El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

3D20FAN: Criteris de disseny generals
Llegit 1162 cops
Març 12, 2015, 07:11:21 pm
Hola Talpimonaires,

Acabava d'escriure un llençol enorme amb els 10 criteris de disseny que he seguit per anar desenvolupant el meu sistema...  ::) M'ha caducat la sessió i se n'ha anat tot a pastar fang...  :( Així que, ho repeteixo de forma resumida. Critiqueu el que us vingui de gust... però de forma constructiva, eh?  ;)

1- Un joc que em diverteixi: el faig per mi  ;). No tinc intenció de guanyar-hi diners ni vendre'l.

2- Un joc simulacionista: molts cops, el sistema pren decisions pel jugador. Els narratius m'agraden també però no és el que estic desenvolupant.

3- Orientat a la fantasia medieval: combat i màgia molt desenvolupats. Això és el que em mola més.  :)

4- Progressió suau dels personatges: sense nivells i orientat a la progressió d'habilitats.

5- Graus d'èxit en les tirades: no només encertar i fallar, també com de bé ho fas.

6- Tirades simples: millor comptar que sumar, millor sumar que restar... i sense taules.

7- Novell no vol dir inútil: no has de fallar sempre si no en saps gaire... ho fas pitjor.

8- Les diferències importen: destresa 11 és millor que destresa 10.

9- Mecàniques el més estàndar possible: sense tirades diferents per fer coses semblants.

10- Acció detallada i dinàmica: sovint incompatibles però en això estem  ;). La gestió dels torns potser és el més important en aquest punt.

Bueeeeeeeeeeeeeno, en el proper fil a veure que n'ha sortit de tot això...

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Març 13, 2015, 01:43:17 pm
Jordi, això m'ha fet pensar que m'encantaria fer una "rúbrica" per avaluar jocs de rol... Si tinc temps un dia d'aquests m'hi poso i us la passo.

Per si no coneixeu el concepte: Rúbrica a la wikipèdia

Març 13, 2015, 02:34:49 pm
Seria interessant que ho fessin diferents persones i després fer la mitja.

Ara que reviso els criteris, veig que m'he deixat coses  :(

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Abril 29, 2015, 11:00:54 am
D'aquests criteris destacaria el 6 i el 9.

6- Tirades simples: millor comptar que sumar, millor sumar que restar... i sense taules.

Tot i que les operacions siguins fàcils, si hi ha gran acumulació d'aquestes, és un rotllo, doncs a mesura que en vas anant fent et vas encallant... perdent el dinamisme.

9- Mecàniques el més estàndar possible: sense tirades diferents per fer coses semblants.

Amén, si tot és resol de la mateixa manera, molt millor! Aporta un aprenentatge molt més suau.

En línia