El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

FIVE: Habilitats
Llegit 1238 cops
Abril 30, 2015, 12:11:18 pm
Estic enllestint el sistema d'habilitats de FIVE. L'estem testejant amb el meu grup, però jo no faig de director de joc i veig que el meu company té dificultats a l'hora d'establir les dificultats de les tirades.

Per això he pensat en fer una fitxa de consulta ràpida, i penso que a més d'ajudar-nos en el joc, també m'ajudarà a aclarir idees i a simplificar el sistema.

I també serveix per explicar el sistema de manera ràpida: Habilitats contra una dificultat (PDF).

Maig 01, 2015, 11:04:45 am
Hola Roger,

És molt entenedor  :).

En el cas dels paràmetres en l'establiment de dificultat avançada veig que tots són complicacions, no bonificacions, no?

Com veuries anomenar "bastant" al paràmetre "molt"? Ho dic perquè la paraula "molt" suggereix que tens "el que sigui" de sobres i sembla donar a entendre que tindràs una bonificació més que una complicació. A mi em dóna aquesta sensació però segurament dec ser jo  ;)

Has pensat en incloure una escala de Bonificadors/penalitzadors que et mogués els esglaons de dificultat amunt i avall enlloc de sumar al número? Sembla el mateix però no ho és. Per exemple: obrir un pany seria dificultat mitjana per algú que sabés manyeria, si tens tot el temps del món baixa a fàcil i si tens uns rossinyols boníssims a molt fàcil però, UPS!, t'han ferit a la ma que t'ho puja a fàcil i, a sobre, hi ha molt poca llum i et tornes a quedar a mitjana.

A mi també em costa posar dificultats, per això prefereixo els sistemes en els que tires per sota les habilitats. Tot i que llavors em toca pensar en els modificadors  ::)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Maig 04, 2015, 11:52:47 am
Has pensat en incloure una escala de Bonificadors/penalitzadors que et mogués els esglaons de dificultat amunt i avall enlloc de sumar al número?

Gràcies per mirar-t'ho Jordi!

Doncs sí que ho havia pensat, i de fet inicialment era així, però no acabo de decidir-me entre un o altre sistema. Tal com ho dius tu, quedari així: Habilitats contra una dificultat V2 (PDF)

La veritat és que sí, que sembla molt interessant. A diferència de l'altre, permet superar tasques díficils encara que no es tinguin totes les condicions.

Aprofito per posar també la fitxa de tirades entre adversaris: Habilitats contra adversari (PDF)

Maig 05, 2015, 07:05:03 pm
A mi també m'agrada més així  ;).
Les tirades enfrontades també són molt lògiques.
Jo estic començant a veure la llum després de l'atac de meprosis. A veure si la setmana que ve puc explicar-vos alguna cosa  ::)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA