El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

3d20FAN 4: El retorn... i acabant races
Llegit 1142 cops
Abril 26, 2016, 12:22:56 pm
Holaaaaaaaaaaaa,

Després de 7 mesos (els que ara te el meu fill) per fi puc començar a treure una miqueta de temps per continuar el joc... Ja era hora!  :)

Estic fent diferents coses a la vegada però una en la que em podríeu ajudar és en la creació de races. Ara mateix, hi ha 6 races disponibles per a personatge jugador:

Humans
Elfs Albencs (diürns)
Elfs Vesprals (nocturns)
Semielfs (Albencs o Vesprals)
Nans
Mitgerols

Res nou sota el sol... però a mi ja em va bé  ;)

Ara estic intentant equilibrar les races entre sí per a que totes siguin igualment desitjables a l'hora de triar-les per jugar i em preguntava quins inconvenients poden tenir els Elfs i els Nans.

Comparats amb els humans, ara mateix els Elfs Albencs tenen molta més percepció, més agilitat i menys força i voluntat. També tenen visió a més llarga distància. Dormen menys però els hi costa més despertar-se. Són més màgics... però també són més vulnerables a la màgia.

Els Elfs Vesprals tenen molta més agilitat, més percepció i menys força i comunicació. També tenen  visió nocturna. Pel que fa a la màgia i al dormir, són igual que els seus cosins.

Els Nans tenen molta més constitució, més traça (destresa manual) i més voluntat però menys agilitat, menys percepció i menys comunicació. Tenen una mena de sentit fosc que els hi permet percebre molt clarament el seu entorn en la foscor més absoluta però només a curta distància. També són una mica curts de vista.

En resum, més punts negatius per Elfs i Nans?

Moltíssimes gràcies per endavant!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 26, 2016, 01:00:09 pm
perquè només semielfs? I perquè els elfs només es reprodueixen amb humans? I els humans amb elfs?

A mi els semi-elquesigui sempre m'han semblat una trista cosa. Una mica com animalisme dins de cadascuna de les races. En aquest punt sóc racista ;P

I per què els humans han de ser el varem mitjà?

Son preguntes torracollons, ho sé, però el sapienscentrisme de tots els universos de fantasia m'enerva. :P

Altres races possibles si vols més maldecaps poden ser centaures, homes bestia (la classica cabra), arpies (o la seva versió "light" de barbars de lemuria) i goriles gegants intel·ligents.

Sobre els bonus i malus socials de les races, sempre he pensat que haurien de fer referencia a la interacció AMB ALTRES RACES. Fer que un nan tingui problemes per interaccionar amb un altre nan es una imbecilitat de nivell èpic present a gairebé tots els manuals. De fet no s'entén com els reis dels nans son nans en comptes de ser humans o elfs. Tu tels els teus bonus normals positius i9 negatius, i tens un bonus o malus addicional amb la interaccio amb altres races, però que t'afecti a tot "per ser un elf" es toteria.

De fet una escala tipus roda de bonus i malus socials de totes les races podria estar bé, on tens bonus amb interacció amb altres races i penalitzacions amb altres. Per posar el classic exemple, un nan veuria malament un elf però bé un hobbit.

Els mitgerols no tenen característiques?

Si vols ignorar totes aquestes reflexions de grognard i tirar del tema classic de tota la vida, els elfs son bons però es curen lentament. Els elfs vesprals tenen un malus durant el dia i els albencs si actuen de nit. Els nans no poden descansar bé si no dormen sobre pedra. Ser bo quan estas optim pero que et costi estar en aquesta situació tendeix a ser ubn bon equilibrador.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Abril 26, 2016, 02:47:39 pm
perquè només semielfs? I perquè els elfs només es reprodueixen amb humans? I els humans amb elfs?
Aquesta és una bona pregunta.

No sé si coneixes un joc que es diu HARP. En aquest joc hi ha unes avantatges que es diuen Sang major de (raça) i Sang menor de (raça). En principi qualsevol raça pot tenir avantpassats de qualsevol altra raça i així optar a alguns dels seus avantatges a canvi de tenir alguns dels seus inconvenients.

Al principi em va semblar una bona filosofia i vaig començar a treballar al respecte... però al final ho vaig deixar estar perquè tota aquesta promiscuïtat sexual interespecífica em feia sentir una mica incòmode  ;D ;D ;D. El tema de nanes reproduïnt-se amb mitgerols (al resultat li podríem dir Quarterol  :P) o mitgeroles amb humans ho vaig trobar massa bizarro pel meu gust  ::). Impedint la possibilitat de reproducció envio el missatge subliminal de que no hi ha atracció sexual entre aquestes races ;). Però segurament és que sóc massa poc lliberal  ;D.

Les dues races d'Elfs també es poden reproduir entre sí, si en surt una filla és de la raça de la mare i si en surt un fill és de la raça del pare. No te gens de base genètica però en un món fantàstic, per sort, en puc prescindir.

I per què els humans han de ser el varem mitjà?

Bona pregunta també. Perquè és el més fàcil. Així pots assentar un punt de referència sobre el que construir les altres races. A mi m'és més fàcil definir l'agilitat d'un elf a partir d'un humà que a partir d'un nan, per exemple. Només he de pensar en una espècie diferent de nosaltres a la vegada i no en dues.

A part, si vols jugar partides més "realistes" només amb humans, com que estan al centre del sistema, la simulació és millor. Això fa més difícil jugar partides on el centre siguin els elfs però crec que hi pot haver més demanda de humanocentrisme que d'elfcentrisme. Puc estar equivocat, però  ;)

Altres races possibles si vols més maldecaps poden ser centaures, homes bestia (la classica cabra), arpies (o la seva versió "light" de barbars de lemuria) i goriles gegants intel·ligents.
M'ho apunto! Però ho deixo per més endavant que si no, no acabaré mai  :)

Sobre els bonus i malus socials de les races, sempre he pensat que haurien de fer referencia a la interacció AMB ALTRES RACES. Fer que un nan tingui problemes per interaccionar amb un altre nan es una imbecilitat de nivell èpic present a gairebé tots els manuals. De fet no s'entén com els reis dels nans son nans en comptes de ser humans o elfs. Tu tels els teus bonus normals positius i9 negatius, i tens un bonus o malus addicional amb la interaccio amb altres races, però que t'afecti a tot "per ser un elf" es toteria.

Aquest és un debat interessant també.  ::)
Parteixo de la premissa que tot i fer servir la paraula "raça" per tradició, en realitat les diferents "races" són espècies diferents. No faig servir la paraula "espècie" perquè no la veig massa adequada en un entorn de fantasia medieval... tot i que en qualsevol altre entorn segur que la empraria.
De la mateixa manera que entre diferents espècies animals hi ha diferents graus de sociabilitat vaig pensar que entre espècies intel·ligents diferents també podria haver-n'hi. Per exemple, els estornells viuen en estols, les garses formen parelles durant tota la vida i molts rapinyaires viuen sempre sols a excepció de l'època reproductiva. No sé si m'explico.
En el cas del 3d20FAN els Nans i els Elfs Vesprals tenen una sociabilitat menor. Això vol dir que segurament viuran en comunitats més petites i que el seu dia a dia estarà ple d'intrigues i malentesos.
També he de dir que les habilitats no només depenen d'una característica, sinó de dues. Això vol dir que en algunes habilitats socials, la manca de Comunicació dels Nans es compensa per la seva excel·lent Voluntat. En el cas dels Elfs Vesprals no és així ho sigui que tindran més problemes que els Nans per conviure. M'encanta Menzoberranzan... es nota?  ;)
Els mitgerols no tenen característiques?

Sí, però aquests com els humans crec que ja els tinc més o menys "equilibrats". Per això no he preguntat per ells. Són aquestes (la mitja humana és 5):
Força 3
Vigor 6
Agilitat 5
Traça 6
Instint 5
Intel·ligència 5
Comunicació 5
Voluntat 6
Esperit 5

A part, són sigil·losos sempre que vagin descalços.  ;)

Si vols ignorar totes aquestes reflexions de grognard i tirar del tema classic de tota la vida, els elfs son bons però es curen lentament. Els elfs vesprals tenen un malus durant el dia i els albencs si actuen de nit. Els nans no poden descansar bé si no dormen sobre pedra. Ser bo quan estas optim pero que et costi estar en aquesta situació tendeix a ser ubn bon equilibrador.

Bones suggerències. Me les apunto!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 26, 2016, 06:31:21 pm
Llegeixo unes quantes ideas molt interessants :).

Justament fa uns dies que hi he estat pensant jo mateix, per l'expanció de 1MT, i si bé jo també tinc pensat tirar per elfs i nans. En el meu cas tiro per les Peculiaritats per adaptar les races fàcilment, però per que el sistema que utilitzo és així de senzill.

Sí bé crec que una representació en les estadístiques és important (i fàcil de representar i ajustar per mantenir un equilibri entre races), és important donar una gran rellevancia a nivell d'ambientació... per fugir de l'efecte Matrix que ja he comentat algun cop.

Una proposta que tenia pensada per un altre dels meus jocs (Doble o Res) és la proposta de l'Elmot, de fer como una roda a nivell de relacions... però en el meu cas seria més senzill, ja que les races no humanes són escaces (o així seran en les meves aventures) senzillament una possibla manera d'equilibrar les Característiques d'especie sería que representessin un desavantatge al interaccionar amb membres que no siguin de la mateixa especie.

Ser bo quan estas optim pero que et costi estar en aquesta situació tendeix a ser ubn bon equilibrador.

M'ha agradat molt aquesta observació.

En resum, més punts negatius per Elfs i Nans?

Finalment, com a resposta a la teva pregunta, Jordi (per cert, felicitats pel sant) és que tinguin un penalitzador per interaccionar amb totes les altres especies, ja sigui per que recelin d'elles o per que ells mateixos tinguin un aire arrogant i prepotent inevitable.

En línia

Abril 27, 2016, 08:39:57 am
Finalment, com a resposta a la teva pregunta, Jordi (per cert, felicitats pel sant) és que tinguin un penalitzador per interaccionar amb totes les altres especies, ja sigui per que recelin d'elles o per que ells mateixos tinguin un aire arrogant i prepotent inevitable.

Mooooooooltes gràcies.

En el 3d20FAN la característica de COMunicació és força important, perquè també determina el nombre d'habilitats culturals que tens, ho sigui que tenir una COMunicació baixa et puteja bastant. No és una característica inútil que els guerrers poden baixar sense problemes per guanyar uns puntets més en AGIlitat o TRAça. 

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Abril 27, 2016, 09:27:41 am

Mooooooooltes gràcies.

En el 3d20FAN la característica de COMunicació és força important, perquè també determina el nombre d'habilitats culturals que tens, ho sigui que tenir una COMunicació baixa et puteja bastant. No és una característica inútil que els guerrers poden baixar sense problemes per guanyar uns puntets més en AGIlitat o TRAça.

Per això, en comptes de baixar encara més la característica de Comunicació (ja que engloba altres elements culturals) jo aplicaria un penalitzador en les interaccións amb altres éssers que no siguin de la seva mateixa raça.

No recordo ara l'escala de dificultats que utilitzes, però en una escala en d20, un -2/-3 seria adecuat crec.

Salut!

En línia

Maig 01, 2016, 06:34:45 pm
Vinga, que m'apunto a la festa!

Jordi, veig que enlloc d'haver una sola raça èlfica (com passa amb les demés) has optat per dues antogonistes. Això pot donar-te cert marge a l'hora de decidir negatius.
Acabo d'unir-me al forum, pel que no conec res de l'ambientació, però així de zero suggeriria que els elfs diurns, per causes socials i ambientals vagin malament d'instint, compensant-ho amb una bona intel·ligència. Al contrari que els nocturns, més salvatges i units amb el bosc.
També els diurns poden ser destres, havent perdut agilitat pel desús. I els nocturna molt donats a moure's en l'espessor i poc amics de tancar-se i fer coses.

En les obres de fantasia els elfs sempre ténen una história fosca i melancólica. Això es pot traduïr en un penalitzador en l'esperit. No per raons genètiques, si no per un passat que els persegueix.

En línia

Maig 04, 2016, 06:59:56 pm
Vinga, que m'apunto a la festa!

Doncs Benvingut! Com més serem més riurem!  ;D

Jordi, veig que enlloc d'haver una sola raça èlfica (com passa amb les demés) has optat per dues antogonistes. Això pot donar-te cert marge a l'hora de decidir negatius.
Sí. Diguem que al meu entorn els Elfs tipus Drow tenen molt bona acollida així que vaig decidir contraposar els elfs diürns als nocturns. Sense que res d'això impliqui que uns son els bons i altres els dolents. Cada grup de joc, segons la seva ambientació, que triï el que vulgui  ;)
Al final, el que he fet per equilibrar les races una mica més ha sigut bonificar els humans una mica enlloc de penalitzar més a Elfs i Nans  ;)

Acabo d'unir-me al forum, pel que no conec res de l'ambientació, però així de zero suggeriria que els elfs diurns, per causes socials i ambientals vagin malament d'instint, compensant-ho amb una bona intel·ligència. Al contrari que els nocturns, més salvatges i units amb el bosc.
També els diurns poden ser destres, havent perdut agilitat pel desús. I els nocturna molt donats a moure's en l'espessor i poc amics de tancar-se i fer coses.
No et preocupis. El joc està més enfocat a un sistema que a una ambientació... Així que... No n'hi ha! Sí que es veritat que el joc està pensat per jugar ambientacions de fantasia clàssiques.
Ara mateix els diürns tenen molt bona vista i reflexes. Són molt bons arquers. Els nocturns són molt àgils i tenen vista nocturna. Són molt bons cos a cos. No hi ha un tipus d'Elf més intel·ligent, de moment. Com ho diria... No hi ha Noldor. De fet, els Elfs no són més intel·ligents que els humans. El que passa és que no poden reduïr la seva intel·ligència ni el seu aspecte... No hi ha Elfs lletjos ni tontos.
De totes maneres, el que em dius, potser em fa canviar o introduïr alguna cosa  ;)

En les obres de fantasia els elfs sempre ténen una história fosca i melancólica. Això es pot traduïr en un penalitzador en l'esperit. No per raons genètiques, si no per un passat que els persegueix.
Mmmmm... Molt bona. Me l'apunto! Moooooltes gràcies  :)
« Darrera modificació: Maig 04, 2016, 07:03:49 pm per JordiRPG »

En línia
ROLAIRE NÓMADA