El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Món Antic (DX+)
Llegit 3359 cops
Agost 07, 2015, 11:57:06 pm
Va, que ja ho tens això. Només et falta la pantalla del màster  ;D

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Agost 25, 2015, 11:10:01 am
De moment ho deixaré com està, dient quan dany pateixen i deixant que cada jugador en resti l'absorció de l'armadura. Entre això i deixant els combats per moments claus, prescindint de combats superflus, la cosa hauria de rutllar.

En línia

Setembre 04, 2015, 09:40:39 am
Hola, bon dia.

Ahir vaig tenir una nova partida per veure que tal va joc, i de nou, bones sensacions.

La creació rapidíssima dels Pj, la comprensió del sistema de joc per part dels jugadors i el seu funcionament durant la partida, va anar molt bé. Va agradar molt al mag, el sistema de màgia també.
En aquest cas, només hi va haver un combat (l'he plantejat en dos sessions) i va ser molt intens, mola. En aquest cas, als jugados, després de descriure la criatura, els vaig dir la Def del objectiu per què calculessin ells el dany que li feien (jo després el modificava segons l'absorció de la criatura), descarregant-me part de la feina del control de dades de la partida. El combat però va ser molt breu (en tres rondes tot acabat) i no em va servir per poder acabar de comprovar si realment soluciona el problema del volum d'operacions del combat; en tot cas es reparteix i això hauria de ser suficient.

Clar que també ajuda comptar amb l'aventura en qüestió. Vaig dirigir, per sisena o setena vegada, l'Hereu de pedra (partida de Velasco; la vaig dirigir al Jordi quan vinguéreu el Jordi i el Xavi a la Pati-rol). La tinc adaptada al meu món, i normalment retallo escenes per poder fer-la en una sola sessió; però té algunes escenes que m'encanta! Disfruto molt veient les expressions dels jugadors davant les descripcions, de les seves elucubracions. Recomanable al 100%.

En línia

Setembre 04, 2015, 05:04:39 pm
Me n'alegro de que la partida anés força bé. Aquelles nines encara hem provoquen calfreds...  ;)
« Darrera modificació: Setembre 04, 2015, 05:06:13 pm per JordiRPG »

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Setembre 04, 2015, 06:04:38 pm
Me n'alegro de que la partida anés força bé. Aquelles nines encara hem provoquen calfreds...  ;)

Aquesta escena m'encanta. He vist més d'un cop als jugadors força neguitosos aquí. Brutal.

Gràcies :D.

En línia

Setembre 15, 2015, 05:40:49 pm
Hola de nou gent :)

Porto unes setmanes en les que he pogut testejar força el joc (4 sessions de joc), i m'han assaltat dubtes altre cop... suposo que tot creador de jocs se'ls troba tot sovint.

En el meu cas és un punt força important dins el joc. Sí bé és cert que agafo moltes mecàniques d'altres jocs, n'hi ha una cosa que he canviat respecte els seus sistemes bàsics. Bàsicament el que més em fa dubtar es el fet de que el joc, tal i com està actualment, no existeixes habilitats marcials com a tal, no hi ha combat, punteria o defensa com a tal; sino que aquests els dedueixo dels rerefons. Que tens soldat 2, doncs apliques +2 a la tirada, que tens caçador 1, doncs apliques +1 a la tirada de dispar.

Hi ha casos en els que es veu força clar, però en d'altres no. Tot depèn dels rerefons aplicats, i l'argumentació que es faci.

Per exemple: Pot servir-te el rerefons ballarina en un combat?  Doncs podria servir per Defensa, per què no. Pot servir-te lladre? Potser en utilitzar certes armes com ara una daga o una ballesta. Caçador? Doncs per utilitzar llances, punyals i arcs possiblement.

El cas es que en ocasions, el límit no queda clar per algunes taules, i això em fa preguntar-me si no seria millor posar directament habilitats marcials i rerefons (com és el cas de Bàrbars de Lemuria)... el que passa és que, igual que em passa amb la Porta d'Ishtar, se'm fa molt incòmode conceptualment, que un comerciant, un erudit, un diplomàtic, etc pugui ser igual de bo que un individu que hagi passat tota la seva vida vivint d'aquestes habilitats.

Què en penseu vosaltres?

En línia

Setembre 15, 2015, 05:54:35 pm
Fes un pool comú de punts per a TOTES les habilitats. Al BoL una cosa que falla és aquesta 8que tens 4 punts de carreres i 4 de combat tinguis les carreres que tinguis. Si tinguessis (per exemple) 7-8 punts EN TOTAL per repartir ja no seria tan extrem. Si vols ser bo en combat no seràs massa bo en diverses professions i viceversa, un bon comerciant dificilment serà un Conan de la vida.

Sobre el teu sistema, caldria definir el que menciones abans de jugar. Un lladre per mi no tindria bonus d'armes, ja fes servir una daga o una catapulta. El que tindria es la opció d'escapolir-se y col·locar-se en una situació on pugui tenir avantatge posicional sobre el seu oponent (atac de sde dalt, atac a traïció...). Un caçador, doncs bonus per llança i arc, jabalines i/o fona i prou. Si vol fer servir una espasa amb avantatge (reservada sempre a l'èlit guerrera, com professionals de tallar caps i la noblesa) que s'agafi algun altre rerafons. No em sembla especialment problematic com està ara: el grup decideix quan està definint els personatge si llestos.

Salut,
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Setembre 16, 2015, 10:54:46 am
A veure si trobo algun master que dirigeixi partides amb el sistema. És molt positiu veure com altres directors de joc utilitzen les regles creades per un mateix, podent veure quines dificultats té per poder mirar de millorar aquests punts.

En línia

Setembre 16, 2015, 10:48:32 pm
Com diu el Xavi, es podria fer un pool d'habilitats comú i limitar les dedicades a combat segons el rerefons.

Per exemple, si hi ha 8 punts d'habilitats doncs un bàrbar en podria dedicar fins a 4 a combat i un erudit només 1. El que passa és que així es perd una mica la idea de que el rerefons ho engloba tot i cal fer servir llistes d'habilitats.

Una altra manera de fer-ho seria que cada rerefons tingués una "potència de combat". Per exemple: bàrbar o soldat podrien tenir una potència de 2 i cada dos punts que hi dediquis et donaria 1 punt en combat. Lladre o caçador podrien tenir potència 3 i erudit o mag potència 4... Ara que ho torno a llegir segurament canviaria l'expressió "potència de combat "

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Setembre 17, 2015, 11:24:13 am
Jo, que sóc així, quan dirigia a Bàrbars de Lemuria, donaba 4 punts en marcials i 4 punts en carreres, donant l'opció de passa punts de marcials a carreres, però no al revés... més que res per deixar una bon marge a la progressió dels pjs; si comencen molt totxats, el seu marge de creixement és menor.

En el cas de Món Antic, prefereixo deixar-ho així, ja que si poso les competencies marcials, ja dono peu a donar rellevància a les habilitats concretes enlloc dels rerefons. El què sí puc fer, és ampliar informació respecte als rerefons, posant una llista d'exemples. Però en aquest cas, potser ja estaria imposant el meu punt de vista respecte a les regles (i com ha quedat palès amb entre el meu punt de vista i el del Xavi, la cosa pot ser força diferent entre dues taules de joc).

En línia