El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

3D20FAN 5: Famílies d'habilitats
Llegit 940 cops
Juny 08, 2016, 10:48:56 am
Benvolguts Talpimonaires,

Vaig dedicant les hores que puc a anar avançant el 3D20 FAN i crec que compliré l'objectiu: jugar-lo abans de jubilar-me  :P :P :P ::)

L'altre dia estava dissenyant el sistema d'habilitats i em vaig plantejar la relació que hi podria haver entre diferents habilitats i, també, amb les característiques. El 3d20FAN es basa en el Runequest (tot i que els daus són totalment diferents) i, de la mateixa manera, cada habilitat està influenciada per 2 característiques. Les característiques determinen les possibilitats bàsiques i la facilitat en millorar les habilitats.

Suposo que és perquè he estat llegint el RPG de Canción de Hielo y Fuego (que te habilitats i especialitats) o l'esborrany del Revolution d100(que te característiques, habilitats i especialitats) però m'he estat plantejant quina relació poden tenir diferents habilitats entre sí, més enllà de tenir característiques influents comunes.

Us poso un exemple de com ho estic desenvolupant, a veure que us sembla:

- Les característiques són: Força, Vigor, Agilitat, Traça, Instint, Intel·litgència, Comunicació, Voluntat i Esperit.
- Normalment, van de 3 a 8 (un humà normal tindria un 5 en totes).
- L'escala de les tirades d'habilitat va de 1 a 20 (es fan servir 3D20 per tirar).
- Per cada tirada d'habilitat has de treure per sota de la suma de l'habilitat que tens i l'especialitat que tens. Habitualment faràs tirades d'especialitat i aquesta suma estarà precalculada. Les tirades d'habilitat sense especialitat només es faran servir quan no tinguis una especialitat en concret.
- L'habilitat depèn d'una característica i l'especialitat d'una altra (que pot ser la mateixa que la de l'habilitat o no).
- Les habilitats i especialitats es pugen per separat.
- La idea és que hi hagin poques habilitats. Segurament seran al voltant de 10 o així. Són més famílies d'habilitats que habilitats en sí.


Bueno, com que això és un rotllo  ;D, us poso un exemple:

- Existeix l'habilitat Combat que depèn de l'Agilitat.
- Poden haver infinites especialitats de Combat però entre les que em venen al cap hi ha: Espasa (Traça), Escut (Traça), Esquivar (Instint) o Puny (Força).
- Si un Personatge te Combat 5, Espasa 5, Llança 2 i Batolla 0 i ataca amb l'espasa haurà de tirar per sota de 10 amb 3D20, per sota de 7 amb llança i per sota de 5 amb Batolla.


Què us sembla? Massa complicat? Suposo que sí  :P

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Juny 08, 2016, 01:07:20 pm
#1
Dificultat = per sota (o igual) de 2 habilitats complementàries que se sumen.
No és difícil. No em mata, però no és difícil. Al final tot depen de les habilitats i no de les característiques pel que dius.

A Ars Magica les especialitats són una nota al costat de l'habilitat. Et donen un +1 efectiu a l'habilitat. per exemple Espases 5 (espasa curta) es com si tinguessis Espases 6 en fer servir una espasa curta. També pot ser Espases 5 (penjant d'una corda) que podria ser una habilitat que tindria l'errol flynn en algunes pelis, o qualsevol altra cosa com Espases 5 (afectat per l'alcohol). Son circumstancies o objectes que et donen un bonus de +1 al teu nivell d'habilitat.
Per si et serveix com a idea.
« Darrera modificació: Juny 08, 2016, 01:09:32 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Juny 08, 2016, 03:32:26 pm
#2
No és complicat, jo ho vec bé.

Un altre joc que també utilitza l'especialitat (però en aquest cas de l'atribut, com CHyF) és Dragon Age, però en aquest cas concret aporta un bonificador fixe (que si t'hi pares a pensar és el mateix que AD&D 2a, les pericies et permetien tirar per característica, i si estaves especialitzat, afegies un +2).

Jo ho vec bé.

En línia


Juny 09, 2016, 02:53:18 pm
#3
És veritat, m'havia deixat per considerar Ars Magica i Dragon Age,  ::)

Arrel dels vostres posts ahir al vespre vaig estar rellegint-los en busca d'inspiració  :)

La idea és que les especialitats puguin tenir diferents graus i millorar amb el temps, de la mateixa manera que les habilitats. De fet, la única diferència amb les habilitats és que les habilitats tenen un camp d'acció més ampli. És a dir, seria més tipus Canción de Hielo y Fuego que Ars Magica, que te uns bonificadors fixes.

Ara he de veure com faig que evolucionin en el temps de forma senzilla...

Merci!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Juny 10, 2016, 01:28:31 pm
#4
No em mata, però no és difícil.


Recorda que segons el Nietzsche el que no et mata et fa més fort.

Per tant, tens uns quants punts d'experiència per augmentar la característica Força gràcies a mi  :P :P :P

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA