El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Les ombres d'Esteren
Llegit 9447 cops
Novembre 06, 2013, 11:41:56 pm

Heu sentit a parlar d'aquest joc de rol francès? Fa relativament poc han fet una campanya de Kickstarter per traduir-lo i editar-lo en anglès. I gràcies a l'èxit d'aquesta campanya han alliberat en anglès i francès el llibre 0 (ho que anomenen pròleg) que no és més que un tast de l'ambientació i el sistema.

Aquí el teniu: http://www.rpgnow.com/product/109112/Shadows-of-Esteren---Book-0-Prologue?term=shadows+of+estere&filters=0_0_0_0_40020

Després de llegir-lo no he pogut resistir-me a comprar-me el PDF del llibre 1 (el manual bàsic) i estic realment enamorat d'aquest joc. El sistema m'encanta, és realment sòlid i dóna molta llibertat al narrador i als jugadors. L'ambientació m'encanta i fa volar la imaginació amb tot tipus de idees per a mòduls. I l'art, és espectacular.

Tant de bo algú el portés traduït com a mínim al castellà. Crec que Holocubierta...

Per cert, tinc ja gairebé enllestida la traducció al català de la fulla de personatge. En breu la pujo per a qui li interessi.

En línia

Novembre 07, 2013, 10:44:41 pm
Després de fer-ne tan bona publicitat, ja he baixat el pdf gratuït de 80 pàgines. Buscaré un moment aquest cap de setmana per llegir-lo.

Han publicat el manual bàsic en versió d'arbre mort? O només es troba en pdf?

En línia

Novembre 07, 2013, 10:56:05 pm
En anglès no sé si ja ha sortit o poc li deu faltar, en francès el pots trobar segur.
Aquí tens la pàgina del Kickstarter: http://www.kickstarter.com/projects/1176616619/shadows-of-esteren-a-medieval-horror-rpg-prologue

De debò si t'agraden l'ambientació medieval fantàstica (és de baixa fantasia, però, no hi trobaràs nans, ni elfs, etcètera) i fosca. Aquest joc t'agradarà segur. A més, el sistema, personalment m'encanta, i quan més llegeixo, més m'agrada. És un sistema molt narratiu, però sense arribar a ser del tot kiwi ( ;D) i el combat és com m'agrada a mi, frenètic, brutal i mortal de necessitat.

Pensa, però, que a nivell de regles el pròleg de 80 pàgines està molt limitat, i millora moltíssim el manual complet.

Salut!

En línia

Novembre 08, 2013, 12:18:22 am
Ep, doncs fa molt bona pinta! Faré una llegida al material gratuït. Gràcies per la recomanació.

Per cert, Porovna! Et faria res permetre'ns que pengéssim el full de personatge en català a L'Argonauta, quan el tinguis? No tractem gaire jocs nous i m'agradaria ampliar horitzons oferint cosestes sobre jocs més actuals.

Novembre 08, 2013, 08:12:58 am
Jo tinc el bàsic. Me'l vaig comprar en anglès per l'ambientació i les aventures de mostra, a veure què tal. El sistema no me l'he llegit. SI val tant la pena ja li faré un cop d'ull. Les aventures he trobat que són molt pensades per aquesta ambientació en concret, i que no s'adapten tal qual a altres entorns. Des del punt de vista de l'univers d'Esteren està ben fet, però a mi no me resulten massa útils :P Jo hagués apreciat una sinopsis més clara de les aventures del que hi ha: t'has de llegir l'aventura pràcticament sencera per saber com se suposa que ha d'anar la cosa. Son bastant lineals també (com el 99% de les aventures publicades). Les il·lustracions són brutals.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Novembre 08, 2013, 09:51:34 am
Ep, doncs fa molt bona pinta! Faré una llegida al material gratuït. Gràcies per la recomanació.

Per cert, Porovna! Et faria res permetre'ns que pengéssim el full de personatge en català a L'Argonauta, quan el tinguis? No tractem gaire jocs nous i m'agradaria ampliar horitzons oferint cosestes sobre jocs més actuals.

De conya. Si ho faig és per publicitar el joc. En quan l'acabi, la penjo. ;)

En línia

Novembre 08, 2013, 09:56:48 am
Per cert, aquí podeu trobar un mòdul que esrà força bé com a aventura introductòria, o bé com a tast de l'ambientació i el sistema:

http://12meses12modulos.blogspot.com.es/2013/04/marzo-el-manantial-de-la-doncella.html?m=1

En línia

Novembre 12, 2013, 04:37:52 pm
Ja he acabat la fulla de personatge. Completament traduïda al català. I com que m'ha agradat tant el joc i no crec que el veiem mai traduït, m'hi he posat i ja he enllestit gairebé tots els capítols relacionats amb el sistema de joc. En català, per descomptat. Si algú està interessat en col·laborar que m'ho faci saber.

Ens anem llegint!

En línia

Novembre 12, 2013, 08:16:45 pm
Mare meva! Al·lucino amb la gent que esteu tant dedicats a les traduccions O_O Felicitats i gracies per la feina (quan la publiqueu ja ens la llegim!).

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Novembre 12, 2013, 09:15:26 pm
Ja he acabat la fulla de personatge. Completament traduïda al català. I com que m'ha agradat tant el joc i no crec que el veiem mai traduït, m'hi he posat i ja he enllestit gairebé tots els capítols relacionats amb el sistema de joc. En català, per descomptat. Si algú està interessat en col·laborar que m'ho faci saber.

Ens anem llegint!

He llegit algunes pàgines del pròleg i el joc sembla interessant. Però sóc incapaç de llegir un pdf de 80 pàgines a la pantalla del ordinador. I el rerefons marró tampoc ajudará gaire la impresió. Així que si tens una traducció "printer friendly" seria fantàstic si la poguèssis compartir, encara que només sigui la del sistema de joc.

M'ha agradat saber que hi ha la aventura per Ombres d'Esteren: The Monastery of Tuath inspirada en El Nom de la Rosa. Ja només per això el joc val la pena.

En línia

Novembre 12, 2013, 10:41:47 pm
Estic traduint el manual bàsic eh, no el pròleg.  ;)

En línia

Novembre 13, 2013, 05:18:17 pm
Aquí teniu les dues primeres fulles de personatge. La tercera en un parell de dies l'hauré enllestida.

https://mega.co.nz/#!dFxAEDLC!dT7fiwaLGHqkhePPHYbdjyxU5dkXEm_wgPvOokB7s1g

En línia

Novembre 13, 2013, 10:15:21 pm
Aquí teniu les dues primeres fulles de personatge. La tercera en un parell de dies l'hauré enllestida.

https://mega.co.nz/#!dFxAEDLC!dT7fiwaLGHqkhePPHYbdjyxU5dkXEm_wgPvOokB7s1g

Molt xules!

Però no quedaran una mica fosques quan les imprimeixis? O s'han d'imprimir en color?

En línia

Novembre 13, 2013, 10:30:50 pm
Son exactament iguals que les de la versió original en color. En quan acabi la tercera i última fulla, faré intentaré fer també la versió sense fons.  ;)

En línia

Novembre 13, 2013, 11:46:21 pm
Ep! Estan estupendus! Tinc pendent la llegida del pdf. Vaig visitar el blog i feia molt bona pinta.

Faig un parell d'observacions. Un amable lector de l'Argonauta (en Jordi) em va avisar en el seu moment que en realitat hauria de ser full de personatge i no fulla. Em vaig veure obligat a corregir un bon grapat de seccions del web quan vaig comprovar que tenia tota la raó. Fins i tot ara, de tant en tant, se m'escapa una "fulla" i l'atrapo en la lectura posterior abans de penjar el contingut.

L'altre observació seria sobre el tema llençar/llançar. El segon seria més apropiat per armes i projectils. Llençar sòl indicar que existeix algun motiu per desfer-se'n.

En Meriba, que també volta per aquest fòrum, em dóna sempre un cop de mà amb els dubtes de català quan li ho demano. Crec, però, que el que t'he dit és correcte. És un full (anava a escriure fulla  ??? ) "estupendu". Val la pena arranjar aquests dos detalls i el deixaràs perfectament llest.