El goig i l'encís dels jocs de rol

Registrar-se
 

Missatges

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Elmoth

Pàgines: [1] 2 3 ... 49
1
Disseny de regles i sistemes / Re:TAMIDIAN GLORY. A deadly casal RPG
« el: Abril 03, 2018, 06:41:29 pm »
Després de l'exitosa utilització en partida de cacera de bitxos /(i jugadors!!!) us deixo la versió del joc per a Dunedain i similars. Desapareix tota la part d'armes, i cada jugfador porta un sol personatge, pero vaja, ve a ser el mateix. El meu grup de taula (exgrup més aviat, que fa mil anys que no quedem...) vol provar això. A veure que tal. Els hi plantejaré aventures de Lone Wolf, que si les adaptes a guerrers d'Arnor o Gondor lliguen perfectament i requereixen molt poca feina per part del màster.

Salut,
Xavi

2
Talpimon / Re:A reveure!
« el: Abril 03, 2018, 06:23:53 pm »
Una llàstima enorme que es tanqui. Costa moltissim trobar coses de rol en català online, i aquesta pàgina i Maqui per mi eren referents, tot i que darrerament posessim poques coses.

Espero que el canvi sigui a millor i molt agrait per tot l'esforç fet durant aquest temps.

Dit això, algu controla algun altre forum de rol català? Només tinc aquest als preferits del navegador i ara em quedo una mica orfe, com tants altres suposo.

3
Rol / Impressions de rol per whatsapp: Partida acabada
« el: Febrer 27, 2018, 09:57:32 am »
Aixo ja ho he penjat a G+, però crec que és adequat fer-ho aqui també.

Provada una partida de warhammer 40k per whatsapp. Amb un reglament ultrasenzill (Tamidian Glory, penjat al forum) per permetre que els jugadors puguin decidir què tiren sense haver de consultar regles o preguntar al master constantment, de cara a accelerar el ritme.

Ha estat curiosa. Un mes ha durat pel que seria un one shot, aproximadament. Molt més lent que el rol de taula però mes ràpid que el rol per web, de carrer. Requereix reglaments ultrasenzills per no alentir res. Si els jugadors agafen el lideratge narratiu en comptes d'esperar que el master digui que passa tota l estona, millor. Reglaments que siguin molt permissius ajuden en aquest punt. El Tamidian Glory, és una barreja entre el fraggle rock, els jocs simples del Gaelos i el 3:16.

la partida va sorgir bastant per casualitat, i no la vaig preparar, sino que vaig anar sobre la marxa. Crec que aquest ha estat el principal error que ha fet que en algun moment hagi perdut interès i ritme. Que sigui per whatsapp i amb un reglament senzill no vol dir que puguis anar al tun tun. Error del master- Però en general l'experiència ha estat molt exitosa segons les respostes dels participants i no descarto repetir al futur.

Vaig escriure un resum en castellà al forum de La Armada. Us el penjo aqui per si és del vostre interès veure la fumada que ha estat.

Citar
RESUMEN DE LO QUE HA SIDO LA PARTIDA

Lo que es la partida empezó en una partida de exploracion buscando donde los tiranidos se estaban acumulando para lanzar un asalto. Se encontraron una especie de recolectores tiránidos (que fueron rapidamente despachados) y despues de repeler una emboscada por parte de termagantes cerca de donde se acumulaban los tiránidos, encontraron el valle. Entonces llamaron a la fuerza aerea y fueron recogidos por un valkyrie.

Como recompensa por haber tenido éxito en esa primera incursión, se les escogió como parte de la fuerza suicida de invstigación que debía explorar por qué un fuerte espacial ramilies que controlaba un flanco de la cruzada (una importante ruta hiperespacial) habia dejado de comunicarse. sabian que habia orkos en la zona, y el imperio no queria encontrarse con una sorpresa en su flanco.

Dirigidos por la comandante Ripley en un destructor clase Cobra, los támidos se dirigieron a la estacion junto con algunas otras unidades. Alli se dividieron para explorar la estacion, que parecia inactiva...

Los támidos encontraron un par de grupos de orkos. Parecia que los pielesverde sí habian entrado en la estacion! Tras arrasar un poblado orko donde habia nobles con megaarmadura (creo que este fue el mejor combate de toda la partida) vieron que los orkos de hecho estaban bastante matrechos. No parecia que lo estuvieran teniendo facil en la estacion. Especial mencion a Nuwanda (interpretado por Redentroll), que la lió pardisima en esta escena con un par de mensajes épicos.

Tras esa escena se dirgieron a una zona de hangares, donde encontraron tanto restos de naves de asalto orkas como un centro de mando donde descubrieron que el jaleo en la estacion precedia a la aparicion de los orkos: el caos habia hehco acto de presencia. Tras un combate a 3 bandas en el hangar (pensad el puente de Kazad Dum sin columnas), y donde recibieron fuego de artilleria random al estar corriendo delante de unos gargantes) cruzaron un puente, donde un Comisario con un tanque se enfrentó a un devorador de almas. ellos huyeron como ratas tras lanzar un jeep cargado de misiles a los pies del devorador de almas. El plan loco fue un exito y consiguieron huir.

Se encontraron a continuacion con los Espartanos, una banda tipo necromunda de obreros del metal dirigidos por Xerxes. quedaban 8 de los 20 támidos originales, asi que algunos Espartanos y Espartanas se les unieron (carnalmente?) para guiarles hacia el interior de la estación.

En una zona de hospitales saquearon un par de recintos, acumulando medicinas y otras drogas. Los punkis que interpretaba Duco estaban extremadamente felices con el alijo y procedieron a ponerse finos finos. Al abandonar la zona fueron detenidos por unos tipos calvos con gabardinas. Decian ser trabajadores del momnitorum y pretendian requisar el alijo. De eso nada monada. La emboscada que sufrieron acabó mal para los administradores, aunque elllos tampoco se fueron de rositas. Al oir alguna cosa metalica y pesada que se acercaba por el final de la calle decidieron atravesar unos almacenes abandonados para salir de ahi. Dentro de los almacenes se encontraron una escena macabra: una especie d ehoguera de san juan hecha con cadaveres ensangrentados y con signos caoticos. le petó la cabeza a un par de soldados, pero en general les salió bien el truco.

Al llegar a la zona central por esta via alternativa se acercaron al centro de mando. No habia nadie en las calles, y todo estaba impoluto. Eso es raro en una ciudad imperial, y más en una del espacio. Ningun ruido. Deba mal fario. Los punkis hicieron un cortocirtuito en la puerta del centro de mando (una especie de gran catedral) y entraron. Dentro, decenas de miles de ciudadanos vestidos de blanco y con la cabeza rapada miraban hacia el fondo de la sala, donde se encontraba el ordenador central. Todos inmobiles, todos de espalda mirando al mismo punto. Spooky.

Delante del ordenador se encontraba un gran demonio con forma de dinosaurio estiloso al que daban vueltas una especie de caballitos de mar de tamaño pony de colores surrealistas [esto es una coña interna, no intenteis entenderlo]. El dinosaurio rugió un poco, y las decenas de miles de acólitos giraron como una sola persona. Vieron que todos se habian arrancado los ojos, y tenian trozos de piedra de warp en las cuencas oculares. Todos ellos, al mismo tiempo, se arrancaron la piedra de su cuenca ocular derecha y se la comieron. Empezando a convulsionar salieron en tromba hacia los támidos.

Dirigidos por kevinkosner, los támidos montaron linea y dispararon con todo. Centenares de cultistas dfueron acribillados. Sin embargo, más y mas salían por las grande spuertas. Viendo que no podian detener el flujo, algunos támidos decidieron tomaer la iniciativa.

Nuwanda y sus amigos armadillos les quitaron el seguro a todas las granadas que llevaban (y disparando el lanzagranadas en vertical mientras corrian se lanzaron contra la masa de acólitos blancos calvorotas. Las explosiones sacudieron las lineas enemigas, que quedaron temporalmente ennegrecidas.

Cortando unas cadena sd eunas macetas decorativas, los punkis entonaron un baile de muerte, haciéndolas girar  con energia. Sus risas locas resonasron en el ambiente mientras habrían un camino de sangre y destrucción a golpe de cadena en las fila senemigas. Su aventura fue detenida por los caballitos de mar, que salieron volando y los rociaron con ácido, derritiendoles a ellos y a varias decenas de acólitos por igual. 

Los ovejeros escoceses de Gatocion se lanzaron con el jeep de la unidad contra las masas,a tropellandolos. Gwendolin del Carmen, cogió un gato random que encontró por allí y saltando al jeep con ellos cogió el lanzallamas pesado de la unidad y se dedicó a quemar cultistas. El jeep se dirigió raudo hacia el dinosaurio estiloso, la madre de todo el percal. Los ovejeros escoceses comian haggis, insultaban de manera incomprensible e inocaban el poder de las highlands mientras pasaban por encima de los cultistas. Sin embargo no pudieron con el dinosauro y el jeep se estrelló explotando. Gwendolin arrojó el gato contra el dinoaurio antes de que eso ocurriera.

Doña Rogelia se hallaba en shock. Tanta juventú mal preparada.... Disparó hasta quedarse sin munición. Luego siguió matando cultistas a culatazos. Al final la masa blanca la superó, quedando sólo un pañuelo negro que salió volando hacia el cielo.

Los támidos supervivientes (eran como 4 en ese momento...)  mantuvieron la linea disparando siguiendo las ordenes de Kevinkosner y Atahualpa, su HQ, que estaba intentando huir mientras la tropa mantenia la linea. Sus disparos ordenados y eficientes mantuvieron a la linea de enemigos a raya. Sin embargo esto cambió cuando vieron al dinosaurio estiloso entró en escena y les miró. Se quedaron rígidos y girando 180 grados dispararon contra el mando de la unidad. kevinkosner murió al acto mientras les maldecia, pero atahualpa consiguió tirar de sus institntos de jaguar melenudo e interponiendo su sierra de médico en los disparos laser consiguió desviarlos y huir de vuelta a las posicoones de partida de la mision. La Capitana Ripley le puso en un consejo de guerra inmediato por haber abandonado su puesto, peor Atahualpa puso cara de perro degollao y consiguió que le juzgaran en un tribunal militar con postiroridad.

FIN DE LA MISION


Salut
Xavi

4
Presentacions / Re:Hola rolers
« el: Gener 15, 2018, 06:49:02 am »
Benvingut! :)

5
Rol / Re:Reis 2018
« el: Gener 07, 2018, 08:06:12 pm »
Feliç dia de reis, i feliç any a tothom!

Jo he iniciat l'any amb 6 partides de rol online, 5 a comunidad umbria (shadowrun, senyor dels anells, ars magica i marca del este), i una per wharsapp de l'univers de 40k, però per desgracia amb poc rol en taula, que és el que més m'agrada. La falta de temps i de compromis per tenir trobades regulars fa que les partides en real se m'escapin tot i alguna incursió breu.

Aquest 2018 em sembla que seguiré sense tocar massa rol en real, tot i que començaré a endrapar el Magissa, ja que l'hauré de fer servir d'aquí uns 5 anys, i sempre és una bona excusa per llegir rol :P. També he "venut" el Bàrbars de Lemuria de Maqui a un amic, que l'ha regalat junt amb l'esmentat Magissa als seus nebots. De moment aquest any cap regal rolaire, ja que la futura nena ha acaparat tots els recursos regaladors de la familia.

6
Disseny de regles i sistemes / TAMIDIAN GLORY. A deadly casal RPG
« el: Desembre 19, 2017, 04:31:24 pm »
Bones! A mi se m’en va el cap, i tinc amics que em xinxen perquè escrigui, o sigui que us penjo l'última paranoia que se m'ha ocorregut, i una idea de partida per fòrum desenfadada.

La ultima experiència que hi va haver d'això (Per un Grapat) no va reeixir, ja que em vaig adonar de que el reglament no s’adaptava al meu estil de roleig, i la partida ho va pagar. Em vaig despenjar i va quedar en foc d'encenalls encara que si que va ser molt divertit una bona estona.

Amb uns amics vem jugar una versió de Fraggle Rock amb goblins al món de warhammer. En aquesta partida que bàsicament controlaves diversos goblins que eren les teves "vides" i on la mort era una constant. Després d'una sessió per hangout que va ser divertida va quedar parat a les portes de la ciutat per falta de coincidència per seguir jugant en línia. l'altre dia vaig tenir la idea boja de plantejar una partida de Guardia Imperial al grup de whatsapp arrel d’un altre tema, i ja em vaig posar a rumiar ...

Us presento una barreja del reglament de Goblins i “3:16 massacre a la galaxia” intentant que siguin pràcticament una partida que no necessiti intervenció del màster per determinar què passa, sinó que cada jugador es pot apanyar per saber què llençar, interpretar les seves pròpies tirades i narrar els resultats.


PREMISSES
Sou guàrdies imperials de l’univers de 40k o starship troopers de verhoven.
Cada jugador controla 3-4 guàrdies.
La vida dels soldats és diguem que poc consistent donat el que es van a trobar davant.
Els topics de Hollywood I del cinema d’acció molen.


TAMIDIAN GLORY. A RPG

Formeu part de la unitat T de la Divisió Blindada dels planetes binaris Mon i Talp, coneguts altrament com Talpimon. La unitat T són anomenats oficialment "els Temuts" segons argot militar, encara que això va evolucionar a Tàmids per un sergent cabró amb problemes de vocalització que van tenir fa temps, i el nom va quallar. La vostra missió: entrar a sang i foc en els conflictes militars de la divisió i fer-la grossa amb els budells dels enemics del vostre Emperador i la vostra Divisió.

REGLES.
Cada jugador controla un grup de 3-4 soldats. Sou guàrdies imperials, així que el vostre cos és prescindible, barat i poc resistent enfront del que us trobareu davant. Això vol dir que cada impacte elimina un soldat.

Tens 2 característiques: "Matar" i "Fer Coses". Tens 3 bons de +1. Pots assignar-tots a una característica o repartir-los com vulguis entre les 2.

Matar serveix per a tot el que sigui combat. Fer Coses per tota la resta.

Quan es demani una revisió tira 2D6 a 8+. Si superes el tiratge aconsegueixes el que vols. En combat mates enemics depenent de les característiques de la teva arma.

Tria un rang. Màxim un sergent i un caporal per grup.
SERGENT: tens equip de comunicacions, medpack, prismàtics, pistola i espasa.
CAP: portes una MG o Llançamíssils i equip de atrinxerament.
SOLDAT: Rifle i equip de atrinxerament.

Quan s'apliqui unapeça del teu equip de manera clara, tens un +1 a la tirada.

Tens també 3 Flashbacks. Aquests comencen sense descriure. Quan vulguis, pots invocar un Flashback (escrivint què fa) i explicant com aquest flashback t'ajuda en la missió actual. Això et dóna un +2 a la tirada, et permet repetir una tirada fallida, o invocar un gir argumental (aprovat pel màster).


LIARLA PARDA AKA L'ACCIÓ
El joc es desenvolupa lliurement en la fase de "fer coses". Després vam entrar a la fase de gastar munició a mansalva. En aquesta primera fase els jugadors poden fer el que vulguin, normalment amb el vostre habilitat de "fer coses" i rolejant les escenes de preparació de missió. No es fan tirades per a les escenes socials tret que vulguis aconseguir alguna cosa (o que la lies parda amb un superior ...).

Tirada de Engagement
En aquesta fase es determina la distància a la qual es entaula contacte amb l'enemic.
Si el Sergent té èxit en la seva tirada de Fer Coses, decideix a quina distància s'entaula contacte amb l'enemic. Si falla, el màster decideix.

Hi ha 3 distàncies a les que es pot entaular contacte: Curt, Mitjà o Llarg Abast. També hi ha la distància Extrema i orbital, però aquestes distàncies no es poden escollir per part dels jugadors.

CURT ABAST. De 0 metres a unes dotzenes d'ells. Aquí es poden fer servir armes curtes, armes de cos a cos, rifles i altres. Els rifles de franctirador i altres armes estan penalitzats. És recomanable no utilitzar armes d'àrea com granades, però vosaltres mateixos ...

MIG ABAST. Uns centenars de metres. La distància estàndard d'engagement de manual.

LLARG ABAST. Els rifles poden arribar a aquestes distàncies, però els costa. La distància favorita dels usuaris de rifles de franctirador, llançamíssils i altres.

Tirades de Combat
Un cop determinada la distància, comença LA FEEEESTAAAA!!!

Pots tirar Matar (tot el que tingui a veure amb causar mal i destrucció a mansalva) o per Fer Coses.

Si Fas Coses pots obtenir bons per a tu en torns posteriors, treballar per canviar la distància de Engagement, donar bons als teus companys, mirar a veure si trobes el maleït franctirador que us està picant, trucar perquè us donin suport d'artilleria .... El que sigui.

Si tires per Matar, descriu com intentes causar la màxim destrossa als enemics. Sigues creatiu.

En tots dos casos tira contra el teu característica. Si superes una tirada a 8+, aconsegueixes el teu objectiu. En cas contrari, et menges 1 mal i un dels soldats que controlis queda fora de combat.

Crítics i pífies. Si treus un doble 1 en els daus, pateixes 2 danys. Si treus un 12, pots tornar a tirar.

Quan superes una tirada de Matar, la teva arma causa dany d'acord amb els bons següents.
Arma i Dany a abast Curt / Mitjà / Llarg i comentaris
Pistola 1d6 / 1 / - +1 dany en CaC (espasa)
Rifle 1 / 1d6 / 1
MG 1 / 2D6 / 1d6
Llançamíssils - / 2D6 / 2D6 Recàrrega lenta. Pesa com un mort! Penetrant.
Granada 1d6 / - / - Àrea. Tots els soldats en porten 2.

Totes les armes fan la meitat de mal (arrodonint cap amunt) contra vehicles i besties grans. Les armes Penetrants no tenen aquest problema.

En general, les besties i oponents als quals us enfronteu, tindran 1 punt de vida. No obstant això, vehicles, fortaleses i altres poden tenir diversos o disposar d'armadures que pal·liïn el mal sofert per les vostres armes.

Recuperació
Entre escenes, cada grup rep reforços, descansa i cura les seves ferides. Això permet que cada grup de soldats controlat per un PJ recuperi 1 ferida. Si el sergent està viu, recupereu 1 punt addicional a l'usar el medpack del metge i poder trucar per ràdio perquè enviïn més carn de canó al front.

Si un soldat s'ha saltat alguna ordre directa, pot ser ajusticiat pel Sergent (si tant el soldat com el sergent han sobreviscut a la fase de Combat).

Si el Sergent ha mort, es promociona a un membre de l'esquadra de manera aleatòria per ser el nou sergent a partir de la següent fase d'Engagement. Les promocions no sempre són les millors, ja sabeu.

Si un jugador s'ha quedat sense soldats, crea un nou grup que apareixen en el front en aquest moment.

Per al màster:
Tira 1D3 + 1. Aquest és el nombre de Engagements a la partida. Això t'ho pots saltar a la torera depenent de com de ficats estiguin els jugadors. Però més de 6 és overkill en qualsevol cas; una partida hauria de ser entre 2 i 4 Engagements generalment. Millor que cada Engagement sigui dur que no fer molts d'ells.

A l'inici de cada Engagement tira entre 2D6 i 800D6 (el que vulguis). Això són el nombre d'enemics (1 ferida per enemic) als quals es van a enfrontar els jugadors. Ells no saben el nombre exacte.
Després tira 2D6. Cada 6+ que treguis és un enemic especial, més resistent, que mata més, amb habilitats especials ...

Per cada Engagement anterior, s'incrementa en +1 el resultat de cada donat.

Òbviament quest joc és una conya marinera. Es tracta de tenir una estructura bàsica opara el roleo amb daus i la muerre d elos personatges de manera graciosa que no d'un reglament seriós. Es recomana prendre's l'experiència en broma al 100%, fer servir  tòpics de mida XXL i escenes de Hollywood en disseny i desenvolupament. Starship Troopers, Aliens, l'equip A, Top Secret, una versió Simpsoniana de Saving private Ryan, Platoon o Stalingrad és el que s'ha de tenir com a referència.


I fins aqui. :)

Salut,
Xavi

7
L'aplec / Re:11 de Novembre. Jornades de Rol a Sant Sadurní
« el: Octubre 31, 2017, 10:01:39 am »
Doncs de moment tinc lliure aquest dissabte. A veure si m'hi puc apropar. Se sap alguna cosa de les partides que es faran?

8
Presentacions / Re:Em dic Jaume
« el: Octubre 09, 2017, 05:39:54 pm »
Hola!

Benvingut al forum :)

9
Rol / Re:Dungeon World a la Terra Mitja?
« el: Octubre 09, 2017, 05:39:17 pm »
DW no és massa heroic per una ambientació més fosca tipus EAU? No sé, parlo d'orella ja que no he tastat en profunditat cap dels 2, però la idea que tenia és aquesta...

10
L'aplec / Re:Primera Niggujocs a Barcelona (9-10 setembre)
« el: Setembre 12, 2017, 07:53:36 am »
Tinc un casament :( Nyeh

11
Rol / Re:Outer Space vs Fading Suns
« el: Juliol 18, 2017, 04:08:01 pm »
Fading Suns. basicamrnt peque no tinc ni idea de què es l'outer space, mentre que del fading suns tinc el mahnual digital en algun directori perdut, tot i que no me l'he llegit mai. Em sembla recordar que era "40k meets star wars, that meets Mechwarrior (o com es digui) in a D&D space setting". Sembla prou caòtic per a ser bo en una partida com aquesta.

12
Rol / Re:Star Wars D6 vs Puerta de Ishtar
« el: Juliol 18, 2017, 04:05:12 pm »
He jugat minim 4 campanyes llargies de SW, incloent una ara mateix.

Mai he jugat a la Puerta, que és el joc pel que he votat.

Per a la resta, mastercard

13
Rol / Re:Star Wars D6 vs Puerta de Ishtar
« el: Juliol 04, 2017, 04:43:56 pm »
La puerta. per curiositat. Star Wars ja és un univers que el juguem amb certa regularitat diversos sistemes.Ens agrada fe el gamba per l'espai de cowboys. Pero precisament per això em sembla que millor canviar si haig de provar alguna cosa nova

14
Rol / Re:D&D5a vs Pendragon
« el: Juny 23, 2017, 09:42:07 am »
Pendragon. Mai l'he provat i el sistema no em mata, però em mola la idea de campanya arturica.

D&D5 el voldria provar amb una campanya més curta. No conec bé el sistema de D20, pero si es fa servir nomes el basic es probable que sigui prou senzill. L'a,bientació no em crida igual.

15
Tot i ser una merda, encara no es gaire "dura" aquesta noticia. Comparat amb coses com la cagada èpica de l'Ara amb el tema dels bilaterals entre espanya i russia (que demostra que ni hio entenen ni ho volen entendre ja que va al reves del que han dit, quan se suposa que han fet 3 articles d"investigació") aquest article em sembla la mar de tranquil. ignorar-lo es la millor opció.

Pàgines: [1] 2 3 ... 49