El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Sistema Superlatiu
Llegit 2645 cops
Octubre 30, 2015, 11:03:55 am
I Aquestes altres professions, com determines si donen atac i defensa, o només una de les dues coses (o cap)? Queda una mica massa difós pel meu gust... Guerrer és una professió a mes a mes. En el seu entorn d'activitat dóna tants beneficis com caçador... I Caçador per la seva banda probablement hauria de donar atac i defensa contra animals, per exemple. O no. Tot queda una mica en l'aire. La meva sensació és que el sistema de combat queda tancat en passos concrets precisament per evitar aquesta inconcreció per cada situació concreta que et pots trobar.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Octubre 31, 2015, 08:17:43 pm
Vec el què dius, en alguns moment pot donar peu a dubtes... no per res el BoL porta els dos conceptes, les aptituds marcials per un costat, i les carreres heroiques per un altre.

Tot i així, el concepte per carreres solament també funciona, doncs així és com fins ara ha anat Mundo Antiguo i ja porto forces partides amb ell.

En línia

Novembre 03, 2015, 01:36:14 pm
Em passa el mateix que al Gaelos (Puerta de Ishtar inclòs): jo és que el tema de la ballarina amb el mateix atac que un guerrer no ho acabo de veure.

Segurament són massa anys jugant a Runequest  :P.

El BoL està pensant per a que tothom pugui "lluïr" igual en el combat i per això segrega les habilitats de combat de les carreres. Però si el paradigma del Sistema Superlatiu no és aquest no hi veig cap impediment per a que utilitzi el sistema de carreres directament per combatre.

Al BoL hi ha notes sobre quan es pot utilitzar la carrera per obtenir avantatge en combat. Es podrien ampliar i detallar una mica més. Per exemple: la ballarina pot aplicar la seva carrera només en defensa, el rastrejador només en atac a distància, etc. Els mercenaris i gladiadors ho podrien repartir com volguessin. El problema d'això és que així els guerrers no en sabrien més, simplement serien més flexibles. No hi guanyariem gaire...

Una altra opció seria donar 8 punts a cadascú i limitar els punts dedicats a les habilitats de combat en funció de les carreres triades. Per exemple: el mercenari pot dedicar tants punts a habilitats de combat com punts en la carrera i la resta només la meitat (arrodonint cap avall). És a dir, un mercenari de 4 punts podria tenir 4 punts en habilitats de combat però una ballarina de 4 punts només en podria tenir 2 (però tindria 2 punts més per invertir en una altra carrera, fins i tot en guerrer 1 i combat 1).

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 04, 2015, 08:58:26 am
Al BoL hi ha notes sobre quan es pot utilitzar la carrera per obtenir avantatge en combat. Es podrien ampliar i detallar una mica més. Per exemple: la ballarina pot aplicar la seva carrera només en defensa, el rastrejador només en atac a distància, etc. Els mercenaris i gladiadors ho podrien repartir com volguessin. El problema d'això és que així els guerrers no en sabrien més, simplement serien més flexibles. No hi guanyariem gaire...

Així és com ho manego jo, donant unes pautes a determinades carreres. Home... les classes guerreres els pot anar bé per interactuar socialment amb altres militars, també per fer manteniment d'armes i armadures, en proves d'atletisme, en coneixements de història relacianda amb el món militar, tenir informació sobre els senyors de la guerra, etc.

Una altra opció seria donar 8 punts a cadascú i limitar els punts dedicats a les habilitats de combat en funció de les carreres triades. Per exemple: el mercenari pot dedicar tants punts a habilitats de combat com punts en la carrera i la resta només la meitat (arrodonint cap avall). És a dir, un mercenari de 4 punts podria tenir 4 punts en habilitats de combat però una ballarina de 4 punts només en podria tenir 2 (però tindria 2 punts més per invertir en una altra carrera, fins i tot en guerrer 1 i combat 1).
Aquesta possibilitat em sembla que s'escapa més del concepte de BoL. El que m'encanta de BoL és l'elegancia del sistema tenint tant en tan poc.

En línia

Novembre 04, 2015, 11:20:09 am
Si, jo també trobo que és més facil tenir un sistema de transferencia de punts unidireccional (de combat a carreres, pero no al revés) que no poar-se a posar restriccions. També baixaria una mica els punts disponibles, però això s'hauria de veure.

Jo el sistema no el tocaria gens, per això no m'entussiasma això de les carreres de "ara serveix per combat i ara no" variable. Mon Antic funciona a mitges en això, ja t'ho vaig comentar que em semblava molt poc estructurat en aquest punt. Serveix perque és a base de one shots i ningú es posa molt cafre amb els sistemes en aaquestes circumstancies més enllà de sensacions generals (i aqui si9 que funciona), pero si l'agafa un grup en plan "anem a destripar el sistema per exprimir-lo", crec que en aquest punt fallaria una mica.

Salut,
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Novembre 24, 2015, 09:20:05 am
Ja que es tema ha anat derivant cap observacions del BoL, fer un breu comentari:

Ahir vaig estar dirigint una partida senzilleta amb el sistema de BoL (per veure si em podria servir per jugar la campanyeta de Mordheim que tinc en ment) i vaig utilitzar un recurs que vaig descobrir en un tema del fòrum spqrol, no és que sigui cap ultra-mega-fantàstic canvi, però per molt poc aporta molt. És al següent.

Durant el combat, els jugadors van tirant 2d6 (com és habitual) però els demano que utilitzin colors diferents (vermell o negre) i en cas de que encertin l'atac, el dany el traiem del dau designat, estalviant així una tirada de dau... per cada atac (si són 4 jugadors i 8 esbirros, són unes 12 tirades per torn les que estalviem). Senzill i efectiu, molt recomanable.

PD: En la versió del BoL que jugo (ja le tocat tant que ja no recordo si és així en l'original), armes lleugeres fan 1d3 de mal, armes a una mà fan 1d6 i les armes a dues mans fan 1d6+2 de mal.

En línia