El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Migració al sistema FATE
Llegit 2503 cops
Agost 31, 2015, 01:52:30 pm
Hmmm.... per gent menys interpretativa (o sistemes online on la gestió d'aspectes és mes complicat per haver-hi menys tirades) pot ser una solució clara. Me l'apunto. :)

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Octubre 19, 2015, 12:42:25 pm
Com ja us vaig comentar tornant de l'estiu, vaig decidir deixar el sistema propi i adoptar FATE Core. Ahir (finalment!) vaig poder dirigir la primera partida amb aquest sistema, i us explico com va anar.

En primer lloc, tant jo com els jugadors ens ho vam passar molt bé simplement fent les fitxes, i el mateix procés de creació va ajudar a enriquir la primera aventura. Els jugadors i jo ens vam sentir molt a gust amb el sistema: fàcil i ràpid d'aprendre. Caldrà veure si permet un recorregut llarg amb evolució dels personatges.

Tots vam valorar molt positivament els sistema de FATE points, que va obligar els jugador a interpretar els seus personatges per poder guanyar punts de destí. A mi em va faltar agilitat amb el sistema i, per exemple, no vam utilitzar cap habilitat per crear avantatges.

Els jugadors hi van tenir algun "però":
  • Hi ha qui prefereix la sorpresa. Això de donar tota la informació als jugadors no els convenç. Prefereixen que el jugador no sàpiga més que el personatge. O almenys el mínim possible.
  • Van trobar a faltar equipament. D'entrada vaig voler començar sense, per no embolicar-me.
  • Van trobar a faltar encontres. Ja se sap que a dungeons per anar a comprar pa has de fer una tirada d'encontres i et poden sortir quatre gólems de farina.
En general l'experiència és positiva i perseverarem, a veure on ens porta!