El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Blades in the Dark
Llegit 899 cops
Febrer 14, 2017, 10:24:40 am
Hola!

Finalment, fa uns dies, vaig comprar-me el PDF del Blades in the Dark. N'havia vist bones crítiques i, la veritat, un joc de rol que és capaç de recaptar més de 179.000 $ en un kickstarter  :o :o :o definitivament va capturar la meva atenció.

Després d'una bona llegida, aquestes són les meves primeres impressions sobre el joc. Atenció que no l'he jugat i ja se sap que la percepció d'un joc canvia molt de llegir-lo a jugar-lo. L'he llegit en anglès, així que demano perdó per endavant si algunes traduccions de mots no són completament fidels a l'original

Pel que fa a l'ambientació, se suposa que els jugadors són membres d'una banda criminal que intenta prosperar en una ciutat "Duskvol" amb moltes reminiscències del Londres victorià però infestat de fantasmes i on la màgia és real. El sol s'ha esberlat en fragments que fan poca llum. Fins i tot el dia, es poc lluminós. Tot és llòbrec i ominós. Fora de les ciutats els dimonis i espectres senyoregen i és molt perillós anar-hi sense la protecció adequada. La font d'energia principal és la sang de leviatà destilada, que grans vaixells de caça capturen al mar i al voltant dels quals es generen emporis comercials. Pots portar humans normals, amb diferents perfils (des de Entabanadors professionals, a Trinxeraires, passant per Ments Criminals o Xiuxiuejadors-mags). Les bandes també són molt diferents entre sí: hi ha lladres, cultistes, contrabandistes, etc. També pots jugar amb un fantasma, un vampir o una mena de robot posseït per un fantasma. Com veieu, tot molt evocador. Tant els personatges com les bandes tenen fulla de personatge i els dos poden evolucionar.

Pel que fa al sistema és molt interpretatiu, gens "simulacionista". Tires tants d6 com tinguis en la teva habilitat (entre 0 i 4, normalment) i tries el dau amb el resultat més alt. Els resultats s'interpreten de la següent manera:

més d'un 6: Aconsegueixes el teu objectiu amb un efecte incrementat.
6- Aconsegueixes el teu objectiu.
4,5- Aconsegueixes el teu objectiu però reps una conseqüència.
1,2,3- No aconsegueixes el teu objectiu i reps una conseqüència.

Si ens fixem en els resultats, sempre passa alguna cosa després d'una tirada. No passa mai allò de "Falles la teva tirada i ens quedem igual". Penso que això és una gran ajuda a la narració i em recorda molt a Dungeon World. Aquest sistema bàsic te molts afegits interessants:

- No hi ha "dificultats" ni "modificadors per dificultat". La dificultat de les tirades es controla amb dos variables: la posició i l'efecte. Abans de fer la tirada, els jugadors (i el màster te la última paraula) decideixen les dues coses. La posició defineix quines conseqüències tindrà la tirada si treus de 1 a 5. Hi ha 3 posicions: controlada, arriscada (aquesta és la posició per defecte) i desesperada. Com més xunga sigui la teva posició, pitjors seran les conseqüències si no treus un 6 a la tirada. L'efecte et diu quines conseqüències te la teva acció en la ficció, hi ha 3 efectes: parcial, complet (per defecte), brutal. La combinació d'aquestes dues variables dona molta potència al sistema a l'hora de la narració. Per exemple, pots intentar una acció controlada però que tingui un efecte limitat o bé una acció desesperada que tingui un efecte brutal. Les possibilitats d'encertar són les mateixes però les conseqüències, tant si falles com si encertes, són molt diferents.

- El que en altres jocs s'anomena "tirades exteses" o "tirades acumulades" aquí es fa amb "rellotges". Bàsicament, són diagrames tipus "pastís" (un cercle separat en sectors). En funció de la dificultat de la tasca tenen 4, 6 o 8 segments i en funció de l'efecte de la tirada en vas omplint (1 per parcial, 2 per complet, 3 per brutal). No és un sistema particularment innovador però la forma de recollir-ho gràficament sí. I en un joc amb aquesta ambientació "necessita" rellotges que es van esgotant o omplint per representar aquests moments d'estrés.

- Quan reps una conseqüència, pots anular-la a canvi de rebre "estrés". Per exemple, si et fan una ferida que et podria amputar la cama (la conseqüència de treure 1-3 en una tirada desesperada de combat) pots reduir-ne la severitat automàticament gastant els punts d'estrés que determinaràs amb una tirada (generalment 1 - 5). Atenció amb gastar massa estrés perquè quan n'has gastat 10 punts, el teu personatge rep un Trauma. I quan tens 4 Traumes el teu personatge es retira automàticament del joc. Pots triar Traumes de diferents tipus, que són trets de caràcter que afecten al teu personatge i que has d'interpretar: Fred, Violent, Adicte, etc. Un altre cop, penso que són coses que ajuden molt a la interpretació. 

- Hi ha unes 12 habilitats i 3 atributs per resistir-se a les conseqüències (un de percepció, un de físic i un altre de mental).

- El joc es divideix clarament en 3 "temps de joc": Acció, Downtime i Score. En el temps d'acció és on es fan les tirades d'habilitat, és quan els personatges van d'aventures (bàsicament, com perpetren alguna activitat criminal). El Downtime és quan els personatges fan activitats a llarg termini, descansen i es gasten el que han guanyat; són com aquelles estacions d'Ars Màgica en què el personatge estava tancat a l'Aliança. El Score és quan es passa del Downtime a l'Acció. És un concepte molt interessant i innovador. En aquest joc, els jugadors no passen hores planificant "el cop" dels seus personatges. Directament es fa una tirada per veure com han "planificat" tot el tema i comencen directament "a la feina". La tirada et permet interpretar com ho han fet i, si convé, narrar-ho. I com se solucionen les dificultats que els personatges van trobant si els seus jugadors no han planificat res abans? Doncs molt fàcil, quan sorgeix una dificultat per la qual els personatges han d'estar específicament preparats, els jugadors poden interpretar un "flashback", com en una pel·lícula, vaja, i veure com els seus personatges s'han preparat per aquesta eventualitat. És el típic "Jhony, com travessarem aquesta porta blindada? No et preocupis Max, li vaig robar la dinamita a aquella pobra vídua mentre prenia el te amb les amigues". Però atenció, es fa una tirada, i en funció de com la passis potser no estaràs tan ben preparat com pensaves.

- Per recuperar-te de la pèrdua d'estrés has de caure en el teu "vici" durant la fase de Downtime. El vici  l'has definit en la creació del personatge. Com veieu molt "criminal" tot plegat  ;D.

- Una cosa interessant és que els PNJ no tiren mai. Les seves accions són les conseqüències que reps en la teva tirada. Per exemple: si en un combat treus 4 o 5, feriràs al teu enemic... però ell també et ferirà a tu. Si treus 1,2 o 3 tu no el feriràs però ell a tu sí. És un joc pensat per a que els personatges no surtin indemnes. És força "gritty" en aquest aspecte.

- Hi ha maneres de fer-ho millor a les tirades: amb la feina en equip o gastant estrés.

- Les regles per crear pocions, rituals màgics, objectes màgics o de tecnologia estranya són força senzilles, narratives i potents. Bàsicament són un diàleg estructurat entre el màster i el jugador. Cadascú fa i respon dues preguntes i l'objecte queda creat.

Segurament em deixo moltes coses però així ja us en podeu fer una idea però m'estic allargant massa. Hi ha una secció de regles opcionals per modificar parts del sistema, amb les conseqüències explicades si ho fas. Hi ha tota la part de riquesa i nivell de vida, que és força abstracte però molt intuitiu. Etc.

En resum, l'ambientació m'ha agradat molt i el sistema també. Tot i ser eminentment narratiu i jo ser de la corda simulacionista, clar  ;D. M'ha agradat molt el sistema de planificació inexistent i flashbacks associats, penso que estalvia molt temps de joc. La forma de jugar conseqüències i efectes és molt encertada també. Evidentment, no és un joc per grups "competitius" perquè en molts casos el funcionament es basa en l'acord entre els jugadors.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Febrer 15, 2017, 11:52:15 am
#1
Moltes gràcies pel teu resum Jordi,

estic a mitja lectura i m'animes a acabar-la.

Ara mateix em sembla un gran joc i, com a participant del kickstarter, tindré accés a tots els hacks que van sorgir. Per tant veurem com el sistema s'adapta a diferents ambientacions...


Febrer 15, 2017, 02:11:30 pm
#2
Genial, gràcies pel resum!


Febrer 15, 2017, 02:44:07 pm
#3
Ara mateix em sembla un gran joc i, com a participant del kickstarter, tindré accés a tots els hacks que van sorgir. Per tant veurem com el sistema s'adapta a diferents ambientacions...

Jo amb el que flipo és amb els 179.000$ del kickstarter... em venen ganes de fer-me dissenyador de jocs en anglés  ;D.

Si veus que hi ha alguna cosa que es pot explicar millor o si trobes alguna traducció millor pels termes de joc (això últim serà molt fàcil), si us plau, no dubtis a corretgir-me  ;)


En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Febrer 15, 2017, 04:24:37 pm
#4
Aquest tio ha penjat moltissim material de qualitat a la xarxa abans, a preus molt baixos o nuls (com Lady Blackbird). No és un nouvingut que diguem :) Això ajuda molt un kickstarter.

la veritat és que la teva explicació i llegint la pagina del kickstarter ara mateix tinc una rabia enorme de no haver conegut abans el joc per fer-me amb tot aquest material. :( No sembla que em pugi apuntar al kickstarter ja. És dels sistemes que crec que podria quadrar amb el meu grup de joc tradicional amb els seus diversos hacks. L'ambientació base no me mata, pero sembla molt hackejable per star wars, shadowrun, dungeoneo, western tipus deadlands o warhammer.

I això també em recorda que haig de fer-me amb una tablet, que la majoria de jocs en PDF tenen molt mala cabuda en un ebook....

merci per la ressenya. Molt interessant. :)

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Febrer 16, 2017, 10:56:25 am
#5
Jo amb el que flipo és amb els 179.000$ del kickstarter... em venen ganes de fer-me dissenyador de jocs en anglés  ;D.

Com diu l'Elmoth, en John Harper és un mestre en la comunicació i feedback amb els fans.

Heu de pensar que quan vaig pagar el mecenatge ens va enviar el joc quasi acabat. I gràcies al feddback dels fans l'ha canviat brutalment.

la veritat és que la teva explicació i llegint la pagina del kickstarter ara mateix tinc una rabia enorme de no haver conegut abans el joc per fer-me amb tot aquest material. :( No sembla que em pugi apuntar al kickstarter ja. És dels sistemes que crec que podria quadrar amb el meu grup de joc tradicional amb els seus diversos hacks. L'ambientació base no me mata, pero sembla molt hackejable per star wars, shadowrun, dungeoneo, western tipus deadlands o warhammer.

Jo no tinc problemes per compartir els hacks a mesura que vagin sortint. Van lents però clar, el producte és d'una qualitat espectacular.

Hi ha hacks sobre la mateixa ambientació: caçadors de leviatans o vigilantes/justiciers en comptes de briballs:

UNLOCKED! ($11,000) The Ghost Lines: A playset that adds a whole new dimension to the game beyond the walls of the city. Play as the daring Rail Jacks that deal with deadly ghosts on the electro-train lines which connect the cities of the imperium.

UNLOCKED! ($13,000) Broken Crown: A playset for the game that adds new character and crew types so you can play a group of revolutionaries intent upon doing the impossible — assassinating the Immortal Emperor himself. By James Stuart.

UNLOCKED! ($15,000) Bluecoats of the Watch: A playset for the game that adds new character and crew types so you can play the meanest gang in Duskwall: The City Watch! Play as the inspectors, enforcers, and guardians that hunt and capture the scoundrels in the darkness.

UNLOCKED! ($45,000) Leviathan Song: The hunting vessels sail out from Duskwall, enormous steam ships financed by the noble houses, captained by their unrecognized scions, and crewed by the unwashed masses. Following signs from shipboard dogs, gifted orphans, and madmen trained to hear the demon-song chanted in the depths, they sail the Never Sea, harpoons and hoses ready, preparing to drain the great beasts of their precious fluid. A new playset by Jonathan Walton (author of the Dungeon World Planarch Codex).

UNLOCKED! ($50,000) Grifters & Vigilantes: Introducing two new crew types for the game! The Grifters: Confidence artists who steal through lies, sell forgeries, exploit false identities, and get to the top, fueled by the greed of the rich. By Robert Wieland. The Vigilantes: Duskwall is a sewer of crime and corruption filled with thugs of one stripe or another. The Bluecoats? There for show. Servants of the rich and the powerful, oblivious and unconcerned with the plight of the people. There is no one to protect the downtrodden and the low. No one but you. By Sean Nittner.


I hi ha hacks de noves ambientacions:

UNLOCKED! ($21,000) Band of Blades: A complete dark fantasy hack, Band of Blades allows you to play a small band of soldiers desperately trying to shift the tide in a war against powerful sorcerer-kings and their undead minions. By Stras Acimovic.

UNLOCKED! ($32,000) Moon Over Bourbon Street: A completely new setting for the game, plus new character and crew types. You are a thief in Crescent City, a bustling mélange of French colonials and planters, Spanish traders, American river men and adventurers, and Afro-Caribbean free men and slaves. Steamships traveling up and down the Mighty River disgorge a constant stream of valuable cargoes along with scoundrels and gamblers of every bent. But at night, the city turns dark indeed.... By Chris Bennett.

UNLOCKED ($60,000): Blades Against Darkness. Get your dungeon-crawling fix with this total reskin and new playset for the game! You are a tomb robber — desperate for coin, driven by a thirst for knowledge, on a quest for your inscrutable deity, or, perhaps, just crazy. One way or another, you’ll take almost any job that comes your way. The Gods know there is plenty of bloody work to be had in the dark passageways below the earth. Damn little is honorable. Most all of it will get you killed. But you just might make it out alive... and rich. By Dylan Green.

UNLOCKED ($70,000): Sparrow's Folly. "The Central Pacific's barely built, but nonetheless shuttling folks in droves to our Great State of California, the land of goddamn milk and honey if you believe the papers. Wallowed halfway between Sacramento and the Sierras is Sparrow’s Folly, a Gold Rush shithole blessed not by lode, but by reputation. It's a haven for the forgotten, a heaven for the rich city bastards who get hard on secret sin. It ain’t on your fuckin map. It's a place where outlaws and outcasts vie for position among their own kind: highwaymen, whores, raildogs, scum. There’s a price for everything. Nobody never said it was fair.” – Ruby LaLond

Sparrow's Folly is a complete reskin of Blades in the Dark for playing gritty adventures in the Wild West, with new character types, crews, and factions, plus the guide and maps to Sparrow's Folly itself. By Allison Arth.

UNLOCKED! ($80,000) Null Vector: Four artificial intelligences secretly rule the world. You and your crew of cyber-augmented outcasts are some of the only people who know the truth. Will you oppose the invisible masters? Will you join one of the AIs, to bring its vision for humanity to life? What will you do to change the world? Null Vector is a complete reskin of the game for cyberpunk thriller action in the vein of Ghost in the Shell.

UNLOCKED ($90,000) The Doomed: "Look, we don't have to worry about The Dark Avenger; he's in the morgue. The Hero Squadron just got their minds swapped by The Mystic Eye or whatever, who knows. What I'm saying is: nobody's around to stop one little bank robbing spree. We just keep it low key and it's us and our powers versus a bunch of beat cops. What could go wrong? " The Doomed takes Blades in the Dark to the worlds of superheroes. You'll be playing the small-time villains trying to make it big in a world where an alien invasion is just another Tuesday. New characters and crew types give you everything you need to play in the style of The Superior Foes of Spider-Man and the Giffen/DeMatteis Injustice League. By Sage Latorra (co-author of Dungeon World).

UNLOCKED (2,000 Backers) Scum and Villainy is a complete reskin of Blades in the Dark for playing Rogues, Scoundrels, Bounty Hunters and aliens of all types looking to make a credit and keep their ship flying in a Space Opera setting. Includes new character types, crews, ships and modified basic moves that encourage blaster-shooting, hoverbike chasing and other over-the-top cinematic action. By Stras Acimovic.

UNLOCKED ($115,000) Womb of Night: A black expanse stretches between the stars, whose dim light shelters the thousand colonies of humanity. Riding the star-seas between them are crews of traders, marauders, explorers and pirates - all guided by the Sisterhood, whose Navigatrix acolytes portend safe passage through the hellish storms that make up the roiling mass they call the warp-space. In Womb of Night you play brave opportunists who seek out their fortune in the void of the cosmos, preying on fat merchant ships or finding rich new worlds to exploit. Space holds riches and power beyond your dreams, if you're bold enough to take them. By Adam Koebel (co-author of Dungeon World, and GM of Swan Song. Adam knows a thing or two about tense situations in space. His primary inspirations for Womb of Night are the art of Moebius, 70s heavy metal and a heavy dose of psychedelic culture.)

UNLOCKED ($120,000): Coneycatchers: It is a universal truth that mendacity and turpitude rule England, from Bankside trugging-house doxies to poor dying Queen Elizabeth. London herself is both procuress and homicide. Her markets are home to fat country rabbits with wide eyes and gold-filled purses, and her tangled alleys are home to the hard men and women with a million ways to separate the coneys from their coin. We are rufflers, whipjacks and foists, and in the service of every vice and crime we are as noble as princes. Cross us at your peril. It is a new age and we are ambitious. Coneycatchers is a reskin of the game with new character and crew types, factions, situations, and a guide for playing in Elizabethan London. By Jason Morningstar  (author of Fiasco, Durance, and Night Witches).

UNLOCKED! ($125,000): Throne of the Void "The forms must be obeyed." —The Great Convention The Interstellar Empire was unified less than a century ago by the first Imperator. Since then his iron fist has enforced the compact that binds the Empire together. But he ages, and his grip weakens. And now the churn of plans, schemes and politics begins. In this decadent world, inhuman nobles, merchant guilds and religious groups all aim to control the throne by any means necessary. You play a crew of Agents, serving a powerful faction of the Interstellar Empire vying against Agents of other factions ... and those of your own. You will be trying to move wheels-within-wheels as you play large-scale political and faction-based games in a deadly web of shifting alliances and rivalries. Throne of the Void is a complete stars-and-starships hack of Blades in the Dark and includes new character types, crews, factions, changed faction and downtime rules, plus galactic maps to the Empire itself. By Stras Acimovic. s

UNLOCKED! ($135,000) Blades of the Jhereg: The underworld of Adrilankha is ruled by a council of five ruthless bosses, known as the Right Hand of the Jhereg. You and your crew of scoundrels have been given a tiny piece of turf and are expected to impress them with your greed and opportunism. Will you rise to power in the Organization or be strangled by your ambitious rivals?

Blades of the Jhereg is an official licensed supplement for Blades in the Dark featuring the world of Steven Brust's Vlad Taltos novels (Jhereg, Yendi, Teckla, Taltos, etc.). The playset will include the character and crew types, NPCs, factions, situations, maps, and additional rules needed to play the exploits of a Jhereg criminal enterprise in Adrinlankha. Just remember to keep an eye out for that upstart Easterner. People say he's trouble. By John Harper (with editorial oversight from Steven Brust).

UNLOCKED! ($150,000) P38: Blood on the Streets. “Except for the Punic Wars, I have truly been accused of every possible thing” Giulio Andreotti, Italian prime minister, 1972-1973, and 1976-1979.

Italy, the 1970s. Upstart bank robbers compete and consort with the organised crime establishment, while the public follows from the front pages of newspapers, afraid and morbidly fascinated. This, however, is only the surface. The criminal underworld traces a wide, murky network, connecting the mob, terrorism and espionage. Some want to tear down the bourgeois state and start a revolution, others are building support for an authoritarian coup. Many are just in it for profit. Everyone is involved, and no one is innocent: terrorist groups and ruling parties, idealist students and national security agents, gangsters and foreign spies.

In P38: Blood on the Streets, you will step into this web, for money, power and ideology. What will you make of it? A playset based on one of the darkest decades of Italy’s republican history, by them crazy Italians: Flavio Mortarino, Alberto Muti, Renato Ramonda, Enrico Ambrosi, Daniele Di Rubbo, Luca Veluttini and Domenico Marino.


Febrer 16, 2017, 12:25:31 pm
#6
És dels sistemes que crec que podria quadrar amb el meu grup de joc tradicional amb els seus diversos hacks. L'ambientació base no me mata, pero sembla molt hackejable per star wars, shadowrun, dungeoneo, western tipus deadlands o warhammer.


T'anava a respondre que el joc està pensat per una ambientació "criminal" i que per traslladar-lo a altres ambientacions faria falta una mica de feina... abans de llegir el post exhaustiu del Menecrates. Amb tots aquests hacks es pot fer el que es vulgui!  :)

Jo no vaig participar al Kickstarter i ara em fa una mica de rabieta... però bueno... l'he comprat via drivethrurpg, per això no m'havia fixat en tots els hacks que tenia pels mecenes.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Febrer 16, 2017, 12:28:37 pm
#7
Jo no tinc problemes per compartir els hacks a mesura que vagin sortint. Van lents però clar, el producte és d'una qualitat espectacular.

Espatarrant... pots fer tots els gèneres, com aquell que diu.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Febrer 16, 2017, 01:08:18 pm
#8
Ara mateix només tenim accés a una versió de prova de Scum & Villainy...

Jo crec que serà com el mecenatge de Fate Core... estarem anys rebent material!


Febrer 16, 2017, 02:10:11 pm
#9
De fet pel que expliqueu l'ambientadció criminal és el de menys. El que és és un sistema per llençar els jugadors directament a l'acció,. i la planificació es fa amb flashbacks. Té molt bona pinta de fet.

Coincideixo en que sembla un mecenatge de tipus FATE per la quantitat de material addicional. A veure què en surt al final. De momnet m'he descarregat la versió primigenia de la pagina de G+ de l'autor i me la llegiré amb atenció. És del tipus de joc que crec que preferiré tenir en fisic (en PDF només tinc jocs que no crec que utilitzi massa, o que he fullejat abans de comprar en fisic; no m'agrada llegir a l'ordinador).

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Febrer 16, 2017, 02:12:05 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Febrer 23, 2017, 08:56:29 am
#10
I per ambientar-se us recomano la sèrie TABOO...


Febrer 23, 2017, 09:49:24 am
#11
Llegit el reglament, tot i que és una versió previa; es veu mirant les fitxes finals que hi al al grup de G+ del joc, que tenen canvis respecte al reglamento que he llegit.

Té bona pinta com a idees, però l'execució, m'ha semblat (com a minim de la versió quye he llegit jo) és clarament millorable. El document està mal organitzat. Les coses estan totes explicades pero en un ordre caòtic i amb coses relacionades explicades a seccions diferents, referencian-te l'altra pagina. M'ha recordat el MERP i altres jocs de fa 30 anys. La nomenclatura que fa servir intenta ser tan personal "barriobajera" que deixa de ser util i hi ha conceptes que es confonen. També la nomenclatura de les diferentes coses, no només d ela fitxa; passa a ser innecessariament tècnica sense aportar massa res. Dir "accions" a les habilitats no aporta absolutament res i lia la nomenclatura perquè sí. La nomenclatura estava en dansa en aquest moment de disseny que he llegit, ja que hi ha errors de bulto amb canvis de nom per la mateixa cosa al llarg del document (suposo que s'ha corregit al document final) pero vaja, que el comentari es manté. També ghe trobat que al reglament li falten exemples, molts exemples sobre com resoldre situacions.

També he vist 2 partides del John Harper amb el seu grup de testeig a internet. Les meves conclusions són que el John Harper es un master normalillo i que el joc és poc agil per resoldre escenes d'acció. Hi ha una partida de DUES HORES per resoldre TRES TORNS de combat amb 3 PJ :(

La idea base em sembla brillant (i la mecànica de daus i coses d'habilitats m'han agradat), però al final trobo que es lia la troca i la mecànica simple de resolució es complica força. La fitxa de banda criminal com a idea mola també, però no acabo de veure-hi massa la utilitat final. En general probablement és un reglament solid, pero no massa ben redactat i sobretot molt mal organitzat, la qual cosa fa que sigui molt poc clar. la mecanixca no es agil en qualsevol cas, tot i que cada llençament dels daus implica moltes coses. Tot i així m'ha semblat un joc una mica "antic" en el seu plantejament i resolució d'accions.

La meva impressió final és que m'he quedat bastant fred quan hi he entrat amb ganes.  :-\ Una millor organització de les seccions i una resolució més clara de les accions i fitxes de banda milloraria molt aquests aspectes, però no m'ha entusiasmat. Esperava més. No dic que sigui dolent, pero no és un joc massa trencador tenint en compte les expectatives, (probablement massa elevades) que arrossegava.
« Darrera modificació: Febrer 23, 2017, 11:09:04 am per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Febrer 23, 2017, 12:17:11 pm
#12
Carai...

... jo estic a mitja lectura del manual. Si vols te'l passo, per què el document previ està molt desordenat i era per a playtesters que ja sabien de què anava.

Al manual hi ha molts exemples. I el joc a mi si que em sembla que funciona. Hi veig moltes coses dels jocs PbtA + alguna cosa interessant com les habilitats que tenen un to similar als Estils de Fate Accelerat.

A més regula una cosa que els jocs PbtA no tenien que és el nivell de dificultat de les tirades (que només fan jugadors). La idea d'incloure posició i efecte a cada tirada dóna molt més marge de maniobra al director de joc.

Ara caldrà provar-lo a veure com roda...


Febrer 23, 2017, 12:47:03 pm
#13
Doncs si t ho agrairia. Veure la versió final si que pot canviar la meva opinió si segons dius ha corregit tot el tema d'organització i exemples (els 2 principals errors que hi he trobat). Et passo un MP amb el mail. Merci.

Enviat des del meu HUAWEI NMO-L31 usant Tapatalk


En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Febrer 23, 2017, 01:54:46 pm
#14
Mirant per sobre el document de 300 pagines cortesia d'en menecrates, crec que té poc a veure amb el que he mirat jo (60 pagines). Li faré un cop d'ull i tornaré a fer un anàlisi de situació.

Salut,
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog