El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Primera experiència rolaire
Llegit 385 cops
Febrer 28, 2017, 09:06:58 am
La meva parella em veu llegir coses de rol i li explico coses de partides que estif fent (malauradament ara mateix només per Comunidad Umbria) i li mola. Li vaig dir de que anéssim a Igualada o a un nou tast de rol si se’n fa un altre i em va dir que no, que li feia vergonya. Davant d’aquesta resposta li vaig proposar de fer una partida 1 a 1 com a alternativa per a que veiés com anava la cosa i això si que ho va acceptar. Està llegit els còmics de mouse guard ara mateix, per la qual cosa l’entorn era obvi.
Aquest diumenge vaig introduir la meva parella al rol de manera totalment freeform. De fet estàvem passejant per Barcelona quan vaig començar amb la frase “ets una ratolí de la Guardia...”. En 5 minuts havíem definit que la Lea era una ratolina de la guàrdia de color marró clar que podia parlar amb els animals i que tenia com a missió portar el correu a 5 pobles després de l’hivern, quan la Guardia torna a fer les rondes de manera habitual, refer els camins i comunicar els Territoris.
La Lea anava acompanyada del Pin, un porc espí remugaire (que servia com a veu del DM si feia falta, tot i que no va caldre gens) que l’ajudava en aquesta missió, ja que havia d’anar sola. Ja se sap que la Guardia Ratolí està saturada de feina a l’inici de la primavera. Com a equip, un arc, 2 ampolles de vi, una capa de color groc, una manta (que també actuava com a sella de muntar per al coll d’en Pin) i dues torxes. A més del sac de correu amb sacs mes petits a l’interior, un per cada poble.
La ruta la va portar en un principi fins a Sprucetuck, on va entregar el correu i va rebre una ampolla de licor i menjar com a recompensa. Un cop de nou a la carretera va començar a notar la presència d’alguna cosa que la seguia....

(continuarà que haig d'anar a la oficina)

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Febrer 28, 2017, 10:28:09 am
Ja és casualitat, jo al Pati vaig rebent gent nova de tant en tant, i ara fa tres setmanes se'ns va apuntar una mare a jugar, i el seu fil de 10, encuriosit per les búsquedes que feia la mare de retrats (pel su pj de la Crida), es mort de ganes de jugar i la mare li vol fert un tastet ja de rol (amb tres sessións de joc ja es tira a la piscina de la direcció de partides, m'encanta!).

I jo li he recomenat comenat també que juguí amb l'ambientació de la Guardia Ratolí (però amb un sistema més senzill, que encara no ho té per mà, i hi jugará utilitzant el sistemet que vaig fer de DoR). Justament amb el mateix sistema que els he dirigit als meus fills també en aventures de la Guardia Ratolí, i encara prou bé :).

Em sembla una ambientació molt adecuada per introduïr a certs jugadors, el punt de partida fa les coses fàcils, i tot el suport gràfic amb el què compte és molt evocador.

Perdona la intromissió al fil argumental del tema, si no és massa encertada.

En línia

Febrer 28, 2017, 12:00:35 pm
Cap problema 8) Després segueixo.

Enviat des del meu HUAWEI NMO-L31 usant Tapatalk

En línia

Febrer 28, 2017, 12:36:28 pm
Aquest fil te molt bona pinta  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Febrer 28, 2017, 03:15:20 pm
Seguim!

Primerament no va descobrir què era el que la seguia, tot i que es va posar alerta per si era un falcó o similar. Poc a poc i després de recórrer més terreny va anar obtenint llambregades del seu perseguidor i la Lea va determinar que es tractava d'un corb. els corbs poden ser uns trinxeraires importants, però no tendeixen a atacar als ratolins, ja que prefereixen la carronya i altres aliments. I menys si van protegits al coll d'un porc espí rondinaire!

Quan s'apropava a Dorigift la Lea i en Pin van ensopegar amb un rierol crescut. La neu que s'anava fonent havia incrementat molt l'aigua i la força del corrent del rierol, fent que fos difícil de travessar. En Pin segurament podria nadar a través, però no sense que es mullessin les cartes que portaven al sac. El pont que travessava el rierol havia estat escombrat per les nevades i la crescuda del rierol amb el desglaç.

En aquest moment va ser quan la meva parella va agafar les regnes narratives i va determinar que el corb aterrava a prop d'ells, i va començar a negociar amb el corb per aconseguir que la transportés a ella i les cartes fins a l'altre costat sense mullar-se. Aquesta apropiació narrativa em va semblar collonuda, o sigui que vaig seguir-li el fil. La negociació va ser dura, i va acabar amb el corb acceptant passar-la a l'altre costat a canvi de 2 glops de vi, un vi bastant potent, tot cal dir-ho. Tot i així es va desdir del tracte i després de fer-la travessar li va robar un dels sacs de cartes, el dirigit a Gilpledge. la Lea va renegociar amb el corb pel sac de cartes de Gilpedge oferint alcohol de la barreja de Sprucetuck. El corb va acceptar, amb la conseqüència que va agafar una turca de 3 parells de nassos i va marxar xocant amb els arbres, en un vol erràtic. Va acusar-la d'enverinar-lo, però la Lea va recuperar les carters i va marxar sobre en Pin (que havia travessat el rierol nedant amb més pena que gloria, pero travessat al cap i a la fi) mofant-se del corb.

Un cop a Gilpledge va entregar les cartes i va procurar convèncer un dels camperols per a que no anés tot sol a buscar un balancí familiar a les runes de Walnutpeck. Va tenir un èxit relatiu, però això és una historia per una altra aventura. Un cop acabades de repartir les cartes, va recollir el correu de tornada i va prometre informar de l’estat del pont destruït de manera que la Guardia Ratolí enviés un equip a refer-lo quan abans millor per assegurar la cohesió dels Territoris. Dit i fet, en Pin i la Lea van tornar fins a Lockhaven, on la Matriarca els va rebre i va quedar satisfeta de com s’havia desenvolupat la missió per part d’una de les seves guardes més independents.

++++++++++++++++

Com veieu la sessió va ser purament narrativa freeform. La vem fer passejant de casa al Murria (un colmado de delicatessen) i de tornada. No hi va haver sistema. La sessió va ser molt xula, com una conversa intensa constant.

No obstant, una de les coses que ha reclamat la meva parella és precisament que hi hagi sistema. El fet de que pugui fallar l’atreu com a possibilitat narrativa. Ara haig de buscar un sistema senzill on la cessió de capacitat narrativa sigui una possibilitat clara i explícita. Tinc més de 10 reglaments en dansa, incloent un que vaig crear ara fa un any per a aquesta eventualitat (el teniu en aquest fòrum), fet que m’ha fet veure com s’allarguen les coses a vegades xD [El reglament en qüestió: http://talpimon.com/index.php?topic=274.0]

Aquesta cessió de narració de manera totalment natural em va agradar molt, i per mi deixa clar que està perfectament preparada per jugar a rol i que els jocs on no hi ha aquesta cessió són bastant més pobres des d’un punt de vista d’explicar histories xules. I que els veterans estem plens de manies en això del rol xD

A veure com enfoco el tema del reglament al final.

Salutacions,
Xavier
« Darrera modificació: Febrer 28, 2017, 04:24:21 pm per Elmoth »

En línia

Març 02, 2017, 08:50:28 pm

Aquesta cessió de narració de manera totalment natural em va agradar molt, i per mi deixa clar que està perfectament preparada per jugar a rol i que els jocs on no hi ha aquesta cessió són bastant més pobres des d’un punt de vista d’explicar histories xules. I que els veterans estem plens de manies en això del rol xD

Cessions de narració??  MAI! Que em rebenten la partida.

Citant a  Donald Trump: "El que s'ha de fer és comprar pantalles pels màsters més grans, més altes i més fortes i que les paguin els jugadors. Totes les tirades del màster es faran darrera la pantalla, i els jugadors les acataran i passaran tots pel tub de la trama preconcebuda."

Bé, ara parlant seriosament, la meva manera de preparar les partides es tenir a punt un esbós de trama, i a partir d'aquí adaptar-la a les accions dels jugadors. Hi han situacions que estan més detallades que estarà bé que es desenvolupin durant la partida, però sempre, inevitablement, caldrà improvisar degut a les accions dels personatges. El que si que reconec és que, quan faig de director de joc, m'agrada portar la batuta narrativa i en això dec ser un "veterà ple de manies". 

En línia

Març 03, 2017, 11:02:23 pm
 HAHAHAHA Bona la del trump!!!

El Donjon deixa molta part de la narració en mans dels jugadors. Excel·leix en això.

També pots optar per qualsevol sistema supersimple però que permeti al jugador narrar  els encerts i al màster les errades.

Ha sigut una gran aventura! Felicitats!  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 16, 2017, 08:52:15 pm
Bones de nou!

Us deixo un enllaç al blog amb la segona aventura de la Lea, ja que el post conté bastantes imatges.

https://tira1d6.wordpress.com/2017/03/16/lea-i-la-tortuga/

Salut!
Xavi

En línia

Març 17, 2017, 09:13:07 am
Gran aventura, com sempre, Elmoth! La foto del Màster fent de tortuga és molt bona...  ;D ;D ;D

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Març 23, 2017, 11:52:49 pm
Elmoth, jo també he gaudit molt de la crònica de la sessió.

El comportament de la tortuga m'ha semblat molt proper al d'un animal real. El tamany si que és un factor important i només la violència física la empès a fugir del llogaret del ratolins.

També és molt interessant el fet de que ha sigut el combat el que ha guanyat la situació. Això hauria sigut probablement la primera opció de molts jugadors veterans de rol. Llàstima que no hagin funcionant les altres tàctiques de la ratolina... Eren molt innovadors.

« Darrera modificació: Març 24, 2017, 12:06:38 am per Trollkin »

En línia