El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Doble o Res
Llegit 8347 cops
Agost 25, 2015, 11:33:20 am
Hola bon dia gent. Fa unes setmanes, just abans de marxar cap a França, vaig estar mirant amb la meva canalla alguns capítols dels Fraggle Rock, i la veritat es que ens agraden força i els estem seguint... un dia d'aquells vaig buscar per casualitat Fraggle Rock RPG, i em vaig trobar una grata sorpresa :D.

Un sistema de joc molt senzill ideal per jugar amb canalla, i que no havia vist mai abans.

Els jugadors, Fraggles, fan la seva vida entre els diferents mons, corrent aventures i quan cal veure si l'atzar els és favorables intentant fent coses segueixen la següent pauta, tirant d6 segons la dificultat:

Fàcil, 4
Mitjana, 3
Difícil, 2
Impossible, 1

Si surten dos resultats iguals és èxit. Com veieu l'impossible és impossible sempre i quan no es pugui aplicar el seu Fragglishness (característica que el fa diferent de la resta dels Fraggles) el qual afegeix 1d6 a la tirada.

Si un altre Fraggle ajuda (l'amistat i ajudar als altres és un concepte important en el món dels Fraggles Rock) es tira 1d6 addicional, i si és tot el grup el que ajuda, en total es tiren 2d6 addicionals.

Al acabar una aventura, els jugadors poden escriure quina lliçó han après durant l'aventura. Més endavant, en aventures futures, els jugador poden afegir 1d6 a una tirada si la lliçó els serveix d'experiència.

DOCUMENT ACTUAL: Per si algú busca el document, el deixo aquí en el primer missatge, sempre más fàcil de trobar que perdut al llarg de les pàgines d'aquest tema.

Salut!
« Darrera modificació: Maig 10, 2016, 05:42:53 pm per Gaelos »

En línia

Agost 25, 2015, 12:24:02 pm
Doncs es un peazo sistema!!! M'encanta!!!
Faltarien conceptes com el mal i demés coses que son poc fraggleianes de repartiment de llenya (i per tant suposo que no existeixen al reglament), però com a sistema bàsic es la canya!

Merci per compartir :)
« Darrera modificació: Agost 25, 2015, 01:06:54 pm per Elmoth »

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Agost 25, 2015, 01:06:59 pm

Com a regles que afegiria:
AVANTATGE I DIFICULTAT
+1 dau si tens avantatge clarisima sobre el que t'enfrontes: equip d'escalada de PM per enfrontar-te a un mur. Armadura i escut contra un pagès, millor posició tactica i rifgles en un enfrontament a camp obert contra gent amb pistoles...
-1 dau si es al revés (puja una categoria de dificultat)

De fet això seria una manera de pujar o baixar el nivell de dificultat.

CRITIC
Critic si treus 3 resultats iguals. Exit amb estil. A més del que havies pactat, pots descriure una millora sobre el resultat pactat amb la Criatura Absurda.

PIFIA
Si no tens exit i la tirada conté al menys un resultat d'1, falles estrepitosament. La Crriatura Absurda et pot imposar una penalització extra o fer que un dels teus companys també pateixi alguna dificultat.

VICTORIA I DERROTA
Quan diguis què passa si tens èxit a la tirada, acorda també amb la Criatura Absurda què passa si no funciona el que volies i fracasses en el teu intent. generalment patiràs una conseqüència que et deixa fora de combat. Si els teus companys fan alguna cosa per ajudar-te, poden revertir la situació. Sino, mentre tinguis el problema.

Exemple, si un hipogrif et venç en un enfrontament quan intentaves robar-li un ou (o atonyinar-lo), et pot derribar i capturar. Si els teus amics el foragiten et pots aixecar i tornar a la partida, ja sigui ferit o simplement amb esgarrinxades.

FERIDES
En el cas de combat tens 3 rangs de ferida. Lleu, seriosa i caixa de pi. Tira 1 dau menys per cada ferida. Si et fan la tercera ferida, crea un nou personatge.

O alguna cosa així :)

En línia

Agost 25, 2015, 05:58:03 pm
A mí el sistema m'encanta, i de fet l'ha substituït per utilitzar en alguna aventura que he dirigit als petits en el món de la Torre de Rudesindus. En aquest cas, igual que en la Torre i 1MT, són sempre els jugadors qui tiren els daus.

La regla de la salut em sembla correcta, l'avantatge i dificultat que proposes, com bé dius ja es poden recollir dins el mateix sistema. Les regles de crític i pifia, com a opocionals poden resultar força bé :).

En línia

Agost 25, 2015, 08:25:16 pm
De fet, per utilitzar aquest sistema per fer partides clàssiques, pots utilitzar les clàsses de tota la vida i les races com a dau addicional i llest.

Nans, elfs, mitjans, follets. Això pot ser una opció.

Guerrer, explorador, cavaller, lladregot, bàrbar, etc. Això pot ser l'altre opció. Si ets humà en tries dos.

Això, més els nivells de salut, i que totes les tirades són actives per part dels pjs i ja ho tens.

En línia

Agost 26, 2015, 03:07:24 pm
Doncs a mi em sona bé. Raça + professió o 2 professions si ets humà, i nivells de salut (Sa, massegat, malferit, caixa de pi). Critics i pifies com a regles opcionals.

Potser ho provo amb la meva parella que vol provar aixo dels RPGs i sembla un sistema prou senzill per una sessió d'investigació policíaca o similar (un o dos personatges). Ara necessito una bona aventura de detectius privats...

En línia

Agost 27, 2015, 10:06:18 am
Doncs ja explicaràs que tal :).

El que li trobaria a faltar per partides clàssiques seria una mica de com tractar la màgia. Seguint altres jocs se senzillesa similar, adoptaria un sistema lleuger com el de la Torre de Rudesindus. Per realitzar màgia has de tenir un rerefons afí, com druida, nigromant, il·lusionista,

Per replicar un efecte que qualsevol pogués fer, ja fos per si mateix o disposant del les eines adequades. Tires 3d6.

Per replicar un efecte que requeriria unes quantes persones amb l'equipament adequat. Tires 2d6.

Per efectes més importants. Tires 1d6.

En línia

Agost 27, 2015, 12:12:47 pm
Sona bé. Es pot utilitzar facilment l'escala de dificultat del barbars de lemuria :)

3D: Coses senzilles que pot fer qualsevol (encendre un foc, tancar un tall menor)
2D: Coses que podria fer una persona entrenada amb equip adequat (causar mal a distancia com un arquer, escalar un mur de pedra com un escalador amb cordes i piquetes...)
1D: Coses molt xungues que requeririen temps, esforç, recursos i diversa gent. Esbotzar la porta d'un castell, destrossar diversos enemics de cop, volar una estona, tornar a algú d'entre els morts...

Arrassar ciutats i tal ho deixariem per altres casos especials.

Salut!
Xavi

En línia

Agost 27, 2015, 08:27:54 pm
Sona bé. Es pot utilitzar facilment l'escala de dificultat del barbars de lemuria :)

3D: Coses senzilles que pot fer qualsevol (encendre un foc, tancar un tall menor)
2D: Coses que podria fer una persona entrenada amb equip adequat (causar mal a distancia com un arquer, escalar un mur de pedra com un escalador amb cordes i piquetes...)
1D: Coses molt xungues que requeririen temps, esforç, recursos i diversa gent. Esbotzar la porta d'un castell, destrossar diversos enemics de cop, volar una estona, tornar a algú d'entre els morts...

Arrassar ciutats i tal ho deixariem per altres casos especials.

Salut!
Xavi

Sí, m'agrada més aquesta manera, més com BoL. Al tenir rerefons conjurador, en principi els daus augmenten en 1, però es pot capar. De fet, per segons quins efectes, els conjurs més poderosos, podrien restar 1D a la resta de tiradas de conjurs fins a recuperar el desgast, una manera de limiar-ne el seu ús. Igual que BoL, que va per reserva de punts de magia i tal.

En línia

Agost 27, 2015, 09:45:59 pm
Si es vol liitar la magia es pot posar un "pool de marcadors". Cada cop que llences un encanteri es 1 marcador per nivell de dificultat (1 facil, 2 mitja 3 dificil 4 impossible). Els recuperes fent X, com ara dormir. Trenca una mica la mecanica, però. Potser seria millor tenir una "barra de vida" per encanteris també. Cada cop qiue falles, -1D com a la vida normal però només per llençar magia. 3 errors per dia maxim. Quedes inconscient quan et quedes sense daus.

Xavi

En línia

Agost 28, 2015, 10:10:24 am
Si es vol liitar la magia es pot posar un "pool de marcadors". Cada cop que llences un encanteri es 1 marcador per nivell de dificultat (1 facil, 2 mitja 3 dificil 4 impossible). Els recuperes fent X, com ara dormir. Trenca una mica la mecanica, però. Potser seria millor tenir una "barra de vida" per encanteris també. Cada cop qiue falles, -1D com a la vida normal però només per llençar magia. 3 errors per dia maxim. Quedes inconscient quan et quedes sense daus.

Xavi

Potser el sistema per errors seria més homogeni amb el de la salut, donant uniformitat al sistema, però em resulta estrany. Veig més que es desgasti a mesura que vagi fent màgia que no pas que faci màgia i només es cansi quan falla.

Tot i que possiblement és argumentar, amb una falta de confiança i convicció :p, i ja se sap, la voluntat i confiança en un mateix són bàsiques per fer ús de la màgia xD.

Crec que tot i ser pautes molt senzilles pot resultar prou bé aquest mini sistema de joc per a fer partides sobre la marxa o improvisades.

En línia

Agost 28, 2015, 10:18:24 am
De fet es similar a Ars Magica. A Ars passa això: tot va bé mentre tiris magia en condicions (i hi ha una pila de mopdificadors per fr això possible o perjudicar-te), pero si falles el teu mag es va cansant.

De fet es podria vincular magia i cansament, fent que tothom tingués una barra de cansament. Aixi els llargs viatges també poden afectar a la resta de gent, i no sempre estas en optimes condicions. Jocs com el Senyor dels Anells de JOC on aixo no passava eren una festa. Nosaltes ESPRINTAVEM entre els diversos punts de la terra mitja. :P

Pero el sistema comença a complicar-se molt i a fer-se massa seriós si comencem a introduir aquestes coses més simuladores de la realitat, o sigui que no crec que ho apliqui mai.

I si es vol fer que sigui una mica menuys complicat, diguem que pateixes MAL quan falles tirant magia (magia descontrolada) i et menges una casella de salut (2 si pifies). Ningú ha dit que ser mag fos una cosa facil.  L'avantatge es que només requereix una regla adicional (caselles de salut) en comptes de dues.

De fet es podria unidicar tot en unes "caselles d'estat" que ho agrupin tot (salut, estat mental, i cansament), sense especificar si es mal fisic, cansanci, migranya o què:
Sa
Massegat (-1D)
Fet pols (-2D)
Fora de combat.
M'agrada aquest ultim punt. És un sistema d'espiral descendent clarament, o sigui que si estàs massegat jo començaria a plantejar-me què faig...

Recuperar salut es pot fer una nit de descans per massegat, una setmana per fet pols (que et faria passar a estar massegat) i un mes per fora de combat. O alguna cosa aixi.

Salut!
Xavi
« Darrera modificació: Agost 28, 2015, 10:29:20 am per Elmoth »

En línia

Agost 28, 2015, 10:32:16 am
D'aquesta manera es queda en una regla d'Estat, economitzant regles. Augmentant les possibilitats però deixant les coses senzilles.
« Darrera modificació: Agost 28, 2015, 10:35:42 am per Gaelos »

En línia

Setembre 23, 2015, 04:08:48 pm
Hola gent, estic preparant una partida breu per fer en unes mini jornades i estic pensant en utilitzar el sistema, a veure què tal.

Per això he preguntat:

Quan els gobos estan en combat, com ho resolts?

A; El jugador declara la seva intenció, tira daus i si té éxit ho aconsegueix, si falla rep un perjudici. No hi ha més tirades en el torn de combat.

B; El jugador declara la seva intenció, tira daus i si té éxit ho aconsegueix, si falla no ho aconsegueix. A part quan l'ataquen, ha de tirar per defensar-se.

I m'han respost:
Opció A.

A més, jo tiro "el Dau de Morko". Si trec un 1 es mor un goblin independentment de si el jugador té exito o no. Si treu un 6 fa una segona ferida o evita que es mori el seu goblin (a elecció de Morko). És un sistema senzillot de poques tirades al final. :) I molt caotic de moment. Més basat en les animalades que fan els jugadors que en res molt numèric.

Crec que en l'adaptació que en fas del sistema, queda molt bé. Però per la partida que faig no crec que em vagi bé. Crec que hauria de tirar més pel Opció B. Cinc cèntims de la partida.

Un grup de marines (en plan Guarda Imperial en un món invaït per tiránidos) es enviat rere les files enemigues per comprovar una crida de socors dins un dels bunkkers perduts.

L'aventura inclou:
1; El viatge cap al bunker, part en transport aeri i part en vtt, trobant-se alguns alien pel camí que els assalten i algun més d'atretzzo en plan un Carnifex. Acabant amb l'arribada al bunkker, amb el Carnifex fora.
2; Exploració del bunkker, amb diferents escenes d'un assalt interior per part d'aliens infiltrats. Descobrint també dades sobre el descobriment d'un fet insòlit.
3; Descobrir que hi ha una part del bunkker que no es com els plànols dels que disposen els marines, donant pas a un laboratori desconegut trobant una sorpresa al final.
4; Sortida per potes del bunkker.

La idea es que els pjs tinguin com a rerefons Marine + Especialització, com ingenier, sanitari, informàtic, conductor, etc.
Vull centrar-me més en el misteri i l'exploració que no pas en el combat, per això busco alguna cosa lleugereta.

Creieu que funcionarà?

En línia

Setembre 23, 2015, 04:26:02 pm
L'aventura mola, pero potser el 1MT no t'aniria millor pel que busques?

No veig aixo de tanta tirada. Fraggle Rock, Goblin Adventurez yi el que planteges aqui crec que funcionen bé com a resolució de tasques més que per accions. Són massa simples per fer accions concretes.

El sistema de Goblin Adveuturez funciona bé amb "personatges multiples". Cada goblin es una "vida" del jugador, i en té 4 (o els que vulguis). Això també implica que el goblin lider pot tenir +1D per ajuda dels altres 3 goblins. Amb personatges individuals i el nivelld e letalitat que poso (una tirada fallida = personatge al pou) no sé si el sistema funcionarà. De fet crec que no. Està pensat de manera clara per jugar amb personatges múltiples. Podries fer que un personatge no ferit tingués +1D, suposo, i que a mida que pateix ferides (Sa, ferida lleu, ferida greu que li fa perdre el dau, mort) perdi aquest dau extra. Sino serà massa letal ja que es fallen tirades.

A fraggle rock això no és important ja que els fraggles no combaten i de fet son de sucre, no moren. En un entorn més letal un sistema de ferides si que es fa necessari.

Si els jugadors s'ho curren, recorda donar-los daus, que no sigui tot en plan aleatori. Si es cobreixen, i donen suport de foc i tal, que tinguin més daus :)

En línia