El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Doble o Res
Llegit 8355 cops
Novembre 03, 2015, 01:25:29 pm
Amb el D6.

La idea era que ell dirigís amb d6 i jo amb d10, però sent finalment 6 persones en comptes d'onze, que era la idea inicial, doncs ferem una, i el vaig animar a dirigir, i com que portava el d6 en ment, no li vaig voler fer canviar les ideas.

Com a sistema per fer partides pim-pam, va molt bé :).

De cara a la setmana vinent segurament jugui amb la versió d10.

Seguiré informant.

En línia

Novembre 03, 2015, 01:37:02 pm
Ja ens diràs que tal  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 03, 2015, 08:57:53 pm
Hola gent, he fet un petit document per tenir-lo com a referència... si a algu li pot servir, aquí el teniu.

P.D: Suposo que en faré un sense fitxa, i amb més explicacions i exemples.
P.D2: Les fitxes per a partides d'una sessió i/o sistemes senzills les faig de manera que la part superior es plegui; quedant el nom del pj (i imatge quan és el cas) quedi de cara a la resta de jugadors.
P:D3: Document corregit. Quan pugui en faré la versió ampliada.
« Darrera modificació: Novembre 06, 2015, 04:30:40 pm per Gaelos »

En línia

Novembre 04, 2015, 08:30:37 am
Aixo de les fitxes amb nom i imatge cap al centre de la taula per one shots es una genialitat!!! Me l'apunto. 8) També afegiria el concepte de personatge per si de cas no hi ha foto o no es prou clara.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Novembre 04, 2015, 08:53:07 am
Aixo de les fitxes amb nom i imatge cap al centre de la taula per one shots es una genialitat!!! Me l'apunto. 8) També afegiria el concepte de personatge per si de cas no hi ha foto o no es prou clara.
Són coses que veus quan jugues molt amb sistemes nous i/o novells. Sempre és més fàcil tenir-ho a la vista.

Per cert, he trobat forces faltes d'ortografia, aquesta tarda retoco el pdf, i de pas l'expandiré.

Salut!

En línia

Novembre 10, 2015, 09:22:01 am
Hola gent :)

El Dilluns de Rol d'ahir va servir per testejar el sistema Doble o Res amb D10. Tot i que no vaig dirigir la partida pensada que portava per un grapat de baixes d'última hora, tot i així vaig portar a tres jugadors al món de Mordheim :p.

Tres desgraciadets que es van topar amb la més crua realitat de Mordheim després de veure com la seva banda va caura en una emboscada i va tocar enginyiar-se-les per fugir de les ruines per mirar de salvar la vida.

He de dir que, tot i que el d6 em mola molt, la versatibilitat del d10, juntament amb les seves possibilitats, fa que resulti un sistema més equilibrat i versàtil, podent deixar marge per que un mac es torni Arximac, que un esgrimista es torni un mestre d'esgrima.

Aquí queda la meva reflexió.

Pd: Un dels pjs portava un mac, i per sitetitzar, els vaig dir que funcionaven com els colors de màgic the Gathering. Magia negra, bruixots; màgia blanca, sacerdots; magia de la naturalesa (verda), druides; magia de la destrucció (vermella), piromantics; i màgia de l'encantament i les il·lusions (blava), il·lusionistes. Amb questa separació va anar prou bé per orientar als jugadors sobre què podien espear fer i què no.

Aleshores en funció dels efectes que vulguessin fer, fallar no els deixava directament fotuts, sino que la magia se'ls podia tornar en contra, com que et canvi la pell de color, curant a un altre però absorvint el dany, etc.

En línia

Novembre 11, 2015, 04:41:34 pm
Aix... quina enveja em feu els Rolaires Habituals  ;)

Suposo que en tenir més granularitat pots "afinar" més amb el d10. A més, pots millorar el personatge de forma més gradual i a molts jugadors el fet de millorar els agrada. Com menys granularitat tens més difícil és incrementar els valors dels personatges sense trencar el sistema i alguns jugadors es troben "encapsulats". No sé si m'explico.

La màgia com al Magic és intuïtiu, visual i et dona variabilitat. Compro!  :)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 17, 2015, 09:28:07 am
Ahir vaig poder testejar un altre cop el sistema amb d10, i he de constatar que m'agrada més; en aquesta edició vaig comptar amb nous jugadors i el sistema de joc es va mostrar àgil, i dinàmic... i letal, ideal per la partida de supervivència que vaig plantejar ahir (La Matanza de Nerdua, una aventura que havia dirigit fa un parell d'anys tot ajudant a testejar el sistema de joc de La Espada Negra).

Vaig quedar satisfet amb la partida i amb el sistema de joc.

En línia

Novembre 20, 2015, 04:24:13 pm
Trobo molt adequat que un sistema sigui letal en una aventura titulada "La matanza de Nerdua"  ;D ;D ;D Què bé que us ho passesiu tant bé  :)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 24, 2015, 09:11:45 am
Em sento molt animat a continuar dirigint els Dilluns de Rol després de veure que de tota la taula que dirigeixo sovint han començat a jugar fa només uns mesos, i que ho fan d'una manera molt fresca i refrescant (als jugadors veterans costa molt més sorprèndre'ls), però es que a més, a més, considero que alguns són jugadors i jugadores molts talentosos.

P.D: Sort que no existeix la "policia del rol" si veiessin com juguem algunes partides ja faria temps que estaria fora de circulació xD.

En línia

Novembre 24, 2015, 02:07:32 pm
A veure si de cara al gener, que tinc bastants dies lliures, em puc escapar un dilluns al vespre i tornar a vindre.  ::)

Què és això de la Policia del Rol?  :o

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 24, 2015, 03:57:50 pm
A veure si de cara al gener, que tinc bastants dies lliures, em puc escapar un dilluns al vespre i tornar a vindre.  ::)

Què és això de la Policia del Rol?  :o

Ja avisaràs :).

Això de la Poli del Rol és una conya que hi ha per la xarxa, quan la gent critica la manera de dirigir d'un grup o altre... moltes vegades pel sol fet de fer-ho de manera diferent.

En línia

Novembre 29, 2015, 12:16:55 pm
Aquesta passada Patinight em va tocar improvitsar una partida de rol... vaig dirigir Un Buen vino, modificada per la meva deteriorada memòria i la meva malignitat xD.

Altre cop vaig utilitzar el Doble o Res amb d10, i la cosa va funcionar, tot i ser una partida més de fantasia (i el sistema força letal) el fet de comptar amb màgia blanca dins del grup, la cosa va rutllar.

Destacar que la màgia va donar força de sí, el grup eren 6 membres:
Sàtir caçador.
Artesà (ferrer) lladregot.
Noble Paladí (màgia blanca però restriccions morals importants per mantindre-la).
Estafador il·lusionista (màgia blava).
Juglar nòrdic.
I una mena de fada castigada pels deus amb sang de drac, i no se quantes coses més... amb poder piromàntics.

El grup no era massa coherent però la cosa va anar funcionant, les ganes de jugar eren suficients.

El sistema es va mostrar altre cop dur, sobretot quant el grup avançava a quatre grapes per una cova baixa i va ser atacat per unes grosses rates emprenyades. El cavaller casi cau, bé de fet va caure després de rebre dues lletges ferides, i en fallar intentant tranquilitzar a l'il·lusionista que estava sent atacat per una il·lusió que havia conjurat.

En aquest dos casos, els conjuradors van fallar la tirada, però en lloc de dir un "falles" o directament perdre un nivell de salut, van ser una mena de "sí, però...". L'il·lusionista volia crear la il·lusió d'un tigre per espantar a les rates, però primer va fallar, i enlloc d'un tigre decidírem que havia creat la imatge d'un gat que va ser atacat amb sanya per una de les rates, la segona vegada... que també va fallar, va ser atacat per la seva propia il·lusió, una mena de rata mutant (li vaig fer perdre un nivell de salut, per una crisi d'ansietat). Quan el Paladí va fallar, va curar..., però el que interpretàrem es que el va curar, passant-se per a sí l'estat agònic de l'il·lusionista. Unes escenes posteriors, l'il·lusionista tornar a fallar en crear una ilu d'una goblin... i en lloc de crear-la, es com si s'hagués disfressat ell en una goblin, i va actuar com esquer xD.

Ens ho passarem prou bé.
« Darrera modificació: Novembre 29, 2015, 03:24:50 pm per Gaelos »

En línia

Desembre 03, 2015, 08:06:46 pm
Hola gent, us vinc a portar la versió actual de les regles que porto per dirigir partides (bé, més aviat les que utilitzo xD).

Salut!

En línia

Desembre 11, 2015, 09:38:54 am
Moltes gràcies per ensenyar-nos-ho!  :)

Un joc concís i ben explicat. Les meves aportacions:

1- A les línies 6 i 7 sota PERSONATGES el mot "espècia" hauria de ser "espècie".

2- A la línia 4 sota MÀGIA, on diu "como una maladicció" hauria de dir "com una maledicció".

3- En l'apartat de COMBAT quan un PJ esquiva, amb una tirada doble en te prou per esquivar un atac amb tirada triple? És a dir, només necessita un doble per esquivar independentment del grau d'èxit de l'atacant? Si és així crec que potser es podria remarcar una mica més. Suposo que si jo he tingut el dubte algú més podria tenir-lo  ;).

4- En el mateix apartat es parla de tirades dobles i triples. La gent avesada als jocs no tenim cap problema per entendre-ho però crec que per a que cap novell es pregunti que són aquestes tirades potser es podrien descriure abans. Només seria una línia més a l'apartat de REGLES, després de "Si més de dos daus treuen el mateix resultat, és un èxit crític". Alguna cosa així com: "Amb dos resultats iguals direm que hem fet una "tirada doble", amb tres una "tirada triple", etc."

5- En l'apartat de MAGIA potser ordenaria les dificultats de menor a major enlloc de major a menor. Ho dic perquè en el punt de dificultat Difícil es fa referència a la dificultat Moderada, que es descriu després.

6- També en l'apartat de MÀGIA, quan es descriu la dificultat Difícil es diu que pots afectar a més d'un objectiu i/o més temps que la dificultat Moderada. Si és el cas i ho tens previst així, potser es podria especificar a la dificultat Moderada que només pot afectar a un objectiu i durant poc temps (uns minuts, potser?).

Ja veus que tot són "cosetes". T'ha quedat molt bé  ;)

En línia
ROLAIRE NÓMADA