El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Missatges

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Temes - Elmoth

Pàgines: [1] 2
1
L'aplec / Primera experiència rolaire
« el: Febrer 28, 2017, 09:06:58 am »
La meva parella em veu llegir coses de rol i li explico coses de partides que estif fent (malauradament ara mateix només per Comunidad Umbria) i li mola. Li vaig dir de que anéssim a Igualada o a un nou tast de rol si se’n fa un altre i em va dir que no, que li feia vergonya. Davant d’aquesta resposta li vaig proposar de fer una partida 1 a 1 com a alternativa per a que veiés com anava la cosa i això si que ho va acceptar. Està llegit els còmics de mouse guard ara mateix, per la qual cosa l’entorn era obvi.
Aquest diumenge vaig introduir la meva parella al rol de manera totalment freeform. De fet estàvem passejant per Barcelona quan vaig començar amb la frase “ets una ratolí de la Guardia...”. En 5 minuts havíem definit que la Lea era una ratolina de la guàrdia de color marró clar que podia parlar amb els animals i que tenia com a missió portar el correu a 5 pobles després de l’hivern, quan la Guardia torna a fer les rondes de manera habitual, refer els camins i comunicar els Territoris.
La Lea anava acompanyada del Pin, un porc espí remugaire (que servia com a veu del DM si feia falta, tot i que no va caldre gens) que l’ajudava en aquesta missió, ja que havia d’anar sola. Ja se sap que la Guardia Ratolí està saturada de feina a l’inici de la primavera. Com a equip, un arc, 2 ampolles de vi, una capa de color groc, una manta (que també actuava com a sella de muntar per al coll d’en Pin) i dues torxes. A més del sac de correu amb sacs mes petits a l’interior, un per cada poble.
La ruta la va portar en un principi fins a Sprucetuck, on va entregar el correu i va rebre una ampolla de licor i menjar com a recompensa. Un cop de nou a la carretera va començar a notar la presència d’alguna cosa que la seguia....

(continuarà que haig d'anar a la oficina)

2
Inspiració / Podcasts de rol?
« el: Febrer 08, 2017, 09:27:13 pm »
Bones!

reprodueixo aqui una consulta que ja vaig fer a SPQRol, però que amb kla fauna local potser té altres recomanacions :)

Últimament tinc uns 30 minuts caminant fins a la feina. Per això m'he instal·lat una app de podcasts (Ivoox). L'app és bastant nyap (almenys en la seva organització a la versió d'android) però fa la seva funció. Ara mateix estic en recerca i captura de coses per escoltar, i volia saber si algú pot recomanar bons podcasts de rol, ja siguin en anglès, català o caastellà (altres idiomes se m'escapen). A les llistes de reproducció hi ha moltíssims podcasts d'aquests, però no tinc ni idea de si són bons o no.

De moment estic escoltant Rol Fandango (que m'agrada el to que té) i tinc en cua alguns podcasts de la Choza del JDR, que també m'han recomanat. Algun altre suggeriment? De rol fandango de moment el de dungeon world i el de eclipse phase m'han agradat molt. I això que Eclipse Phase està a anys llum dels meus interessos.

Moltes gràcies!
Xavi

3
L'aplec / DAU barcelona 812-13 desembre)
« el: Octubre 27, 2015, 11:09:30 am »
Bones,

Algú sap si hi haurà rol a les DAU d'enguany? A la presentació ho cita el rol com una de les activitats, però després no diu res més.

http://daubarcelona.bcn.cat/

4
Rol / Goblinz in Morkjeim (sessió 1)
« el: Setembre 17, 2015, 10:53:31 pm »
Bon dia,

Us penjo (en castellà, això si) un resum de la primera sessió de Gobbo Adventurez.

Ha estat prou divertit. Com de costum amb aquest grup un desfase total, pero més coherent que quan eren personatges seriosos. A veure com segueix l'aventura.

Salut
Xavi

+++++++++++++++

SESION 1

La tribu goblin del diente torzido estaba acampada en un bosque. Habían tenido algunas correrías últimamente, asi que aunque su capital y recurzoz se habían incrementado tras asaltar un pueblo humano, habían sufrido bajas y se estaban recuperando. La pequeña tribu de unos 1800 goblins reposaba.

Sin embargo no todos los goblins estaban tranquilos. El Gran Chamán Eructator había tenido UNA VIZIÓNNNN!!!! Había visto que la deztrukzión de zu tribu llegaría por aire, así que se le había ocurrido un aztuto plan infalible: ¡camuflaría a los pielesverdes como arbustos! ¡Asi desde el aire no se les vería! Para hacerlo necesitaba un ritual para hacer crecer pelo afro a toda la tribu. Y para ese ritual necesitaba TONELADAS de piedra bruja. Sí, a Eructator se le va la olla bastantes pueblos muchas veces. Por suerte, Mordheim se hallaba a un dia y pico de camino del lugar donde acampaba la tribu.

Una vez definidas sus necesidades, hizo llamar a Rufuz y a Abrillantador, un par de los chamanes menores de la tribu. Les ordenó ir a Mordheim cada uno por su lado y traerle lo que los humanos llamaban piedra bruja. Viendo una oportunidad clara de salir del férreo control del viejo chamán por unos días, ambos novatos salieron de la tienda con una sonrisa y formaron sus grupos de investigación y saqueo.

El grupo de Rufuz (el que nos interesa estaba formado por él y sus ayudantes Dezeztrezante, Pringao y Zparring. Rufuz también reclutó al famoso Brinking Team, formado por Brinkitoz (la ex-estrella de blusbul), su hermano Zartitoz Terry y sus aprendices Botador y Eztrellao. Finalmente los encargados de aprovisionamiento Arfonzito “Navajita Plateá” y sus primos goblinz dedoz veloces, Dameargo y Tapakuboz se unieron también a la partida de saqueo. El grupo partió hacia Mordheimm al caer la noche.

A la segunda noche, hacia las 12, Dameargo se topó con unas cabras humanoides cuando hacia de explorador para el grupo. Volvió corriendo al lugar donde se encontraba la partida de saqueo, e intentó convencer a su primo Arfonzito de que las capturaran, ya que todo el mundo sabe que si pasas la gorra con unas cabraz humanoidez la gente te da muchoz máz piñoz tras una actuación de cante profundo.

Asi estaban discutiendo la cosa los amigos de lo ajeno cuando Rufuz les oyó, y lo que le pareció es que para cenar la carne de cabra era LA HOSTIA cuando se combinaba con unas amanitas phalloides. Ni corto ni perezoso, se zampó una seta XXL y empezó a brillar y convulsionarse. Sabiendo lo que ocurriría a continuación, Dezeztrezante y sus compañeros le agarraron de manos y pies y corrieron hacia el claro donde estaban los hombres bestia descansando, esperando que la explosión waagh le diera en la cara a alguna de las criaturas humanoides. Viendo el espectáculo multicolor en el que se estaba convirtiendo Rufuz, el resto de goblins siguió al cuarteto de chamanes hacia el claro.

Desde el borde del claro, Rufuz abrió los ojos y la boca, de los que salió un chorrazo de energía pielverde. El torrente de destrucción impactó de lleno y causó la muerte flamígera (por torrente de napalm de… ¡¡un árbol!! Los hombres bestia pegaron un salto de la hostia cuando uno de los árboles del borde del claro estalló, y ni cortos ni perezosos (y muy puestos en cosas peores) uno de ellos lanzó su rebanadora hacia el grupo pielverde, partiendo al pobre Zparring por la mitad.

Viendo el follón, Arfonzito sacó su navajita plateá y cargó con sus colegas contra uno de los hombres bestia que aun se estaba levantando del suelo, propinándole una paliza skin de primer nivel. Los saltadores de Brinkitoz, por su lado, intentaron impulsar a su líder para que cayera como un pogo asesino desde las alturas sobre uno de las cabras, pero erraron la trayectoria catapultadora, de manera que brinkitoz aterrizó en el árbol en llamas, del que se descolgó con problemas y chamuscado. Los hombres bestia por su lado, se dirigieron contra el grupo de Arfonzito y los saltimbanquis, siendo Eztrellao la siguiente víctima goblin al ser arrojado de manera letal por uno de los hombres bestia contra unas piedras mientras peleaba con Botador, que se defendía de su rebanadora como podía usando su palo de salto como vara con cara aterrorizada.

Medio recuperado (pero aun endrogao) y viendo el éxito rotundo de su primer ataque, Rufuz le exigió a Dezeztrezante una seta AUN MÁZ GRANDE, y al grito de “EL PIE DE GORKOOOO!!!” lo lanzó sobre el principal grupo de hombres bestia: 2, que estaban en combate mano a mano con Arfonzito y sus muchachos.

Sobre el claro empezó a brillar una superficie translúcida a verde, que se hizo más sólida al ir bajando a gran velocidad hasta aterrizar con un sonido atronador en medio del claro, sobre los 6 seres que se estaban peleando. Justo antes del impacto Arfonzito usó su navajita para propulsarse fuera del camino del pie gigante, lo que salvó su vida (sacando un SEISAKO salvador en el dado) aunque quedó inconsciente de la onda expansiva (Nota: Arfonzito debería estar muerto: prich sacó un 6 en la tirada de bajas y había 6 posibles víctimas; pero le dejamos tirar 1D6 a ver qué pasaba y sacó un 6, así que Arfonzito salvó el culo in extremis).

Por su lado, Brinkitoz y Zartitoz intentaron hacer un “zarto Terry” con sus pogos afilados sobre el hombre bestia que peleaba con Botador. Sin embargo, Zartitoz calculó mal la trayectoria y aterrizó con letal efecto sobre Botador mientras su hermano si que acertaba en el cuello del hombre bestia y lo mataba del impacto (NOTA: usamos la regla de rerolls sacrificando un goblin ya que Juampe falló el salto; sacrificando a Botador pudo volver a tirar y tuvo éxito esta vez).

Viendo a su chamán perjudicado y que el peligro estaba pasando ya, Dezeztrezante intentó revivir a Zparring con el poder de la energía pielverde. El aprendiz de chamán ingirió una seta morada con un cartel de “no tocar” (total, no sabe leer) y tocó las 2 mitades de su excompañero intentando volver a unirlas. La energía del waagh era poderosa en él, y Zparring empezó moverse de manera convulsa. Poco a poco sus mitades se unieron, y él se puso en pie, aunque de una manera poco equilibrada. Los goblins le animaban al ver como se recuperaba gracias al unako de su compañero. Cuando abrió los ojos, sin embargo, vieron que algo no iba muy bien pies eran de un verde intenso, como de plaga, como de muerte, como de “oh, mierda”. Zparring empezó a andar tambaleante hacia Pringao. Por suerte vino Brinkitoz por detrás que le partió un pogo en la cabeza al revivido Zparring, haciendo que se apagara la luz de sus ojos antes de que mordiera a Pringao como pretendía. Rufuz expresó su disgusto por no haber podido ver qué pasaría con el mordisco.

Tras esto, el grupo se reagrupó. En una escaramuza habían muerto 6 goblins, aunque Rufuz era el causante de la mayor parte de bajas. Por suerte para ellos al cabo de poco una partida de caza de la tribu pasó por allí, y pudieron incorporar miembros a la partida de exploración y saqueo: Panzinzal se unió al mando de Rufuz, Pértiga y Largo a los hermanos Terry y Zevavé y Foyón se unieron a su primo Arfonzito. Con 11 goblins el grupo siguió hacia Mordheim.

Al acercarse a la ciudad se toparon con un poblado humano de unas 15 casas. Era de noche y apenas había 4 guardias en las calles. Ni corto ni perezoso, Rufiz intentó aplastar el pueblo entero bajo un segundo pie de Gorko. Sin embargo, esta vez la cosa no fue igual de bien  y mientras acumulaba poder tras ingerir una seta plantado en medio del camino, uno de los guardias le vió y le soltó un virtazo que le impactó en el ojo. Eso desconcentró al chamán, que cayó hacia atrás con el poder descontrolado. Pringao intentó socorrer a su chamán, con el obvio resultado de que se chupó la mayor parte de la descarga energética, siendo vaporizado al instante. Viendo volar los virotes y la alarma sonando en la aldea humana, los goblins pusieron pies en polvorosa hacia el interior del bosque.

Una vez allí sus jefes conferenciaron y llegaron a la conclusión lógica: se podía rodear el poblado humano sin problema, pero si había gente con pelo eso significaba que había piedra bruja. Si tenían puntería, también significaba que tenían piedra bruja. Ergo, para conseguir piedra bruja había que arrasar el pueblo. Lógico. Y la manera seria quemar el pueblo. La piedra bruja es piedra, asi que no se quema, mientras que el pueblo es de madera y eso si quema. Los humanos no son piedra, asi que son madera, asi que también queman seguro.

Con este sólido plan de infalible lógica goblin se dirigieron confiadamente de vuelta al pueblo seguros de conseguir fácilmente su misión.

TO BE CONTINUED

5
Disseny de regles i sistemes / Gobbo Adventurez
« el: Setembre 15, 2015, 11:41:21 pm »
Bones,

Fa uns mesos em vaig posar a jugar per hangout amb alguns dels meus col•legues wargameros. Juguem en el món de Warhammer. La partida anterior la vam intentar jugar amb un reglament semi-seriós (Per un Grapat de Daus, que ja coneixeu), i va ser bastant un FAIL en tota regla per diversos motius, però basicament, el PUGDD no és un bon reglament per fer cataus i als jugadors se'ls en va anar l'olla a sac independentment del reglament. Tot i així l'aventura va quedar divertida encara que va ser un puto caos. Com van dir ells, era com l'Equip A sense Hannibal: un forçut assassí estalià "armari encastat style", un noble marienburgués inspirat en el petit nicolás (el del PP, no el de Sempé) i un aprenent d’enginyer imperial al que li agradava volar coses. Ara repetim. Veient el percal, aquesta vegada ens toca jugar amb goblins a Mordheimm que, dins de la bogeria que espero a la partida, crec serà més coherent.

Tomorrow aquests 3 col•legues (el Chaman de la Peka, Arfonzito AKA Navajita Plateá el goblin gitano i Brinkitoz el goblin exjugador de blusbul amb el seu pogo) s'endinsaran a Mordheimm mitjançant el wonderfulós invent del google hangout de nou. La idea és portar a una partida de goblins a la ciutat del sexe i el pecat. No pegunteu sobre la primera part d'aquesta frase. Com que són pobres goblins, faré que cada un d'ells porti un grupet de 4 goblins, sent aquests els 3 personatges esmentats més amunt i els seus col•legues, ja siguin ajudants xaman (entre els quals destaca en Dezeztrezant, l'aprenent que s’endu totes les clatellades) , els amics de tot allò aliè que acompanyen en Arfonzito i el training team de Brinkitoz, incloent el seu germà Terry (també amb el seu pogo i pilota de Furgol).



Us deixo el reglament que m'he parit reciclant el Fraggle Rock RPG per a aquest esdeveniment. Es basa en que sigui ràpid, sigui fàcil i sigui mortífer. Ja us informarem de com va el percal. És una traducció editada de la versió en castellà, cortesia de Google Translator, o sigui que pot contenir errors facilment. Be wared.  :)

Salut!
Xavi

--------------------

GOBBO ADVENTUREZ
(basada en Fraggle Rock RPG)


Morko is in Da House
Quan estàs jugant Gobbo Adventurez, la majoria de la gent porta Goblins, éssers esparracats i miserables on n’hi hi hagi. Com tots saben, els goblins són el millor-pitjor. Per desgràcia (o fortuna) no tothom pot ser un brut goblin: algú ha de jugar totes les altres coses en el món .. Aquesta individu serà en Morko.

Definició de la Goblinitat
Escriu una breu descripció de la personalitat o arquetip bàsic del teu Goblin. Això hauria de ser només un parell de paraules ("idealista pringat", "apuñalador traïcioner", "un amic dubtós" "hiperactiu i enclatellador"). Aquesta és la teva Goblinitat.

Ús de la Goblinitat
Quan vulguis fer alguna cosa (veure Apunyalant i Fugint), i puguis convèncer en Morko que la teva Goblinitat ajudaria a fer el que vols, pots llençar 1d6 addicional (això es diu "el Dau Goblin" o "Gran Verd").

Exemple:
Morko: "La rata ogre tracta d'agafar-te i arrencar-te els braços amb acarnissament pintant les parets amb la teva sang. ¡Serà difícil d'esquivar! "
Botador: "Ah, però jo sóc 'el goblin ezkakejat', ¡pel que em puc escapolir, retorçar i saltar entre les seves manasses amb el meu pogo i escapar!"
Morko: "Ok, afegeix un dau Goblin a la teva tirada".


És bo tenir (altres) espàrrings
Si estàs tractant de fer alguna cosa, i Morko pensa que és una situació en la que els teus companys poden ajudar-te, llavors - si tenen una Goblinitat útil - pots aconseguir daus Goblin per ells, també.

Fins i tot si els teus companys no tenen una Goblinitat adequada per a una tasca, si tots estan d'acord en ajudar (o els obligues pel fet de ser el Cap), llavors pots tenir + 1D igualment. És bo tenir espàrrings!

Apunyalant i Fugint
Cada vegada que un Goblin vol fer alguna cosa (o evitar que alguna cosa li passi), en Morko decideix com de difícil serà.

El Goblin tira un nombre de D6 basat en la dificultat que Morko planteja per a l'acció (nota. Per combat serà difícil, generalment). Que no se t'oblidi tirar qualsevol dau de bonificació que tinguis per Goblinitat o Sparrings!

Fàcil - quatre daus
Medi - tres daus
Difícil - dos daus
Impossible! - Un dau
Tu estàs molt ximple avui ... - zero daus

Si treus el mateix nombre en dos o més dels daus, el Goblin té èxit i evita una mort truculenta. Quina potra! Si falles, moren goblins (un, més un addicional si has tret un 1 a la tirada). Quan han mort 3 goblins del teu grup, et surt l'instint de sortir per potes d’aqui i s'acaba l'escena. Cada goblin aguanta un sol cop: la vida pellverda és dura!

Repetir tirades
Sacrificant una goblin (narrant de manera més o menys gore com acaba la seva vida o abandona l'escena) pots repetir una tirada fallada. Realment és útil tenir espàrrings!

Animositat
Quan intentes fer alguna cosa, en Morko sempre tira 1d6. Si treu un 6, la cosa va una mica millor del que planteja. Si treu un 1, la cosa va com el cul, generalment perquè els teus companys te la lien parda. Coses com decidir que una destral a dos mans quedaria estètica entre els teus omòplats i de posar-te la traveta en saltar entre 2 edificis en comptes d’impulsar-te com els havies demanat.

Lliçonz Aprezez
Les aventures que té (pateix) un Goblin li ensenyen moltes coses. Com a mínim fins que mor. A vegades, aquestes lliçons són simples ("Els minotaures són xungos si et planten una nata a la cara"), i de vegades no ho són ("Mai assumeixis que els teus propis valors s'apliquen a les criatures del Caos"). Quan en Morko decideix que una aventura ha acabat, se't demanarà que escriguis 1 Lliço que el teu Goblin ha après. En futures aventures, pot utilitzar aquestes lliçons per ajudar-te a fer coses. Si en Morko està d'acord en que apliquis una de les teves lliçons, pots sumar + 1D a una tirada, com amb la Goblinitat. No obstant això, a diferència de la teva Goblinitat, que es pot utilitzar tant com en Morko et permeti, només es pot utilitzar cada lliçó que has après una vegada per aventura.

Avantatges i Dificultat
Si t'ho curres preparant les coses per tenir avantatge, pots baixar la dificultat un nivell (+ 1D) i si vas a la babalà, la dificultat és probable que s'incrementi (i perdis daus). Això és més una clarificació que res.

Narració
S'anima que en Morko delegui la descripció dels resultats dels daus (especialment les putades) en els jugadors goblin perquè narrin què li passa al goblin d'un altre jugador. Sempre potenciant la germanor i el bonrotllisme entre goblins, és clar ;)

Creació de PJ
Cada jugador controla un grup d'un goblin líder i fins a 3 goblins més. Pot ser una quadrilla de llancers, un equip de caçadors de garrapatos, un chaman i els seus ajudants, un grup de goblins amics d’allò aliè ... Aquests goblins aniran morint, així que no els agafis massa afecte. Però no hi ha de què preocupar-se, ¡que n’hi ha més d'on vénen aquests! Tornant a la base es pot reclutar més goblins per la quadrilla si Morko ho veu adequat.

6
Disseny de regles i sistemes / Sistema Mouse Explorer
« el: Setembre 09, 2015, 03:30:21 pm »
Bones,

La meva parella ha expressat interès en jugar a rol, però de moment ho vol fer d'un a un en comptes de liar-se amb uin grup de joc. Li fa respecte encara. Pels seus interessos i per com esta devorant els llibres, jo crec que jugarem al món de Mouse Guard. Un missatger, explorador muntat en una llebre (que són intel·ligents i poden fer de "veu del master" si cal) sembla bo per una aventura amb un sol jugador. No obstant, buscava un reglament senzillet per jugar un sol jugador, ja que el sistema de BW em sembla una patada a l'entrecuix.

Vaig estar mirant sistemes tant propis com externs. En un principi vaig estar mirant 1MT, Fraggle Rock, BoL, Trollbabe, els meus ELC i PUGA, Chtulhu Oscuro i els seus hacks, FATE (descartat rapidament), D6... però com passa sempre, tots tenien coses que m'agraden (incloent els meus) però no TOT el que m'agrada. I com que som així, m'he liat la manta al cap un cop més buscant un sistema senzill però que inclogui coses com cansament o Creences i Natura (centrals al món de Petersen). A veure què us sembla l'esboç:


SISTEMA MOUSE EXPLORER (MG per Alba)

Característiques: Físic, Coneixements, Social. 2 punts a repartir
Avantatges. 3 habilitats o peces d’equip (lluitador, espasa, empatia, muntura, ...) que donen +1 si es poden aplicar a la tirada. Poden ser conceptes, professions o coneixements, com ara Depredadors, o coses més concretes com Bard, Espadatxí o Escut.

Si el jugador descriu de manera interessant i enginyosa el que fa (preparació) o va millor equipat que la oposició, +1 addicional a la tirada 

Sistema base:
Acorda amb el GM què està en joc i què pàssa si falles o superes la tirada abans de tirar.
Acorda quantes tirades fa falta superar per resoldre el conflicte: una sola tirada, al millor de 3, al millor de 5...

2D6 + Característiques + Avantatges aplicables (totes) contra dificultat 8+ (si és difícil).
(Amb +0 va a 41% de superar la tirada. Amb +1 a 58%. Amb +2 a 72%. Amb +3 a 83%. Amb +4 a 91%)

Només es tira si és realment difícil. Si no té massa dificultat es considera que és èxit automàtic pel jugador i no es tira. Si és molt i molt difícil  (matar una serp, foragitar una guineu ós o òliba que van a per tu, sortir a la superfície en una torrentada que t’ha enxampat de ple...), la dificultat passa a 10+.


- Si supera la tirada, el narrador narra què passa.
- Si falla, el jugador narra la tirada i pateix una CONSEQÜÈNCIA (Ferit, Cansat o Desanimat)
- Si falla pot evitar patir una Conseqüència “Incrementant l’Aposta” (Stakes) (WIP: com a Trollbabe)


CONSEQUENCIES (WIP). Que passa quan estàs....
Ferit:
Cansat:
Desanimat:
Recuperar-se de conseqüències.  .... (WIP)


Natura, Creences i Instint (MG). +2 a una tirada si s’apliquen.
Natura (ratolí). Es pot fer servir per escapar, trepar, amagar-se o forratjar (això existeix???).
Creença. El que mou el teu ratolí per tirar endavant i guia la seva conducta
Instint. Una manera d’actuar que el teu ratolí té de manera automàtica. Va precedir de “sempre” o “mai” abans de la frase descriptiva.

Exemples de Creença (de MG):
“It matters not what you fight but what you fight for”.
All possibilities should be explored for the well-being of the Guard.
One day I’ ll be done with this, but for now, once more into the fray.   
I must embody the true ideals of the Guard.
Reason is the best guide to action.
I am superior to all other mice in the Territories.
The place for the Guard is in the wild, not in Lockhaven.
Build, do not destroy.
I’ ll build a good name for the Mouse Guard.

Exemples d’Instint (de MG):
Sempre para atenció al teu voltant: Un ratolí a aguait no es presa fàcil.
Always draw maps of all the new locations through which our patrol travels.
Always protect the tenderpaw.
Always create useful things in my free moments.
Always check the weather early each morning.
Always seek revenge.
Never trust a rich mouse.
Always defend others in danger.
Anticipate what the patrol leader needs.



Suggeriments?

El fer servir 2D6 + modificadors contra una determinada dificultat és revisable: podrien ser diversos D6, per exemple, i si s'aplica Natura, Instint o Creença que no fos a 4+ sino a 3+, per exemple. Estic obert a idees tant del que hi ha escrit com del que queda per fer :)

Salut,
Xavi

7
Enraonies / On comprar brodat ucraïnès?
« el: Agost 25, 2015, 02:29:49 pm »
Errr... ¿que?

De fet mirant tots els missatges d'en n3wman, tenen una gramatica com de robot. Avis

8
Rol / El rol com a eina educativa: idees
« el: Maig 28, 2015, 04:35:05 pm »
Un amic meu pregunta això a facebook.

Citar
Educadors/es, pedagogs, teatrerus i altres espècies:
Busco bones idees per treballar el respecte i les bones maneres en un grup de primària (6 a 12 anys) a parti del teatre o rol playing.
Possibilitat de separar el grup per edats.
Birres a gràcia per qui colabori!!

En temes de fer servir el rol en temes educatius tinc una experiència molt limitada, o sigui que apelo a la vostra saviesa col·lectiva. :)

Suggeriments? :) Merci

Xavi

9
Per Un Grapat... / 4. La vall dels Navallers
« el: Febrer 13, 2015, 07:19:46 pm »
De bon matí us aneu reunint a la sala per esmorzar ratafia i alguna cosa de menjar. El taverner us informa que en Max ha marxat ben d'hora, però que ha deixat totes les vostres despeses pagades i que teniu els burros a l'estable preparats per sortir quan vulgueu. Us entrega també una pàgina de la guia Campsa d'en Max que mira amb reverència. Si algú de vosaltres la sap interpretar, us hauria de dir com és la zona, més o menys. A la pàgina hi ha una creu on se suposa que era el Gran Talp abans de deixar d'enviar cartes, Viladegossos o alguna cosa aixi es deia (està mig esborrat al mapa.  Si no li voleu preguntar res, el taverner retornarà a la barra a netejar gots de terrissa.

Citar
Us atorgo possible Bonus col·lectiu en la forma de la pàgina de la guia Campsa

La vila aquesta es troba en territori navaller, els perillosos mutants de L'H que parlen un idioma estrany. Per arribar fins allà encara us queden 3 dies ben bons de camí ja que heu de fer volta per evitar la zona més contaminada de Tarragona. La serra per on heu de creuar sabeu que està poc habitada i és terra de dinosaures i Ampatxes. Haureu d'anar amb compte.

10
Per Un Grapat... / 3. Valor i realitats
« el: Febrer 05, 2015, 10:39:30 am »
Després de la batussa d'en Pau al corral amb l'Ós torneu al bar. La clientela del local mira la vostra taula amb admiració, i el taverner us convida a una ampolla de ratafia de qualitat. El brevatge d'herbes ajuda en Pau a recuperar-se, tot i que té uns bons morats dolorosos com a conseqüència de l'enfrontament que trigaran a desaparèixer.

El mosso, el nou company que us heu fet sembla capaç de d'endrapar el que li poseu davant; davant de la vostra mirada astorada es menja fins i tot les urpes i els ossos de la pota de velociraptor que demana per menjar i ho fa baixar amb aigua sense destilar que treu d'una petaca, un dels liquids més contaminats i al·lucinogens de la terra!

En Max sembla molt nerviós. Es treu la suor del front constantment amb el vell mocador vermell destenyit i ronyós que porta mentre observa als Patirol, situats a l'altra punta del local, que us mirem amb cara d epocs amics, tot i que clarament no busquen brega. En Max murmura alguna cosa per ell mateix que sona com "això no havia de passar, no vull bales..."

11
Disseny de regles i sistemes / Sistema de Narracio Incremental 0.1
« el: Febrer 04, 2015, 07:56:43 pm »
Missatge de brainstorming sobre un sistema narratiu que compleixi exactament els paràmetres del seu nom: obliga a la narració.

NARRACIÓ INCREMENTAL (reglament en estat de Brainstorming) 0.1 [20150204]

D'ON VENIM
Citar
El que passa és que molts cops he vist que al final tota la narració és un simple "ataco amb l'espasa +2" i aquí s'acaba la narració, éssent a continuació tot una serie de tirades el que determina què passa. Impactar (atac vs defensa), localització, ferir, duresa de la ferida.... Molts cops ni tant sols hi ha narració posterior. Això, a part que em sembla pura mecànica (boring...) no m'aporta res a la narració. És tirar, tirar i tirar per determinar què passa amb el teu atac, però per mi (opinió personal, no necessàriament compartida ni de lluny) això no és rol, sinó física i probabilitat.

De fet se m'acaba d'acudir que potser seria bo tirar determinar el nivell d'exit o fracàs i permetre a la gent modificar el resultat amb una bona narració... hmmm.... *escriu la idea pel nou reglament de manera frenètica*

I si, soc conscient que als jugadors de rol ENS MOLA MOLT tirar daus de manera totalment aleatòria i amb alegria. És el principal "error" que li veig al PUGA actualment, que les tirades son breus i com diu el Gaelos a alguns jugadors (a la meva taula habitual, segur) els pot semblar que "falta txitxa". Tirar molts daus amb una influencia baixa de cada tirada sobre el resultat final tendeix a ser preferit que una tirada on realment te l'estàs jugant, que per contra és el meu sistema preferit

OBJECTIU
- Potenciar la narració per part dels jugadors.
- Resolució per escenes o conflictes importants: cada tirada importa.

OPCIONS DE TIRADA (bastant irrellevant en aquesta fase de disseny; falta mirar corbes de probabilitat aqui, però per ser complets, poso algunes opcions)
•   2D6 + 1 per cada Avantatge (raça i professió serien Avantatges normals, potser de +2)
•   1D per cada Avantatge (sense daus de base)
•   2D per raça i professió (2D per cadascun o 1D de cadascun) + 1D per cada Avantatge

Rangs d’èxit (de menys a més)
Epic fail (double ouch!)
Fail (ouch!)
Fallida parcial (“no però”)
Partial success (“si però”)
Success (bé)
Epic success (puto amo) (només amb narració)

SISTEMA:
Tirada enfrontada

Tirada + Avantatges Invocats vs Tirada del narrador (+Avantatges en Contra)

Abans de tirar, invoques Avantatges físics: coses que pots fer o utilitzar per tenir Avantatge. Cada Avantatge t’ajuda a la tirada (suma daus)

Després de tirar expliques COM les fas servir. Quines accions utilitzes per obtenir aquest avantatge potencial que has invocat abans. Si ho fas bé (la teva narració és entretinguda per la taula), puges un rang la categoria d’èxit. Si ho fas molt i molt bé pots pujar fins a 2 rangs. El Narrador no narra (si, contradictori, ho sé...) per la qual cosa la Oposició no varia el teu grau d’èxit amb narració en contra.

Col·laboració. Tens un Avantatge extra (+1D, un +1 o el que sigui) per cadascun dels col·laboradors que narrin bé què fan per ajudar-te (i que tingui sentit!).


Avantatges en Contra: enfrontes la teva tirada contra la del Narrador. El Narrador genera avantatges igual que tu per a la situació on t’enfrontes. Escalar un mur son X daus en contra de base. Si està mullat +1D, si està plovent +1D... Cada èxit de la tirada del Narrador anula un dels teus èxits

12
Enllaços / Miniatures personalitzades
« el: Desembre 19, 2014, 11:02:29 am »
Bones a tots!

Per tots els que us mola tenir un representant del vostre personatge en miniatura, però que no acabeu de trobar EXACTAMENT la miniatura que us representa, aqui arriba la impressió 3D:

https://www.heroforge.com/

Es poden customitzar moltíssim els personatges a tots els nivells (mides del cos, posició, equipament...) i crear exactament el personatge que voleu en impressió 3D. Jo ho he trobat brutal.

Salut!
Xavi

13
Per Un Grapat... / Organització de la partida
« el: Maig 22, 2014, 12:11:50 pm »
Temes organitzatius/logístics de la partida i comunicació Master-Jugadors

Ritme de partida
Quin ritme de partida voleu seguir? la meva idea era que la gent escrigués un missatge cada 1 o 2 dies (caps de setmana exclosos) però per saber quina idea teniu vosaltres.

Això ho hagués hagut de preguntar abans. Temes de ser nou en això de fer partides online...  ::)


Estil de màster
S'està preguntant moltes coses de si es té el meu permis o no. Cada taula i experiencia rolera previa és un mon. El meu estil concret tendeix a deixar que els jugadors i els seus personatges facin el que els doni la gana. No heu de demanar permís per fer alguna cosa sino que la feu. Si va molt en contra del que he plantejat potser us demano un canvi, però en general procuro adaptar el que passa a les accions dels jugadors, no al revés. Per tant, qualsevol cosa que feu a priori serà correcte. :) Jo intento fer més el rol de crear una escena sandbox i definir l'entorn, però com actueu en aquesta escena es cosa vostra.

Aquest fet inclou introduir elements nous a l'escena: Si voleu que al bar d'Amposta hi hagi una redada, es desencadeni una baralla o us ofereixin contraban vosaltres veureu :) Si no feu que passi *exactament* el que necessiteu estic més que disposat a adaptar la historia a aquests girs que introduïu.


14
Per Un Grapat... / Converses de coca cola i patates fregides
« el: Maig 15, 2014, 09:04:41 pm »
Espai per tot tipus de converses "de taula", fora de personatge.  Si algú té res a dir, comentaris o el que vulgueu sigueu lliures de fer-ho. :)

Salut,
Xavi

15
Per Un Grapat... / 1. La carta de la brillantor taronja
« el: Maig 15, 2014, 08:49:46 pm »

@Max Erasmus: Et trobes a l’Ametlla de Mar investigant el funcionament d’un motor de vaixell. De moment no has aconseguit que funcioni, però mantens les esperances en la rovellada maquinària. Ja has aconseguit fer girar tres cargols sense que es trenquin. En aquestes et trobes quan reps un paquet i una carta d’un conegut teu anomenat Tom Mon, tot i que tothom el coneix con el Gran Talp per la quantitat de temps que es passa buscant arcano-tecnologia sota terra. Traient-te les ulleres anti-radiació, llegeixes la carta. Et fa arribar una cosa increïble: Una peça de plàstic taronja sense trencar ni fondre que reflecteix la llum en milers de direccions quan s'hi apropa una espelma o s’exposa al sol!

Té aquest aspecte


El gran talp ha estat explorant al límit del territori navaller i et demana que t’hi apropis. Diu que hi ha centenars de peces com aquesta en una mina abandonada que ha trobat, però que necessita ajuda per explotar el filó. Et dóna unes vagues instruccions d’on es troba la població on resideix actualment. Té un nom com ara Viladecans. Et sembla recordar haver llegit que els cans eren animals pre-Reinici, famosos com a animals de guarda i companyia. Quin concepte més estrany. En fi.

En qualsevol cas Viladecans no surt en cap dels teus plànols. Recordes que li vas donar els plànols de la zona del sud de Barcelona al teu amic com a regal quan us veu separar ja que tu volies tornar a contrades menys contaminades.

Per trobar Viladecans necessitaràs un guia, i probablement muscle, ja que és un recorregut perillós fins a Barcelona, amb extenses zones de natura verge i de perillosos rufians. Amb l'anima que se t'escapa de content (estàs tan excitat que no et planteges com de terrorífic pot ser el viatge) demanes als teus guardaespatlles actuals que t'ajudin a empaquetar i et dirigeixes al lloc on més fàcilment podràs trobar els acompanyants que necessites: els locals del moll d'Amposta.


Pàgines: [1] 2