El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Blades in the Dark
Llegit 750 cops
Febrer 28, 2017, 12:32:22 pm
De vegades, un joc llegit canvia molt quan passes a jugar-lo. A veure si la versió definitiva t'aporta coses noves  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 07, 2017, 04:27:32 pm
Ja he acabat la lectura de tot el manual.

La veritat és que m'ha agradat. I m'agradaria molt provar-lo.

Es tracta d'una versió més dels jocs PbtA amb algunes innovacions importants. Les més destacables:
- treballar amb resultats d'accions parcials (comptabilitzant-les amb rellotges).
- també la possibilitat de graduar la dificultat i l'abast de les accions dels pjs (posició i efecte).

i algunes coses innovadores a l'estil John Harper com per exemple els flashbacks per estalviar fer plans previs a les missions dels pjs o no triar l'equip fins que el necessites...

Tant de bo el traduïssin, per què el llenguatge és ple de matisos que em perdo pel camí...

Març 11, 2017, 10:50:54 pm
i algunes coses innovadores a l'estil John Harper com per exemple els flashbacks per estalviar fer plans previs a les missions dels pjs o no triar l'equip fins que el necessites..

A mi els flashbacks també m'han agradat molt. De fet, m'han agradat tant que ho he incorporat al 3d20 dins la mecànica dels punts d'heroi: si un jugador vol introduir un canvi en la l'entorn gasta un punt d'heroi i es posa a narrar les coses del passat que l'han produït

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 15, 2017, 03:51:11 pm
LLegit. Un cop mirat el reglament "de debò" la cosa canvia substancialment. Em sembla un joc bastant collonut, de fet. les habilitats em resulten molt poc intuitives en diversos casos (o repetitives) però en linies generals em sembla un reglamwent ben parit. Amb classes de personatge (que és una de les coses que no m'agraden, pero son prou flexibles).

Crec que seria unmolt bon joc per adaptar a Shadowrun, cyberpunk, Firefly o Star Wars. O fins i tot mouse guard i similars.

Salut,
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Març 16, 2017, 11:43:17 am
LLegit. Un cop mirat el reglament "de debò" la cosa canvia substancialment. Em sembla un joc bastant collonut, de fet. les habilitats em resulten molt poc intuitives en diversos casos (o repetitives) però en linies generals em sembla un reglamwent ben parit. Amb classes de personatge (que és una de les coses que no m'agraden, pero son prou flexibles).

Crec que seria unmolt bon joc per adaptar a Shadowrun, cyberpunk, Firefly o Star Wars. O fins i tot mouse guard i similars.

Salut,
Xavi

Content d'haver contribuit al canvi d'opinió!  ;)

Maig 29, 2017, 11:18:58 am
Salut!

L'altre dia per manca d'efectius vam aparcar la campanya que tenim en marxa i vam provar-lo. Jo dirigia amb dos jugadors.

La creació de personatges és molt a l'estil dels jocs PbtA: plena de suggerències que fan que els personatges acabin essent molt més que un grapat d'estadístiques. La creació de bandes trena de tal manera la banda que es crea amb les bandes i faccions existents que quan comença la partida ja estàs inmers en la vida dels baixos fons de Doskvol....

Del joc en vam poder fer un tast molt inicial, és divertit. Suma un xic de complexitat a jocs com el Dungeon World, però és ideal per a grups que els hi agrada sistemes no massa planers.

A veure si en podem fer una campanya curta i us puc anar explicant...

Juny 22, 2017, 10:47:04 am
Salut!

De nou per absència del DJ titular vam fer una segona sessió de BitD (3 jugadors, només repetia l'incansable Nyarla) i com que això ha anat agafant una certa dimensió em ve de gust explicar com està anat, així em serveix de registre i alhora podeu veure com és i funciona aquest gran joc.

Començaré explicant els personatges . Un en cada post. I després faré una breu crònica comentada de les dues sessions.

En els jocs Powered by the Apocalypse la creació de personatges és molt important, sol ser ràpida i directa, però alhora és altament inmersiva en l'ambientació i ofereix una muntanya de ganxos per a aventures, side-quests i pistes per a la interpretació dels pjs.

Començo, en el proper post, amb l'explicació del personatge principal: LA BANDA. Aquest joc inclou un meta-personatge que engloba tot el grup. Allò que en Ars Magica seria l'Aliança, aquí és la Banda. Els personatges dels jugadors són una banda de delinqüents de baixa estopa que intenten fer-se un lloc a la dura ciutat de Doskvol.

La Banda es crea com un personatge, té fitxa pròpia i evoluciona com ells. Es crea un cop tens els personatges dels jugadors creats, però em ve de gust explicar-ho primer.

Comencem!

Juny 22, 2017, 03:36:11 pm
La banda que ens ocupa es fa dir Els Shahmanad , nom d'una antiga divinitat Iruviana (cultura similar als perses i als egipcis), coneguda també com la Reina de les Serps.

Això ja dóna a la banda una reputació de extranys.

Es tracta d'una banda d'assassins i dins d'aquest àmbit d'actuació la seva especialitat són les desaparicions (les altres opcions a triar eren els accidents, els assassinats i els rescats).

El seu terreny de caça habitual és la rambla Est de Silkshore, un carreró que dóna al riu ple de burdells i bars de mala mort. Si preparen un cop que té que passar a aquesta zona obtenen +1d a obtenir informació i una activitat extra en la fase de recés per preparar el cop. En aquesta zona opera una banda de contrabandistes anomenats els Perdiguers de la Boira, que estan molestos amb l'aparició d'aquesta nova banda (relació a -1).

Tenen la base d'operacions al pobre barri de Charhollow (un laberint de cases i vivendes apilonades). Es tracta d'una petita casa semisoterrada abandonada al final d'un carrer fosc. Aquesta casa no inclou ni allotjament pels membres de la banda ni és secreta, cosa que aporta dos ganxos d'aventures bastant importants.

Dins les habilitats especials de banda, han triat de del Vel del Corb: aquesta banda domina un estrany ritual que fa que quan maten a algú, els corbs buscamorts dels Guardians Espectral (cos policial que persegueix als esperits dels morts recents) no detecten res.

Dins les millores possibles el grup va triar:
- taller: hi ha una antiga destil.leria de cervesa artesana que serveix de taller, biblioteca per alquimistes i inventors (es poden dur a terme projectes de llarga durada sense haver de buscar espais preparats). Aquesta destil.leria la utilitzava la banda d'Ulf Ironborn per destil.lar aiguardent skovlià (cultura del joc similar a les cultures nòrdiques), cosa que ha fet guanyar la hostilitat de'aquesta banda (relació a -2).
- equip especial - arnés d'assassí: el grup ha inventat un arnés que permet dur més equip de l'habitual sense que afecti la mobilitat i discreció dels personatges. Aquest invent es va fer en col.laboració amb la banda dels Saquejadors de les Terres Mortes amb qui tenen una relació de col.laboració (relació a +1).

Un contacte important per la banda és Lydra, una negociadora iruviana que obté "treballets" per la banda. Tenir-la de contacta fa que tinguin un inici d'amistat amb la banda de les Faixes Vermelles, que també són iruvians (relació a +1) però alhora van obtenir una relació d'interferència mútua amb les Germanes Dimmer (unes estranyes i sinistres monjes de clausura - relació a -1).

Juny 26, 2017, 12:34:47 pm
Avui toca presentar al primer membre de la banda.

Es tracta de'n Azaroth, alias "Snake". Es tracta d'un  xiuxiueig, els personatges amb més aptituds per allò arcà i per la canalització espiritista.

L'Snake prové de Tycheros, una terra molt desconnectada de les Illes Trencades, i els seus habitants són coneguts i repudiats per dur part de sang demoníaca a les venes. De fet això sempre s'acaba notant, i en l'Snake això es veu per què té escames enlloc de pell en moltes parts del seu cos. Si a això hi sumes les múltiples escarificacions que s'ha fet al seu cos alt i prim i la extranya túnica que porta, li dona un aspecte bastant sinistre.

L'Snake ha arribat a Doskvol (molt lluny de la seva llar) per dos motius: està a la recerca d'un artefacte màgic relacionat amb el seu llinatge i per què vol aconseguir més poder que el seu mestre.

El Vici de l'Snake (tots els personatges tenen un vici que els ajuda a superar l'estrès de la vida del briball tot i que a vegades els porta problemes) és ben extrany, com ell, gaudeix experimentant ser posseït per esperits. Normalment la seva proveïdora és Salia, de la facció d'esperits lliures dels Reconciliats.

Snake té bones relacions amb Flint, un traficant d'esperits amb qui sovint fa negocis; i manté una rivalitat amb Quellyn, una bruixa que cerca (sembla) el mateix artefacte que cerca Snake.