El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Doble o Res
Llegit 8350 cops
Abril 25, 2016, 01:14:15 pm
Gaelos, estàs on fire, tiu  :D
Ja m'agradaria, més aviat estic tancant cosetes... Ja molt que tinc aquest document per acabar de fer, i com a genèric ràpid i fàcil per posar-se a jugar crec que no està malament; però no em servirà pel meu objectiu pròxim em temo (m'hagués agradat poder-lo posar dins un mini joc complert per participar en un concurs... però no serà el cas).

Ara a veure si em poso les piles i acabo de fer una versió corregida de 1MT que l'altre dia vaig estar llegint i em va semblar que està força bé, a veure si l'acabo de polir...

En línia

Abril 25, 2016, 01:39:50 pm
A falta de posar comentaris sobre el text (m'he deixat el full a casa amb les anotacions) un comentari global: En general, com a potencial usuari (master) em costa una mica veure nivells de dificultat a assignar. Si vols, em faltaria un annex amb exemples de dificultats i personatges tal i com els veus tu, per saber si l'enfocament que jo n'estic fent està d'acord amb la linia de dificultats i disseny de personatges que hi ha darrera del disseny del joc.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Abril 25, 2016, 02:02:22 pm
He utilitzat aquestes regles per jugar 4 ó 5 aventures. En les em semblen que han encaixat més bé eren jocs amb morts vivents, a on els pjs eren gent força corrent i la duresa/letalitat era força alta.

Matanza en Nerdua (aventura bàsica de Espada Negra... adaptada al meu gust). Els pjs comencen acabant de tancar-se en una església en mig d'un poble fortificat amb tot de zombis corrent pel poble en flames... hi vaig posar una abominació del wow corrent per allà.

Esos Huesos (aventura de Pentagon... també modificada al meu gust). Els pjs son en gran part representants de la corona que van a buscar uns impostos que es retrassen d'una de les poblacions de la corona... aquí també hi vaig posar un essers sobrenaturals força xungos (uns nens posseits amb grans poders).

Un Buen Vino (aventura de fansaia breu, agradable de jugar). Els pjs eren un grup heterogeni amb força màgia amb una fada maleida, un cavaller paladí, un il·lusionista, un caçador, un sàtir... el joc amb el seu sistema de creació em va permetre poder donar cabuda a tots aquests  éssers tan diferents entre ells. Va servir per veure com funiciona la màgia.

L'aventura de Savage World's edición Passaport (també modificada, amb un combat contre un drac al final). Amb sàurios i eslizones de Warhammer Fantasy.

Després d'aquestes experiències tinc tendència a tirar molt per la DIF Moderada, ja que tot i que es tirin 4-5 daus, la possibilitat de fallar no és poca cosa. aleshores en funció de les ideas o pretensions dels jugadors pot ser que algunes de les seves accións siguin rarotes o improvables, augmentant la DIF a Difícil o Molt Difícil.

En casos de combat, els extres solen representar DIF Fàcil o Moderada (normalment una d'elles per atacar-les i l'altre per defensar-se; per exemple un Zombi és Fàcil d'esquivar (5d10, 6 tenint una caracterísitica o fins i tot 7 si a part de la característica hi ha una bona armadura en els casos dels guerrers) però són més complicats de reduir, per tant atacar-los els compto com a DIF  Moderada. Quan els combats són contra vàries criatures del mateix tipus, aquestes només els demano que facin una tirada per defensar-se, però amb una DIF superior.

Aquesta es més o menys una orientació dels meus varems quan he utilitzat el joc per dirigir.

En línia

Abril 25, 2016, 05:20:44 pm
Perfecte. Ho tindré en compte :)

Com a aventures de one shot, tens les 3 que tinc penjades al meu blog. Són d'Ars Magica, però prou generiques com per servir en qualsevol sistema i ambientació. De fet cap requereix magia per completar-se.

Salut!
Xavier

En línia

Abril 25, 2016, 05:36:08 pm
En vaig llegir una (la dels esberzers màgics) que vas proposar un dia, aniré a donar un cop d'ull a veure la resta ^^.

Repassant la documentació que tinc, crec... que una ambientació que encaixaria en el sistema, a nivell de duresa, seria Aquelarre, joc que disposa de moltes aventures.

En línia

Abril 28, 2016, 03:56:23 pm
Ale, darrer full de comentaris trobat.

1. Crec que podries millorar el redactat del primer paràgraf introductori, on expliques què és un joc de rol i que aquestes son unes senzilles regles i demés. Tant en contingut com en redactat. havent-te llegit bastantes coses crec que no és dels teus millors texts.

ELS PROTAGONISTES
2. "Si no es matisa..." Genial aquest paràgraf!!! Em sembla que el copiaré tal qual. Si vols alguna cosa la dius i sino doncs ets del comú del món. Genial. :D

3. 4rt Últims detalls: Jo faria que això fos el primer pas i no el darrer ja que de fet és la base de creació d'un personatge. Concepte, trets distintius i nom. Però pot ser preferencia personal :)

MECANICA DE JOC
Alguns suggeriments de canvis (tatxat + el que afegiria en vermell)
Quan un Protagonista vulgui intentar una acció sota pressió, o sigui objectiu d’una adversitat, el jugador tira uns quants daus de 10 cares (d10), si dos dels daus treuen el mateix resultat, direm que hem tret un doble, i la prova la tirada haurà estat un èxit i s'ha superat la prova. Si tres o més dels daus treuen el mateix resultat direm que hem tret un èxit crític. La quantitat dels daus a tirar va en funció de la DIFicultat (DIF) (aqui simplement posaria "DIF" per a clarifgicar que és com es dirà al document):

Si el Protagonista té una Característica que li pugui ser útil, tira 1d10 addicional.
Per cada característica aplicable, no? Si ets un nan miner no tens un +2d10 a cavar un tunel?

EXTRES
Els has d'eliminar d'un en un encara que treguis impactes critics en les tirades d'atac? Si hi ha 4 extres contra un heroi trigues 4 torns en eliminar-los (suposant que no falles mai) encara que treguis un exit critic a cada torn?

Cada extra t'ataca de manera individual i has d'esquivar-los o evitar els seus atacs un darrera l'altre?

TIPUS DE MAGIA:
Bruixot: Magia NegrA (amb A final). Jo parlaria d'aixecar morts/esquelets i zombis, no de crear-los del no res.

LLIÇONS
La darrera Lliço (a la darrera linia) li falta l'accent.

I fins aqui. Tens un bon reglament entre mans. Felicitats. :)

En línia

Abril 28, 2016, 07:57:30 pm
1. Crec que podries millorar el redactat del primer paràgraf introductori, on expliques què és un joc de rol i que aquestes son unes senzilles regles i demés. Tant en contingut com en redactat. havent-te llegit bastantes coses crec que no és dels teus millors texts.

T'he de donar la raó, el trobo forçat, a veure si l'acabo de polir.

ELS PROTAGONISTES
2. "Si no es matisa..." Genial aquest paràgraf!!! Em sembla que el copiaré tal qual. Si vols alguna cosa la dius i sino doncs ets del comú del món. Genial. :D

En vaig quedar prou cofoi de que com va quedar, sí :). Gràcies.

3. 4rt Últims detalls: Jo faria que això fos el primer pas i no el darrer ja que de fet és la base de creació d'un personatge. Concepte, trets distintius i nom. Però pot ser preferencia personal :)

Jo el deixo pel final per que els jugadors, a mesura que pensen els altres punts, van dibuixant el PJ a la seva ment, i així, quan arriben a aquest punt ja el tenen força definit, només necessiten acabar de polir-lo.

Quan un Protagonista vulgui intentar una acció sota pressió, o sigui objectiu d’una adversitat, el jugador tira uns quants daus de 10 cares (d10), si dos dels daus treuen el mateix resultat, direm que hem tret un doble, i la prova la tirada haurà estat un èxit i s'ha superat la prova. Si tres o més dels daus treuen el mateix resultat direm que hem tret un èxit crític. La quantitat dels daus a tirar va en funció de la DIFicultat (DIF) (aqui simplement posaria "DIF" per a clarifgicar que és com es dirà al document):

El primer punt crec que t'ha quedat més bé que a mí. El segon punt el deixo per coherència com quant poso el (d10) o el (DJ).

Si el Protagonista té una Característica que li pugui ser útil, tira 1d10 addicional.

Per cada característica aplicable, no? Si ets un nan miner no tens un +2d10 a cavar un tunel?
Aquest punt el tinc d'aquella manera, ja en vaig fer algun comentari fa unes setmanes, en principi la idea era que no s'apilessin; però vaig estar pensant que potser es podrien apilar en el cas de que una de les Característiques fos un Atribut (com un Elf d'oïda sensible). Però tampoc em fa res, si no se'n fa un abús, que es puguin apilar... com l'exempla que proposes. Possiblement posaré que es puguin apilar, com proposes.

EXTRES
Els has d'eliminar d'un en un encara que treguis impactes critics en les tirades d'atac? Si hi ha 4 extres contra un heroi trigues 4 torns en eliminar-los (suposant que no falles mai) encara que treguis un exit critic a cada torn?

Cada extra t'ataca de manera individual i has d'esquivar-los o evitar els seus atacs un darrera l'altre?

Bones preguntes, en principi no contemplo la possibilitat de que un crític en pogués tombar més d'un... ja que encaixa més en el concepte més letal que en tinc del joc. Però si un grup vol declinar-se més cap aquest tipus d'experiència, per què no? No aniré a la seva taula a dir que ho fan malament xD.

PD: passant les correccions finalment explico que amb un crític poden caure un parell d'Extres, m'has convençut :).

Per altre costat, el tema de ser atacat per múltiples adversaris, la idea (diria que ho vaig especificar, però ara en aquests moments no ho puc consultar) es que quan un Protagonista es atacat per múltiples adversaris, el que faig és que el Jugador faci una sola tirada per defensar-se, però la dificultat aumenta en proporció als adversaris. Per exemple, si és un zombi, la DIF és Fàcil (5d; 6d si és guerrer i 7d si a més porta una armadura); però si l'ataquen dos zombis, passa a dificultat Moderada (4d, 5d i 6d respectivament); si són tres zombis, passa a dificultat Difícil, etc. En tot cas, encara que fallin una tirada per defensar-se no rebrien més d'una ferida, per tant podrie aguantar una mica més.

Aquesta manera de representar-ho crec que realça la sensació de perill, i que per humil que sigui un adversari, en prou nombre, poden ser perillosos.

TIPUS DE MAGIA:
Bruixot: Magia NegrA (amb A final). Jo parlaria d'aixecar morts/esquelets i zombis, no de crear-los del no res.

LLIÇONS
La darrera Lliço (a la darrera linia) li falta l'accent.

Gràcies per les correccions, i concordo amb tu que millor expressar-ho com a aixecar morts que no pas crear-los (que pot donar a entendre que apareixin del no res).

Moltíssimes gràcies pel teu temps i les teves observacions Xavi!
« Darrera modificació: Abril 28, 2016, 10:17:07 pm per Gaelos »

En línia

Maig 08, 2016, 11:56:30 am
Hola gent, després d'unes setmanes especialment liades us pujo la darrera versió del reglament.

Espero que us puguin ser d'utilitat :).

En línia

Maig 10, 2016, 08:41:28 pm
Ja t'ho vaig dir que estàs on fire:D
T'ha quedat rodó O  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Maig 11, 2016, 09:08:56 am
Moltes gràcies Jordi, la veritat és que estic content amb el resultat.

Porto dies mirant buscant alguna manera de treure'n profit per participar al 5è concurs de Frikis y Mazmorras, ja que no deixa de ser un bon aparador per donar a conèixer sistemes de joc... finalment crec que potser podré preparar quelcom, a veure si tinc temps per fer alguna cosa digne en els dies que queden.

En línia