El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Estem d'aniversari, 50a Patitrobada del PATI
Llegit 2452 cops
Març 15, 2016, 10:52:15 am
Doncs això, aque aquest dissabte organitzarem la nostra 50a edició de la Patitrobada, l'activitat insígnea del Pati; més de 8 anys acostant altre cop els jocs a la gent.

Aquí us deixem el programa previst.

50a Patitrobada: http://elpatidigualada.blogspot.com.es/2016/03/la-cinquentena.html

En línia

Març 15, 2016, 10:57:49 am
Per aquesta edició, volem posar una mica de rol, però només una miqueta, en forma de Tastet de Rol :p.

La idea es deixar la mel als llavis, donar una experiència d'entre 20-30 minuts a una persona que no hagi jugat mai a rol perquè es faci una idea del qué és. Un parell o tres escenes per posar el cuquet dins i que torni algun Dilluns de Rol o Patinight per jugar més :p

Algú té experiència en aquest tipus de mini partidetes?

En línia

Març 15, 2016, 11:10:21 am
Per aquesta edició, volem posar una mica de rol, però només una miqueta, en forma de Tastet de Rol :p.

La idea es deixar la mel als llavis, donar una experiència d'entre 20-30 minuts a una persona que no hagi jugat mai a rol perquè es faci una idea del qué és. Un parell o tres escenes per posar el cuquet dins i que torni algun Dilluns de Rol o Patinight per jugar més :p

Em sembla una gran idea, ja ens explicaràs com va. Si busques per internet crec que Evil Hat ho ha fet (sí FATE :P)

En línia

Març 15, 2016, 12:50:45 pm

Em sembla una gran idea, ja ens explicaràs com va. Si busques per internet crec que Evil Hat ho ha fet (sí FATE :P)

Correcte.

I també corria alguna cosa de Burning Wheel, però és més adequada per jugadors experts.

Jo m'ho imagino com 2-3 escenes molt típiques amb personatges ja creats i que ja comencen en mig de l'acció...

Ja explicareu com ha anat...

Març 16, 2016, 08:48:59 am
Malauradament, cada vegada és més habitual que els jugadors em diguin "ep, jo haig de marxar a X hora" o "quan durarà la partida", o sigui que m'he vist obligat a fer-les curtes, estil capítol pilot de sèrie de TV.

Segons la meva experiència, ajuda conèixer una mica els gustos dels jugadors (sèries o llibres que ens agraden) i crear/adaptar una història segons allò. També m'he adonat que les històries en què llancin pocs o cap dau faciliten que no es dispersin i romanguin inmersos en la història fins al final, cosa que dóna intensitat a l'experiència. Històries quotidianes amb un gir inesperat, poca fantasia i entorns propers que puguin conèixer ajuden a agilitzar l'explicació de l'ambientació i l'inici del roleig.

20-30 minuts és realment un temps molt limitat. La meva proposta seria jugar com un mateix en una situació a l'estil El Incidente (per a públic adult), algun videojoc pel jovent (fins i tot estil minecraft si la taula n'és fan), i el patufet pels més menuts. Serien històries que acabaria amb un cliffhanger per accentuar la sensació de cuquet, menys pels petitons, que l'acabaria però amb un... "i moltes més aventures esperen als/a les nostres valents/valentes" al final.

Ja ens explicaràs com ha anat i felicitats!
« Darrera modificació: Març 16, 2016, 08:53:20 am per Meriba »

En línia

Març 16, 2016, 09:42:08 am
Catxis... aquest dissabte és Sant Josep i no em puc escapar  :(

Felicitats pels 8 anys!  :)

Jo el que he fet, i de fet divendres passat ho vaig tornar a fer després de molt temps, són petites partides introductòries per ensenyar el sistema abans de començar a jugar "en serio". No ho havia pensat fins ara però en tots els casos he seguit la mateixa estructura:

1- Breu introducció al sistema: ensenyar els daus (hi ha gent que no n'ha vist mai) i com es tiren. També els hi ensenyo la fitxa i els hi dic que això és el seu personatge i que els hi aniré preguntant el que volen fer. També els hi assenyalo on són els números que han de mirar per tirar els daus
2- Presentació dels personatges: en funció de si la gent és molt teatrera o no deixo que ho facin ells o ho faig jo. Per estalviar temps acostumo a fer-ho jo i així també els hi explico en què és bo i en què és dolent el seu personatge. Amb un parell o tres de frases per personatge n'hi ha prou.
3- Plantejo la missió
4- Escena d'interacció amb un PNJ (on s'obtenen pistes que donen modificadors a l'escena següent o no, depenent de com ho facin els jugadors).
5- Escena de rastrejar o sigil (dona modificadors a l'escena següent).
6- Combat senzill
7- Conclusió

Jo, habitualment, els hi faig salvar una princesa/nen o recuperar una poció necessària per salvar una princesa/nen. En nens petits m'han dit que salvar un animalet funciona molt bé... però jo no ho he fet mai.

Els faig començar ja en camí i havent trobat el rastre dels segrestadors però havent-lo perdut recentment. Llavors, a la primera escena els hi faig sortir/trobar un PNJ a qui han de preguntar: una dona d'aigua, un llenyataire, un follet, uns nans de viatge i, fa anys, fins i tot vaig fer sortir un drac savi (però no va anar gaire bé perquè els jugadors el van atacar a l'acte  ::)).

En funció de la interacció que facin amb aquest PNJ els hi serà més fàcil localitzar i apropar-se sigilosament al catau dels segrestadors o no. Habitualment he fet servir una cova amb porta al fons amb un túnel d'entrada fosc, ple d'arrels, animalons i bolets fosforescents... no sé perquè però això d'entrar en una cova acostuma a posar a la gent en situació ;).

Si han tingut força èxit amb les tirades, un segrestador ha sortit fora a pixar (o alguna cosa així) i s'ha deixat la porta oberta. Si no han tingut èxit els segrestadors els hauran vist i els emboscaran al túnel.

Habitualment els enemics han sigut goblins/trasgos/trollkins. Una vegada vaig posar un vampir... però no va anar gaire bé perquè era molt més poderós que els PJ i aquests es van sentir una mica frustrats quan va aconseguir fugir.

No és gaire original però a mi m'ha funcionat, sobretot amb nens. Ja ens explicaràs com ha anat! ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 16, 2016, 12:55:32 pm
La idea es captar públic adolescent-adult, que seran els qui vindran als Dilluns de Rol i a les Patinights.

Fa molts anys vaig llegir algun article al respecte. La idea es fer una cosa contemporànea, per posar ràpid en antecedents als jugadors, tant a nivell d'història, geografia, etc i començar després d'una breu introducció:

Ets un/a peridista/investigador que acabes de rebre un avís d'una de les teves fonts als baixos fons, aquesta nit ha d'haver una trobada important entre mafiosos (o polítics ¬¬).

O ets un escriptor i després de mesos sense inspiració has decidit pèrdret durant una temporada a una casa en una cala aïllada/illa/cabana... i de cop i volta passen coses.

En tot cas ho vull acabar de polir tot plegat, a veure si trobo una estona.

La idea es possiblement utilitzar el sistema de Doble o Res.

Moltes gràcies per a les recomanacions!

En línia

Març 18, 2016, 01:29:02 pm
Mmmm... La veritat és que si l'ambientació és contemporània t'estalvies d'explicar molts detalls i vas més de pressa... No hi havia caigut  ::)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 21, 2016, 10:40:25 pm
Mmmm... La veritat és que si l'ambientació és contemporània t'estalvies d'explicar molts detalls i vas més de pressa... No hi havia caigut  ::)

Si, però tothom sap el que és la fantasia i la ciència-ficció (...ja no tant l'horror còsmic de Cthulhu) i si els poses en situació davant la cova d'un drac o en una estació orbital de l'Imperi Maligne de segur que agafen la història ràpidament.

En línia

Març 21, 2016, 10:42:44 pm

La idea es possiblement utilitzar el sistema de Doble o Res.

Quin és aquest sistema? Hi ha alguna còpia pública?

En línia

Març 22, 2016, 10:43:56 am
Si, però tothom sap el que és la fantasia i la ciència-ficció (...ja no tant l'horror còsmic de Cthulhu) i si els poses en situació davant la cova d'un drac o en una estació orbital de l'Imperi Maligne de segur que agafen la història ràpidament.

Et sorprendria xD. La meva primera aventura en unes jornades roleres en vaig fer una de marines que tenien d'anar a treure el cap en un bunkker, el món està en disputa contra uns aliens. I quan vaig començar dient heu vist alien? Predator I? I em van dir que no em van desmontar una mica la història xD.

El sistema de Doble o Res, és el que vaig estar escrivint per aquí fa uns mesos http://talpimon.com/index.php?topic=266.0 l'he utilitzat uns quants cops a les partides de Dilluns de Rol i alguna Patinight i va prou bé en les partides :).

Finalment no vaig poder dirigir cap tastet, l'afluència del matí (quan hi vaig poder ser) era més de format familiar i es van adreçar als jocs d'Haba, o als de miniatures, o els jocs de taula del Pati; de cara a futures edicions he de donar més veu i presència de l'activitat.

En línia

Març 22, 2016, 12:38:50 pm
Finalment no vaig poder dirigir cap tastet, l'afluència del matí (quan hi vaig poder ser) era més de format familiar i es van adreçar als jocs d'Haba, o als de miniatures, o els jocs de taula del Pati; de cara a futures edicions he de donar més veu i presència de l'activitat.

Ooooooh!  :( De fet, si m'hi hagués pogut escapar també hauria format part de l'afluència familiar  ;)

A veure si la propera vegada hi ha més sort

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Març 22, 2016, 07:48:50 pm

Et sorprendria xD. La meva primera aventura en unes jornades roleres en vaig fer una de marines que tenien d'anar a treure el cap en un bunkker, el món està en disputa contra uns aliens. I quan vaig començar dient heu vist alien? Predator I? I em van dir que no em van desmontar una mica la història xD.

Però,.. és que no els hi ensenyen res a les escoles?!?

Aquesta joventut d'avui dia. On anirem a parar... ::)

En línia

Abril 16, 2016, 12:04:34 pm

Però,.. és que no els hi ensenyen res a les escoles?!?

Aquesta joventut d'avui dia. On anirem a parar... ::)
Justament en aquest cas, la persona que no coneixia les pelis era una iaia xD, no se... rondant els 70 anys? La veritat és que m'ho vaig passar prou bé dirigint-li la partida :).

En línia