El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Sistema Mouse Explorer
Llegit 2727 cops
Setembre 21, 2015, 10:38:30 am
Bones,

Crec que al final introduiré les regles per fases. Segurament acabi ajuntat fases ja que la meva parella és llesta i ve sense idees preconcebudes sobre el paper, però per tenir-ho en ment i intentar no atabalar-la.

FASE 1.
Creació de personatges i tirades contra dificultat 9+, requerint entre 1 i 2 victòries en sèries d' 1 a 3 tirades per vèncer un conflicte.

La dificultat ha pujat un punt respecte al que vaig dir originalment ja que les errades poden tenir poder narratiu (el jugador narra les conseqüències de les tirades fracassades) i confio en que és un element positiu de la història.

FASE 2.
Introduïm les Essències i Recursos: rerolls per Naturalesa, Creença, Instint, Geografia i Aliat.

Els rerolls es fan amb un bonus fixe de +2, independentment de la teva habilitat, així que vas a el 58% de probabilitats d'èxit. Quan fas servir una de les teves essències per rerolejar (toma anglicisme!), es gasta fins a la següent aventura; has de justificar per què aquesta Essència t'ajuda en la tirada. Pots rerolejar diverses vegades una mateixa tirada que vagis fallant.

Si falles la tirada amb el reroll, baixes un estat de salut (sa, ferit, fora de combat). Si repeteixes la tirada quan aquestes fora de combat, encara pots guanyar el conflicte (tot i quedar KO), però si falles mors.

FASE 3.
Introduïm les Relacions.

Les Relacions són vincles que estableixes amb criatures intel·ligents (altres ratolins, mustèlids, llebres ...).

Cada Relació és un reroll extra. No obstant això, si falles una tirada on estigui implicada una Relació, pateix les mateixes conseqüències que tu: si a tu et fereixen, també fereixen a la Relació. Les Relacions no queden fora de combat sinó que moren directament. Pots tenir tantes Relacions com vulguis i desfer-te d'elles al gust també.

Pots establir una Relació amb un PNJ que hagi aparegut en una escena. Ho dius i ho apuntes en el teu full de personatge. A diferència de les Essències, les Relacions no estan sempre a l'escena: ha de ser lògic que estiguin presents perquè els invoquis. Un forner d’Appleloft difícilment apareixerà per aquí i t'ajudarà a construir una barca a Colagero.

I amb això crec que "tanquem" el sistema. Abans de provar-ho amb ella crec que faré una fitxa d’en Destral negra i "jugaré" la seva història, a veure si s'aguanta el sistema.

Salutacions,
Xavi

--------------------------
EDIT: El sistema quedaria així doncs:

SISTEMA MOUSE EXPLORER (MG per Alba)
Característiques: Físic, Coneixements, Social. 2 punts a repartir
Avantatges. 3 habilitats o peces d’equip (lluitador, espasa, empatia, muntura, ...) que donen +1 si es poden aplicar a la tirada. Poden ser conceptes, professions o coneixements, com ara Depredadors, o coses més concretes com Bard, Espadatxí o Escut.

Si el jugador descriu de manera interessant i enginyosa el que fa (preparació) o va millor equipat que la oposició, +1 addicional a la tirada.

Sistema base:
Acorda amb el GM què està en joc i què passa si falles o superes la tirada abans de tirar.
Acorda quantes tirades fa falta superar per resoldre el conflicte: una sola tirada, al millor de 3, al millor de 5...

2D6 + Característiques + Avantatges aplicables (totes) contra dificultat 9+ (si és difícil).
(Amb +0 va a 28% de superar la tirada; Amb +1 a 41%. Amb +2 a 58%. Amb +3 a 72%. Amb +4 a 83%)

Només es tira si és realment difícil. Si no té massa dificultat es considera que és èxit automàtic pel jugador i no es tira.

- Si supera la tirada, el narrador narra què passa.
- Si falla, el jugador narra la tirada. Ha de narrar un error, però pot introduir elements que suavitzin la derrota.
- Si falla pot repetir la tirada amb un +2 fix ratllant una Essència o Relació.

ESSENCIES I RECURSOS
Les Essències defineixen què i qui ets. Són el nucli vital del teu personatge, i quins elements fas servir per enfrontar-te al perill. Els recursos són elements de l’entorn o que porta que el teu personatge pot utilitzar per solucionar un problema.
1.   Natura (ratolí). Es el que ets, un rosegador de 10 cm. Es pot fer servir per escapar, trepar, amagar-se o buscar aliment.
2.   Creença. El que mou el teu ratolí per tirar endavant i guia la seva conducta.
3.   Instint. Una manera d’actuar que el teu ratolí té de manera automàtica. Va precedir de “sempre” o “mai” abans de la frase descriptiva.
4.   Objecte o Medi. Un objecte físic que portis o un element del medi que pugis utilitzar.
5.   Amic o Company inesperat: a vegades sorgeixen aliats de manera inesperada que et donen un cop de mà: algú que parla a favor teu en una discussió, un altre guardià que intervé quan et veu enfrontant-te amb un obstacle, o un ratolí que ofereix la seva ajuda a un company en dificultats.

Quan fallis una tirada, pots repetir-la gastant una de les teves Essències o Recursos. Ho pots fer diverses vegades seguides si vas fallant. Pots fer servir cadascuna de les Essències i Recursos un cop per aventura. La repetició té un bonus fix de +2, independentment de les teves característiques i Avantatges.

Si falles la tirada repetida, baixes un estat de salut. Pases de Sa a Ferit i de Ferit a Fora de Combat. Si repeteixes la tirada quan aquestes Fora de Combat, encara pots guanyar el conflicte (tot i quedar KO), però si falles mors.

RELACIONS
Les Relacions són vincles que estableixes amb criatures intel·ligents (altres ratolins, mustèlids, llebres ...).

Cada Relació és una repetició de tirada extra. No obstant això, si falles una tirada on estigui implicada una Relació, pateix les mateixes conseqüències que tu: si a tu et fereixen, també fereixen a la Relació. Les Relacions no queden fora de combat sinó que moren directament. Pots tenir tantes Relacions com vulguis i desfer-te d'elles al gust també.

Pots establir una Relació amb un Personatge No Jugador (PNJ) que hagi aparegut en una escena. Ho dius i ho apuntes en el teu full de personatge. A diferència de les Essències, les Relacions no estan sempre a l'escena: ha de ser lògic que estiguin presents perquè els invoquis. Un forner d’Appleloft difícilment apareixerà per aquí i t'ajudarà a construir una barca a Colagero.

Exemples de Creença:
“It matters not what you fight but what you fight for”.
All possibilities should be explored for the well-being of the Guard.
One day I’ ll be done with this, but for now, once more into the fray.   
I must embody the true ideals of the Guard.
Reason is the best guide to action.
I am superior to all other mice in the Territories.
The place for the Guard is in the wild, not in Lockhaven.
Build, do not destroy.
I’ ll build a good name for the Mouse Guard.
Un ratolí a l’aguait no es presa fàcil,

Exemples d’instint:
Sempre mira el teu entorn per perills: Un ratolí a l’aguait no es presa facil
Always draw maps of all the new locations through which our patrol travels.
Always protect the tenderpaw.
Always create useful things in my free moments.
Always check the weather early each morning.
Always seek revenge.
Never trust a rich mouse.
Always defend others in danger.
Anticipate what the patrol leader needs.
« Darrera modificació: Setembre 21, 2015, 11:49:14 am per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 21, 2015, 08:21:01 pm
Trobo que les regles de MG son similars a que em depilin l'entrecuix amb un ferro roent. No m'atrauen gens. Massa complicades pel meu gust. No els resto valor (hi ha molts fans, i això generalment és bona cosa sobre la robustesa d'un sistema) pero no s'adapten al tipus de reglaments que m'atrauen a mi. Has de saber "jugar el sistema"  per jugar a MG: explotar les regles, més enllà del sistema bàsic, saber-ne les submecàniques. Aquest és un element que sempre em fa posar mala cara en els jocs de rol. No es un reglament per mi i el trobo massa complicat per a una persona que mai ha jugat a rol.

Aquest dissabte passat al Tast de Rol, vaig jugar al Mouse Guard amb les regles originals i no va ser una experiència gens dolorosa. Tot al contrari. Malgrat només haver jugat una patida, crec que no és un mal sistema, però no està pensat per fer "one shoots" ja que les seves regles estan encarades cap a les campanyes i el desenvolupament dels personatges. M'equivoco?

En línia

Setembre 21, 2015, 08:50:59 pm
Ja pot ser. A mi se'm fan molt complicades pel que en trec al final

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 22, 2015, 10:24:08 am
Cèrtament té regles que potencien el fer campanyes, l'estació d'hivern.

Jo he jugat una campanyeta amb unes cincs-sis sessions. Hi ha punts del reglament que no m'agraden, per un costat l'abstracció que em suposa el combat, repartint el grup de jugadors en grupets repartint-se les accions, després el fet de les tirades col·laboratives, i que hi hagi tendència a tirar sempre qui més en sap, fa que, degut al sistema d'experiència que proposa el joc (només millorant una habilitat quan haguis tingut tans éxits i tans fracassos com la puntuació actual en l'habilitat), fa que el grup evolucioni de manera descompensada.

En línia