El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Traveller - edició de Mongoose en castellà
Llegit 2629 cops
Setembre 06, 2014, 07:53:19 am
Vet aquí que fa un temps ja m'havia topat amb aquest projecte, però feia dies que me n'havia oblidat. Avui m'hi he tornat a topar, i com que sé que alguns de vosaltres sou aficionats a aquest joc...

Crowfunding del Traveller en format paper

El llibre en format pdf ja està disponible: Traveller (Spanish Language Edition)

Compte de no perdre-us en l'immensitat de l'espai  ;)

Setembre 08, 2014, 02:17:28 am
És una bona notícia. Per un fil que vaig anar seguint a SPQROL, sembla que ha estat un part dolorós.

Haig de mirar quines diferències hi han entre la versió Moongose, en la que es basa aquesta traducció i la versió clàssica de Traveller. Així per sobre sé que han fet una relectura de l'àmbit tecnològic, una decisió del tot lògica (el primer Traveller és del 77). Però ignoro si s'ha fet cap canvi en les regles. Investigaré un xic.

Per cert, la mala notícia és que la versió en paper val 50 Euros. I tot i que suposo que existeix una explicació lògica a aquest preu (un aspecte que no domino en absolut), el segueixo trobant altíssim. M'agradaria tenir la versió en castellà en format paper, però no pas desembutxacant aquesta quantitat.

Setembre 08, 2014, 08:10:34 am
50 euros, 200 pàgines no és precisament gaire competitiu, això segur, tot i que en desconec els detalls. A més, he llegit alguns comentaris que ja van intentar fer un crowfunding temps enrere, i els mecenes encara no han rebut els manuals... tot plegat força obscur.

Sempre es pot aconseguir el pdf (que tampoc és que sigui massa econòmic) i imprimir-lo a lulu. Crec que fins i tot sumant-ho tot sortiria més barat, o almenys per poc més i es disposaria del llibre en pdf i en format paper ;D

Setembre 09, 2014, 10:30:05 pm
Tot el que he llegit dona molt mala espina.

Els del primer crowfunding van pagar 35€ per tenir el llibre i pdf i només han rebut pdf....

Setembre 16, 2014, 10:58:55 pm
Pel que he llegit no hi ha gaire diferències amb el Traveller "clàssic". Clarificació d'algunes regles, "normalització" de modificadors de dificultat (abans depenien de cada habilitat), posta al dia de la tecnologia, més professions a per triar a l'hora de generar el personatge, etc. Molta gent aprofita material del Traveller "clàssic" amb les normes del Mongoose. I naturalment, tot el material que va traient Mongoose, a part del llibre de regles. Material que molt probablement no serà traduït al castellà, vist el preu i la polèmica generada. Vaja, que veig motius per adquirir la versió Mongoose, però no en veig gaires per comprar-lo en castellà, si tota la resta està en anglès.

I, com a DJ masoquista, si retorno a l'ambientació clàssica de Traveller, trio GURPS:Traveller.

Setembre 18, 2014, 12:36:05 am
Jo tinc el Traveller de Mongoose i n'estic molt content. És un rentat de cara del Classic Traveller de la GDW i és el sistema de capçalera per a jugar a Traveller. Mecàniques senzilles i eficients, i si cal, hi han un munt de suplements i aventures per a deixar satisfet tothom.

Val a dir que el GURPS:Traveller és un altre bon sistema. La mala fama que té de sistema complicat està totalment infundada i els suplements que varen sortir són de molt bona qualitat. Una pega que tè, però és que no és compatible amb tots els suplements del Classic Traveller.

En línia

Setembre 18, 2014, 11:35:55 pm
¿Que hi ha del tema de combat de naus? ¿Com ho tracten? Encara tinc guardades algunes fulles de paper mil·limetrat de quan jugàvem a la versió clàssica...  :o

Gener 08, 2015, 01:48:08 pm
Contesto una mica tard

Oblida el paper milimetrat! Ja no hi han vectors de velocitat en el combat de naus en la nova versió del Traveller. S'ha simplificat i es fan servir rangs de distància (curt, mitjà, llarg,...) com en el combat personal. És una millora: no cal haver estudiat física per disparar un míssil. :)

En línia

Gener 14, 2015, 11:37:03 am
O no cal haver estudiat física per saber posar una fletxa davant d'un altre i unir-les amb una ratlla  ;) Però haig de reconèixer amb el paper mil·limetrat n'hi havia per tornar-se cec. Encara n'ha de córrer algun per casa de quan ho feiem servir.

M'ho miraré, però el sistema de rangs de distància "a pèl" no m'agrada. No és que hagi provat el de Mongoose. No l'he tastat. Però et trobes variants sobre aquest sistema en la majoria de jocs. Em penso que vaig llegir en algun fòrum que publicaran alguna cosa més sobre aquest tema en el futur.

Per curiositat vaig mirar el sistema de GURPS: Traveller només pel tema de moviment, sense llegir-me'l complet. I està prou bé. No és gens complicat posar les naus i moure-les. I només tenir la posició de les naus en un taulell hexagonal, els jugadors poden decidir moltes més coses. És possible que aquestes normes de moviment siguin compatibles amb les normes de Moongose, pel que fa a llargada de la ronda i la mesura dels moviments pels motors (que em penso que això és força universal en totes les versions de Traveller). Si després es passen els rangs de distància a hexàgon ja tens un sistema molt diferent

Ara tenim una campanya en marxa amb "wargameros" que s'ho passen bé amb complexitat i opcions variades. De manera que m'he submergit en el Brilliant Lances de The New Era per donar-los el que demanen. Estic d'acord que no és apte per qui no vulgui trencar-se la closca. Però ja que hi ha demanda del grup de joc i també m'interessen aquest tipus de mecàniques, tiraré per aquest camí.

Gener 14, 2015, 09:52:05 pm
El sistema de combat de naus del Traveveller de Mongoose és ràpid i fàcil com la resta de mecàniques d'aquesta edició. El combat personal i el de naus s'assemblen molt.

• Hi han iniciatives que defineixen qui actua primer, encara que en el combat espaial els danys són simultanis.
  • Hi han les distàncies entre combatents, amb els malus corresponents per tipus d'arma. No hi han regles específiques per al moviment sobre mapes o diagrames.
  • Tambè, en els dos tipus de combat hi han reaccions defensives. En el combat de naus aquestes són esquives realitzades pel pilot de la nau, i foc defensiu: de làser contra els míssils i de partícules contra els làsers.

En definitiva, regles àgils i intuitives per solventar el combat amb poques tirades. Estan en concordància amb la resta de mecàniques d'aquesta edició del Traveller. Ara que si, com dius, hi han previstes noves regles que tractin el combat de naus, bé que els hi donaré un cop d'ull.

En la partida que varem fer el dissabte passat erem 6 jugadors i varem tenir un petit combat de naus.  8) El Carguer Independent tipus A dels jugadors contra dos caces de baixa tecnologia. Un dels personatges jugadors era el pilot i altres dos portaven una torreta cada un. Això deixava a tres jugadors sense fer res i com a màster, vols que la situació es resolgui ràpidament per a donar altres oportunitats d'actuar a la resta de PJs. Els dos caces es varen eliminar amb un impacte de làser cada un. Semblaven fets de paper de fumar, però varen morir matant doncs ja havien deixat anar un míssil cada un. Varen trigar un torn en arribar al Carguer Independent. Un es va desintegrar amb un altre impacte de foc làser defensiu, però l'altre torreta va fallar i el míssil va impactar contra la nau, malgrat que el pilot provès d'esquivar-lo. Massa lent! L'impacte del míssil però va causar pocs danys. Un punt d'armadura i un d'estructura. Res que 10.000Cr. no poguèssin reparar en el següent astroport.

Tot aquest petit combat va durar, més o menys, uns cinc minutas de temps real. Quan es trigaria en resoldre'l amb el Brilliant Lances de The New Era?

Que consti que no estic en contra ni a favor d'un sistema o altre. Però a vegades és bo anar per feina i en canvi d'altres vegades t'agrada recrear-te amb els detalls. Per cert, el Brilliant Lances també hi han vectors?

En línia

Gener 14, 2015, 11:21:25 pm

Tot aquest petit combat va durar, més o menys, uns cinc minutas de temps real. Quan es trigaria en resoldre'l amb el Brilliant Lances de The New Era?

Que consti que no estic en contra ni a favor d'un sistema o altre. Però a vegades és bo anar per feina i en canvi d'altres vegades t'agrada recrear-te amb els detalls. Per cert, el Brilliant Lances també hi han vectors?

Ui! Segur que cinc minuts no!!! T'ho diré quan m'hi posi. Jo ho he fet en particular sense els jugadors per preparar-me el tema. De fet, per solucionar una escena en una aventura on ells hi jugaven una part en superfície i tenien un aliat en òrbita. I no vaig trigar gaire. Però es detallista i no el faria servir amb un altre grup de jugadors. Es possible que el temps pugui oscil·lar entre 5 i 10 minuts per ronda. I es pot complicar més amb més naus amb papers més específics (guerra electrònica, naus de reconeixement, etc.). O sigui que, si no hi ha un interès important, millor no aplicar-ho. Com a contrapartida, tothom que sigui tripulant té opcions per triar sobre el que fa, (amb repercussions). Decidir maniobres per part dels pilots, decidir blancs prioritaris i quin tipus de sensors fas servir, estar actiu o passiu amb els sensors, acarar la nau d'una manera determinada per protegir un flanc o donar facilitats a un artiller... aquest tipus de coses.

Sobre el moviment, és una interpretació de l'antic moviment amb vectors però passat a hexàgons. L'acceleració del motor de maniobra et permet fer variacions sobre el traçat d'hexàgons que normalment dibuixaria la nau sense impuls. Per exemple, 1g durant una ronda et permet variar la destinació al final de la ronda en un hexagon. Els torns són de 30 minuts de temps "real" pels personatges i l'escala és de 30.000 kilòmetres per hexàgon.

No estic renyit amb els sistemes més senzills. Però crec en ambientacions on els vehicles són importants (Star Wars, Traveller, Galàctica, etc.), podrien donar un sistema bàsic que permetés representar les naus sobre una fulla o una pissarra. I no deixar-ho per un suplement.