El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Meprosis aguda
Llegit 1942 cops
Abril 27, 2015, 07:57:04 pm
Benvolguts Talpimonaires,

El darrer mes he estat molt content: el sistema de combat del FAN3d20 avançava bé, anava superant dificultats: la càrrega, el cansament, les ferides, els efectes de les armes, els efectes del combat... poquet a poquet ho anava solucionant tot.  :)

Tot era felicitat a la Vila del Pingüí  ;)

Un dia, però, vaig arribar a la simulació dels desperfectes en armes i armadures. Jo "sabia" que es produirien canvis en el sistema en aquesta iteració de regles... el que no em pensava és que fossin tan grans...  ::)

Mentre estava treballant en armes i armadures vaig cometre l'error de comprar-me l'Star Wars al Filo del Imperio i rellegir-me The One Ring, els dos a la vegada... No sé quines connexions sinàptiques va activar dins el meu cervell però de sobte, tot el sistema de mal, localització, entre altres coses... ha canviat. Catxis la mar! Si ho tenia tot fet!!!  ::)

No us ha passat mai que us heu "enamorat" d'una mecànica? I no em refereixo amb una tia sexi amb clau anglesa, mono supercurt i greix de cotxe estratègicament situat en diferents parts del seu cos...  ;D ;D ;D  Em refereixo a una mecànica de joc.

Fa un parell de setmanes que estic intentant encabir aquesta nova mecànica en el combat, és molt més eficient que l'anterior però ara mateix tot trontolla... Tinc sensacions oposades, per una banda crec que pot funcionar molt millor però per una altra és com si hagués perdut molta feina de la que he fet...

Per sort, la mecànica bàsica no ha canviat  8)

Heu patit "revolucions" d'aquest tipus mentre dissenyàveu regles? Com ho heu gestionat?

Fins ara!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 27, 2015, 09:59:11 pm
Mare meva! Tens mecàniques sobre com s'esmussen les espases!!!

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Abril 28, 2015, 08:03:55 am
HAHAHAHA Siiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Sóc un punyetero simulacionista!!!  :P :P :P :P

Per les armadures també  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 28, 2015, 11:55:30 am
Per curiositat, on fiques el límit pel simulacionisme? Vectors de vent, humitat i partíclues de l'aire, gravetat i camps magnètics per a les armes de projectils...  :P algunes persones m'han comentat "fins on sigui jugable", però és clar, no tots tenim el mateix concepte ni gaudim de la mateixa jugabilitat, to o objectius de les partides.

Abril 28, 2015, 07:46:17 pm
Hola Meriba,

A les armes de projectils no hi he arribat, encara  ;)

Però suposo que ho deixaré en distància com a base i tot un seguit de modificadors circunstancials: moviment de l'objectiu, moviment del tirador, mida de l'objectiu, coses així.

En el cas del combat cos a cos, el nivell de simulacionisme és el de Runequest o Gurps (més o menys):

-L'assalt és circular: comença amb tirada d'iniciativa i acaba amb tirada de vigor. Això vol dir que en cada assalt la iniciativa és diferent i que els combatents es cansen (o es desmaien, o es moren, al final).

-L'assalt no és un únic intercanvi de cops, n'hi ha uns quants. Això és per no fer tirades d'iniciativa ni de vigor massa sovint. La iniciativa controla el número d'intercanvis i quan es produeixen. Això ha quedat força bé, és tipus Feng Shui.

-Tant l'atacant com el defensor tiren. No hi ha defensa passiva. Qui treu més èxits "guanya" aquest intercanvi.

-Maniobres de combat a triar en funció de l'èxit de l'atac. Com més èxit més mal fas i més coses xules pots fer.

-Mal i un parell d' "efectes especials" diferents per cada arma (habitualment són bonificadors a certes maniobres de combat).

-Efectes de les ferides segons localització, que es tira quan es tira el mal.

-Armadura segons localització que redueix el mal.

-Les armes i armadures es fan malbé.

Crec que ja està. El problema és intentar encabir tot això en el mínim de tirades possible i sense que el jugador hagi de pensar gaire, sense que hagi de tenir en compte multitud de coses sinó que tot estigui encabit en la mateixa mecànica... Per això estic canviant el sistema de la tirada de mal. Considerar-ho tot és molt senzill, fer-ho sense que s'hagin de fer una munió de tirades és molt difícil.

El límit de jugabilitat és una cosa bastant personal. He conegut jugadors de Rolemaster que si no tenen taules específiques per tot es queixen de manca de detall i jugadors de Dungeons que si estan jugant a Runequest i han d'esperar a que el contrari tiri la detenció ja es queixen de que tot va molt lent.  ::)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Abril 29, 2015, 09:32:40 am
Ja en són de coses ja ;D Com a suggeriment per intentar aportar, si t'han agradat algunes de les mecàniques bàsiques del EotE o el TOR, pots fer servir una mateixa tirada per determinar diverses coses, com el mal, la iniciativa o el vigor i deixar la narració del que succeeix al jugador o almenys no carregar-lo dels efectes mecànics, que resoldrà el DJ.

Abril 29, 2015, 10:55:51 am
Heu patit "revolucions" d'aquest tipus mentre dissenyàveu regles? Com ho heu gestionat?

Constantment xD.

La creació d'un joc, per a mí, és com una muntanya russa, comença tot bé, amb treball i calma, reformulant coses sobre el paper tot rellegint i estudiant les notes... un cop es comença a testejar, comencen les pujades i baixades xD. Alguns dies surto molt content, altes molt ensopit, escolto les observacions d'uns i altres, hi ha moments que crec que ja casi ho tinc... i una setmana després em desespero per que la cosa no rotlla...

En tot cas, sempre es bo mirar i refrescar ideas repassant altres jocs, tot i que de vegades surten coses com la criatura de Frankenstein. xD.

En línia

Abril 29, 2015, 11:48:11 am
No us ha passat mai que us heu "enamorat" d'una mecànica? I no em refereixo amb una tia sexi amb clau anglesa, mono supercurt i greix de cotxe estratègicament situat en diferents parts del seu cos...  ;D ;D ;D  Em refereixo a una mecànica de joc.

[...]

Jordi, a mi això em passa molt sovint! L'altre dia per Sant Jordi, sense anar més lluny, vaig estar llegint el FATE i vaig veure que tenia moltes de les coses que busco amb el meu sistema: simple, amb una mecànica específica per la personalitat, i amb llicència creative commons!

Em va agafar una crisi tal que vaig estar a punt d'abandonar el meu propi sistema... Després vaig veure que no em solucionava tot el que busco. Crec que el millor és tenir molt clar els objectius del propi sistema.

Abril 30, 2015, 09:33:51 am
Suposo que hauré d'acostumar-me a aquesta muntanya russa  ;)

Tot i que per evitar-ho ja vaig posar uns criteris de disseny al principi de tot... no ho acabo d'aconseguir. Però sempre que passo per una "crisi" d'aquestes en uns dies (o setmanes  ::)) el sistema millora.

De  moment, la tirada d'habilitat la mantinc igual. La mecànica és prou robusta i funciona bé per coses molt diferents.

El que he fet és canviar la tirada de mal, que és una mecànica pròpia del combat i em permet incloure aquestes coses més específiques. Això de fer servir una única tirada per coses diferents ho vaig veure al joc Star Wars, el que passa és que aquest joc fa servir daus especials, amb símbols diferents, i replicar el mateix sense daus especials és una mica més difícil. El que he fet és jugar amb el color dels daus. A veure com va...  ::)

Quan ho tingui més estructurat i més o menys funcioni us ho explico.  :)

Fins aviat!

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Juny 29, 2015, 05:53:26 pm
Eeeeeei,

M'he estat barallant durant 2 mesos amb aquesta nova mecànica. M'ho ha desestructurat tot. He hagut de parar unes setmanes de treballar en el joc perquè havia entrat en un bucle sense fi. Molt frustrant tot plegat...  :(

Aquesta setmana m'hi he tornat a posar... He decidit abandonar les mecàniques noves i tornar a la que tenia. A veure que surt!  :)

Fins aviat!

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Juliol 01, 2015, 10:26:41 am
Eeeeeei,

M'he estat barallant durant 2 mesos amb aquesta nova mecànica. M'ho ha desestructurat tot. He hagut de parar unes setmanes de treballar en el joc perquè havia entrat en un bucle sense fi. Molt frustrant tot plegat...  :(

Aquesta setmana m'hi he tornat a posar... He decidit abandonar les mecàniques noves i tornar a la que tenia. A veure que surt!  :)

Fins aviat!

Ja passa això... i tot i que resulta frustrant en ocasions, fa que quan arribis al final (si és que això passa  ::)) la sensació és més dolça.

... però certament quan passa és un mal rollo, només recomenar el que ja has fet, posa'l al calaix un temps i torna'l a mirar passat aquest temps.

En línia

Juliol 01, 2015, 09:36:10 pm
Ja tens raó, ja, Gaelos  ::)

En línia
ROLAIRE NÓMADA