El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Gobbo Adventurez
Llegit 1414 cops
Setembre 15, 2015, 11:41:21 pm
Bones,

Fa uns mesos em vaig posar a jugar per hangout amb alguns dels meus col•legues wargameros. Juguem en el món de Warhammer. La partida anterior la vam intentar jugar amb un reglament semi-seriós (Per un Grapat de Daus, que ja coneixeu), i va ser bastant un FAIL en tota regla per diversos motius, però basicament, el PUGDD no és un bon reglament per fer cataus i als jugadors se'ls en va anar l'olla a sac independentment del reglament. Tot i així l'aventura va quedar divertida encara que va ser un puto caos. Com van dir ells, era com l'Equip A sense Hannibal: un forçut assassí estalià "armari encastat style", un noble marienburgués inspirat en el petit nicolás (el del PP, no el de Sempé) i un aprenent d’enginyer imperial al que li agradava volar coses. Ara repetim. Veient el percal, aquesta vegada ens toca jugar amb goblins a Mordheimm que, dins de la bogeria que espero a la partida, crec serà més coherent.

Tomorrow aquests 3 col•legues (el Chaman de la Peka, Arfonzito AKA Navajita Plateá el goblin gitano i Brinkitoz el goblin exjugador de blusbul amb el seu pogo) s'endinsaran a Mordheimm mitjançant el wonderfulós invent del google hangout de nou. La idea és portar a una partida de goblins a la ciutat del sexe i el pecat. No pegunteu sobre la primera part d'aquesta frase. Com que són pobres goblins, faré que cada un d'ells porti un grupet de 4 goblins, sent aquests els 3 personatges esmentats més amunt i els seus col•legues, ja siguin ajudants xaman (entre els quals destaca en Dezeztrezant, l'aprenent que s’endu totes les clatellades) , els amics de tot allò aliè que acompanyen en Arfonzito i el training team de Brinkitoz, incloent el seu germà Terry (també amb el seu pogo i pilota de Furgol).

Us deixo el reglament que m'he parit reciclant el Fraggle Rock RPG per a aquest esdeveniment. Es basa en que sigui ràpid, sigui fàcil i sigui mortífer. Ja us informarem de com va el percal. És una traducció editada de la versió en castellà, cortesia de Google Translator, o sigui que pot contenir errors facilment. Be wared.  :)

Salut!
Xavi

--------------------

GOBBO ADVENTUREZ
(basada en Fraggle Rock RPG)

Morko is in Da House
Quan estàs jugant Gobbo Adventurez, la majoria de la gent porta Goblins, éssers esparracats i miserables on n’hi hi hagi. Com tots saben, els goblins són el millor-pitjor. Per desgràcia (o fortuna) no tothom pot ser un brut goblin: algú ha de jugar totes les altres coses en el món .. Aquesta individu serà en Morko.

Definició de la Goblinitat
Escriu una breu descripció de la personalitat o arquetip bàsic del teu Goblin. Això hauria de ser només un parell de paraules ("idealista pringat", "apuñalador traïcioner", "un amic dubtós" "hiperactiu i enclatellador"). Aquesta és la teva Goblinitat.

Ús de la Goblinitat
Quan vulguis fer alguna cosa (veure Apunyalant i Fugint), i puguis convèncer en Morko que la teva Goblinitat ajudaria a fer el que vols, pots llençar 1d6 addicional (això es diu "el Dau Goblin" o "Gran Verd").

Exemple:
Morko: "La rata ogre tracta d'agafar-te i arrencar-te els braços amb acarnissament pintant les parets amb la teva sang. ¡Serà difícil d'esquivar! "
Botador: "Ah, però jo sóc 'el goblin ezkakejat', ¡pel que em puc escapolir, retorçar i saltar entre les seves manasses amb el meu pogo i escapar!"
Morko: "Ok, afegeix un dau Goblin a la teva tirada".

És bo tenir (altres) espàrrings
Si estàs tractant de fer alguna cosa, i Morko pensa que és una situació en la que els teus companys poden ajudar-te, llavors - si tenen una Goblinitat útil - pots aconseguir daus Goblin per ells, també.

Fins i tot si els teus companys no tenen una Goblinitat adequada per a una tasca, si tots estan d'acord en ajudar (o els obligues pel fet de ser el Cap), llavors pots tenir + 1D igualment. És bo tenir espàrrings!

Apunyalant i Fugint
Cada vegada que un Goblin vol fer alguna cosa (o evitar que alguna cosa li passi), en Morko decideix com de difícil serà.

El Goblin tira un nombre de D6 basat en la dificultat que Morko planteja per a l'acció (nota. Per combat serà difícil, generalment). Que no se t'oblidi tirar qualsevol dau de bonificació que tinguis per Goblinitat o Sparrings!

Fàcil - quatre daus
Medi - tres daus
Difícil - dos daus
Impossible! - Un dau
Tu estàs molt ximple avui ... - zero daus

Si treus el mateix nombre en dos o més dels daus, el Goblin té èxit i evita una mort truculenta. Quina potra! Si falles, moren goblins (un, més un addicional si has tret un 1 a la tirada). Quan han mort 3 goblins del teu grup, et surt l'instint de sortir per potes d’aqui i s'acaba l'escena. Cada goblin aguanta un sol cop: la vida pellverda és dura!

Repetir tirades
Sacrificant una goblin (narrant de manera més o menys gore com acaba la seva vida o abandona l'escena) pots repetir una tirada fallada. Realment és útil tenir espàrrings!

Animositat
Quan intentes fer alguna cosa, en Morko sempre tira 1d6. Si treu un 6, la cosa va una mica millor del que planteja. Si treu un 1, la cosa va com el cul, generalment perquè els teus companys te la lien parda. Coses com decidir que una destral a dos mans quedaria estètica entre els teus omòplats i de posar-te la traveta en saltar entre 2 edificis en comptes d’impulsar-te com els havies demanat.

Lliçonz Aprezez
Les aventures que té (pateix) un Goblin li ensenyen moltes coses. Com a mínim fins que mor. A vegades, aquestes lliçons són simples ("Els minotaures són xungos si et planten una nata a la cara"), i de vegades no ho són ("Mai assumeixis que els teus propis valors s'apliquen a les criatures del Caos"). Quan en Morko decideix que una aventura ha acabat, se't demanarà que escriguis 1 Lliço que el teu Goblin ha après. En futures aventures, pot utilitzar aquestes lliçons per ajudar-te a fer coses. Si en Morko està d'acord en que apliquis una de les teves lliçons, pots sumar + 1D a una tirada, com amb la Goblinitat. No obstant això, a diferència de la teva Goblinitat, que es pot utilitzar tant com en Morko et permeti, només es pot utilitzar cada lliçó que has après una vegada per aventura.

Avantatges i Dificultat
Si t'ho curres preparant les coses per tenir avantatge, pots baixar la dificultat un nivell (+ 1D) i si vas a la babalà, la dificultat és probable que s'incrementi (i perdis daus). Això és més una clarificació que res.

Narració
S'anima que en Morko delegui la descripció dels resultats dels daus (especialment les putades) en els jugadors goblin perquè narrin què li passa al goblin d'un altre jugador. Sempre potenciant la germanor i el bonrotllisme entre goblins, és clar ;)

Creació de PJ
Cada jugador controla un grup d'un goblin líder i fins a 3 goblins més. Pot ser una quadrilla de llancers, un equip de caçadors de garrapatos, un chaman i els seus ajudants, un grup de goblins amics d’allò aliè ... Aquests goblins aniran morint, així que no els agafis massa afecte. Però no hi ha de què preocupar-se, ¡que n’hi ha més d'on vénen aquests! Tornant a la base es pot reclutar més goblins per la quadrilla si Morko ho veu adequat.
« Darrera modificació: Setembre 16, 2015, 10:49:27 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 16, 2015, 10:52:51 am
Doncs com ja t'he comentat per SPQRol, molt xula l'adaptació. M'encantaria poder jugar-la :).
Només trobo un problema amb el sistema i ambientació conjuntada... i és què passarà quan els jugadors es passin de goblins. Cosa que em va passar en una de les partides de 1MT. Els sistemes de joc en els quals son els jugadors els que fan totes les tirades no acaben d'encaixar massa la relació mecànica entre jugadors.

P.D: Suposo que quan trobis com ha quedat el missatge l'editaràs... que fa molt mal d'ulls.

En línia

Setembre 16, 2015, 10:33:04 pm
Senzillament m'encanta :) L'animositat era al fraggle original o t'has inspirat en el joc Grimm que comentàvem  l'altre dia?

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Setembre 16, 2015, 10:39:36 pm
No hi era. Els fraggles colaboren entre ells, no s'odien. xD
La regla me l'he inventada. A Warhammer els pellverds es passen les partides barallant-se entre ells, i hi havia d'haver alguna cosa sobre això. I tirar 1D6, amb un 6 tot de PM i amb un 1 es lia parda sembla prou senzill i totalment aleatori.

@Gaelos: "es passin de goblns" entenc que vols dir que es barallin entre ells, no? He introduit el combat entre jugadors aixi al vol com he posat a SPQRol: tots dos jugadors tiren contra dificultat dificil, y si superen la tirada estaborneixen o maten un goblin (a la seva elecció) i si no, doncs 2 pedres. El rival fa el mateix. Al final he tret la part més mortifera per evitar veritables massacres, que l'animositat representen baralles, no guerres civils.

Canvio el format, que sembla que traduint-ho se n'ha anat a can pistraus.
« Darrera modificació: Setembre 16, 2015, 10:44:35 pm per Elmoth »

En línia

Setembre 18, 2015, 10:04:38 am
He estat llegint la sessió, ho passareu bé, eh ;).

Alguns punts... m'ha semblat una màgia molt cafre. El tema dels bolets com els gestiona el chamán? O es a nivell narratiu?

I el tema de l'animositat, cada quan el tiraves?

En línia

Setembre 18, 2015, 10:42:18 am
La magia va ser un triple 6 a la tirada + jo vaig treure un 6 també. Como que volia tirar un pie de gorko 8que al joc de warhammer fantasy, basicament et mata una unitart sencera) vem fer que xafés tot el grup. Va treure un 6 també pel numero de baixes. Una alineació de daus curiosa tot plegat i per això vem decidir que fos un KABOOM! de primer nivell. Generalment no serà tan bestia. La primera tirada va sortir malament i va morir un gobo cremant un arbre (per estètica, sense poder mecànic).

Els bolets son narratius, res mecànic, tot i que després el jugador interpretava tant l'0adicció del xamàn com el mal de cap provocat per la ingesta de fongs.

L'animositat la tiro cada cop que els jugadors tiren.

A la propera partida cediré més autoritat narrativa. Aquesta vegada els jugadors no han narrat què passa amb el processos de fallo excepte amb la creació del goblin zombi.

En línia

Setembre 22, 2015, 10:18:33 am
Doncs em sembla força conseqüent, i està bé dins d'aquest entorn.

En línia

Setembre 23, 2015, 01:23:56 pm
Una pregunta Xavi, tu que ja has dirigit el sistema.

Quan els gobos estan en combat, com ho resolts?

A; El jugador declara la seva intenció, tira daus i si té éxit ho aconsegueix, si falla rep un perjudici. No hi ha més tirades en el torn de combat.

B; El jugador declara la seva intenció, tira daus i si té éxit ho aconsegueix, si falla no ho aconsegueix. A part quan l'ataquen, ha de tirar per defensar-se.

En línia

Setembre 23, 2015, 01:53:19 pm
Opció A.

A més, jo tiro "el Dau de Morko". Si trec un 1 es mor un goblin independentment de si el jugador té exito o no. Si treu un 6 fa una segona ferida o evita que es mori el seu goblin (a elecció de Morko). És un sistema senzillot de poques tirades al final. :) I molt caotic de moment. Més basat en les animalades que fan els jugadors que en res molt numèric.

Salut,
Xavi

En línia