El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

BD20
Llegit 3607 cops
Juliol 27, 2015, 01:52:03 pm

2- Jo veig que hi pot haver força diferenciació entre personatges. El que passa és que enlloc de diferenciar-se per les competències es diferenciaran pels atributs. No és el més habitual en els jocs de rol però és una bona manera de fer-ho. A més, així pots donar un "regust" diferent a les tirades de competència en funció dels atributs que que cada personatge faci servir. Per exemple, suposem que per parar demanes agilitat + destresa i per esquivar agilitat x 2. El personatge més àgil tendirà a esquivar i serà millor que l'altre fent-ho encara que tinguin el mateix nivell de competència. A mi això em sembla molt txulo (i amb el meu sistema no ho puc fer  :()

Tot és testejar-ho, però realment el que diferencia més dos pjs entre ells, es la seva manera d'actuar.

Completament d'acord. El que passa és que amb aquest sistema els hi dones més incentius per actuar diferent. I això està molt bé!

3- Pel que vas dient, crec intuir que amb una tirada addicional entre la tirada enfrontada d'atac / defensa i aplicar el mal en tens prou. Ja sigui aquesta tirada una tirada d'armadura o bé una tirada de mal (si m'equivoco ja em corregiràs  ;)). Si és així jo potser m'inclinaria per fer la tirada de mal modificada pels èxits i el tipus d'arma (pots incloure la fortalesa o no en funció de si la inclous en la tirada d'atac, per no posar-la dues vegades). Ho dic perquè crec que resulta més intuitiu incloure la variabilitat de les armes en la tirada de mal que en la d'armadura, tot i que la complexitat sigui la mateixa (al final en els dos casos fas una tirada més). En el cas de l'armadura jo la deixaria en una reducció fixa a les ferides o un modificador negatiu a la tirada de mal. Intento explicar-me millor amb un exemple:

L'Olaf el Banyut ataca al René Mingallarga amb la seva destral de combat. Tira Agilitat 5 + Destresa 6 amb competència 2. Treu 10 i 11 i encerta amb 2 èxits. El René esquiva amb la seva excel·lent Agilitat de 8x2 però inexplicablement falla amb un 17. L'Olaf tira per ferir amb la seva Fortalesa de 8 + 3 per la seva arma (aquest valor és fixe i el,pots tenir apuntat a la fulla) - 1 per l'armadura lleugera del René. Tira 2 daus pels 2 èxits que ha tret i un l'encerta i l'altre falla. Li fa una ferida al René.

Estava referint-me a que directament la diferència entre atac i defensa en surten les ferides:

L'Olaf el Banyut ataca al René Mingallarga amb la seva destral de combat. Tira Agilitat 5 + Destresa 6 amb competència 2. Treu 10 i 11 i encerta amb 2 èxits. El René esquiva amb la seva excel·lent Agilitat de 8x2 però inexplicablement falla amb un 17.

En aquest cas, en René es menjaria directament dos ferides (o més en funció del valor que se li vulgui donar al crític que sería el 11).

Aleshores, en el cas de voler aplicar l'armadura com a absorció de ferides es podria fer de dos maneres (o més, però de momento penso en dues). Una, que l'armadura absorbeixi directamente 1 ferida (o més en funció del tipus d'armadura), el problema que li veig (que m'hi vaig trobar amb 1MT) es que els jugadors es rallin molt; es podría modificar aquesta opció fent que una armadura només absorvís una quantitat determinada de ferides. L'altra manera que tinc en ment sería que les armadures tinguessin un percentatge de possibilitats d'absorvir ferides, lleugera 1-5, intermitja 1-10 i pesada 1-15 (per posar uns valors), tirant per cada ferida rebuda.

Els crítics poden ignorar directament l'armadura.

A veure que tal!  :)

Ho veig, ho veig... és més senzill  :). Al que em referia és que si al final decideixes incloure aquesta tirada d'armadura, t'és igual (a nivell de complexitat del sistema) fer aquesta tirada després d'aplicar el mal o fer-ne una altra abans d'aplicar-lo. A més, si la fas abans penso que pots encabir-hi més factors d'aquests que volies encabir-hi: èxits, fortalesa, arma...

Ara que hi penso, és veritat que també pots aplicar els factors després (modificant la tirada d'armadura per arma, fortalesa de l'atacant, etc) però no em sembla tant intuitiu... tot i que segurament és només una impressió meva, o que no estic acostumat a fer tirades d'armadura... Això amb una mica de temps de joc segur que es passa  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Juliol 28, 2015, 09:48:10 am
Hola bon dia :).

Ho veig, ho veig... és més senzill  :). Al que em referia és que si al final decideixes incloure aquesta tirada d'armadura, t'és igual (a nivell de complexitat del sistema) fer aquesta tirada després d'aplicar el mal o fer-ne una altra abans d'aplicar-lo. A més, si la fas abans penso que pots encabir-hi més factors d'aquests que volies encabir-hi: èxits, fortalesa, arma...

Ara que hi penso, és veritat que també pots aplicar els factors després (modificant la tirada d'armadura per arma, fortalesa de l'atacant, etc) però no em sembla tant intuitiu... tot i que segurament és només una impressió meva, o que no estic acostumat a fer tirades d'armadura... Això amb una mica de temps de joc segur que es passa  ;)

És una mica el de sempre, el intentar buscar un equilibri entre dinamisme, senzillesa i coherència.

Si ho faig d'aquesta manera, la tirada només serà en cas de que hi hagi armadura, si s'ataca a objectius sense armadura seria una tirada menys.

No m'havia parat a pensar-hi en l'observació que fas sobre la impressió de tirar per armadura, porto tants anys jugant a jocs de guerra, que les mecàniques per salvar per armadura, em resulten molt naturals.

En tot cas això ja és un marc de regles suficient com per dirigir una partida per veure com va sobre la taula. Caldrà preparar alguna coseta, a veure si enredo a un dels meus grups de rol de cara a dilluns  ;D.

En línia

Juliol 29, 2015, 11:04:16 am
Hola, bon dia de nou  :)

Ahir estava mig pensant amb el sistema, concretament en les regles de combat.

El sistema de joc en sí es força abstractiu, sense entrar massa en detall al tipus de ferides... i no obstant, el sistema no és tan ràpid com m'agradaria al ser tirades oposades, sent molts cops 2 o més daus per jugador.

Tenint present aquestes premisses, he estat contemplant l'opció enlloc de tirar sempre tots els daus en totes les accions, com el atac o la defensa (que fins ara la contemplava reactiva, reaccionant als atacs rebuts)... administrar els daus durant el torn.

Per exemple, un PJ que disposi de 3 daus (1d20 bàsic més 2d20 per una competència aplicable, com ara soldat), el jugador pot administrar aquests daus durant el seu torn com prefereixi, guardant 1 dau per defensar-se i 2 per atacar, al revés, 2 i 1, o centrar-ho tot a l'atac o a la defensa.

Aquesta manera de plantejar el combat, permetria jugar a una escala força realista. A part de ser un sistema que serveix tant per plantar cara a un o més adversaris. Permetent donar una opció táctica interessant.

Com ho veieu?
« Darrera modificació: Juliol 29, 2015, 11:06:07 am per Gaelos »

En línia

Juliol 31, 2015, 09:20:34 am
M'agrada. Li dona una dimensió més tàctica al sistema.

Si ho he entès bé, d'aquesta manera quedaria així?

Rang 0: pot atacar o defensar
Rang 1: pot atacar i defensar (o qualsevol de les dues dos cops)
Rang 2: actuarà fins a 3 cops
Rang 3: actuarà fins a 4 cops

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Juliol 31, 2015, 11:25:01 am
M'agrada. Li dona una dimensió més tàctica al sistema.

Si ho he entès bé, d'aquesta manera quedaria així?

Rang 0: pot atacar o defensar
Rang 1: pot atacar i defensar (o qualsevol de les dues dos cops)
Rang 2: actuarà fins a 3 cops
Rang 3: actuarà fins a 4 cops

Aquesta és la idea. Seguint la premisa de que com a mínim tothom tira un dau, tothom té opcions de fer quelcom. Destacant també, que el fet de que no guardis dau per defensar, no vol dir que qui t'ataqui, no falli i per tant no et pugui ferir. I quan més sap algú, més pot arribar a fer.

De moment crec que faré una o dos partides amb aquestes pautes per  veure cap a on acabar d'ajustar. Atributs, TA, Rangs, Escala de dificultats i amb aquesta mecànica de combat, comptant èxits com a ferides; amb el sistema d'armadura lleugera, mitjana i pedada (25, 50, 75% de protecció sobre les ferides). La purrialla quedant fora de combat amb una ferida, pjs i pnjs destacats amb 3 ferides; amb un comtador de tres caselles:
Primera casella marcada, -3 a TA.
Segona casella marcada, -6 a TA.
Tercera casella marcada, Fora de Combat.

Si tinc temps desenvoluparé una llista rudimentària dels avantatges de les armes, podent modificar TA (presició), índex de penetració (rebaixant % de protecció d'una armadura), modificant els atribut pel TA...

A veure.
« Darrera modificació: Juliol 31, 2015, 11:26:34 am per Gaelos »

En línia

Agost 03, 2015, 11:26:29 am
Aquests dies a la platja he estat pensant una mica més amb el sistema de joc.

Concretament en el sistema de combat, que encara li queden coses a detallar.

He pensat en dos aspectes dins el combat, primer veure quin pes tenen les diferents tipologies d'armes i per altre costat com implicar la resistència dels Pjs en el sistema.

Les armes tindran un pes relativament baix, en el sentit de que la major part de l'efecte del dany vindrà determinat per l'aptitud dels personatges (quans més èxits treguis en l'atac per sobre la defensa dels objectius, més ferides causes), les armes tindran un efecte no tant rellevant. Aquest tret el trec influenciat del sistema de combat de La Puerta de Ishtar.

Havia pensat en classificar somerament les armes en la manera de ser esgrimides: Armes a 2 mans, armes de ma i armes lleugeres.
I amb la tipologia de dany: de tall, perforant i contundent.
I atribuïr a cada característica un bonificador menor com per exemple: · Reduir el percentatge de protecció de les armadures.
· Augmentar el TA per atacar.
· Augmentar el TA per defensar-se.

El segon tema que he estat ideant, es com aplicar la resistència del PJ al combat. I m'he declinat per deixar-me inspirar per una idea que vaig descobrir per primer cop a Vampiro la Mascarada, en la que els humans només podien tirar de Resistència quan rebien cops d'atacs sense armes. En el cas de que es facin combats desarmat, els objectius tindrien l'equivalent a una tirada d'armadura a la suma de Fortalesa+Voluntat, generant un TA que li farà d'armadura per absorbir cops. Em sembla una bona manera de simular la capacitat d'encaixar cops per part dels PJs, i la menor letalitat dels cops sense armes.

Alguna observació? Recomanacions sobre com tractar les armes?

En línia

Agost 03, 2015, 03:57:33 pm
Hola Gaelos,

Penso que l'enfocament que fas està molt bé. Si ho volguessis complicar una mica més jo potser posaria un "efecte especial" propi de cada arma per a individualitzar-les una mica més. En el 3D20FAN (que és més complicat) cada arma te 2 o 3 "efectes especials" i la veritat és que als jugadors (víctimes  ;D) els hi agrada.

Sobre el que dius de fer una tirada de resistència per evitar el mal cos a cos penso que pot funcionar prou bé.

En el meu cas el que faig és el següent: cada personatge te llindars de ferida que separen 4 nivells de ferida: rascada, lleu, seriosa i crítica. El combat desarmat fa mal "reduït" això vol dir que sempre es fa un nivell de ferida inferior al que li tocaria. Això implica que el llindar de lleu fa de llindar d'armadura ja que per sota els impactes és com si no li fessin res.

Poso un exemple: El Nyicris intenta fotre-li un ventallot al Hightower. El Hightower te els llindars de ferida següents: Lleu 6+, Seriosa 11+, Crítica 16+.  El Nyicris treu 4 amb els daus de mal. Si hagués estat el mal d'una daga, li faria una rascada al Hightower però com que ho ha fet amb el puny... el Hightower ni s'immuta.

Que vagi bé! Estàs on fire!  ;)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Agost 04, 2015, 10:00:06 am
Hola Gaelos,

Penso que l'enfocament que fas està molt bé. Si ho volguessis complicar una mica més jo potser posaria un "efecte especial" propi de cada arma per a individualitzar-les una mica més. En el 3D20FAN (que és més complicat) cada arma te 2 o 3 "efectes especials" i la veritat és que als jugadors (víctimes  ;D) els hi agrada.

Home, la veritat es que aquesta proposta em mola molt. Per ara no li posaré, per que ho vull mantenir el més senzill possible, però m'ho anoto en un pack de regles opcionals ^^.

En el meu cas el que faig és el següent: cada personatge te llindars de ferida que separen 4 nivells de ferida: rascada, lleu, seriosa i crítica. El combat desarmat fa mal "reduït" això vol dir que sempre es fa un nivell de ferida inferior al que li tocaria. Això implica que el llindar de lleu fa de llindar d'armadura ja que per sota els impactes és com si no li fessin res.

Poso un exemple: El Nyicris intenta fotre-li un ventallot al Hightower. El Hightower te els llindars de ferida següents: Lleu 6+, Seriosa 11+, Crítica 16+.  El Nyicris treu 4 amb els daus de mal. Si hagués estat el mal d'una daga, li faria una rascada al Hightower però com que ho ha fet amb el puny... el Hightower ni s'immuta.

En una edició anterior tenia quelcom semblant a aquests llindarse de ferida, però en un esforç per mirar de tenir-ho el més simple possible, no l'aplico. Possiblement acabi amb els efectes especials de les armes, en l'apartat de regles especials  :D.

Que vagi bé! Estàs on fire!  ;)

Jajaja, aquests dies vaig tenir temps, sense AMPA, delegant més al Pati, estant de vacances castelleres i amb els fills a casa de la iaia xD.

Suposo que això m'ha donat temps per poder somiar i escriure xD.

En línia

Agost 06, 2015, 05:33:17 pm
Porto uns dies pensant en el sistema i hi ha una cosa que no m'acaba d'agradar... com em passa molts cops en els sistemes de percentatges. I és que tot està fet a una escala humana. És a dir, tot està escalat respecte a les capacitats humanes, en el moment en el que vols aplicar coses sobre-humanes els percentatges se'n van a passeig fàcilment. Això complica el voler involucrar en les partides gaires coses com criatures de llegenda com ara Ogres o Dracs. I això que en aquest cas, l'efecte es veu mitigat en part gracies que a part de veure si es èxit o fracàs, quan sent un èxit, quan més a prop del TA, millor, cosa que altres jocs amb percentatges no incorporen.

Alguna observació al respecte?

En línia

Agost 07, 2015, 11:47:07 pm
Mmmmmm... sí.

És per això que a sistemes com el Runequest ni el mal ni els punts de vida es fan amb tirades de percentatge. Es fa servir un altre sistema escalable fins a l'infinit... L'únic problema de la majoria d'aquests sistemes és que no tenen límit per dalt (és relativament fàcil fer dracs i gegants, per exemple) però acostumen a perdre resolució molt ràpidament per baix (és difícil representar i diferenciar ratolins i formigues, per exemple). A mi em passa una cosa similar.  ::)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Agost 25, 2015, 11:07:58 am
Després de dos setmanes rondant per França ja he acabat les vacances i ja torno a rondar per la contrada ^^.

Aquests dies he trobat alguns moment per repassar les meves notes i ara he de veure com responen en una partida, suposo que alguna cosa podré fer en les pròximes setmanes, el setembre reprenem els Dilluns de Rol, i allà trobaré prous conillets d'índies :p.

En línia