El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

D'Elfs de Tolkien a Elfs de D&D: Elfquest
Llegit 811 cops
Agost 13, 2016, 07:56:23 pm
Hola Talpimonaires,

No sóc de comprar molts còmics però l'altre dia vaig comprar l'Elfquest aquí a l'Andròmina de Terrassa. Em va atreure el fet que sigui una reedició d'una sèrie de còmics que es va començar a publicar l'any 1.978 a USA on una tribu d'Elfs són els protagonistes. A mi aquestes coses vintage m'agraden  ::)

El còmic és en blanc i negre, amb uns dibuixos que semblen enganyosament infantils. Dic "enganyosament" perquè tot i que els Elfs tenen aquest aire, si et fixes bé en els humans i fons de vinyeta que surten, no és així. Ja han passat més de 30 anys des de la seva publicació, o sigui que se l'ha de jutjar en relació al moment en què va sortir... i no està gens malament. A USA es veu que és tot un clàssic.

De fet, aquest còmic ha sigut una mena de "revelació" per mi. No sé si a vosaltres us va passar el mateix que a mi... M'explico: jo venia de llegir Tolkien, amb uns Elfs alts i prims, amb noms com Galadriel o Feanor, dignes i savis... i quan vaig veure il·lustracions de la Drangonlance o llegia D&D em vaig trobar amb Elfs més baixets, amb noms com Silverbow o Sunspear i, fins i tot, amb plomes als vestits (rigurosament cert en algunes il·lustracions de la Dragonlance). Per mi va ser una mica xocant i no entenia com s'havia passat d'un tipus d'Elf a l'altre... però ara ja ho entenc, després de llegir aquest còmic.

I no dic res més per no fer spoilers. Ja us dic que és molt vintage, en la roba, les trames i els dibuixos... però m'ha agradat força  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Agost 13, 2016, 08:11:10 pm
Encara l'altre dia vaig trobar per casa una fitxa del joc de rol. Només vaig jugar-hi mitja partida. Era sistema chaosium, o sigui que segur que t'agrada!

Enviat des del meu SM-G903F usant Tapatalk

En línia

Agost 14, 2016, 10:24:39 am
Elfs muntats en llops i una taula per saber el color del cabell.... Gran joc!

Sent from my iPad using Tapatalk

Agost 14, 2016, 12:38:13 pm

Jo tinc el joc de rol, però no he llegit mai els còmics. Les il·lustracions que hi ha en el manual però estan molt ben fetes. Pel que fa al sistema es el chaosium de tota la vida.

A vegades el fullejo, però potser em falta llegir el còmic   ;)  per que em vinguin idees de partides i ganes de jugar-lo...

En línia

Agost 14, 2016, 12:55:19 pm
Encara l'altre dia vaig trobar per casa una fitxa del joc de rol. Només vaig jugar-hi mitja partida. Era sistema chaosium, o sigui que segur que t'agrada!

HAHAHA Això segur que sí  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Agost 14, 2016, 12:57:05 pm
Doncs, sabeu que no sabia que aquest joc de rol existia? I això que és dels autors del Runequest, el meu joc de referència...  ::) A veure que trobo per internet...

Merci per la info i fins aviat!  :)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Agost 14, 2016, 03:24:35 pm
Jo me'l vaig llegir. Les aventures que proposa és la continuació del còmic: una tribu d'elfs que cavalguen llops que busca la seva nova terra...

No està malament el tema.

Agost 14, 2016, 10:47:33 pm
I aquests encara, hi ha elfs encara més "singulars" com els de Dark Sun, que son rebutxats per tothom, i fins i tot caçats per ser devorats.

Més recentment també tens Dragon Age, on els pinten com pàries que viuen en "elferias".

A mí també em va costar al principi, també per que venia del Senyor dels Anells i en tenia una imatge molt diferent.

En línia