus. Tot està orientat a la aventura que et ve amb la caixa. Un cop jugat et quedes una mica orfe. Per no tenir, no tens ni un sistema de creació de personatges.
2. El tema daus. Haver de comprar daus específics per el joc (crec que costen entorn als 15€) em toca els nassos.
3. La interpretació dels daus. Trobo molt bona la mecànica que te el joc de interpretació de resultats, això que si, ho aconsegueixes però tens un desavantatge o al inrevés, fa que es puguin donar molt de color a les diverses situacions del joc, sobretot de cara a la narrativa. La putada es que si els jugadors no s'involucren en posar-hi cullerada a la lectura dels resultats i aquesta feina recau sobre el màster, es pot tornar molt avorrit.

En línia

Març 02, 2017, 02:25:21 pm
He mirat per sobre el sistema de Star Wars de FFG. No m'ha matat. he llegit dies aventures per al sistema. Una comprada (una que va d'una nau separatista de fa 30 anys estavellada i els PJ buscant-la mentre els plouen putades) una aventura gratuita sobre una nau imperial rebel ern plan Kurtz a Apocalipse Now que m'jha agradat molt com a concepte. Les dues aventures ben trabades i dissenyades. No obnstant no son tampoc diferents a aventures "normals" i no més cinematiques que els sistems anteriors que existien per SW. De fet crec que amb Blades in the Dark aquest tipus d'aventures poden ser bastant més cinemàtiques (hi ha un hack de SW de BitD en preparació).

Etern estiu l'he llegit. Sistema senzill, dels que m'agraden i ambient opressiu. No obstant ara no recordo exactament què pero tenia alguna cosa que no em va acabar de fer el pes. no obstant el votaré, ja que crec que sí que és un joc que aporta experiencies noves (a SW hi hem jugat milers de vegades tots) i posats a provar alguna cosa nova, tiraria per aqui.

Vot per Etern Estiu.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Març 03, 2017, 11:12:51 pm
Molt bons posts!

Tot i que estic d'acord amb les crítiques als daus especials, al sistema en sí i a la pasta que costa... Voto per Al Filo del Imperio.

En la meva defensa diré que l'ambientació Star Wars em perd i que tinc el joc... però no hi he jugat mai. Tinc ganes de provar-lo! I més encara perquè està enfocat a fer aventures amb contrabandistes i altres personatges "tèrbols"... És la part de l'univers Star Wars que més m'agrada  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 04, 2017, 11:04:33 am
El nou de Star Wars, o Etern Estiu.

Jo no sóc gaire de SW, però de jugar-hi, no em voldria complicar amb sistemes de joc amb daus propis, ni un joc que me'l venen per fasciles.

Per altre costat, l'ambientació evocadora de Etern Estiu, em desperta la curiositat.

Vot per Etern Estiu.

En línia

Març 09, 2017, 11:02:23 pm
Com que d'aquí a poc sembla que començaré una campanya d'Star Wars, encara que no sera amb aquest sistema (que no el conec), em quedaré amb Etern Estiu. La veritat és que a més té dues coses que m'atreuen molt, per una banda l'ambientació que la trobo molt evocadora, i per altra el fet que els personatges tinguin l'objectiu de curar-se i, una vegada aconseguit, ja no puguis jugar més amb ells. És un punt de vista, el de que els personatges tinguin una finalitat i que una vegada acomplerta surtin del joc, que només he trobat en un altre joc i que em té encuriosit perquè encara no n'he pogut provar cap dels dos.

En definitiva: vot per Etern Estiu.

En línia

Març 10, 2017, 08:48:20 am
... que els personatges tinguin l'objectiu de curar-se i, una vegada aconseguit, ja no puguis jugar més amb ells. És un punt de vista, el de que els personatges tinguin una finalitat i que una vegada acomplerta surtin del joc, que només he trobat en un altre joc ...

I quin és l'altre joc?

Març 10, 2017, 10:56:59 am
Perdoneu, si és que no es pot escriure abans d'anar a dormir.

L'altre joc que té una mecànica similar és Dreamraiders. Si hi teniu interès us en faig cinc cèntims quan estigui davant de l'ordinador, que ara contesto amb el mòbil.

En línia

Març 10, 2017, 08:42:52 pm
Hola a tothom, no sé si hauria d'anar a aquest fil aquesta qüestió (si es millor que vagi a un altre digueu-m'ho, si us plau, per una altra vegada) però intentaré explicar una mica com funciona a Dreamraiders el fet de que els personatges surtin del joc.

A diferència d'Etern Estiu, en què els jugadors poden anar descrivint quin és el seu trauma, a Dreamraiders, d'entrada, els pj's tenen amnèsia. Recorden totes les seves habilitats, però no la seva vida personal. Només els hi queden unes instantànies (en diuen polaroids), unes imatges buides de significat que no poden decidir ni els jugadors, si no que les decideixen els altres jugadors a l'hora de fer els pj's.

Poc a poc, depenent de com van les partides (un pj per sessió si no recordo malament, parlo de memòria) els pj's van recuperant la memòria del significat d'aquestes imatges, però tampoc el defineixen els propis jugadors aquest significat, si no que ho fan també els altres jugadors. D'aquesta manera poc a poc el pj va descobrint qui és realment i una vegada s'acaben les instantànies i ha recuperat del tot la memòria el pj surt de la partida i torna a la seva vida quotidiana.

La part curiosa és que aquesta amnèsia és la que possibilita que els pj's puguin entrar als somnis d'altres persones, que és on passen les aventures d'aquest joc. És una espècie de joc multiunivers (per no dir que si el dj té molta imaginació pot ser espectacular, ja que als somnis hi pot passar tot el que es pugui imaginar, i junt en el mateix somni) en què al final has d'acabar descobrint qui és el somiador de la ment en què s'ha entrat i acabar provocant-li també aquesta amnèsia, perquè si no pot destruir el món real només amb la pròpia voluntat mentre està somiant.

No se si ho he explicat massa bé perquè tampoc volia fer spoilers de la campanya que porta el manual i que explica el perquè de tot plegat.
« Darrera modificació: Març 10, 2017, 08:45:52 pm per explorador perdut »

En línia

Març 11, 2017, 10:53:31 pm
Molt interessant aquesta ambientació, explorador. Quin sistema fa servir el dreamraiders? És senzillet?

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 12, 2017, 08:09:58 pm
Doncs el funcionament bàsic no és complicat. Hi ha quatre característiques (coneixement, físic, combat i astucia) i quatre esferes (natura, imago, realitas i mnemore). Les característiques marquen quants daus tires i les esferes marquen quin tipus de dau, a partir d'aquí qualsevol resultat de 4 o superior és un èxit i qualsevol 1, 2 o 3 un fallo i s'ha de superar un valor que representa l'obstacle a superar. També hi ha especialitats que donen d8 i que només compten com a èxit.

Penso que el sistema té dos aspectes que li donen certa gràcia:
per una banda, si no aconsegueixes superar el valor de l'obstacle, els èxits seràn d8 extra per a la següent tirada però els fallos et poden donar, a part conseqüències (ferides o altres que comentaré una mica més endavant), alguns d4 a la següent tirada. Pel que és més fàcil en una segona tirada aconseguir l'objectiu i també patir més conseqüències.
Per altra banda la gràcia del sistema és que permet canviar els valors de les esferes per transformar-te en el que vulguis (estem en un somni, per tan tot és possible) i també crear qualsevol cosa que et pugui ajudar.

De totes maneres això és la mecànica bàsica per fer accions, o combats, o el que se li acudeixi al jugador per superar una situació concreta. A part d'això inclou altres subsistemes com la possibilitat de fer que es desplomi el somni expulsant tots els jugadors si intenten forçar massa l'estabilitat del somni (aquestes son les conseqüències dels fallos que no son atribuibles a ferides físiques), si es fa molt evident que un pj és aliè al somni (transformant-se en una altra cosa o creant coses alienes al somni) pot ser expulsat individualment del somni (i això permet veure l'estat de la situació al món real mentre tothom està al somni), hi ha la possibilitat d'adquirir malsons, que son escenes molt complicades de superar per a un sol personatge i que es poden activar en funció dels resultats dels daus, fent desaparèixer temporalment algú de l'escena què es troben els pj's...

Si que s'ha de comentar que el joc dóna la possibiltat tan d'entendre que s'està en un somni i s'ha de salvar la realitat, com que el que s'està vivint és l'autèntica realitat i llavors es converteix en una espècie d'odisea interdimensional per acabar tornant a casa. I a més hi ha la possibilitat de fer crossovers entre les dues maneres de jugar.

La veritat és que pinta molt bé, però encara no l'he pogut portar a la taula  :-\
« Darrera modificació: Març 12, 2017, 08:12:15 pm per explorador perdut »

En línia

Març 15, 2017, 07:07:51 pm
Etern Estiu 6 - SW 1
Etern Estiu arrasa, això si que no m'ho esperava!

En línia

Març 16, 2017, 11:40:17 am
M'han fet un Barça - PSG!!!!  ;D ;D ;D

En línia
ROLAIRE NÓMADA