El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Missatges

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - explorador perdut

Pàgines: [1] 2 3
1
Rol / Re:Outer Space vs Fading Suns
« el: Juliol 24, 2017, 08:11:00 pm »
Gràcies per fer-nos cinc cèntims dels dos jocs als que no els coneixem!

Després del que heu explicat em quedo amb Outer Space. La veritat és que a mi la fusió entre medieval i ciència ficció sempre m'ha costat una mica, no acabo d'entendre-la o d'entrar-hi, em sona a voler posar massa coses en un mateix sac...

2
Rol / Re:Star Wars D6 vs Puerta de Ishtar
« el: Juliol 10, 2017, 09:47:05 am »
Doncs em quedo amb la puerta de Ishtar. Star Wars d6 el conec i l'estic jugant amb regularitat i provar un joc amb una campanya curta és una bona manera de conèixer bé què pot donar de si un joc.

3
Rol / Re:Equilibrar els combats, o no?
« el: Maig 17, 2017, 11:05:16 pm »
Veig que en general la idea és que no tots els combats hagin de ser assequibles, però que alhora si que us agrada tenir controlat el nivell de dificultat, encara que sigui per avisar-ho a nivell descriptiu.

Gràcies per les idees. Jo també tinc tendència a fer una mica de màster mama. O almenys ho feia fins ara que també estava dirigint un PbtA (Dungeon World). El problema me l'he començat a plantejar en passar a un sistema de combat força més dur (Walküre) en què a més depèn de les tirades i decisions que prengui jo com a DJ i no de les pròpies tirades i decisions dels jugadors.

Per altra banda, abans de començar la campanya, vam aprofitar la creació de personatges per provar el combat i tothom es va adonar que es podia morir ràpidament.

darrerament dirigeixo jocs (PbtA i similars) que no hi ha risc real de tpk...

No és per portar la contraria, però això no és del tot cert. La última sessió de la campanya de Dungeon World que dirigia va ser un tpk. No va ser intencionat per part meva, realment era un moment d'aquells que canviarien el to de la campanya a partir d'aquest punt, però se'n va anar molt de les mans dels jugadors i el resultat va ser el que va ser...


4
Rol / Equilibrar els combats, o no?
« el: Maig 15, 2017, 11:11:47 pm »
Hola a tothom,
fa un temps que m'està sorgint el dubte de si els combats s'han d'equilibrar per tal que els pj's puguin sortir-ne victoriosos, o no. Per una banda hi ha jocs que directament estableixen criteris per a fer-ho, però per altra banda em sembla totalment contraintuitiu.
No li acabo de trobar el sentit perquè llavors els jugadors tampoc haurien de vigilar en quin combat es posen, la qüestió seria atacar sempre, ja que el combat serà assequible si o si...
Com ho plantegeu això a les vostres campanyes?

5
Rol / Re:Dresden Files vs Torchbearer (Copa Gygax)
« el: Maig 11, 2017, 05:38:53 pm »
Voto per Dresden Files,

sobretot perquè tinc ganes de provar-lo i perquè crec que en 20 sessions o més segur que es veuria si el sistema de creació de la ciutat abans de començar a jugar funciona, o no (és una cosa que em té encuriosit d'aquest joc).

Jo m'esperava un joc de novel·la negra a l'actualitat amb fantasia (fantasia urbana), però té més de politiqueig que de novel·la negra.

Home, això depèn del DJ i de com ho vulguin jugar els jugadors, no? Per altra banda a les novel·les son dos aspectes que van íntimament lligats. Tenen el to de novel·la negra però després es va descobrint tot el rerefons i com tot això pot desestabilitzar els equilibris polítics, no? (es nota que em vaig comprar el joc perquè m'havia empassat les novel·les abans  ;))

6
Rol / Re:Etern Estiu vs Pathfinder (Copa Gygax)
« el: Abril 27, 2017, 06:21:11 pm »
Etern Estiu

Tot i que no l'he provat si que l'he llegit i penso que és un joc que pot brillar en partides d'aquestes característiques (4-5 sessions) més que no pas en un one-shot o en una campanya. A més algun dia m'agradaria provar aquesta ambientació, té molt bona pinta.

Per cert, un grup que proposi aquests dos jocs ha de ser un gran grup! com a mínim a nivell de provar diferents jocs!

7
Rol / Re:Castillo de Falkenstein vs Mutant year zero (Copa Gygax)
« el: Abril 18, 2017, 06:44:11 pm »
Voto per Mutant Year Zero!
No conec el castillo de Falkenstein, i potser és un gran joc, però pel que he pogut llegir de Mutant Year Zero m'agrada la idea i se que voldria provar-lo si en tingués la ocasió.

8
Rol / Re:experiments
« el: Març 29, 2017, 08:14:52 pm »
Trigaré una mica a poder tirar endavant aquest experiment (potser serà de cara a l'estiu), perquè ja teníem una altra partida emparaulada, però després de parlar-ho amb els jugadors hem decidit tirar-ho endavant de dues maneres:
  • Per una banda farem una campanya d'Apocalypse World algun mileni, o dos, després dels fets ocorreguts durant la campanya de Dungeon Word
  • Farem una altra campanya de Dungeon World ambientada tres o quatre mesos després dels fets en què van morir tots els pj's, però amb l'amenaça que ja s'havia iniciat totalment desbocada i mirant de trobar-hi solució
La idea serà anar intercalant episodis d'Apocalypse World i Dungeon World (de les sessions que siguin necessàries per cada episodi) per anar constuint paral·lelament el passat i el futur d'una mateixa història.

A veure fins on ens porta tot plegat.

Ja ens explicaràs com va l'experiment!

Ja pots comptar-hi!!

9
Rol / Re:AD&D vs Rifts Savage World
« el: Març 29, 2017, 08:04:50 pm »
vot per Rifts Savage World. No perquè tingui res en contra d'AD&D, però acabo d'acabar de dirigir una campanya de fantasia clàssica que ha durat uns nou mesos, i si pogués triar, preferiria canviar d'aires,

10
Rol / Re:Toon vs Shadows of Esteren (Copa Gygax)
« el: Març 23, 2017, 08:31:04 pm »
Donant-li algunes voltes, crec que també em decantaré per Toon. Com a mínim sé que no he jugat mai a un joc com aquest!

Vot per Toon

11
Rol / Re:experiments
« el: Març 23, 2017, 08:29:33 pm »
M'estàs animant a intentar-ho  ;). Hi ha un parell de jugador que ja no hi eren en el moment d'aquesta conversa i no sé si la idea els hi semblaria atractiva, però cada vegada tinc més de ganes proposar-li a tot el grup.

Puc preguntar amb quins jocs ho vas fer i què vas aprofitar de la campanya anterior?

12
Rol / experiments
« el: Març 22, 2017, 10:47:52 pm »
Hola a tothom, tinc un petit dubte existencial

Ahir mateix vam acabar una campanya de Dungeon World en què tots els pj's van morir (i això que els jugadors em van deixar anar, en acabar la sessió, que soc un màster molt benevolent). Tot parlant després de la partida, i tenint en compte que hi havia un PNJ que els havia acompanyat una bona temporada i havia adquirit molt de poder, va sortir la idea de utilitzar tot el que havia passat en aquesta campanya com a mitologia per a una altra campanya, però en aquest cas de Apocalypse World.

La veritat és que després de donar-hi un parell de voltes a tot plegat em sembla factible, alhora que tinc moltíssims dubtes sobre si tirar-ho endavant, o no. Algú ha fet alguna vegada algún experiment com aquest? Va sortir bé?

13
Rol / Re:Toon vs Shadows of Esteren (Copa Gygax)
« el: Març 22, 2017, 10:39:25 pm »
Tinc molts dubtes !! Si fos un one-shot, ni m'ho plantejo: Toon. Si fos una campanya tampoc m'ho plantejo: Shadows of Esteren. No sé quina resposta donar  :o

14
Rol / Re:Star Wars (FI, FD, ER) vs Etern Estiu (Copa Gygax)
« el: Març 12, 2017, 08:09:58 pm »
Doncs el funcionament bàsic no és complicat. Hi ha quatre característiques (coneixement, físic, combat i astucia) i quatre esferes (natura, imago, realitas i mnemore). Les característiques marquen quants daus tires i les esferes marquen quin tipus de dau, a partir d'aquí qualsevol resultat de 4 o superior és un èxit i qualsevol 1, 2 o 3 un fallo i s'ha de superar un valor que representa l'obstacle a superar. També hi ha especialitats que donen d8 i que només compten com a èxit.

Penso que el sistema té dos aspectes que li donen certa gràcia:
per una banda, si no aconsegueixes superar el valor de l'obstacle, els èxits seràn d8 extra per a la següent tirada però els fallos et poden donar, a part conseqüències (ferides o altres que comentaré una mica més endavant), alguns d4 a la següent tirada. Pel que és més fàcil en una segona tirada aconseguir l'objectiu i també patir més conseqüències.
Per altra banda la gràcia del sistema és que permet canviar els valors de les esferes per transformar-te en el que vulguis (estem en un somni, per tan tot és possible) i també crear qualsevol cosa que et pugui ajudar.

De totes maneres això és la mecànica bàsica per fer accions, o combats, o el que se li acudeixi al jugador per superar una situació concreta. A part d'això inclou altres subsistemes com la possibilitat de fer que es desplomi el somni expulsant tots els jugadors si intenten forçar massa l'estabilitat del somni (aquestes son les conseqüències dels fallos que no son atribuibles a ferides físiques), si es fa molt evident que un pj és aliè al somni (transformant-se en una altra cosa o creant coses alienes al somni) pot ser expulsat individualment del somni (i això permet veure l'estat de la situació al món real mentre tothom està al somni), hi ha la possibilitat d'adquirir malsons, que son escenes molt complicades de superar per a un sol personatge i que es poden activar en funció dels resultats dels daus, fent desaparèixer temporalment algú de l'escena què es troben els pj's...

Si que s'ha de comentar que el joc dóna la possibiltat tan d'entendre que s'està en un somni i s'ha de salvar la realitat, com que el que s'està vivint és l'autèntica realitat i llavors es converteix en una espècie d'odisea interdimensional per acabar tornant a casa. I a més hi ha la possibilitat de fer crossovers entre les dues maneres de jugar.

La veritat és que pinta molt bé, però encara no l'he pogut portar a la taula  :-\

15
Rol / Re:Star Wars (FI, FD, ER) vs Etern Estiu (Copa Gygax)
« el: Març 10, 2017, 08:42:52 pm »
Hola a tothom, no sé si hauria d'anar a aquest fil aquesta qüestió (si es millor que vagi a un altre digueu-m'ho, si us plau, per una altra vegada) però intentaré explicar una mica com funciona a Dreamraiders el fet de que els personatges surtin del joc.

A diferència d'Etern Estiu, en què els jugadors poden anar descrivint quin és el seu trauma, a Dreamraiders, d'entrada, els pj's tenen amnèsia. Recorden totes les seves habilitats, però no la seva vida personal. Només els hi queden unes instantànies (en diuen polaroids), unes imatges buides de significat que no poden decidir ni els jugadors, si no que les decideixen els altres jugadors a l'hora de fer els pj's.

Poc a poc, depenent de com van les partides (un pj per sessió si no recordo malament, parlo de memòria) els pj's van recuperant la memòria del significat d'aquestes imatges, però tampoc el defineixen els propis jugadors aquest significat, si no que ho fan també els altres jugadors. D'aquesta manera poc a poc el pj va descobrint qui és realment i una vegada s'acaben les instantànies i ha recuperat del tot la memòria el pj surt de la partida i torna a la seva vida quotidiana.

La part curiosa és que aquesta amnèsia és la que possibilita que els pj's puguin entrar als somnis d'altres persones, que és on passen les aventures d'aquest joc. És una espècie de joc multiunivers (per no dir que si el dj té molta imaginació pot ser espectacular, ja que als somnis hi pot passar tot el que es pugui imaginar, i junt en el mateix somni) en què al final has d'acabar descobrint qui és el somiador de la ment en què s'ha entrat i acabar provocant-li també aquesta amnèsia, perquè si no pot destruir el món real només amb la pròpia voluntat mentre està somiant.

No se si ho he explicat massa bé perquè tampoc volia fer spoilers de la campanya que porta el manual i que explica el perquè de tot plegat.

Pàgines: [1] 2 3