El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Doble o Res
Llegit 8354 cops
Setembre 24, 2015, 04:43:24 pm
Potser sí que no es el sistema més adequat per jugar-la. Potser són més les ganes de testejar el sistema que no la coherència en sí. Ho pensaré detingudament.

Originalment vaig jugar l'aventura com a jugador en una partida de Fading Suns. Posteriorment la vaig dirigir ara fa uns cinc anys amb el sistema de RyF 3.0.

Però potser em serveix, no hi vull posar gaires combats, de fet hi ha una escena inicial força pel•liculera, i cap al final un altre cop. La resta és més anar descrivint i la interacció entre pjs i veure com fan les suposicions del que passa que no pas tirades.

L'objectiu es que la partida no s’allargui més de 2h i mitja. Per això vull limitar els combats.

P. D: Pot ser sí que em serviria millor una versió del 1MT, canviant Poder per Presencia, he vist que a molts jugadors se'ls complica molt la vida quant no poden solucionar una escena de interacció social amb una tirada de dau :/
« Darrera modificació: Setembre 24, 2015, 04:45:33 pm per Gaelos »

En línia

Setembre 25, 2015, 08:23:05 am
Tot i que els del forum tenim info del desenvolupament general, potser podries provar-la amb sistema Fraggle Rock 2.0 en un tast de rol i decideixes? Intentaré venir si es així.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 25, 2015, 10:09:37 am
Tot i que els del forum tenim info del desenvolupament general, potser podries provar-la amb sistema Fraggle Rock 2.0 en un tast de rol i decideixes? Intentaré venir si es així.

Ostres, doncs estaria molt bé :).

El 17 d'octubre és quan tenim la pròxima Pati-Rol. I pot anar bé, perquè estic preparant una sorpreseta ^^.

Resulta que a Igualada hi ha una tendència curiosa, hi molts grups que juguen entre setmana en comptes de al cap de setmana, de fet, més concretament als dilluns. I al Pati, ja des de fa un any, tenim els Dilluns de Rol, una activitat que no només va perdurant en el temps, sino que de fet el mes de juliol va experimentar un increment notable, fin al punt d'haver de buscar un espai més gran per no deixar a la gent sense poder jugar, actualment hi ha dilluns que reunim més de 20 persones.

El cas, que me'n vaig per les branques, és que he aconseguit reunir, en un mateix espai, els diferents grups que juguen a rol als dilluns en de moment portem una trentena de persones. Buscaré DJs per fer partides de DJ+5 jugadors, i procuraré que els jugadors siguin diferents als habituals del DJ, i fruir tots plegats d'aquesta experiència enriquidora.

I això serà el dilluns 19 d'octubre... dos dies després de la Pati-Rol.

Així que es molt possible que pel 17 estigui testejant el sistema, et/us tindré informat/s.

En línia

Octubre 22, 2015, 07:24:14 pm
Finalment no ho vaig fer, organitzar la trobada del 19 d'octubre em va tenir absorvit... però arrel de la mateixa trobada, ara tenim encara més gent apuntada als Dilluns de Rol. Entre altres el grup en el que estava s'ha segregat i part d'aquest ens unirem als Dilluns de Rol, així que durant un temps hi aniré cada setmana.

I per fer temps, o aprofitant que tinc conillets d'indies nous, testejaré aquest sistema a veure què tal va.

P.D: Doble o Res. Així he batejat el sistema :p, per entendre'm.

En línia

Octubre 23, 2015, 12:32:41 pm
Hola, bon dia gent.

Repassant la info reunida per preparar la partida del dilluns vinent, m'estava preguntant. I si en lloc de 1d6 utilitzessin altres daus? El què passa és que malauradament, els meus coneixements d'estadística són massa humils com per ficar-me a comptar-ho.

La cosa seria veure quines possibilitats hi ha de treure el mateix resultats en 3d10, 4d10, 5d10, 6d10... Seran uns percentatges menors que no pas amb el d6, això permetria augmentar la granularitat del sistema.

Hi ha algú present que em pugui donar un cop de mà?
« Darrera modificació: Octubre 24, 2015, 10:10:04 am per Gaelos »

En línia

Octubre 23, 2015, 06:09:33 pm
Volia fer-ho en un plis però no sé si és la manca de son o que però no me'n surto. Estic molt espés... Amb 2daus la probabilitat de treure algun èxit són del 10 % i amb 3 del 19 %.... Però a partir d' aquí em bloquejo. M'ho miro després de descansar una mica, ok?

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Octubre 24, 2015, 10:10:43 am
Moltes gràcies Jordi :).

En línia

Octubre 25, 2015, 12:04:51 am
Hola Gaelos,

Les probabilitats de treure com a mínim un èxit segons el número de D10 que tiris són:

Núm D10    %
2                10
3                28
4                50
5                70
6                85
7                94
8                98
9                99,96
10              99,996
11              100

No t'he posat la probabilitat separada per cada número d'èxit possible perquè fer això, ara mateix, supera els meus coneixements de combinatòria. Ho tinc molt rovellat, hauria de generar una funció i blablabla...  :(

Tots les probabilitats estan arrodonides a zero decimals a excepció de les tirades amb 9 i 10 daus per a que vegis que properes que estan al 100 %. Espero que et serveixi.  :)

Fixa't que amb 11 daus sempre hi haurà com a mínim un doble perquè només hi ha 10 resultats possibles dels daus i com a mínim un dau estarà repetit. És per això que amb 11 daus o més sempre obtindràs com a mínim un doble (100 % de probabilitat).

Fins aviat i bona sort dilluns!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Octubre 25, 2015, 09:56:43 am
 :o
Moltíssimes gràcies Jordi!

Mereix la pena estudiar-ho.

En línia

Octubre 29, 2015, 07:50:58 pm
Mirant el tema una mica per sobre, doncs, és una opció interessant també el utilitzar d10.

Amb els d6 tenim, a part del nivell impossible:

2d6, Difícil.
3d6, Moderat.
4d6, Fàcil.

Això ens dóna les eines mínimes per poder jugar podent aplicar alguns modificadors/penalitzadors fàcilment.

+: Ocupació, ajuda d'altres companys, un *avantatge descriptiu o de situació, i poder aplicar una lliçó apresa prèviament.

-: En el cas de jugar amb les regles addicionals (com la salut) tenim que com a resta de daus tenim; salut i *desavantatges.

*: Com a avantatge/desavantatge crec que de manera fàcil es podria aplicar en cas qui hi hagi o no equipació adequada, i en cas que hi hagi oposició (adversaris) atorgar l'avantatge/desavantatge al millor/pitjor equipat.

Les eines donen poc marge de maniobra, però per fer una partida al vol, o per jugar amb novells, pot estar bé.

En passar el concepte a d10 aconseguim una major granularitat sense complicar el tema, podent tenir els següents nivells:

2d10, Molt Difícil (10%)
3d10, Difícil (28%)
4d10, Moderat (50%)
5d10, Fàcil (70%)
6d10, Molt Fàcil (85%)

Crec que pot ser una alternativa prou interessant. Com ho veieu?

En línia

Octubre 30, 2015, 09:16:54 am
Mmmmmmm... Doncs la veritat és que a mi també m'agrada més el d10 que el d6 per la granularitat que comentes.

En el cas del d6 tens aquestes probabilitats d'encertar (arrodonides sense decimals):

2d6: 17%
3d6: 44%
4d6: 72%
5d6: 91%
6d6: 98%
7d6 o més: 100 %

Podries reproduir les categories Fàcil i Molt Fàcil amb 4d6 i 5d6 respectivament però et faltaria la diferenciació entre Difícil i Molt Difícil. Penso que la distribució amb d10 és més simètrica. Humil opinió, clar  :).

Amb d6 per nens i partides intempestives (quan no portes daus especials a sobre  ;)) penso que també pot funcionar prou bé. Tingues en compte que tendeixo a complicar-ho tot  ;D.

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Octubre 30, 2015, 11:11:42 am
Amb aquest jocs de mecàniques tan senzilles, prefereixo no baixar directament a dificultats per sota de Fàcil, ja que prefereixo directament donar-les com a èxit segur, en lloc de donar la possibilitat de que els jugadors la caguin... si hi ha possiblilitat de cagar-la, la cagaran ¬¬.

En línia

Octubre 31, 2015, 08:14:00 pm
Aquest pròxim dilluns testejarem els dos sistemes, amb d10 i amb d6. Aprofitant que tenim un dilluns singular amb varies altes i baixes, jugarem la mateixa partida en dos grups diferents, una amb el sistema amb d10 i l'altre amb el d6.

L'aventura escollida, es Un buen vino, pensada inicial per D&D, la vaig estar revisant l'altre dia i pot anar molt bé per testejar aquest sistema.

Seguirem informant ;).

En línia

Novembre 03, 2015, 10:41:57 am
Al final la cosa va anar mig bé, mig malament.

Ahir dilluns va fer un xàfec important per Igualada, com a tants altres indrets de Catalunya, i això va fer que hi haguessin forces baixes d'última hora. I en lloc de tres partides en juguéssim dues; sent només una d'elles per testejar el sistema.

Jo vaig fer de jugador, i vaig estar donant un cop de mà al Dj, un noi més que s'estrenava darrere les pantalles als Dilluns de Rol (^^).

El joc en general va funcionar bé, estant a l'altura de les expectatives, un sistema obert i fluid, ... Això sí la partida va estar enfocada més aviat a la conya, i la veritat és que riguérem força xD.

Els protagonistes: El grup circenc, La Veu dels Elements.
Piròmides: Elf, mac de foc.
Kalasnikov Rikolina: Humana pagesa i guerrera valkiria (més aviat tirant a soprano amb perruca, casca amb banyes i 100 kg de més).
Clavi: Humà Joglar, assassí.
Haiku: Fèlid, mac d'aire.
Dranger Barbacobriza: Nan guerrer. (Sí aquest era el meu :P)

Jugarem en plan hard mode, tirant per atacar i per esquivar, i va anar prou bé; reberem uns bons clatellots però arribarem al final, això ens va fer més prudents. La màgia... el tema més delicat de gestionar (i més havent-hi dos pjs macs i un pnj mac), però tot i així, s'arregla fàcil, tirant de 2 a 4 d6 i a correr.

En línia

Novembre 03, 2015, 01:20:32 pm
Quina enveja... Al final vau jugar amb d6 o amb d10?

En línia
ROLAIRE NÓMADA