El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Sistema Mouse Explorer
Llegit 2418 cops
Setembre 09, 2015, 03:30:21 pm
Bones,

La meva parella ha expressat interès en jugar a rol, però de moment ho vol fer d'un a un en comptes de liar-se amb uin grup de joc. Li fa respecte encara. Pels seus interessos i per com esta devorant els llibres, jo crec que jugarem al món de Mouse Guard. Un missatger, explorador muntat en una llebre (que són intel·ligents i poden fer de "veu del master" si cal) sembla bo per una aventura amb un sol jugador. No obstant, buscava un reglament senzillet per jugar un sol jugador, ja que el sistema de BW em sembla una patada a l'entrecuix.

Vaig estar mirant sistemes tant propis com externs. En un principi vaig estar mirant 1MT, Fraggle Rock, BoL, Trollbabe, els meus ELC i PUGA, Chtulhu Oscuro i els seus hacks, FATE (descartat rapidament), D6... però com passa sempre, tots tenien coses que m'agraden (incloent els meus) però no TOT el que m'agrada. I com que som així, m'he liat la manta al cap un cop més buscant un sistema senzill però que inclogui coses com cansament o Creences i Natura (centrals al món de Petersen). A veure què us sembla l'esboç:

SISTEMA MOUSE EXPLORER (MG per Alba)

Característiques: Físic, Coneixements, Social. 2 punts a repartir
Avantatges. 3 habilitats o peces d’equip (lluitador, espasa, empatia, muntura, ...) que donen +1 si es poden aplicar a la tirada. Poden ser conceptes, professions o coneixements, com ara Depredadors, o coses més concretes com Bard, Espadatxí o Escut.

Si el jugador descriu de manera interessant i enginyosa el que fa (preparació) o va millor equipat que la oposició, +1 addicional a la tirada 

Sistema base:
Acorda amb el GM què està en joc i què pàssa si falles o superes la tirada abans de tirar.
Acorda quantes tirades fa falta superar per resoldre el conflicte: una sola tirada, al millor de 3, al millor de 5...

2D6 + Característiques + Avantatges aplicables (totes) contra dificultat 8+ (si és difícil).
(Amb +0 va a 41% de superar la tirada. Amb +1 a 58%. Amb +2 a 72%. Amb +3 a 83%. Amb +4 a 91%)

Només es tira si és realment difícil. Si no té massa dificultat es considera que és èxit automàtic pel jugador i no es tira. Si és molt i molt difícil  (matar una serp, foragitar una guineu ós o òliba que van a per tu, sortir a la superfície en una torrentada que t’ha enxampat de ple...), la dificultat passa a 10+.

- Si supera la tirada, el narrador narra què passa.
- Si falla, el jugador narra la tirada i pateix una CONSEQÜÈNCIA (Ferit, Cansat o Desanimat)
- Si falla pot evitar patir una Conseqüència “Incrementant l’Aposta” (Stakes) (WIP: com a Trollbabe)

CONSEQUENCIES (WIP). Que passa quan estàs....
Ferit:
Cansat:
Desanimat:
Recuperar-se de conseqüències.  .... (WIP)

Natura, Creences i Instint (MG). +2 a una tirada si s’apliquen.
Natura (ratolí). Es pot fer servir per escapar, trepar, amagar-se o forratjar (això existeix???).
Creença. El que mou el teu ratolí per tirar endavant i guia la seva conducta
Instint. Una manera d’actuar que el teu ratolí té de manera automàtica. Va precedir de “sempre” o “mai” abans de la frase descriptiva.

Exemples de Creença (de MG):
“It matters not what you fight but what you fight for”.
All possibilities should be explored for the well-being of the Guard.
One day I’ ll be done with this, but for now, once more into the fray.   
I must embody the true ideals of the Guard.
Reason is the best guide to action.
I am superior to all other mice in the Territories.
The place for the Guard is in the wild, not in Lockhaven.
Build, do not destroy.
I’ ll build a good name for the Mouse Guard.

Exemples d’Instint (de MG):
Sempre para atenció al teu voltant: Un ratolí a aguait no es presa fàcil.
Always draw maps of all the new locations through which our patrol travels.
Always protect the tenderpaw.
Always create useful things in my free moments.
Always check the weather early each morning.
Always seek revenge.
Never trust a rich mouse.
Always defend others in danger.
Anticipate what the patrol leader needs.

Suggeriments?

El fer servir 2D6 + modificadors contra una determinada dificultat és revisable: podrien ser diversos D6, per exemple, i si s'aplica Natura, Instint o Creença que no fos a 4+ sino a 3+, per exemple. Estic obert a idees tant del que hi ha escrit com del que queda per fer :)

Salut,
Xavi
« Darrera modificació: Setembre 09, 2015, 04:27:40 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 10, 2015, 01:02:52 pm
I el joc de rol de Mouse Guard?

És ideal per a pocs jugadors!

Setembre 10, 2015, 01:26:24 pm
Trobo que les regles de MG son similars a que em depilin l'entrecuix amb un ferro roent. No m'atrauen gens. Massa complicades pel meu gust. No els resto valor (hi ha molts fans, i això generalment és bona cosa sobre la robustesa d'un sistema) pero no s'adapten al tipus de reglaments que m'atrauen a mi. Has de saber "jugar el sistema"  per jugar a MG: explotar les regles, més enllà del sistema bàsic, saber-ne les submecàniques. Aquest és un element que sempre em fa posar mala cara en els jocs de rol. No es un reglament per mi i el trobo massa complicat per a una persona que mai ha jugat a rol.
« Darrera modificació: Setembre 10, 2015, 03:44:32 pm per Elmoth »

En línia

Setembre 10, 2015, 04:05:58 pm
Ja ho tens, amb això ja pots jugar partides (jo possiblement posaria un altre company de la guardia enlloc d'una llebra, però també és una opció).

El sistema de MG... a mí tampoc m'agrada :/. Té coses que sí que m'agraden especialment l'estació d'hivern i escoltar les observacions dels companys de joc i tal. Però el joc té vàries mecàniques que no m'agraden. Com el combat per exemple, em resulta massa abstractiu per com o compliquen.
Després també està la progressió dels pjs, que només evolucionen les aptituds si tenen èxit i fracassos al utilitzar-les... en les partides que he jugat, normalment procuravem ajudar-nos molt els uns als altres al fer proves (i acumular daus), però aleshores et trobes que només evoluciona el pj que més alt té una habilitat per què és qui normalment porta la veu cantant en un tipus d'habilitats concretes. Em sembla que per aquí falla força el joc.

En línia

Setembre 10, 2015, 04:13:21 pm
El que no vull és que hi hagi un PNJ que li resti protagonisme. Per això havia pensat en una llebre. La llebre té coneixements de l'entorn físic (el bosc, direccions, el clima...), però molt poc del món dels ratolins i no pot interaccionar amb altres bèsties excepte fugint de depredadors!!! xD Alguna cosa sap i el PJ hi pot parlar, però tampoc li treurà les castanyes del foc. No sé, per rar que sembli mai he portat PNJ enmig d'un grup de PJ, i les meves experiencies com a jugador en aquest punt no han estat bones, ja que els PJ acabavem fent de comparses en molts casos i no m'agrada gens la idea....

En línia

Setembre 10, 2015, 04:20:08 pm
Entenc els raonaments. I potser faria algu semblant. De ser una jugadora amb menys experiència en el món (pel que dius ha llegit els còmics, per tant ja sap força del món), hagués estat xulu que representés un neòfit que el pnj fos un veterà que està entrenant un substitut; però no és el cas.

En aquest cas, possiblment és més encertat plantejar-ho com ho fas tu.

Una recomanació, busca-li forces contactes, com companys d'aprenentatge, un tutor, familiars, etc. Això ajudarà a implicar-la més en el món, tenint a qui recorrer en busca d'ajuda i amb qui interactuar amb confiança. Paliant una mica el fet de que no hi ha més pjs amb qui interactuar.

En línia

Setembre 10, 2015, 04:25:52 pm
Ah! Aixo del PNJ contactes mola!

Podem dedicar-hi la primera sessió:  juntament amb la creació del personatge podem definir amics d'aprenentatge i companys de la Guardia. Potser amb un parell o 3 d'escenes curtes perquè vagi agafant peu amb el sistema. Sona bé! Despres ja entrem en missió.

I ara em dirà que vol ser de l'exercit d'en Midnight i em tomba :P

En línia

Setembre 10, 2015, 04:42:14 pm
Ah! Aixo del PNJ contactes mola!

Podem dedicar-hi la primera sessió:  juntament amb la creació del personatge podem definir amics d'aprenentatge i companys de la Guardia. Potser amb un parell o 3 d'escenes curtes perquè vagi agafant peu amb el sistema. Sona bé! Despres ja entrem en missió.

I ara em dirà que vol ser de l'exercit d'en Midnight i em tomba :P

Em sembla un gran encert fer aquesta primera sessió de joc per detallar pnjs vinculats al pj, amb mini escenes.

Doncs és un malvat amb carisma ;). Una de les gràcies dels jocs de rol és el "poder" reescriure el món. Potser no ho aconseguiran, o no plenament, però hi ha l'esperança, la il·lusió de poder fer-ho. :D

I com a DJ, a mí una de les coses que més m'agrada és quan els jugadors fan coses inesperades ;D
« Darrera modificació: Setembre 10, 2015, 04:45:02 pm per Gaelos »

En línia

Setembre 10, 2015, 04:55:24 pm
De fet a mi Tardor em sembla fluixet. Hivern i La Destral negra tenen millor historia.

Fet amb això. Sewrà la sessió d' "explorem els Territoris", mirant les diverses poblacions i temes clau  com el limit olorós; la historia, amb en destral negra, la guerra amb les musteles i demés; el rol de la Guardia en tot això, l'economia ratolí...). A veure que tal...

En línia

Setembre 13, 2015, 06:04:25 pm
A mi el sistema de Mouse Guard no m'agrada gaire, tampoc. És un burning wheel simplificat. Massa simple en algunes coses i massa complicat en unes altres. El combat no m'agrada gens.

El 2d6 contra dificultat és un sistema molt robust i fàcil d'entendre.

Només per donar idees: Hi ha un joc que es diu Grimm i crec que te un sistema que t'agradaria.

Totes les accions tenen un nivell de dificultat. Cada personatge te nivells d'habilitat.
Per saber si encertes o falles llances 1d6.
Amb 2 -5 ho fas al teu nivell d'habilitat.
Amb un 1 ho fas a un nivell menys.
Amb un 6 ho fas a un nivell més.

Si el teu nivell d'habilitat després de la tirada és igual o superior a la dificultat encertes. Si no, falles.

Els 1s i 6s es tornen a tirar, exploten. Si vas treien 1s representa que pífies i si treus 6s serien crítics.

Hi ha mecàniques per tirar d6 addicionals (treball en grup), incrementar o reduir l,habilitat en situacions concretes (rasgos), incrementar els rangs de crític i pífia (benediccions i malediccions), etc.

Te una mecànica molt xula en que el mal que fas i la protecció que reps depèn de la teva mida que va de 1 (ratolí) a 9 (dinosaure). Un ratolí faria 1 punt de mal i n'aguanta 1. Un dinosaure n,aguanta 9 i en fa 9.

Tot i que a mi m'agraden els sistemes més complicats penso que és un gran joc. És un sistema senzillet però potent.

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Setembre 13, 2015, 08:13:15 pm

2D6 + Característiques + Avantatges aplicables (totes) contra dificultat 8+ (si és difícil).
(Amb +0 va a 41% de superar la tirada. Amb +1 a 58%. Amb +2 a 72%. Amb +3 a 83%. Amb +4 a 91%)

Aquest és el mateix sistema que es fa servir en  el Traveller. Un sistema contrastat que es va publicar per primera vegada l'any 1977 i que encara ara, desprès de ... 38 anys (!) està en forma i ben viu.

En el Traveller és 2D6 + Caracteristica + Habilitat i, per tenir éxit, has de superar 8+

Elmoth, no pots pas anar malament amb de cap manera amb el Mouse Explorer  :)

En línia

Setembre 14, 2015, 11:04:12 am
També és el sistema de joc del Bàrbars de Lemuria. Quan més el miro (i trastejo amb sistemes de joc) més m'agrada aquest joc.

Pel que fa el sistema de joc que tens organitzat, el Sistema Mouse Explorer fa tota la pinta de rutllar d'allò més bé.

En línia

Setembre 14, 2015, 01:45:57 pm
Si. Les influencies són clares. mai he dit que hagi descobert la roda :D El BoL a mi em sembla un super de joc i el sistema de 2D6 + elquesigui vs dificultat és més vell que l'anar a peu. El traveller no el tinc per la mà, pero m'alegra saber que tinc com a predecessor sistèmic un veterà àmpliament provat com aquest. 8)

Com he dit a SPQRol, em sembla que al final la part de Naturalesa, Insitnts & com  l'integraré en els rerolls típics del sistema Trollbabe. Donen peu a que entrin de manera clara al joc sense haver d'introduir un sistema de regles adicional. la part aquesta dels rerolls i tal és el que haig d'escriure millor.

En línia

Setembre 15, 2015, 05:29:45 pm
Crec que és la millor manera de posar-ho. Tot i que no conec aquest sistema de joc,Trollbabe.

En línia

Setembre 15, 2015, 05:34:01 pm
si el vols en PDF, xiula. Es un sistema prou senzill i a RPG.net hi ha reviews que expliquen bé la mecànica, ja que és a prova de tontos. De fet té 120 pagines el reglament, i jo tinc la sensació que amb 20 n'hi hauria prou (de les quals 5 serien el que és propiament el reglament). Està redactat amb molt exemple i tal, pero bé, que noc alia tanta literatura tot i que deixa clar l'estil de partida. De moment porto llegit mig llibre i ja han sortit totes les regles, a veure què expliquen les seguents 60 planes.

Un bon review:
http://www.rpg.net/reviews/archive/16/16120.phtml

La part més clau per mi es la de "comprar rerolls amb risc" i el fet que si superes la tirada narra el DM i si falles narra el jugador el resultat. És un bon motor de joc, especialment per jugar amb un sol jugador; el que passa és que a mi els jocs amb una variança tan gran no em maten, i per això he passat als 2D6 ;)
« Darrera modificació: Setembre 15, 2015, 05:37:34 pm per Elmoth »

En línia