El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Ambientació Montorcan: La Reconquesta de Laplana
Llegit 1409 cops
Febrer 01, 2016, 10:21:16 am
Poso aquest missatge aquí tot i que no és ben bé un disseny de regles, si no un disseny d'ambientacions.

Com alguns ja sabreu, fa temps que vaig dissenyar una l'ambientació "Montorcan: La Reconquesta de Laplana", per al sistema GURPS 4th ed., i li vaig dedicar un blog.

Uns quants anys i canvis de sistema després, he redissenyat l'ambientació per poder-la adaptar a qualsevol sistema. Tot i que, ho reconec, el fet que ara estigui jugant FATE Core potser es pot arribar a percebre, però en tot cas en l'ambientació no hi surten referències a normes.

Aquí teniu l'enllaç al document, que he fet en forma de Guia del Jugador (PDF), i publicat amb llicència creative commons.
I aquí en un format editable (perquè si no no seria realment obert) Guia del Jugador (Word).

Tot i ser una mica llarg (90 paginetes de res), un dels jugadors se l'ha llegit i diu que li ha agradat. Potser perquè vaig oferir una recompensa d'un FATE point a qui se'l llegís  ;D

Fins ara tot el què havia escrit estava dirigit més aviat als directors, però la idea de fer una guia del jugador em va venir llegint la de Séptimo Mar, que em va agradar molt. Penso que la idea que els jugadors puguin conèixer bé una ambientació fa que després els sigui molt més fàcil la immersió durant la partida.

Posteriorment miraré de fer l'adaptació de la guia al sistema FATE Core.

Febrer 01, 2016, 11:28:24 am
Tinc problemes per visualitzar-ho i per baixar-me'l... sóc l'únic?

Febrer 01, 2016, 01:12:02 pm
Tinc problemes per visualitzar-ho i per baixar-me'l... sóc l'únic?

Ho he posat al dropbox com a pla B: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2110257/MTRL01_Jugador.zip

A veure si aquest et funciona... Això sí, són 4MB de document.

Febrer 01, 2016, 02:30:52 pm
Ara si.

me'l miro quan tingui un moment...

Gràcies per compartir!

Febrer 01, 2016, 05:50:35 pm
Ostres Roger, ara entenc perquè no escrivies gaire últimament... Quin fart de pencar t'has fet!  ;)

M'ha agradat especialment el concepte d'escala del caos per determinar si la màgia és temporal o permanent i la classificació de màgia blanca i màgia negra no pels seus efectes intrínsecs sinó per si afavoreix el destí o el contradiu. Trobo els dos conceptes molt originals.  :)

L'ambientació variable en funció del períodehistòric em sembla una bona idea. A part, sempre he pensat que explicar la història d'una ambientació sempre en facilita la verosimilitud, perquè permet explicar i justificar les coses que hi passen en el present.

Crec que has aconseguit molt bé fer una "baixa edat mitjana" de fantasia partint d'origens diferents a la baixa edat mitjana real.  :)

L'única cosa que m'ha semblat una mica desubicada són els detalls del planeta descrits al principi. A veure com m'explico... Tot el text "traspúa" baixa edat mitjana per tot arreu: ordres, noblesa, feus, etc. Està molt ben aconseguida aquesta sensació. En canvi, aquesta descripció del planeta el que m'ha transmès és "ciència ficció". No sé si és el que buscaves o no, però és el que jo percebo. Això no és necessàriament dolent... Fading suns, per exemple, combina Edat Mitja i Ciència Ficció de forma magnífica. Evidentment, potser la meva percepció es totalment errònia  ::)

En resum, m'ha agradat molt.  :)

Ja ens explicaràs com van les partides!  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Febrer 02, 2016, 10:32:11 am
L'única cosa que m'ha semblat una mica desubicada són els detalls del planeta descrits al principi. A veure com m'explico... Tot el text "traspúa" baixa edat mitjana per tot arreu: ordres, noblesa, feus, etc. Està molt ben aconseguida aquesta sensació. En canvi, aquesta descripció del planeta el que m'ha transmès és "ciència ficció". No sé si és el que buscaves o no, però és el que jo percebo. Això no és necessàriament dolent... Fading suns, per exemple, combina Edat Mitja i Ciència Ficció de forma magnífica. Evidentment, potser la meva percepció es totalment errònia  ::)

Gràcies pels comentaris JordiRPG!

Sobre això que comentes de la ciència ficció, la idea és que per molt baixa alta edat mitjana que sigui, en algun planeta haurà d'estar situat. A Montorcan he volgut fer una aproximació de més gran a més petit: univers -> galàxia -> sistema -> planeta -> continent -> regne.

És una mena de reivindicació contra totes les ambientacions que et deixen a mitges amb els mapes (que són gairebé totes).

Ara bé, potser sí que no ho hauria de posar a la Guia del jugador perquè com tu dius despista. Hauria de posar-ho més aviat a la Guia del director, i aquí sí donar tota la informació sobre el planeta i rodalies... (tinc fets uns gràfics, que no arriben a ser mapes, de l'univers, de la galàxia i del sistema planetari, però no els he posat perquè ja em semblava massa).