El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

El català fantàstic és fàcil... enriquim el nostre vocabulari
Llegit 6310 cops
Novembre 21, 2014, 11:40:00 am
Per cert, estic llegint el nou llibre del Patrick Rothfuss en català i hi ha una mà de vocabulari que fa esfereir. Hi he trobat "esberlar" que en parlàvem més amunt fa uns dies. I parlant d'això, dues més:

Esfereir (estar esfereït): enlloc d'estar terroritzat o molt espantat. Jo la faig servir quan no ets responsable dels teus actes a causa de la por. Molt útil al fallar les tirades de "Cordura" de Cthulhu  ;)

Lluent: per "brillant".

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 21, 2014, 11:46:15 am
Bran: Espasa de dues mans (mandoble).

D'on heu tret aquesta paraula? M'encanta i no l'havia sentit mai!  :)

Ara l'expressió "Brandar l'espasa" te un significat nou per mi... (potser no hi te res més a veure, jo que sé)  ::)

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 25, 2014, 09:24:40 am
Buscant noms alternatius per a éssers fantàstics en català he trobat aquest lloc web que igual us interessa:

http://mitcat.net/portal.html

L'apartat d'espantacriatures és una mina  ;)

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Novembre 26, 2014, 08:18:13 am
Sí, realment és fantàstic. Tot un reguitzell de monstruositats i llegendes d'allò més inspirador.  ;)

Desembre 09, 2014, 05:02:50 pm
Una que no recordava:

Rosinyol: pel castellà "Ganzúa". Útil per lladres i altres aventurers de legalitat dubtosa

En línia
ROLAIRE NÓMADA

Desembre 09, 2014, 08:25:40 pm
Bran: Espasa de dues mans (mandoble).

D'on heu tret aquesta paraula? M'encanta i no l'havia sentit mai!  :)

Ara l'expressió "Brandar l'espasa" te un significat nou per mi... (potser no hi te res més a veure, jo que sé)  ::)

"Brandada de bacallà" s'enten també més bé. ;D

Gràcies talpimonaires!

En línia

Desembre 10, 2014, 12:43:30 pm
I "Yesca y pedernal" com és en català?

Ja sé que pedernal és pedra foguera...

Desembre 12, 2014, 08:47:14 am
I "Yesca y pedernal" com és en català?

Ja sé que pedernal és pedra foguera...

Esca.

Que per cert es veu que sol estar feta amb bolet de soca en pols.

En línia

Desembre 17, 2014, 07:50:48 pm
Molt interessant això del bolet per fer esca!

Una quw a mi sempre m'ha agradat és grimpar. No és gaire novedosa, ho sé, però m'agrada :)

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Desembre 18, 2014, 11:48:50 am
Relacionat amb aquest tema, us recomano un llibre que em van portar els reis fa un parell d'anys: Enciclopèdia de la fantasia popular catalana http://www.casadellibro.com/libro-enciclopedia-de-la-fantasia-popular-catalana/9788448900120/633668

És un molt bon instrument per preparar partides, i permet fer tot un compendi de monstres amb noms del tot catalans!

En la meva campanya, per exemple, el líder dels homes del bosc és el Patot, que segons aquesta enciclopèdia era el cap dels bosquerols, que eren homes que vivien del què recollien al bosc i que van existir fins fa un parell de segles (crec).

Desembre 18, 2014, 01:15:10 pm
Jajaja! Patot és un nom poderòs.

Afegeixo "tempestari" com a un bruixot malvat que provoca pedregades, tempestes i mal temps. El vaig trobar, si no recordo malament el "bruixes i bruixots" de Joan Amades. En aquell llibre hi han moltes altres varietats de mestres de les arts del mal.

En línia

Desembre 18, 2014, 01:40:48 pm
Relacionat amb aquest tema, us recomano un llibre que em van portar els reis fa un parell d'anys: Enciclopèdia de la fantasia popular catalana http://www.casadellibro.com/libro-enciclopedia-de-la-fantasia-popular-catalana/9788448900120/633668

Acabo de passar per la biblioteca del barri i el tenen.

lectura nadalenca!

Gener 15, 2015, 02:57:10 pm
Boira també es pot dir broma, oi?

Gener 15, 2015, 04:00:29 pm
Correcte.

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Gener 15, 2015, 05:04:06 pm
Boira també es pot dir broma, oi?
La meva àvia en deia bromes dels núvols de tempesta.

En línia