El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Missatges

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Temes - Porovma

Pàgines: [1] 2
1
Talpimon / Problemes
« el: Gener 13, 2014, 09:50:55 pm »
No sé què passa, però des de ahir que el fòrum em va molt lent. No puc gairebé escriure. I es tira moltíssima estona per confirmar l'enviament d'un missatge o per ingressar. A algú més li passa?  :-\

2
Rol / Mouse Guard
« el: Gener 06, 2014, 09:48:00 pm »
Salutacions!

Algú ja se l'ha mirat aquest joc de rol? Jo tinc els còmics d'en David Petersen, i m'agraden força, més sabent que segons diu ell, estan basats en partides de rol que van fer amb el seu grup de joc. El sistema de joc pel que he pogut indagar, està basat en el Burning wheel.

Està bé el joc?

Ens llegim!

3
Talpimon / YouTube
« el: Gener 05, 2014, 10:10:22 pm »
Salutacions OH! Gran Talp!  ;D

Obro aquest fil per demanar-te si series tan amable de afegir la possibilitat de inserir vídeos del youtube directament al fòrum.

Gràcies!

4
L'Anell Únic / CAPÍTOL I: NO ABANDONEU EL SENDER
« el: Gener 05, 2014, 09:50:06 pm »
CAPÍTOL I: NO ABANDONEU EL SENDER

Citar
Ambientació: http://www.youtube.com/watch?v=8wUafUWy0oU

Des dels grans dies antics, quan un regne poderós d'homes del nord s'estenia molt lluny des de la muntanya Solitària, hi ha hagut una ciutat al llac Llarg.

Sorgida d'una petita comunitat que va néixer en la seva riba occidental, el poblat d'Ésgaroth es va convertir en port comercial quan famílies de mercaders van decidir traslladar-se aquí des de Dale. Van construir magatzems i grans residències per viure-hi, i seguir de prop les anades i vingudes de les seves mercaderies. Durant molts anys posteriors, les petites embarcacions dels homes del llac van ser vistes riu amunt i riu avall, amb els seus cellers farcits d'or, i les seves cobertes plenes de guerrers amb armadura, a punt per portar la guerra a terres llunyanes.


Quan en Smaug va descendir sobre Erèbor fa gairebé 200 anys, la ciutat d'Ésgaroth va quedar miraculosament fora de perill. Dale no va tenir tanta sort, i aquells dels seus habitants que van ser capaços d'escapar amb vida es van veure obligats a buscar asil entre els homes del llac. Però amb el temps, fins i tot l'assentament a la vora del llac va ser abandonat per por del drac, i els homes del llac varen construir nous edificis directament sobre la superfície del llac Llarg, esperant que les seves aigües profundes i fredes els poguessin mantenir fora del perill del foc.


Així va néixer la ciutat del Llac, i allà va perdurar sota l'ombra de la muntanya fins a la nit en què en Smaug va caure sobre ella, i va desaparèixer en un núvol de vapor i d'espurnes.

Avui dia, un gran pont de fusta condueix des de la riba occidental fins a la nova ciutat d'Ésgaroth, reconstruïda uns quants quilòmetres al nord del lloc on els ossos d'en Smaug jeuen sense que ningú s'acosti a ells. Més gran que abans, la nova llar de la gent del llac també està construïda sobre pilars d'enormes arbres del bosc clavats en el fons del llac, i els seus edificis, molls i carrers bullen amb l'activitat d'un poble que gaudeix d'un nivell de prosperitat més gran que mai.

Hàbils elfs del regne de Tharànduil han ajudat en la reconstrucció, i el seu astut art és visible en molts dels arcs que es corben gràcilment com branques d'arbre a través dels amples carrers, i en els bells calats que adornen les façanes de diverses cases.

Després de passar uns dies a la ciutat, empreneu la tornada a casa tots plegats per tal d'afrontar junts els perills del camí.

Us trobeu als afores de la ciutat d'Ésgaroth, a camp obert; darrere vostre s'estén el gran llac on hi podeu veure les ruïnes de la vella ciutat del Llac, pilars ennegrits sobresurten com costelles, i quan l'aigua està molt i molt quieta, s'hi poden veure els ossos d'en Smaug el Terrible.

Ha plogut plàcidament els darrers dies que heu passat a la ciutat i avui encara plovisqueja damunt vostre. Hi ha tolls d'aigua arreu i comenceu ja a estar ben enfangats.

Citar
Quan vulgueu!

5
L'Anell Únic / ROL PER FÒRUM
« el: Gener 01, 2014, 06:46:29 pm »
Obro aquest fil per tal de definir la manera d'escriure els nostres missatges durant la partida. Si teniu cap suggeriment, proposta o no esteu d'acord amb quelcom, tan sols ho heu  de dir.

- Per descriure situacions i narrar les accions dels personatges, emprarem el tipus de lletra normal.

- Per escriure el que diuen els personatges, utilitzarem la cursiva.

Citar
- Per tot ho relacionat amb la mecànica del joc, les tirades, preguntes sobre el sistema, o bé per parlar entre nosaltres fora del món del joc, emprarem la cita, per a tal de diferenciar-ho.

Les tirades, com ja vam decidir al principi, les farà cadascú i tan sols escriurem el resultat. Per a facilitar-ho, tan sols posem el resultat total + (les runes) (o sisos) obtinguts. Per exemple: Si he tret un 2 al dau de proesa, un 5 a un dels daus d'habilitat, i un 6 (runa) a l'altre ho posarem de la següent manera: 13 (1). Així sabrem si la tirada ha sigut un èxit i el grau d'èxit.

6
L'Anell Únic / Partida
« el: Desembre 22, 2013, 09:23:26 pm »
Salutacions!

Això està molt parat i veig que realment tan sols hi escriuen tres persones. Per no allargar-ho més, jo començaria ja els que som, i més endavant que s'incorporin els demés. Què us sembla?

7
Rol / Dragon Age
« el: Desembre 19, 2013, 04:00:49 pm »
Salutacions!

No paro de llegir bones crítiques i ressenyes d'aquest joc i del seu sistema. L'heu provat? Us agrada? D'acord amb el que diu tothom que és un molt bon producte d'introducció per a novells en això del rol, però, i per els veterans? Hi ha quelcom interessant? O millor deixar-ho corre?

Pel que he pogut llegir a la guia d'inici gratuïta, (http://www.edgeent.com/v2/edge_public/pdf_utilidades/dragonage/DA_QS_Book_ES_WEBL.pdf) el sistema sembla molt senzill (no simple) però a mi ja em va bé. M'agraden els sistemes senzills però treballats. També he llegit que amb el set 2 i el proper set avançat, el sistema millora molt.

Per cert, diuen que les aventures oficials estan molt ben escrites i son molt interessants!


8
L'Anell Únic / COMPANYIA
« el: Desembre 15, 2013, 09:18:55 pm »
D'acord. En pic haguem enllestit els vostres personatges, haurem (entre tots) de crear la companyia que els uneix. Aquest sistema de joc està basat principalment en l'esperit de companyia, això tan tolkienià...

El grup de personatges és una companyia recentment formada per herois de semblant parer. Poden compartir objectius en comú a curt termini senyalats per uns ancians o bé per un consell de pobles, o podrien ser tots membres joves del mateix poble, preparats per deixar les seves llars per primera vegada i veure món.

La companyia s'ha d'haver format a Esgaroth, la ciutat del Llac; una població que mira a l'Est desconegut, i es troba entre tres regnes: el regne del Bosc, la muntanya Solitària, i Dale. És una ciutat lliure, i plena d'oportunitats d'aventura.


Cadascú a de intentar explicar com el seu personatge va acabar a Esgaroth i com va acabar formant part de la companyia d'aventurers.

Relacions: Tots els aventurers comparteixen un sentiment de lleialtat els uns amb els altres, però cadascú pot desenvolupar un nivell particular de companyonia en vers un altre membre del grup: pot tractar-se del respecte poc comú que se sent per algú a qui se'l reconeix com a un individu més savi o més noble, de l'amistat especial compartida amb un vell conegut, del lligam instintiu que se sent per un compatriota, o del profund afecte que se té per un membre apreciat de la família.

Sigui quina sigui la naturalesa de la relació, cada jugador pot triar a un altre membre de la companyia com a focus de la comunitat del seu personatge. Per fer-ho, tan sols ha d'anotar el nom d'aquell company al lloc apropiat del full de personatge.

Cada jugador és lliure de triar a un company de la seva elecció com a focus. Pot ser qualsevol altre heroi, fins i tot un que ja hagi estat escollit com a focus per un altre. El lligam no té perquè ser mutu: un heroi escollit per un altre heroi com a focus, és lliure de triar a un altre personatge qualsevol com el seu. Tenir un focus de comunitat permet a un personatge recuperar esperança sense consumir comunitat (a risc de guanyar Ombra si el personatge escollit com a focus és danyat o resulta mort).

Puntuació de comunitat: El grup d'herois és quelcom més que una banda de mercenaris itinerants que s'han ajuntat per necessitat. En la seva fundació hi ha objectius comuns i respecte mutu. Això és recreat en joc mitjançant un fons comú de punts de comunitat. Durant el joc, els jugadors utilitzen aquests punts per recuperar la esperança consumida.

El número de punts amb els que compta la companyia d'herois a l'inici del joc és el mateix que el de membres del grup.

Tots els jugadors apunten el total del fons comú de la companyia a la casella adient al full de personatge. Aquesta puntuació s'haurà d'anar corregint cada vegada que un personatge utilitzi un punt per recuperar esperança, i es reposa completament a l'inici de cada sessió de joc.

9
L'Anell Únic / Mapa interactiu - Terra Mitjana
« el: Desembre 04, 2013, 08:56:18 pm »
BRUTAL!  :o

http://middle-earth.thehobbit.com/

I està en català!  :o :o

10
L'Anell Únic / Tirades de daus
« el: Desembre 02, 2013, 09:38:39 pm »
Aquí teniu una web on podeu realitzar les tirades: http://arcdream.com/tor/dice/index.php

 ;)

11
L'Anell Únic / SISTEMA DE JOC
« el: Desembre 01, 2013, 02:16:35 pm »
SISTEMA DE JOC


"Tres Anells per als Reis Elfs dessota el cel,
Set per als Senyors dels Nans en llurs cavernes
Nou per als Homes Mortals que periran,
Un és pel Senyor Fosc en son tron fosc,
allà a la Terra de Mórdor on s'estén l'Ombra.
Un Anell per manar a tots, Un per trobar-los,
Un Anell per trobar-los i, en les Tenebres
tenir tots lligats a Mórdor on s'estén l'Ombra."

COM RESOLDRE LES ACCIONS

- Es selecciona una habilitat adequada.

- El Mestre del Saber fixa una dificultat. Normalment aquesta serà d'un NO 14. Però si el Mestre del Saber considera que l'acció que es vol portar a terme és més fàcil o més difícil, podrà fixar una dificultat diferent.

DIFICULTATS

10 Molt Fàcil
12 Fàcil
14 Moderada
16 Difícil
18 Molt Difícil
20 Descoratjadora


- Abans de realitzar la tirada, el jugador pot "invocar" un tret o una virtut per tal de realitzar la acció amb èxit automàticament si el Mestre del Saber hi està d'acord.

- El jugador llança el dau de proesa (D12) + tants daus d'èxit com el nivell de la seva habilitat. Per tenir èxit, haurà de igualar o superar el NO fixat pel Mestre del Saber.

Proesa èpica: Si al dau de proesa hi apareix la runa, representa un èxit automàtic. Però també hi ha la possibilitat de realitzar una proesa èpica. Una proesa èpica és una acció que és pràcticament impossible de realitzar, però que el Mestre del Saber pot permetre provar a realitzar. Per realitzar amb èxit un proesa èpica, el jugador haurà d'obtenir la runa al dau de proesa i coma  mínim un 6 en un dels daus d'èxit.

- Després de llançar els daus i sumar els resultats si escau; si el jugador no ha igualat o superat el NO fixat pel Mestre del Saber, pot "invocar" un bonificador d'atribut gastant 1 únic punt d'esperança, per poder sumar l'atribut bàsic (o el preferit en cas de que la habilitat que s'està posant a prova sigui una habilitat preferida) al resultat total. Si d'aquesta manera es supera el NO, el personatge haurà tingut èxit.

- Grau d'èxit: A vegades és útil o fins i tot necessàri determinar la qualitat d'un resultat positiu. Per determinar le qualitat d'un èxit el jugador haurà de comptar els icones especials dels daus d'èxit (els sisos).

  • Si no ha obtingut cap resultat especial (6) però ha superat el NO, la tirada haurà tingut èxit (un èxit);
  • Si ha obtingut un sol resultat especial (6), el grau d'èxit serà molt bó (un gran èxit);
  • Si ha obtingut dos o més resultats especials (6), el grau d'èxit serà absolutament excepcional i memorable (un èxit extraordinari).


VIATJAR

Per viatjar els jugadors hauran de planificar la ruta mitjançant el mapa de les Terres Aspres dels aventurers:

http://www.devir.es/sites/default/files/AnilloUnico-Mapa2TierrasAsperas.jpg

- Un cop fixat, i depenent de l'estació de l'any que sigui, la ruta que es triï, etc El Mestre del Saber els hi proporcionarà tota la informació necessària per tal de realitzar el viatja.

Per exemple

Es estiu, i la companyia pretén arribar a la fortalesa nana dels Turos de Ferro des de la ciutat de Vall. La companyia viatjarà a peu. Després de fer els seus càlculs, el  Mestre del Saber els informa de que el viatge cobrirà aproximadament uns 225 km, durarà uns 11 dies, i requerirà dues proves de fatiga.


- Planificació: A continuació tots els jugadors poden comprovar si els seus personatges saben quelcom més sobre les terres que volen creuar: Tots els jugadors tenen dret a una tirada de Saber. I s'haurà de tenir en compte tant el millor resultat, com totes les tirades errades.

La millor tirada de Saber amb èxit: Els jugadors podran triar entres les següents opcions i podràn escollir tantes opcions, segons si la tirada ha sigut un èxit, un gran èxit o bé un èxit extraordinari. Un èxit permet escollir una opció, un gran èxit dues i un èxit extraordinari tres. En cap cas però, es permet triar més d'un cop la mateixa opció.

1. La longitud del viatge es redueix en un dia (fins un mínim de 1).
2. Es permet que un personatge passi automàticament una prova de fatiga.
3. Es redueix en un nivell (per exemple, de moderat a fàcil) el NO de totes les tirades de Viatjar fetes per un dels personatges.

Continuant amb l'exemple:

La companyia planeja caminar 11 dies per arribar als Turons de Ferro, i el viatge requereix dues proves de fatiga amb un NO de 14. Rathar el caçador aconsegueix un gran èxit en la seva tirada de Saber, per ho que els jugadors decideixen reduir la longitud del viatge a 10 dies, i reduir el NO de les dues tirades de fatiga del pobre Bungo Maggot (a qui li encanta la comoditat) a 12.


Tirades de Saber fallades: Per cada tirada de Saber fallada, la longitud del viatge s'allarga un dia, ja que la ruta suggerida per l'aventurer que ha fallat està mal traçada i conté falses "draceres" i carrerons sense sortida.

Bonificador d'atribut: Si es considera que un personatge que intenta la prova de Saber té un nivell superior de coneixement sobre la ruta que vol emprendre la companyia (per exemple, perquè és procedent d'una àrea propera), el jugador podrà invocar un bonificador d'atribut gratuït: això també s'aplica si la ruta ja estava anotada al mapa de la companyia.

Companys de viatge: Una companyia experta difereix d'un grup improvisat d'aventurers en la capacitat dels seus membres per col·laborar de forma efectiva. Durant els viatges, els jugadors hauran d'assignar un rol dintre de la companyia per als seus personatges. Cada personatge tan sols pot realitzar un rol i només i pot haver un guia.

Els rols són els següents:

- Guia: És el que té la responsabilitat de guiar al grup durant el viatge. I és responsable de moltes decisions com per exemple, quan s'hauria de aturar el grup a descansar, o com gestionar les reserves d'aliments.

· L'actiu principal d'un bon guia és una habilitat superior de Viatjar.

- Exploradors: Els personatges exploradors son els encarregats de cercar llocs adecuats per acampar, o per trobar nous camins quan una situació concreta obliga a la companyia a abandonar la que el que estaven seguint.

· Un bon explorador es caracteritza per una habilitat decent d'Explorar.

- Caçadors: Quan es viatja a tota pressa, una companyia pot quedar-se aviat sense provisions, especialment en un viatge que duri varies setmanes.

· Un company hàbil en Caçar sempre està a punt per rastrejar alguna presa al bosc abans d'acampar.

- Vigilants: Un viatge porta a una companyia per territoris molt diferents, gran part perillosos. La del vigilant és una tasca vital, que sovint posa a un heroi en la posició de salvar la vida de tot el grup, o de condemnar-los a tots si no està atent.

· La habilitat requerida és l'Alerta, que generalment es posa a prova a petició del Mestre del Saber.

RESOLUCIÓ DEL VIATGE

Quan totes les tirades preliminars i les eleccions s'han portat a terme, s'han de resoldre les proves de fatiga. Quan un heroi falla una prova de fatiga, augmenta el seu Llindar de cansament tants punts com la puntuació de impedimenta del seu equip de viatge (normalment 2 punts als mesos freds de l'any i 1 punt a la primavera i a l'estiu). Això pot causar que el personatge es cansi durant el viatge.

Si com a mínim un dels jugadors falla la prova el dau de proesa mostra l'Ull de Sauron, es desencadenarà una seqüència de perill.

Ponis i barques: Quan es viatgen llargues distàncies, els personatges poden fer més lleugera la càrrega portant ponis o bé viatjant en barca per un riu, o per mar. Si un company va en barca o està equipat amb un poni, redueix a la meitat l'increment per fatiga degut a les tirades fallades de Viatjar (rodonejant a l'alça).

Per emprar aquests mitjans però, la companyia ha d'iniciar el viatge en un assentament dels Pobles lliure. A més, han de ser capaços de pagar el cost, d'acord amb el seu nivell de vida.

Nivell de Vida:

Pobre: no es pot permetre la despesa.
Frugal: no es pot permetre la despesa.
Marcial: pot demanar prestat un poni o bé una barca si està a la seva regió d'origen.
Pròsper: pot pagar per un company.
Ric: pot pagar per dos companys.


PERILLS

Quan un jugador falla una prova de fatiga i el dau de proesa mostra l'Ull de Sauron, el resultat desencadena un perill.

Els perills poden ser de tota mena, des de creuar un riu crescut, a escapar d'un estol de huargs famolencs.

Gran part dels perills amb els quals es pot topar la companyia requereixen la presència com a mínim d'un personatge que actuï amb un determinat rol (guia, vigilant, explorador o caçador). A l'heroi en qüestió se li plantejarà un repte. Si no hi ha cap heroi assignat al deure requerit, un qualsevol pot gastar un punt d'esperança per tal d'enfrontar-si. Si ningú es presenta voluntari, el succés perillós els afectarà sense que ningú pugui evitar-ho. I això normalment porta conseqüències desagradables, com la pèrdua de punts addicionals d'aguant o bé d'esperança.

12
L'Anell Únic / FULL DE PERSONATGE
« el: Desembre 01, 2013, 01:15:51 pm »
FULL DE PERSONATGE


Nom: Aquí s'escriu el nom del personatge. Durant la creació de personatges segons la cultura es proposen diferents exemples de noms adequats que es poden emprar o bé ignorar.

Cultura: La cultura del personatge: Home de Bard, Beòrnida, Elf del bosc Llobregós, etc.

Nivell de vida: A l'Anell Únic no hi ha un sistema monetari com a tal si no que els personatges segons la seva cultura tenen un nivell de vida, que pot ser: pobre, frugal, marcial, pròsper o bé ric. Aquest valor s'utilitza per calcular aproximadament el rerefons econòmic d'un personatge. Així doncs, els jugadors no cal que estiguin contant quantes monedes els hi queden, senzillament, hauran de mirar el seu nivell de vida, i veure si és compatible amb el que volen. Si per exemple, un personatge vol llogar una habitació a Vall, i és d'un nivell de vida pobre, segurament ho tindrà difícil. Mentre que un personatge amb un nivell de vida ric, segurament no tindrà cap problema.

Si que hi ha un sistema abstracte de tresor, que funciona amb nivells. És a dir, és possible que un personatge trobi un tresor de nivell 2. Aquest nivell de tresor permet que un aventurer passi un mes sencer vivint amb un nivell de vida ric.

Benedicció Cultural: És una benedicció pròpia de cada cultura. Poso com a exemple la benedicció cultural dels Homes de Bard:

- Acèrrim -

"Quin rei?" va dir un altre amb veu serena. "Ho més possible és que sia el foc que ronda del Drac, l'únic rei Sota la muntanya que hem conegut."

Viure durant tant de temps sota la omnipresent amenaça de Smaug el Terrible ha convertit als homes de Bard en una raça valerosa. Després de tot, no hi ha gaires criatures més temibles que un gran drac. Al portar a terme una proba de por, els personatges homes de Bard poden tirar dues vegades el dau de proesa (el D12), i quedar-se amb el millor resultat.


Ocupació: Hi ha 5 ocupacions disponibles que els jugadors trien per als seus personatges durant la creació de personatges. La ocupació et marca el teu estil de vida i a vegades també, el que et mou a sortir d'aventures. A part, la ocupació et permet asginar dues habilitats relacionades com a preferides, et proporciona un tret addicional i una debilitat davant l'ombra (veure a continuació).

Debilitat davant l'ombra: Hi ha 5 debilitats davant l'ombra, i reflexen la manera que té el personatge de reaccionar quan es veu seduït per l'ombra. L'ombra en un personatge ve determinada per una puntuació, aquesta puntuació augmenta de diferents maneres. Quan el personatge viu situacions angoixant, visitant llocs assolats, comportant-se de manera cruel, etc. Quan un personatge acumula tants punts d'ombra com la seva puntuació d'esperança (o aquesta cau al nivell dels punts d'ombra) el personatge serà molt inestable i pot tenir brots de follia. Segons la debilitat davant l'ombra reaccionarà d'una manera o d'un altre.

Per exemple:

Una de les ocupacions és la de caçador de tresors. Això és realment la motivació del personatge per sortir a viure aventures, el fet de saber que podrà trobar tresors i fer-se ric. Bé doncs, aquesta ocupació fa que la debilitat davant l'ombra sigui el Mal del Drac. El Mal del Drac provoca que el personatge cada cop es torni més avariciós, i gelós de les seves propietats a mesura que l'ombra el va seduint.


Trets: Els tres atributs (Cos, Cor i Ment) donen una idea de l'aspecte general d'un personatge però es queden curts en definir el què diferència exactament a un individu d'un altre. Els trets proporcionen detall i matisos.

Els trets mecànicament es poden "invocar" de tres maneres diferents:

ACCIÓ AUTOMÀTICA

Quan un jugador empra una habilitat comuna per tal de realitzar una tirada, pot invocar un tret que posseeix el personatge per tal de (amb el vist-i-plau del Mestre del Saber) considerar que l'acció és un èxit automàtic sense haver de realitzar cap tirada.

Per exemple:

Un grup d'aventurers acaben d'assaltar una torra d'orcs prop del mont Gram. El terrible lloc ara està desert, però els jugadors volen emprar la seva habilitat de Buscar per tal de localitzar a qualsevol emboscat. Janet senyala que na Rosa, la seva heroïna hobbit, té "Bona vista". El Mestre del Saber accepta la invocació del tret i permet que na Rosa vegi automàticament unes petjades que porten fins a un racó fosc d'una càmera subterrània.

També és possible que el propi Mestre del Saber pregunti si algú posseeix un tret en concret per tal de fer avançar la trama més fluidament:

Per exemple:

La companyia ha obtingut un bagul de fusta trobat en un túmul, i els herois cerquen la manera de obrir-lo. El Mestre del Saber anuncia que una simple tirada d'Ofici servirà, i per agilitzar les coses pregunta si algún heroi poseeix un tret aplicable. Fili el nan es fuster, el Mestre del Saber es mostra d'acord, i deixa que en Fili obri el bagul sense més complicacions.

ACCIÓ IMPREVISTA

A vegades el Mestre del Saber pot determinar que una situació no permet realitzar cap tirada, degut a factors que escapen al control dels jugadors. Un jugador en aquests moments pot indicar la invocació d'un tret apropiat per tal de poder intervenir-hi.

Per exemple:

En acabar una batalla curta però ferotge a les portes del mont Gram, Katherine, la Mestre del Saber, explica als seus jugadors que un orc esmunyedís escapa del camp de batalla després d'haver estat donat per mort i ignorat. Declara que l'orc està massa lluny perquè els jugadors intervinguin. Hug, porta a un nan que és "Cautelós", i diu que en Fili estava controlant els ferits, precisament per evitar aquest problema. El grup està d'acord amb la invocació, i la Mestre del Saber permet que n'Hug comprovi la habilitat d'Alerta de Fili per veure si ha pogut percebre els moviments de l'orc.

PUNTS D'AVANÇ

Durant el joc els jugadors guanyen punts d'avanç que més tad podràn emprar en millorar els nivells de les seves habilitats comunes; invocar un tret pertinent millora la probabilitat de que un heroi obtingui un punt d'avanç.

Quan un heroi té èxit en una acció que reflexa molt un dels seus trets, pot invocar-lo per tal de demanar un punt d'avanç. Si el Mestre del Saber hi està d'acord, el jugador l'adquirirà.

Exemple:

En ho més profund de la nit, Beran, un guardià beòrnida, dormisqueja prop del foc quan divisa a un llop salvatge a punt de llançar-se contra un dels seus companys adormits. Sense parar-se a agafar la espasa que té al costat, es llança entre ambdós realitzant una tirada d'Atletisme i aconsegueix defensar sense armes al seu company, donant temps a la resta de despertar-se i acabar amb la bèstia. El jugador, en David, invoca el tret "Llançat" den Beranm y el Mestre del Saber hi està d'acord, concedint-li 1 punt d'avanç.


Experiència: Aquest espai està reservat per als punts d'experiència que els personatges vagin adquirint a mesura que avancin en les seves aventures.

Valor i Saviesa: Quan es crea un personatge el jugador ha d'assignar una puntuació de 1 en una i una de 2 a l'altre.

El Valor i la Saviesa poden ser augmentats amb punts d'experiència i normalment tenen un valor de entre 1 i 6.

Normalment es fan servir durant les trobades amb personalitats importants, les quals algunes valoraran més a un personatge si aquest és més savi o bé més valerós. També s'utilitzen en enfrontament davant l'ombra.

Addicionalment, l'augment en en algun d'aquests valors proporciona capacitats especials; virtuts que depenen de la cultura de cada personatge.

Grups d'habilitats: Hi ha 6 grups d'habilitats. Cada grup té tres habilitats comunes.

Per exemple: El grup d'habilitats de Moviment, consta de les habilitats: Atletisme, Viatjar i Sigil.

Cada atribut alhora està relacionat amb les habilitats comunes que hi té just a sota. Això fa que el sistema ajudi molt alhora de trobar la habilitat adecuada per a cada prova d'habilitat.

Per exemple: Si el teu personatge vol intimidar amb la seva força física a un PNJ. El jugador hauria de buscar el grup d'habilitat de Personalitat. I després decidir si vol intimidar-lo amb el Cos, amb el Cor, o amb la Ment. En aquest cas es correspòn més amb el Cos, ja que el vol intimidar gràcies a la seva força física. Així que empraria l'habilitat comuna: Impressionar.

Aguant: A aguant hi van 3 puntuacions. La puntuació inicial que té el personatge. El Llindar de cansament, que és la suma de tota la impedimenta del seu equip. I l'Aguant actual que anirà variant a mesura que el personatge es vagi cansant o sigui ferit.

Esperança: A esperança també hi van 3 puntuacions. La puntuació inicial que té el personatge. Els punts d'ombra acumulats, I l'esperança actual que anirà variant a mesura que el personatge la vagi consmumint o recuperant.

Cansat, Desanimat, Ferit: Això són els estats que pot patir un personatge. Per indicar que un personatge està patint un estat concret, senzillament s'ha de marcar l'estat corresponent.

13
L'Anell Únic / gothalo
« el: Novembre 28, 2013, 04:01:09 pm »
Citar
Em penso que em decantaré per un home de bard. estic pensant en jugar un mercader que es dediqui a comerciar amb els elfs del bosc i els nans de la muntanya solitària. esta acostumat a viure als camins, te un caràcter sociable, que li ha permès fer certs contactes a tots tres indrets.

Haig de pensar una mica més en el personatge.



DESCRIPCIÓ

Els homes de Vall són homes del nord d'origen noble. Sovint son alts i d'extremitats fortes, normalment amb el cabell ros, tot i que no és desconegut el cabell fosc o fins i tot negre. Els homes solen afaitar-se la barba completament a menys que siguin molt ancians, i porten el cabell més curt que els homes del bosc de les terres aspres. Les dones es deixen créixer molt el cabell, tot i que sovint el duen recollit amb gruixudes trenes. Els aventures de Vall poden ser fàcilment reconeguts, ja que porten el millor equip que pot trobar-se entre els homes que viuen a las terres Aspres.

Bé doncs, si els Homes de Bard és la teva elecció, seguim doncs amb la creació de personatge. Si t'has imprimit un full de personatge (està disponible en català) o bé ho editaràs directament per l'ordinador. Ja pots posar-hi al costat de "Cultura": Home de Bard.

HOMES DE BARD AVENTURERS

La figura del propi rei Bard i la memòria de la seva gran gesta, inspira als més lleials de entre la joventut de Vall a suprimir el seu esperit aventurer, i a posar la seva espasa al servei de la ciutat. Però no tots comparteixen aquesta ambició, i n'hi ha que somien amb tresors oblidats i enterrats a terres distants, i exòtiques corts sota cels llunyans.

El NIVELL DE VIDA

Gràcies al comerç amb els elfs, nans i amb les terres llunyanes al sud, un home de Bard pot escollir qualsevol professió i estar casi segur de prosperar. Per aquest motiu, als homes de Bard se'ls pot considerar un poble pròsper.

BENEDICCIÓ CULTURAL

- Acèrrim -

"Quin rei?" va dir un altre amb veu serena. "Ho més possible és que sia el foc que ronda del Drac, l'únic rei Sota la muntanya que hem conegut."

Viure durant tant de temps sota la omnipresent amenaça de Smaug el Terrible ha convertit als homes de Bard en una raça valerosa. Després de tot, no hi ha gaires criatures més temibles que un gran drac. Al portar a terme una proba de por, els personatges homes de Bard poden tirar dues vegades el dau de proesa (el D12), i quedar-se amb el millor resultat.

PUNTUACIÓ INICIAL DE LES HABILITATS

D'entrada, per ser Home de Bard, tens les següents puntuacions d'habilitat: (després podràs modificar-ho una mica, així com afegir-hi coses)

Impressionar 1
Atletisme 0
Alerta 0
Explorar 2
Cantar 1
Ofici 1
Inspirar 2
Viatjar 2
Perspicàcia 2
Guarir 0
Cortesia 2
Guerrejar 2
Persuadir 3
Sigil 0
Buscar 1
Caçar 0
Endevinalles 0
Saber 1

Fixa't en que hi ha una habilitat (Inspirar) que està subratllada. Això és important ja que representa que és una habilitat preferida. Subratlla-ho també al full de personatge.

HABILITATS D'ARMES

Tria una de les següents opcions i anota-ho al full de personatge:

1) (Espases) 2, Llança 1, Daga 1
2) Arc Llarg 2, Llança 1, Daga 1

La quan una habilitat d'armes està (entre parèntesi) vol dir que estàs especialitzat en aquell tipus d'armes, i que pots emprar-les totes. En aquest cas, (Espases) vol dir que podràs emprar tot tipus d'espases: Espasa curta, Espasa llarga, etc.

Quan una habilitat d'armes està subratllada vol dir que estàs realment especialitzat amb el seu ús. I que tindràs molta facilitat en emprar-la. En aquest cas, series un expert amb l'ús de l'Arc Llarg.

ESPECIALITATS

Les especialitats son trets distintius sense cap mena de puntuació que faciliten certes accions relacionades.

A continuació tria dos trets de la següent llista:

Fusteria, Comerciar, Ferreria, Nedar, Navegar en bot, Saber antic.

REREFONS

A continuació et poso els 6 rerefons bàsics dels Homes de Bard. En negreta et poso el que crec que més s'adequa a la idea de personatge que has posat:

...

14
L'Anell Únic / Creació de Personatges
« el: Novembre 28, 2013, 11:45:15 am »
La creació de personatges a l'Anell Únic és un pèl particular. Ja que els pasos que s'han de seguir son com anar fent una mena de test on al final tens el teu personatge llest per fer-li les petites modificacions que fan que sigui totalment diferent dels altres.

El primer que m'heu de dir és de quina cultura heroica voleu que sigui:

Beòrnides
Elfs del Bosc Llobregós
Nans de la Muntanya Solitària
Hobbits de la Comarca
Homes de Bard
Homes del bosc de les Terres Aspres
Homes del Llac

En el cas per exemple d'en Forlend, el personatge que té en ment l'Emoth. Ha especificat que li agradaria duu un home del nord. Però s'ha d'especificar la cultura, ja que absolutament totes les cultures humanes que hi ha a la llista són homes del nord.

A continuació un petit resum descriptiu de cadascuna de les cultures: (EN CASTELLÀ)

15
Inspiració / Mapes en català - Terra Mitjana
« el: Novembre 28, 2013, 11:44:50 am »
Salutacions!

Els tenia, però ara veig que els he perdut. Algú sap on trobar els mapes en català de la Terra Mitjana?

Gràcies!  ;)

Pàgines: [1] 2