El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se

Presentació (gairebé) a temps...
Llegit 2744 cops
Maig 28, 2014, 02:06:07 pm
Per atzars del destí (llegir posts d'altres webs) he descobert aquest racó, grácies a una conversa entre Gaelos i Elmoth. Estic segur que descobriré coses interessants, de fet ja ho estic fent... Així doncs segueixo escoltant més que parlant.

I sense res més a afegir, de moment, acabo aquest post amb una salutació de tres voltes de barret i genuflexió.

En línia

Maig 28, 2014, 02:17:52 pm
Bon dia maese. Originari umbrià, entenc :) benvingut. Ens fas 5 cèntims de CV roler? Acostuma a ser habitual.

Salut!
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Maig 28, 2014, 04:35:05 pm
Benvingut a la comunitat :).

En línia

Maig 28, 2014, 07:54:20 pm
Se us retorna la salutació, maese.

Benvingut!

En línia

Maig 28, 2014, 09:27:20 pm
Benvingut a bord!

Maig 29, 2014, 08:49:50 am
Gràcies a tots per la benvinguda  :)... I responent a Elmoth faré un petit exercici d'egocentrisme posant aquí cinc cèntims del que he jugat durant... 24, 26 anys? Posaré 25 que queda un número més maco.

la meva primera partida "seriosa" va ser amb la mítica caixa vermella de D&D (que per cert la vaig regalar no fa gaire a un nebot i no té res a veure l'antic format amb el nou, que és un nab).

Després d'això va arribar la tanda de Senyor dels Anells (aquell llibre vermell també) i com a evolució natural (o antinatural depen com es vegi) va arribar el Rolemaster (a qui he d'agraïr els meus coneixements actuals d'anglès, i que se abans com es diu ballesta o cota d'anelles que no pas arxivador o altres paraules útils en la llengua de Shakespeare).

Poc a poc es van anar afegint altres jocs. Star Wars (el de West End), La Llamada (de Chaosium era?), Shadowrun... I amb La Mascarada va arribar el primer pas a començar a portar personatges més socials i no bèsties de combat. Es va introduir en concepte narració a les partides i va ser un abans i un després.

Les partides van anar canviant (suposo que també deuen ser coses de l'edat i que les hormones no necessitaven la seva dosi setmanal de morts) i ara m'encanten els jocs més narratius, on m'agrada més portar personatges dèbils o amb punts febles que no pas la màquina de trinxar carn, que és guapo i ho té tot. Els personatges imperfectes són els que més m'estimo, doncs acabes empatitzant amb ells, encara que siguin autèntics fills de...

Ara mateix estic enganxat als jocs de Kult, 5 Anells, 7 Mar...

Tot i així he de confessar que m'he quedat una mica desfassat amb les noves tendències (tot i jugant totes les setmanes) i no en se un borral de coses com FATE i altres sistemes que he anat sentint o llegint aquí i allà. O paraules tant maques com "retroclon" que tot i suposar el seu significat són noves per a mi.

Ho deixo ja, que m'estic estenent massa...

Us vaig llegint,

« Darrera modificació: Maig 29, 2014, 09:14:12 am per maese »

En línia

Maig 29, 2014, 09:24:04 am
Bon curriculum :) Similar al d'altres habituals per aqui. Doncs res, bengingut i ens llegim per aqui.

Salut!
Xavi

En línia
Cap balrog resisteix una bona tanda de crítics

Tira 1D6, el meu petit blog

Maig 30, 2014, 03:24:48 pm
Després d'això va arribar la tanda de Senyor dels Anells (aquell llibre vermell també) i com a evolució natural (o antinatural depen com es vegi) va arribar el Rolemaster (a qui he d'agraïr els meus coneixements actuals d'anglès, i que se abans com es diu ballesta o cota d'anelles que no pas arxivador o altres paraules útils en la llengua de Shakespeare).

Benvingut Maese!

A mi em passa una cosa similar. No em defenso malament en anglés, de fet, he fet alguna conferència i tot però cada cop que l'utilitzo "seriosament" em ve a la memòria tot el vocabulari que tinc en coses frikis més que en coses més normals. En el moment precís en que això em passa pel cap, habitualment en alguna conversa important de feina, sempre noto que un somriure em puja als llavis. No sé per què...  :)

Estaràs molt bé per aquí, la gent és molt civilitzada i sempre tenen coses interessants a dir. A reveure!

En línia
Vull acabar el meu joc de rol en vida. Algú sap on hi ha un temple budista? És per convertir-me... necessitaré unes quantes reencarnacions.
ROLAIRE NÓMADA

Maig 30, 2014, 10:29:04 pm
Les partides van anar canviant (suposo que també deuen ser coses de l'edat i que les hormones no necessitaven la seva dosi setmanal de morts) i ara m'encanten els jocs més narratius, on m'agrada més portar personatges dèbils o amb punts febles que no pas la màquina de trinxar carn, que és guapo i ho té tot.

Doncs benvingut al club dels que ja tenim una edat i seguim jugant... O que hi hem tornat!

Juny 29, 2014, 02:37:49 am
Benvingut.

Hmmmm... Retroclon... Indy... Mainstream... Hi han termes que, quan les coneixes, d'adones que no fan punyetera falta...  ???