El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Rol.cat
Llegit 3907 cops
Desembre 22, 2014, 11:05:30 am
Hola Talpimonaires,

Especialment salutacions a tu, Oh! Gran Talp! Animal totèmic dels rolaires catalans curts de vista!  :P

Un amic meu te disponible el domini rol.cat. Creieu que en podríem fer alguna cosa? No sé, potser construir alguna cosa a partir de Talpimon (tot i que el nom és massa bonic per a que canviï).

Jo no en tinc ni idea d'aquests temes i com que aquesta és la única comunitat de rol en català que conec m'ha semblat prou oportú preguntar-vos-ho.  :)

Ja em direu el què. Fins aviat!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Desembre 22, 2014, 07:41:45 pm
Tant curt de vista que no he vist el missatge fins avui... Disculpa!   ::)

Bé, doncs un domini rol.cat disponible és molt interessant. Segur que ajudaria a la nostra afició. És fàcil de recordar i serviria per a posicionar-se en el buscadors de pagines web (és a dir, google). Ara que, el més important és fer-hi una pàgina moderna, interessant, usable i de bon veure. El que em ve al cap és una pàgina d'inici amb un GRAN enllaç a Talpimon.com  ;D  i una altra gran finestra a tots els blogs i pàgines en català. I tot el que s'hi pugui afegir que sigui engrescador, pels que ho publiquen i pels que ho llegeixen.

I està clar que tot això porta molta feina, però es podria provar.

Això és el que en penso jo. Què hi diu la resta de talpimonaires?

En línia

Desembre 22, 2014, 09:23:34 pm
La idea em sembla bona, però la meva aportació és molt minsa, ja que no en tinc ni idea de webs ni similars...

Desembre 23, 2014, 01:03:20 am
A mi m'agrada la idea del gran talp, tot i que no hi contribuiria gaire, ja que el meu blog està en castellà i de fet el tinc molt abandonat ara mateix :( Un portal/blog col·laboratiu, amb diversos escriptors potser podria funcionar?

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Desembre 23, 2014, 08:10:38 am
Jo tampoc en tinc ni idea de webs, com el Menecrates.  :-[

Suposo que podria aportar algun tipus de contingut (a part de fer enquestes de Nadal a Talpimon, clar)  :P

També m'agrada molt escriure i llegir en aquest forum (la gent és molt civilitzada i el trànsit no és gaire gran) així que no m'agradaria que la web rol.cat li fes competència. Potser si Talpimon fos el foro "extern" del Rol.cat seria un bon compromís. Una cosa semblant al que tenen els de The Design Mechanism, que tenen un foro extern al web linkat. Pot tenir sentit a nivell "conceptual": per sota el món del rol hi ha el món del talp, que comunica tots els jugadors per túnels. O alguna cosa així...  :)

Només és una idea, eh?  ;)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Desembre 28, 2014, 06:58:37 pm
Aquests dies de festa he estat mirant quines opcions ens poden anar bé. Crec que una pàgina basada en el wordpress estaria a prop del que volem. Tothom que tingui permisos hi pot publicar i s'hi poden posar moltes opcions i gadgets. Els enllaços externs, com ara a Talpimon, seran molt fàcils de fer. ;)

JordiRPG, quines son les condicions de la cessió del domini rol.cat? Pots preguntar-li al teu amic com ho vol fer? Per contratar un allotjament sense ser el propietari del domini rol.cat fa falta un "Código de autorización de transferencia (authInfo)".

Un altre tema és el cost de tot plegat. L'allotjament al mateix lloc on tinc talpimon.com val: 53.08 € pel primer any  (28.89 € allotjament + 24,19€ transferencia domini). Després ja seria només 28.89 € . Jo ja m'encarrego de les despeses de talpimon, així que hauriem de fer colecta per a pagar rol.cat.

En línia

Desembre 28, 2014, 07:33:59 pm
Hola Gran Talp, li pregunto. Demà el truco. Fins demà!

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Gener 02, 2015, 05:58:21 pm
Repassant el llistat d'enllaços que tenim aquí al fòrum, he trobat una pàgina feta amb wordpress. Jutgeu-ne l'aspecte i la presentació.

Podria servir de model per a rol.cat?

En línia

Gener 04, 2015, 10:23:29 am
Hola!
Vaig parlar amb el meu col.lega i em va dir que després de reis es posaria en contacte directament amb tu via Talpimon per parlar del tema.
Com a mínim tindrem un registrat més! :)
A veure que tal va...
La pàgina m'agrada com a proposta base.  ;)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Gener 05, 2015, 09:04:45 am
Aquests dies de festa he estat mirant quines opcions ens poden anar bé. Crec que una pàgina basada en el wordpress estaria a prop del que volem. Tothom que tingui permisos hi pot publicar i s'hi poden posar moltes opcions i gadgets. Els enllaços externs, com ara a Talpimon, seran molt fàcils de fer. ;)

JordiRPG, quines son les condicions de la cessió del domini rol.cat? Pots preguntar-li al teu amic com ho vol fer? Per contratar un allotjament sense ser el propietari del domini rol.cat fa falta un "Código de autorización de transferencia (authInfo)".

Un altre tema és el cost de tot plegat. L'allotjament al mateix lloc on tinc talpimon.com val: 53.08 € pel primer any  (28.89 € allotjament + 24,19€ transferencia domini). Després ja seria només 28.89 € . Jo ja m'encarrego de les despeses de talpimon, així que hauriem de fer colecta per a pagar rol.cat.

Per l'allotjament sempre es pot comptar amb alguna solució gratuïta i veure com va tot plegat... amb el blogger o el wordpress mateix.

En línia

Gener 10, 2015, 03:11:45 pm
El domini rol.cat, podria ser un tipus d'agregador de continguts en català? Dic en català no per res, per posar un límit, crec que per castellà ja n'hi ha.

Per agregador vull dir un blog que s'alimenti de les entrades d'altres blogs...

Una altra possibilitat seria que un grup de gent es comprometès a fer, per exemple, una entrada pel blog cada mes. És clar que molts ja tenim els nostres propis blogs i és una feina afegida.

Una altra opció seria que al blog hi hagués temes de rol però relacionats d'alguna manera amb Catalunya, no sé si sòna massa abanderat... Jo darrerament tenia ganes de recollir llegendes catalanes, per exemple, i convertir-les en possibles partides.

Bé, són idees... Jo una entrada de tant en tant la podria fer. Si som tres o quatre, voldria dir una entrada cada tres o quatre mesos, sembla assumible.

Gener 11, 2015, 04:23:43 pm
El domini rol.cat, podria ser un tipus d'agregador de continguts en català? Dic en català no per res, per posar un límit, crec que per castellà ja n'hi ha.

Per agregador vull dir un blog que s'alimenti de les entrades d'altres blogs...

Una altra possibilitat seria que un grup de gent es comprometès a fer, per exemple, una entrada pel blog cada mes. És clar que molts ja tenim els nostres propis blogs i és una feina afegida.

Jo penso més en una combinació de les dues possibilitats:

Un blog que s'alimenti de les entrades d'altres blogs, amb la opció d'afegir entrades originals en aquest blog de rol.cat.

Tot el contingut que estigui més o menys relacionat amb el rol en català, o fet a Catalunya hi tindria cabuda. Com més artícles millor ja que no crec que el problema ara sigui un excès de contingut. Com molt bé apuntes, tres o quatre redactors ja serien un bon motor per tirar endavant la pàgina.

En el Tast de Rol que varem fer a Celrà aquest dissabte passat, vaig compartir taula amb un informàtic i em va suggerir algunes recomanacions per l'allotjament del blog. Investigaré una mica més a veure si trobo una bona sol·lució que estigui bé de preu (per no dir gratuita) ;)

En línia

Gener 12, 2015, 09:05:23 am

Hi estic totalment d'acord. No tinc res en contra de les planes en castellà, al contrari, de fet participo en algunes  :), però el que falta a internet és més contingut en català. Una altra cosa és que es puguin posar links a planes de rol en castellà si són interessants (de la mateixa manera que es pot fer en el cas de planes en anglès o francès).

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Gener 12, 2015, 09:06:48 am
M'agrada la proposta d'en Trollkin.

Tenim l'exemple de comicat, que ve a ser una mica això al món del còmic en català.

En línia

Gener 12, 2015, 09:10:03 am
Jo també dono suport a la proposta d'en Trollkin. Una solució mixta seria la millor. En quant a això :
no crec que el problema ara sigui un excès de contingut.
També hi estic d'acord. A veure qui s'anima  ;D ;D ;D

En línia
ROLAIRE NÓMADA