El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Sistema Superlatiu
Llegit 2644 cops
Octubre 23, 2015, 12:35:48 pm
Hola gent, venia a preguntar si algun dels presents conèix, o fins i tot ha jugat amb aquest sistema gratuit.

http://www.edsombra.com/download/Sistema_Superlativo.pdf


He estat donant un cop d'ull al document i sembla que per partides de caire narratiu pot estar prou bé. Fa pensar força amb FAE.

En línia


Octubre 23, 2015, 06:04:53 pm
#1
Doncs és molt senzillet però està molt bé.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Octubre 24, 2015, 10:07:48 am
#2
Sobre el paper em sembla que pot funcionar prou bé... però em temo que amb la tendència dels humans, després dels primers torns d'un combat el més normal és tirar i ja, tenint computat el bonificador i a córrer.

Fora de combat, amb multitud d'escenes i problemes sí que hi veig més opcions, però al combat, no pas massa.

En línia


Octubre 25, 2015, 10:12:33 am
#3
Finalment la partida que faré demà dilluns, la del bunker, en la que (a qui conegui 40K) els pjs interpretaran un comando de la guardia imperial endinsant-se en zona hostil tirànida per corraborar una senyal d'emergència en un bunker perdut.

Crec que pot anar força bé, o si més no mereix la pena probar-ho.

Els Pjs començaran amb els 5 adjectius. Professions: a repartir entre Guardia Imperial i una especialitat (Sanitari, Mecànic/Pilot, Informàtic, Oficial, Comunicacions) Oficial i Aprenent.

Les tirades no seran d'oposició (em resulten farragoses), en el seu lloc la dificultat serà dirèctament les complicacions, Categoría (Tiranido +1 per hormagantes; Tiranido +3 per Genestilers; Tiranido +5 per Guerrero Tiranido i Tiranido +7 per un Carnifex  ::)-N'hi haurà un per poder recrear-me en la descripció que faci de la destrucció de la Chimera) i finalment en lloc de tirar d6, aplicar +3.

La dificultat serà a superar.

M'ha sobtat les regles d'implosionar, jo faria comptar 1 com a 1, i a partir d'aquí -1 adiccional per cada 1.

Coses especials, els faré anar amb armes làser que podràn regular el dany (com a les novel·les):
-potència débil +1 a la tirada, cost de munició 1.
-potència estàndar +2 a la tirada, cost de munició 3.
-alta potència +3 a la tirada, cost de munició 5.

Els cargadors comptaran amb 100 punts de munició... vull veure les cares que posen i veure l'estres que pot generar veure com es van quedant sense munició.

Els Pjs que tinguin Guardia Imperial Oficial, aniran amb fusell làser + 2 cargadors. Els que tinguin Guardia Imperial Aprenent, aniran amb pistola làser +1 cargador i equip d'especialista per a l'altre professió.

M'estic plantejant aplicar penalitzacions a les tirades en funció dels Punts de Cops perduts (1-2, -1; 3-4, -2; 5, -3).

Observacions, consells?

En línia


Octubre 27, 2015, 12:09:30 am
#4
Partida jugada.

Ha estat xula, els jugados han viscut la partida, si han involucrat molt i el final ha resultat força èpic :).

El sistema... psé... no ha estat malament, però tampoc ha estat especialment significatiu el seu pes. Després d'un començament en que he intentat centrar-me en les adjectius d'uns i altres, he notat que en alguns casos resultava més farragós que útil pel dinamisme de la partia.
Potser el fet de ser one-shoot i tenir un temps limitat, ha jugat en la nostra contra per a valorar correctament el sistema de joc  :-\

No crec que aquest sigui per a mí.

En línia


Octubre 27, 2015, 10:10:54 am
#5
Està bé haver-ho provat en qualsevol cas :) Felicitats per la partida doncs.

El tema dels carregadors ho han notat? Amb 300 punts disponibles (60 dispars a alta potencia) no em sembla que pugi ser un problema seriós, ja que dificilment faràs 60 tirades de combat en una partida. O 20, pel que compta. Com a minim no a les meves. Això fa que la limitació pugui ser falsa i de fet a efectes pràctics tinguin dispars ilimitats.

Recorda que a les noveles dels fantasmes de Gaunt, un dispar de rifle de franctirador gasta un carregador sencer. Jo limitaria els carregadors molt més si volgués introduir economia de recursos. Rollo, donar 12 punts per carregador, no 100. Això son 36 dispars a baixa potencia o 12 a potencia mitjana, i només 6 a alta potencia. S'han de pensar molt més com ho fan. No sé quantes rondes fan, però calcular aproximat que poguessin fer totes les tirades normals i a partir d'aquí que s'ho maneguessin ells, estaria bé, potser. Això pot ser interessant per altres reglaments, per això ho comento tot i que sembla que aquest no ha triomfat massa. :)

Salut
Xavi
« Darrera modificació: Octubre 27, 2015, 10:15:11 am per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Octubre 27, 2015, 01:37:13 pm
#6
Ànims Gaelos, ja tens un sistema menys per testejar  ;D


En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Octubre 27, 2015, 04:34:12 pm
#7
El tema de la munció va ajudar a posar-se en situació, una sensació de perill. Hi havien que portaven fusells (2 caragadors en total) i els especialistes portaven l'equip especial més pistola làser (2 cargadors). El fet de comptar i restara els va fer administrar el tema... quan la chimera estava sent assaltada per hormagantes  ::)

D'ànims no en falten, igual que d'ocasions xD.

Però la pròxima partida em sembla que recularé una mica per agafar noves perspectives.

Una versió altament modificada del BoL. Atributs d'1 a 5. Exclusivament amb Carreres (sense competencies marcials). Canviant el sistema de Punts d'heroi pel sistema de Trasfondos de 5e que vaig utilitzar per Mundo Antiguo.

En línia


Octubre 28, 2015, 03:21:17 pm
#8
Si? Van fer mes tirades de combat del que a mi em resulta comú doncs, ja que si van gastar un carregador (100 punts) vol dir que van tirar més de 20 tirades de combat!!! Jo mai faig tantes tirades de combat en una sessió de joc. Si portes 2+ carregadors, a efectes pràctics vol dir munició il·limitada a màxima potencia per un one shot. Per això preguntava. A no ser que sigui un error d'escriptura i siguin DEU punts per carregador, i no CENT com posa més amunt.


BoL es un peazo sistema. A mi l'únic que no em va agradar en testar-lo va ser la Defensa 3 que vaig veure quan el vaig jugar. Un fetiller amb defensa 3 era un puto ninja lemurià: ningú el podia impactar!! xD
Com aplicaràs el combat només amb Carreres? Tens un sol valor de combat (per una professió) com si totes les teves puntuacions de combat fossin idèntiques? No sembla mala solució, però em veig a molts soldats de carrers 3 aleshores, deixant la resta de coses a nivell 1 o 0...

Jo no seria tan radical, però: deixaria professions i combat, però faria un "·pool" conjunt de 6 punts a repartir entre les dues coses en comptes de 4 punts a cadascun dels dos blocs individuals. Fa que algú que no es vulgui centrar en el combat pugui gastar els punts en altres camps que consideri útils, i viceversa.

Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Octubre 28, 2015, 03:35:24 pm
#9
Citar
Si? Van fer mes tirades de combat del que a mi em resulta comú doncs, ja que si van gastar un carregador (100 punts) vol dir que van tirar més de 20 tirades de combat!!! Jo mai faig tantes tirades de combat en una sessió de joc. Si portes 2+ carregadors, a efectes pràctics vol dir munició il·limitada a màxima potencia per un one shot. Per això preguntava. A no ser que sigui un error d'escriptura i siguin DEU punts per carregador, i no CENT com posa més amunt.


No, ni de bon tros les gastàrem, no hagués estat possible ni bo, però em va ajudar a donar una sensació, una percepció, als jugadors de que tenien d'anar amb compte. Però si en alguna altre ocasió faig alguna cosa similar el més seguir es que baixi els punts com proposes.

Citar
BoL es un peazo sistema. A mi l'únic que no em va agradar en testar-lo va ser la Defensa 3 que vaig veure quan el vaig jugar. Un fetiller amb defensa 3 era un puto ninja lemurià: ningú el podia impactar!! xD
Com aplicaràs el combat només amb Carreres? Tens un sol valor de combat (per una professió) com si totes les teves puntuacions de combat fossin idèntiques? No sembla mala solució, però em veig a molts soldats de carrers 3 aleshores, deixant la resta de coses a nivell 1 o 0...

Jo no seria tan radical, però: deixaria professions i combat, però faria un "·pool" conjunt de 6 punts a repartir entre les dues coses en comptes de 4 punts a cadascun dels dos blocs individuals. Fa que algú que no es vulgui centrar en el combat pugui gastar els punts en altres camps que consideri útils, i viceversa.

El joc m'encanta, és molt bo i està molt ben pensat. Però com comentes, té alguna cosa a que a mí no m'agrada, i vec que a tu tampoc. De fet em passa el mateix amb la Porta de Ishtar. I es que pjs amb plantejaments molt diferents, com un soldat de carrera i un erudit tinguin les mateixes capacitats en combat; no mola gens.

Com proposes vaig plantejar també el fer una reserva de punts a repartir entre competències marcials i uns altres només en carreres, donant l'opció de passar punts de marcials a carreras, però no al revés.

Però trastejant, trastejant, vaig arribar a la conclosió de que ja m'estava bé que només hi haguessin carreres i llest (de fet, el joc de Mundo Antiguo ho faig així).

Aleshores en funció de la carrera pot bonificar per exemple a combatre amb algunes armes o no, o bonificar a defensa o no.

En línia


Octubre 28, 2015, 05:44:09 pm
#10
No queda massa "a criteri del Narrador" aleshores? Si cada vegada cada acció varia segons la professió a utilitzar queda una mica en l'aire, i et pots trobar que una professió ara serveix per esquivar per les circumstancies i demà no per unes altres raons X. No ho acabo de veure clar...

El mantenir les regles tal qual, però limitar el que pots aplicar a les 4 professions em sembla millor, com el que dius de permetre transferir punts de combat a professions però no al revés, o fe run pool comú entre els 2 o similar. La proposta anterior la veig més complicada, ja que acabem amb acrobata per defensa, guerrer per atac (pero no defensa) i similars i aixo queda una mica rar.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Octubre 28, 2015, 07:46:00 pm
#11
Em refereixo més a que en funció de quines carreres et donen unes competències.

Cazador podria donar-te entrenament en disparar amb arc, utilitzar punyals, llences i garrots. Donant competència al moment de disparar o atacar amb aquestes armes. Però no donen defensa.

Bàrbar podria donar-te entrenament amb armes primitives o pròpies de la cultura i en defensa.

Un lladre, podria donar competència en armes fàcils d'amagar i utilitzar com ganivets, porres o ballestes. També podria donar competència en defensa...

Així és com ho faig quan dirigeixo a Món Antic, però sí que pot donar peu a l'arbitrarietat i a confondre als jugadors i donar peu a malentesos.

Em fa l'afecte que sí, que seria més senzill mantenir les dues categories (marcials i carreres) i uns punts a repartir...

En línia


Octubre 30, 2015, 09:01:07 am
#12
Holaaaaaaaaa,

Pot ser sí que dóna arbitrarietat però no crec que sigui superior a l'arbitrarietat que es pot donar quan es decideix si una carrera bonifica una tirada o no. El que vull dir és que com que el sistema deixa triar si una carrera és útil per una activitat (o no) i com que el combat és una activitat més, no te perquè ser una excepció en la mecànica general del sistema.

Com ho diria... la capacitat de discernir si una carrera és útil o no per qualsevol tirada forma part de la lògica del sistema (i l'arbitrarietat que això pot comportar, també).

Si es deixen les clares les armes i les situacions en què una carrera pot ser útil en combat no em sembla tant arbitrari. Com a mínim deixar una base, que podria ampliar-se segons la situació en funció dels criteris del màster. Per exemple:

Bàrbar de les estepes (llança, arc, cimitarra, escut, les seves tirades de combat no es penalitzen quan munta a cavall).
Lladre nocturn (espasa curta, daga, ballesta lleugera, pot repetir les tirades de discreció fallades en combat).

De fet, ara que ho veig, em recorda una mica als estils de combat de Runequest.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA


Octubre 30, 2015, 09:52:29 am
#13
Jo em referia més aviat a professions que a vegades donin bonus i a vegades no. per exemple, ballarina acrobàtica, que pogués donar defensa si tens llocs per donar-te impuls i repenjar-te, però no en una plana buida. Si el combat anterior ha estat en una ciutat potser al jugador no li agrada no poder tenir el seu bonus de defensa ara que es troba en un camp de futbol. Guerrer donaria bonus a TOTES les activitats de combat? Em poso guerrer 3 i tinc +3 a atac i +3 a defensa alhora?

Ho dic perquè el sistema de BoL té una mecànica de combat molt definida i reglada, molt més que  no pas la resta d'activitats. Canviar-ho per igualar-lo a la resta d'activitats és possible, però requeriria un canvi en el sistema de combat. Sent com és una part central del sistema (BoL va de repartir mastegots al punt àlgid de les aventures) no sé si suposaria més esforç que benefici.

La part de l'equipament de fet és més irrellevant respecte al punt anterior, que sí que és important en la mecànica de resolució.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog


Octubre 30, 2015, 10:46:57 am
#14
Jo em referia més aviat a professions que a vegades donin bonus i a vegades no. per exemple, ballarina acrobàtica, que pogués donar defensa si tens llocs per donar-te impuls i repenjar-te, però no en una plana buida. Si el combat anterior ha estat en una ciutat potser al jugador no li agrada no poder tenir el seu bonus de defensa ara que es troba en un camp de futbol. Guerrer donaria bonus a TOTES les activitats de combat? Em poso guerrer 3 i tinc +3 a atac i +3 a defensa alhora?

Ho dic perquè el sistema de BoL té una mecànica de combat molt definida i reglada, molt més que  no pas la resta d'activitats. Canviar-ho per igualar-lo a la resta d'activitats és possible, però requeriria un canvi en el sistema de combat. Sent com és una part central del sistema (BoL va de repartir mastegots al punt àlgid de les aventures) no sé si suposaria més esforç que benefici.

La part de l'equipament de fet és més irrellevant respecte al punt anterior, que sí que és important en la mecànica de resolució.

Jo ho veuria bé, doncs el guerrer per si sol no donaria altres aptituds que poden donar altres carreres que també tenen caracter marcial com caçador o bárbar de les muntanyes. Per exemple.

En línia