El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

L'Argonauta
Llegit 19932 cops
Octubre 29, 2013, 09:15:24 pm
Una pàgina molt completa plena d'ajudes a jugadors i directors de joc.  Alguns dels jocs coberts són:
  • Traveller:TNE
  • Dark Conspiracy
  • La Crida de Cthulhu
  • Star Wars
  • GURPS
  • ...

Imprescindible.

https://sites.google.com/site/elrefugidelargonauta/

En línia

Octubre 30, 2013, 11:45:34 pm
Ep! Gràcies per la referència.

Aprofito l'avinentesa per convidar a qualsevol qui tingui ganes de col·laborar. Poc a poc hem anat reunint un grupet de gent que va fent les seves aportacions. Tots tenim els calaixos plens de coses que "passades a net" poden ser un material de primera (ambientacions, personatges, partides, ajudes, il·lustracions...). Si us ve de gust compartir-ho a L'Argonauta, considereu-vos convidats. Ens agradaria molt poder ampliar el ventall de jocs.

PD: Gran Talp, seria correcte que fes servir aquest fil per anunciar les nostres actualitzacions?

Octubre 31, 2013, 08:14:47 pm
Ep! Gràcies per la referència.

És un plaer.

PD: Gran Talp, seria correcte que fes servir aquest fil per anunciar les nostres actualitzacions?

Si, per descomptat. Aquí a Talpimon estem encantats d'ajudar. I si cal un sub-fòrum dedicat exclusivament a l'Argonauta, només m'ho has de demanar.

En línia

Octubre 31, 2013, 11:35:10 pm
Si, per descomptat. Aquí a Talpimon estem encantats d'ajudar. I si cal un sub-fòrum dedicat exclusivament a l'Argonauta, només m'ho has de demanar.

No caldrà, però moltes gràcies. Aniré posant les actualitzacions en aquest fil. Qualsevol comentari o critica constructiva sobre els continguts que anem posant al web serà benvingut.

Novembre 08, 2013, 12:32:27 am
Bones!

Durant aquesta darrera setmana hem afegit un parell d'actualitzacions a L'Argonauta. Les dues són sobre Twilight:2000 i les dues fan referència a l'exèrcit soviètic durant la Tercera Guerra Mundial. Són un parell d'articles per ampliar el rerefons, barrejant ficció i realitat i mirant que quedi tot el més plausible possible.

En el primer article tractem les divisions de cavalleria soviètiques. Surten a molts manuals de Twilight:2000, de manera que hem buscat una explicació a tot plegat i ens hem imaginat d'on surten, què fan i com ho fan. Ho trobareu a: La cavalleria soviètica a la Tercera Guerra Mundial

En el segon article tractem d'explicar què hi ha darrera de les categories amb que es solen agrupar les divisions soviètiques a partir de la guerra freda i de la guerra de Twilight. Aquestes "categories" apareixen sovint en les materials de Twilight i hem considerat interessant explicar-les, fent servir informació real amanida amb un xic de ficció. Ho trobareu a: Categories de les divisions soviètiques

Fins la propera!

Novembre 29, 2013, 09:07:59 am
Ei, jo tinc un mapa de Nord Amèrica per Rifts en català. El tinc el meu blog de Rifts, però si us interessa, estaria encantat que també el poguéssiu posar a la pàgina de l'Argonauta.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/244201/Rifts/Rifts%20Atles%20v1_6.pdf

Desembre 04, 2013, 12:42:17 am
Ep Mobuttu! Seria estupendu! Moltes gràcies.

Normalment a L'Argonauta, sempre que tenim material nou, fem una pàgina per presentar el joc. Així creem un petit marc on, amb temps i ganes, s'hi poden afegir més coses.  Generalment l'escriu el col·laborador més "fanàtic" del joc. Algú que pugui transmetre prou del seu entusiasme com per despertar l'interès a algú que desconegui el joc i ens visiti. Et puc proposar que ens escriguis una presentació? O en el seu defecte, que em recomanis una entrada del teu blog, per exemple, on jo pugui extreure prou informació per escriure una presentació digne. Em vaig quedar amb les ganes de jugar a Rifts en el seu moment, quan un antic company de joc es va gastar una fortuna en tones de material però no ens va organitzar mai una partida  :o. Contesta amb confiança, que ja sé que de vegades hi ha ganes però no hi ha temps.

En qualsevol cas, el material serà ben rebut i el penjarem encantats. Si t'afegeixes a fer la presentació, la maquetació ja la faré jo i mai "activem" una pàgina sense que l'autor original l'hagi vist prèviament i hagi donat la seva aprovació.

I moltes gràcies!

Desembre 05, 2013, 10:15:05 pm
Per cert, aquesta setmana hem tornat a actualitzar l'Argonauta.

1. Sobre Twilight:2000, trobareu les plantilles per PNJ en versió catalana i anglesa (fins ara només les teníem en anglès). Hi ha una platilla col·lectiva (per grups homogenis de PNJ o PNJ individuals que no necessitin gaire detall) i una plantilla individual, per aquells PNJs que mereixin una atenció especial. La versió en Excel de totes dues plantilles és la més interessant. Permet seleccionar les habilitats d'una llista, emplena automàticament les dades de l'armament, etc. Si en  voleu saber més: Twilight:2000, plantilles per PNJs.

2. Hem afegit Rol de Taula als enllaços d'interès sobre Rol en Català.

3. Hem incorporat un nou personatge a la secció de Traveller: The New Era. L'Ann Oson. Com sempre, incloem biografia i full de personatge.

Març 10, 2014, 12:40:47 pm

Normalment a L'Argonauta, sempre que tenim material nou, fem una pàgina per presentar el joc.

Rifts® és un joc de rol creat al 1990 per Kevin Siembieda (Palladium Books). El joc entrecreua y combina gairebé tots els gèneres –ciència ficció, fantasia, horror, viatges dimensionals, màgia, monstres i molt més- en un món salvatge i post-apocalíptic limitat només per la imaginació dels jugadors.

El concepte és simple i provocador...

En algun moment de la Terra del futur, després de l’Edat d’Or de la humitat, curulla de pau i avançaments tecnològics, la superfície del planeta fou arrasada pel retorn de la màgia i l’Adveniment dels Rifts. Les ciutats caigueren, les civilitzacions es col·lapsaren, bilions de persones moriren, i arreu del planeta s’obriren portals cap a milers de mons alienígenes.

La història de Rifts® s’inicia uns 300 anys més tard. La Humanitat s’ha recuperat d’una Edat Fosca que ha durat 200 anys, per finalment resituar-se en el món. Només que aquest món – La Terra dels Rifts – és tant estrany com qualsevol altre planeta alienígena. Remodelat per les energies dimensionals, habitat per éssers extraterrestres i modificat per la màgia dels Rifts, la humanitat ha d’aprendre a adaptar-se en aquest nou món canviant.

Els Rifts són estrips en teixit de l’espai i el temps. Es troben al llarg de línies de força – línies naturals d’energia mística. On dues o més línies de força s’entrecreuen, es pot formar un Rifts (o pot ser obert) per crear un portal dimensional cap a qualsevol lloc o època. Obrir un Rift permet als personatges viatjar des d’una punta a una altra del planeta en un instant, i més enllà, cap a un nombre infinit d’altres mons i dimensions.

El problema rau que centenars, potser milers, d’éssers alienígenes, demoníacs, màgics i/o superhumans han usat els Rifts per arribar a la Terra. Ara, Criatures meravelloses o monstruoses cohabiten amb els humans i sovint competeixen per la dominació de la terra i la seva gent.

La Terra ha esdevingut un lloc de contradiccions i possibilitats infinites. Éssers extraterrestres i sobrenaturals poblen el planeta. Antics déus, vampirs, fades, dracs, i monstruositats alienígenes coexisteixen amb humans, cíborgs, androides, robots gegants, mercenaris equipats amb alta tecnologia, i viatgers dimensionals. Criatures de mite i llegenda, dimonis i àliens el visiten regularment. Algunes usen la màgia per incrementar els seus ja formidables poders, mentre els humans es milloren amb nanoimplants, biònics, armadures de poder, substàncies químiques, màgia i tecnologies d’altres mons en una batalla continua per la supervivència.

Més enllà de la Terra de Rifts hi ha l’infinit Megavers – mons sense fi, accessibles a través dels Rifts dimensionals!

Traducció lliure d’alguns fragments de la secció “What is Rifts” de la pàgina web de Palladium Books

Per saber-ne més...

http://equip-r.blogspot.com.es/2008/06/lambientaci-de-rifts.html
« Darrera modificació: Març 10, 2014, 12:47:34 pm per mobuttu »

En línia

Juny 29, 2014, 02:18:40 am
Ep!!

Gràcies Mobuttu!

Sento el retard. Ha estat una llarga absència. Així que pugui incorporo el mapa i el text d'introducció per la secció.

Per cert, després de la sequera, hi ha una nova actualització a L'Argonauta. Està basada en un lleu record sobre un dispositiu de Shadowrun (només hi vaig jugar dues partides), que permetia que una ambulància armada et vingués a buscar si les teves constants vitals indicaven que et trobaves ferit. Així que ens hem inventat una mica de justificació i hem creat els PNJ dels "infermers", tot orientat cap a Dark Conspiracy.

Ho trobareu a:  L'Argonauta -> Dark Conspiracy -> PNJ humans a punt per jugar -> Equip Armat de Rescat d'Emergència

Juny 29, 2014, 10:06:46 pm
Així que ens hem inventat una mica de justificació i hem creat els PNJ dels "infermers", tot orientat cap a Dark Conspiracy.

La idea és bona, però...  jo no m'en fiaria gaire d'uns infermers desconeguts a Dark Conspiracy.  ???

En línia

Juliol 02, 2014, 11:10:13 am
Està basada en un lleu record sobre un dispositiu de Shadowrun (només hi vaig jugar dues partides), que permetia que una ambulància armada et vingués a buscar si les teves constants vitals indicaven que et trobaves ferit.

Mmmmmm... a mi em sona de Cyberpunk i no de Shadowrun. Era el Trauma Team que venia a buscar el cos amb ambulàncies armades amb ametralladores, no?
Això sí que és una assegurança de vida...  ;D

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Juliol 02, 2014, 12:33:30 pm
A Shadowrun es deia (diu) Docwagon...

En línia

Juliol 02, 2014, 03:20:53 pm
I tant! Docwagon! Gràcies. Hmmmm... em va agradar l'experiència Shadowrun. I Cyberpunk em crida l'atenció però no hi he jugat mai... en fi... Si algú vol organitzar una honorable partideta per fer un tast de qualsevol dels dos jocs, pot comptar amb mi.  8)

Juliol 02, 2014, 08:10:32 pm
       I tant! Docwagon! Gràcies. Hmmmm... em va agradar l'experiència Shadowrun.
 I Cyberpunk em crida l'atenció però no hi he jugat mai... en fi... Si algú vol organitzar una honorable partideta per fer un tast de qualsevol dels dos jocs, pot comptar amb mi.  8)

No sé si el gènere Cyberpunk ha envellit gaire bé. Als anys 90, quan internet era nou si que era trencador, però ara ja no ho sembla tant. Potser estem tant inundats d'spam i noses similars, o simplement ens hi hem habituat tant, que Internet ja no és un indret misteriós per explorar...  Ara que, potser amb una bona  partida podria canviar d'opinió :)

Hi ha cap màster de Cyberpunk per aquí?  :P
« Darrera modificació: Juliol 02, 2014, 08:12:30 pm per Trollkin »

En línia